لیست کیف پول های ارز دیجیتال

در عصر حاضر با پیشرفت روز افزون تکنولوژی نیاز است تا ما نیز همگام با آن رو به جلو حرکت کنیم. یکی از تحولات عظیم در حال حاضر، ارزهای دیجیتال است. اگر پول نقد همراه شما باشد برای نگهداری از آن از چه روشی استفاده می‌کنید؟ مسلما اگر مبلغ آن زیاد باشد، آن را در حساب بانکی یا در کیف پول ارز دیجیتال خود ذخیره می‌کنید تا ازسوءاستفاده و دزدی از آن جلوگیری کنید. همین مسئله برای سایرارزهای دیجیتالی هم برقرار است؛ شما به کیف‌های پول ارز دیجیتال احتیاج دارید تا بتوانید سرمایه‌های خود را درون آن ذخیره کنید و توانایی تبادل بین سایر رمز ارزها را داشته باشید. برای اینکه بتوانید از ارزهای دیجیتال استفاده کنید، در قدم اول باید والت را تهیه کنید. کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری است که با برقراری تعامل با بلاک چین‌های مختلف، امکان دریافت و برداشت پول دیجیتال از حساب را فراهم می‌کند.

باید این نکته را در نظر بگیرید که در دنیای رمز ارزها، هر شخص باید مسئولیت سرمایه خود را به عهده بگیرد و دقت لازم را به عمل آورد تا کوچکترین اشتباهی نکند؛ هر اشتباه هر چند کوچیک و سهل انگارانه می‌تواند، باعث برباد رفتن سرمایه شما شود. قابلیت‌ها و امکانات هر کیف پول ارز دیجیتال با پیشرفت و توسعه بلاک چین‌ها، بیش تر از گذشته می‌شود. همین موضوع امنیت و کارکرد هر کدام از والت‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

شاید با خود فکر کرده‌ باشید تنها عملکرد کیف پول دیجیتال، ذخیره کوین است ولی آنها از سرویس‌های دیگری مثل سهام گذاری و معامله با صرافی‌های مختلف، پشتیبانی می‌کند. با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال (والت) چیست؟

 انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال با همگام سازی ارتباط با بلاک چین‌ها، به ذخیره و انتقال انواع مختلف رمز ارزها می‌پردازد. هر کیف پول ترکیبی از آدرس عمومی و کلید خصوصی است. والت، نرم افزاری است که بر روی موبایل یا دسکتاپ شما قابل نصب است یا به صورت سخت افزار و به شکل فیزیکی در دسترس شما قرار می‌گیرد. کیف پول‌های نرم افزاری رایگان هستند ول در نقطه مقابل کیف پول‌ سخت افزاری، با وجود پرداخت هزینه، از امنیت بالایی برخوردار است که به دلیل ذخیره اطلاعات به صورت آفلاین، احتمال هک شدن را کاهش می‌دهد. برای اینکه بتوانید ارزهای دیجیتال خود را به ارز دیگر تبدیل کنید نیاز به صرافی های ارز دیجیتال دارید. اما والت ها شرایطی را برقرار می‌کنند تا یتوانید در آن به تبادل رمزارز، بپردازید.

کلید خصوصی و کلید عمومی چیست؟

کلید کیف پول ارز دیجیتال

هدف اصلی در کیف پول دیجیتال این است که این کلیدها را ذخیره کند؛ در واقع این دو کلید نشان می‌دهند که چه کسی صاحب ارز دیجیتال است. البته لازم به ذکر است که در کیف پول‌های جدید، احتمالا آنها را نمی‌بینید.

  • کلید خصوصی: در واقع کلید خصوصی تمام دارایی شما است؛ پس هرگز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. این کلید، رشته متنی از اعداد انگلیسی و حروف تلقی می‌شود و برای خرج کردن دارایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. طولانی بودن کلید خصوصی، مانع از هک شدن آن می‌شود و همین پیچیدگی، برای کاربران کیف پول دیجیتال، دردسر آفرین است. اما توسعه دهندگان کیف پول دیجیتال به فکر استفاده از بک آپ (عبارت بازیابی) افتادند. بک آپ از 12 تا 24 کلمه تشکیل شده که شامل کلیدهای خصوصی بوده و باید در نگهداری آن نهایت دقت را به عمل بیاورید چرا که در صورت پاک شدن کیف پول دیجیتال با استفاده از این کلمات، می‌توانید دارایی خود را بازیابی می‌کنید.
  • کلید عمومی: به این موضوع اشاره کردیم که کلید خصوصی را نباید در اختیار کسی قرار دهیم. اما برای اینکه شبکه اطمینان حاصل کند که تراکنش از کیف شما ارسال شده، نیاز به کلید عمومی داریم. این دو کلید یکدیگر را تکمیل می‌کنند ولی در دسترس قرار دادن کلید عمومی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین کیف پول دیجیتال نیاز است تا چند فاکتور را در نظر بگیریم. در این مقاله سعی شده تا کیف پول‌ها بر اساس امنیت اولویت بندی کرد؛ زیرا ممکن ترین معیار حفظ دارایی شما عزیزان است. امنیت کیف پول دیجیتال بستگی به نوع  اتصال اینترنتی (آنلاین یا آفلاین) و دسترسی به کلید خصوصی (امانی یا غیر امانی)دارد.اگر تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اید و با عملکرد کیف پول دیجیتال و نحوه دریافت کلید خصوصی دانش کافی ندارید، بهتر است از کیف پول امانی استفاده کنید. چرا که به سادگی و با چند کلیک و با دسترسی به ارزهای دیجیتالی خود میتوانید به معامله بپردازید. در مقابل ولت‌های غیر امانی از امنیت بالایی برخوردار بوده ولی مسئولیت حفظ کلیدهای خصوصی با شما است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق از کلمات خصوصی، بکاپ بگیرید یا در جای مطمئن آن را یادداشت کنید.

کیف پول های شیبا را در ارز دیجیتال شیبا ببینید!

معرفی کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

  • کیف پول تحت وب: کیف پول‌های تحت وب،  با دسترسی راحت همراه هستند، به طوری که در هر دستگاهی شما تنها نیاز به اینترنت و مرورگر اینترنتی دارید. با توجه به آنلاین بودن این نوع کیف پول ارز دیجیتال، استفاده از آن ریسک هک شدن را بالا می‌برد. البته، اکثر ارائه دهندگان آن اثبات کرده‌اند که به کلیدهای خصوصی شما، هیچ گونه دسترسی ندارند. یکی از نام دار ترین کیف پول مبتنی بر وب، Blockchain.com است.
  • کیف پول ارز موبایل: یکی از پر استفاده ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، کیف پول موبایلی است. در دنیای امروزی هر فرد در هر کجا، تلفن همراه هوشمند در اختیار دارد که تنها کافی است تا آن را از جیب خود در آورد. کیف پول تراست والت (Trust Wallet) جزء محبوب ترین کیف ارز دیجیتال موبایلی به حساب می‌آید. این کیف پول برای ios و اندروید به صورت رایگان ارائه شده‌است. برای اینکه بتوانید در تبدیل ارز در تراست ولت را انجام دهید، باید در این زمینه دانش خود را افزایش دهید.

مطلب مرتبط: کیف پول دوج کوین

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

  • کیف پول دسکتاپ: این نرم افزار روی کامپیوتر شخصی و سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک نصب می‌شوند. معروف ترین کیف پول ارز دسکتاپ، اکسودوس (Exodus) است که از هزاران ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول افزونه مرورگر: در سال‌های اخیر استفاده از افزونه‌های مرورگر پر طرفدار شده‌است. با استفاده از این افزونه، مرورگر شما به مرورگر بلاک چین تبدیل می‌شود. محبوب ترین کیف پول افزونه مرورگر، متامسک (MetaMASK) است که از بلاک چین بایننس چین، اتریوم، فانتوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری: امن ترین کیف پول دیجیتال برای نگهداری سرمایه شما، کیف پول سخت افزاری است. کیف پول‌های سخت افزاری از پروتکل‌های امنیتی پشتیبانی می‌کنند که کلید خصوصی را بدون اجاره شما خارج نمی‌کند. یکی از معروف ترین کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس است.

سخن پایانی

در این مقاله از ارزکت تلاش کردیم تا شما را با عملکرد و بهترین کیف پول ارز دیجیتال در بخش سخت افزار، نرم افزار آشنا کنیم. کیف ارز دیجیتال یک روش کاملا ایمن و ضروری برای نگهداری از داریی‌های ما است. در صورت هرگونه ابهام در مورد کیف پول ارز دیجیتال آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت، به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف‌پول ارز دیجیتال با همگام سازی ارتباط با بلاک چین‌ها، به ذخیره و انتقال انواع مختلف رمز ارزها می‌پردازد

کلید خصوصی چیست؟

در واقع کلید خصوصی تمام دارایی شما است؛ پس هرگز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. این کلید، رشته متنی از اعداد انگلیسی و حروف تلقی می‌شود و برای خرج کردن دارایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد

کیف پول تحت وب چیست؟

کیف پول‌های تحت وب، با دسترسی راحت همراه هستند، به طوری که در هر دستگاهی شما تنها نیاز به اینترنت و مرورگر اینترنتی دارید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.