ارز چیلیز (CHZ)

همیشه گفته می‌شود که برای انتخاب رمز ارز و سرمایه‌گذاری روی آن، به هدف پروژه دقت داشته باشید. ارز چیلیز یکی از ارزهایی است که توسط تیم متخصصی توسعه داده می‌شود و اهداف جالبی طی می‌کند. در همین مطلب از سایت ارزکت ضمن معرفی این ارز آینده دار، به معرفی تیم توسعه، نقشه راه پروژه و سایر موارد مربوط به آن می‌پردازیم.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین با سرعت زیادی در حال رشد بوده و اغلب زمینه‌ها، از جمله ورزش و سرگرمی را دربرگرفته‌اند. دقیقاً چیلیز یکی از ارزهایی است که در همین حوزه فعالیت دارد و قرار است که ایده‌های جالبی را ارائه دهد.

ارز چیلیز چیست؟

ارز چیلیز که در صرافی‌های آنلاین با نام CHZ شناخته می‌شود، یکی از ارزهای پایه به شمار می‌رود. این رمز ارز به علاقه‌مندان به ورزش، این امکان را می‌دهد تا تجربیات منحصر به‌ فردی از تیم مورد علاقه خود داشته باشند. هدف این رمز ارز این است که بستری مطمئن و شفاف برای رای‌گیری هواداران تیم‌های ورزشی ایجاد شود.

ارز Chiliz در سال 2018 میلادی به دست فردی به نام الکساندر دریفوس تاسیس شد. تیم توسعه چیلیز، معتقد است که هواداران تیم‌های مختلف ورزشی آن‌ طور که باید، روی تیم مورد علاقه خود نفوذ و تاثیر ندارند. در نتیجه چیلیز به وجود آمده تا این تعامل را بیشتر کند. در حقیقت یکی از هدف‌هایی که ارز چیلیز دنبال می‌کند، همین موضوع است.

این ارز قصد دارد بستری شفاف به وجود بیاورد تا میلیون‌ها هوادار از سراسر دنیا درباره برنامه‌های مهم تیم ورزشی مورد علاقه خود رای دهند و مشارکت کنند. رمز ارز چیلیز باعث می‌شود تا علاوه بر شرکت کردن در رای‌گیری‌ها، منابع مالی مورد نیاز ورزشگاه‌های مختلف هم تأمین شود. همچنین اطلاعات موجود در حساب‌ها همگی معتبر و تایید شده هستند؛ بنابراین یکی از مزیت‎های خوبی که می‌توان برای ارز چیلیز نام برد، اطلاعات معتبر و شفاف است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، به این شفافیت ICO گفته می‌شود. چیلیز، در بازار، نفوذ خوبی دارد؛ چون توانسته با بسیاری از کمپانی‌ها همکاری و مشارکت‌های استراتژیک داشته باشد. لازم به ذکر است که پروژه چیلیز، توسط یکی از معروف‌ترین چهره‌های ورزش‌های الکترونیکی حمایت می‌شود. در نتیجه همین امر می‌تواند باعث نفوذ بالای ارز چیلیز در بازار شود. در حال حاضر بیش از 8 میلیارد (B8.8) سهم از این ارز در بازار کریپتوها عرضه‌شده است که نشان می‌دهد، چیلیز یکی از ارزهای آینده دار است.

ارز چیلیز چطور کار می‌ کند؟

همیشه قبل از این‌ که بخواهید روی رمز ارز خاصی سرمایه‌ گذاری کنید، باید درباره نحوه کارکرد آن و اهدافی که دنبال می‌کند، اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم درباره نحوه کارکرد این ارز صحبت کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم، فناوری ارز چیلیز کمک می‌کند تا طرفداران باشگاه‌های مختلف ورزشی حق رأی داشته باشند.

ارز چیلیز چطور کار می‌ کند

رمز ارز چیلیز با الهام از باشگاه‌های اسپانیا ایجاد شده است. باشگاه‌های ورزشی در اسپانیا مانند بارسلونا همیشه سالیانه اشتراکی به هواداران خود می‌دهند تا بتوانند در رای‌گیری‌ها شرکت داشته و همچنین برای دسترسی به بلیت‌ مسابقات در اولویت باشند. به‌ این‌ ترتیب طرفداران باشگاه مختلف مانند یوونتوس یا بارسلونا می‌توانند در تصمیمات مهم باشگاه خود، شرکت داشته باشند. البته باشگاه‌های ورزشی دیگر از جمله تیم بسکتبال Golden State Warriors هم در حال استفاده از این فناوری بلاک چین رمز ارز هستند.

کسی که توکن بیشتری از چیلیز داشته باشد، قطعاً رای او وزن بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین در مشخص‌ شدن نتایج نهایی می‌تواند تاثیر بیشتری بگذارد. در گذشته باشگاه‌های زیادی این کار را انجام می‌دادند؛ اما برای این‌که میلیون‌ها هوادار از سراسر دنیا بتوانند در تصمیم‌ گیر‌ی‌های تیم مورد علاقه خود شرکت کنند، بستر مناسبی وجود نداشت.

لازم به ذکر است که در بعضی از موارد، رأی دادن هواداران به‌صورت رایگان انجام می‌‎گردد. در موارد خاص و حیاتی، تنها کسانی می‌توانند رای دهند که توکن خریداری کرده‌اند. در نتیجه رای آن‌ها می‌تواند در تصمیمات باشگاه و تیم موردعلاقه‌شان تاثیر داشته باشد. تمامی این امکانات با استفاده از پروژه چیلیز ایجادشده‌اند.

خرید و فروش ارز چیلیز

برای خرید یا فروش ارز چیلیز تنها کافی است در یکی از صرافی‌ها، حساب کاربری ایجاد کنید. برای مثال می‌توان به صرافی بایننس اشاره کرد. سپس با شارژ کردن حساب، به میزان دلخواه ارز چیلیز را خریداری کنید. برای مشاهده آخرین قیمت خرید یا فروش باید از صرافی معتبر استفاده کنید تا بتوانید نمودارهای قیمتی را مشاهده و تحلیل کنید. می توانید از صرافی ارزکت برای استعلام قیمت و خرید و فروش این ارز استفاده کنید.

قیمت چیلیز

در حال حاضر یعنی در تاریخ سیزدهم فوریه سال 2022، قیمت ارز چیلیز صعودی بوده و برابر 0.234 دلار در صرافی‌های آنلاین ثبت‌ شده است. قیمت این ارز، در یک هفته اخیر صعودی بوده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای آتی هم شاهد رشد قیمت این رمز ارز خواهیم بود. با مشاهده نمودار زیر هم می‌توانید به این نکته پی ببرید.

نمودار ارز چیلیز

لازم به ذکر است که برای تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال باید با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید. تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا قیمت‌های یک سهم را با توجه‌ به سابقه و گذشته‌ای که دارد، تحلیل کنید. همچنین از الگوهای مختلف روی نمودار استفاده کنید تا بتوانید پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهید.

پیشنهاد  مطالعه: معرفی بازی های بلاک چین و کسب درامد از آن ها.

کیف پول‌های چیلیز

ارز چیلیز کیف پول‌ مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر یا ترزور
  • کیف پول موبایلی تراست
  • کیف پول چند پلتفرمی اتمیک
  • کیف پول تحت وب مای اتر والت
  • کیف پول آنلاین صرافی‎ها

جمع‌بندی

ارز چیلیز یکی از ارزهایی است که هدف آن ارائه راه‌حل‌های مناسب در رای گیری و مشارکت هواداران در تصمیمات باشگاه و ورزش‌های الکترونیکی است. این پروژه به‌ قدری مورد استقبال قرار گرفته که بسیاری از باشگاه‌های معروف دنیا مثل یوونتوس و بارسلونا با شرکت توسعه‌ دهنده چیلیز، همکاری کرده‌اند. با این‎که در گذشته بسیاری از باشگاه‌ها چنین امکانی را به وجود آورده بودند؛ اما به این شکل گسترده و پیشرفته نبود. برای خرید ارز چیلیز، می‌توانید از طریق صرافی‌‌ها اقدام کنید. در این مطلب تمامی مواردی که لازم بود درباره این ارز آینده دار بدانید را گفتیم. البته این را باید اضافه کرد که چیلیز تنها ارز برتر نیست؛ اما یکی از برترین‌ها است.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.