فروش و خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت چه شرایطی دارد؟

شرایط فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت

با داغ شدن بازار پول دیجیتال، عده زیادی تمایل به خرید و فروش و سرمایه گذاری در این بازار پر‌طرفدار را دارند. عده ای از این سرمایه‌گذاران به دلایل شخصی و نا‌مشخص، برای فاش نشدن اطلاعات فردی خود تمایل زیادی را نسبت به خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت نشان می‌دهند که البته این کار دارای مزایا و معایب مختص خود است که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در هر حال هر سرمایه گذاری که مایل به خرید و فروش در بازار ارز‌های دیجیتالی است می‌تواند بنا بر میل شخصی خود و با روش‌های متفاوت این کار را انجام داده و یا حتی می‌توانند فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت را نیز انجام دهند.

ممکن است فردی بخواهد سرمایه گذاری خود را از طریق صرافی‌های داخلی انجام داده و برخی بر اساس عدم اعتماد به صرافی‌های داخلی، از صرافی‌های خارجی استفاده کنند و یا در صورت دارا بودن دانش فنی، این کار را به صورت مستقیم انجام دهند.

اگر مایل به خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در صرافی‌ها هستید، باید بگوییم که این مورد را به طور کامل فراموش کنید! چرا که انجام احراز هویت در صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال امری ضروری بوده چرا که آنان این کار را برای جلوگیری از پولشویی و همچنین جلوگیری از سوء‌استفاده توسط افراد سودجو انجام می‌دهند.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت چگونه انجام می‌شود؟

عده‌ی محدودی از کاربران فعال در زمینه‌ی ارز‌های دیجیتالی، تمایل دارند سرمایه‌گذاری و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت انجام دهند؛ در حقیقت بهتر است بگوییم افرادی در صدد این هستند که رمز‌ارز‌های مورد نظر خود را بدون فاش شدن هویتشان خرید و فروش کنند؛ اما اگر می‌خواهید این کار را در صرافی های آنلاین انجام دهید باید بگوییم که در حال حاضر این مورد امکانپذیر نمی‌باشد.

چرا که بیشتر صرافی‌های آنلاین کاربران خود را به انجام احراز هویت ملزم می‌کنند و در غیر اینصورت از ارائه خدمات به آنان معذورند. اما در میان آن‌ها صرافی‌هایی پیدا می‌شوند که خرید ارز‌های دیجیتال بدون احراز هویت را برای شما انجام می‌دهند اما این ‌صرافی ها خارجی هستند چرا که ایران جزو آی پی های تحریم شده در لیست این صرافی‌هاست و ایرانیان به صورت مستقیم نمی‌توانند در آن فعالیت کنند.

برخی از پلتفرم‌هایی که به افراد اجازه فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت و همچنین خرید آن را میدهند، محدودیت‌هایی برای کاربران از جمله تعیین سقف برای میزان خرید هر رمز‌ارز در نظر می‌گیرند. اما همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، تمامی صرافی‌های ایرانی در حال حاضر بدون احراز هویت به شما اجازه ی سرمایه‌گذاری را نمی‌دهند.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت به صورت مستقیم

اگر برای سرمایه گذاری در بازار رمز‌ارز‌های دیجیتال، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال را برگزیده اید، حتما باید مراحل احراز هویت را به صورت کامل انجام دهید، اما اگر می‌خواهید فروش ارز‌های دیجیتال را بدون انجام فرآیند احراز هویت انجام دهید، حتما ملزم به استفاده از صرافی‌ها برای سرمایه‌گذاری نیستید، چرا که می توانید با در نظر گرفتن شرایط موجود و همچنین پذیرفتن خطرات احتمالی، استفاده از دیگر روش‌ها را برای فروش ارز دیجیتال خود انتخاب کنید.

برای فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت، دو روش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. فروش با روش مستقیم

برای فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت در روش مستقیم، میان شما و شخص دیگر معامله کننده واسطه ای وجود نداشته و می‌توانید به صورت مستقیم و بدون احراز هویت، رمز‌ارز مورد نظر خود را فروخته یا آن را بخرید. ارز دیجیتال دلخواهتان را به صورت مستقیم از فروشنده خریداری کنید و یا آن را بفروشید. شما برای سرمایه‌گذاری بر رمز‌ارزی چون بیت کوین که از طریق استخراج تولید و عرضه می‌شود می‌توانید با تهیه ‌ی وسایل مورد نیاز و شرایط مناسب، این ارز را بفروشید.

  1. فروش از طریق واسطه

برای فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت می‌توانید، در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو شده و با افرادی که ادعا می‌کنند خریدار ارز‌های دبجبتالی هستند ارتباط برقرار کرده و از این راه به فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت بپردازید. برای این کار رمز‌ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و به خریدار اعلام می‌کنید؛ سپس پس از دریافت مبلغ ارز مورد نظر نسبت به فروش آن اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی: فروش تتر بدون احراز هویت

البته لازم به ذکر است در این روش حتما با افرادی که آن‌ها را می‌شناسید و به آنان اعتماد دارید، به خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت بپردازید.

فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت

خطرات خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

همانطور که می‌دانید نرخ ارز‌های دیجیتالی ثابت نیست و به صورت روزانه دچار تغییرات چشمگیری می‌شود، سرمایه گذاری در بازار ارز‌های دیجیتالی دارای خطرات و ریسک‌های مختص به خود است که حتی توصیه می‌شود اشخاصی که توانایی پذیرش این مخاطرات را ندارند وارد این بازار نشوند، اما به هر حال پیشنهاد ارزکت به شما این است که در بازار‌ ارز‌های دیجیتالی به صورتی فعالیت کنید که کمترین ریسک را متحمل شوید.

یکی از ریسک‌های بزرگ در عدم انجام احراز هویت این است که این امکان وجود دارد که شما مبلغ رمز‌ارز مورد نظر را به حساب فروشنده واریز می‌کنید اما در ازای آن فروشنده رمز‌ارز انتخابی را به کیف پول شما انتقال نمی‌دهد و به دلیل اینکه هیچگونه نظارتی بر معامله ی شما مبنی بر خرید و فروش ارز دیجیتال صورت نمی‌گیرد، در حقیقت سرمایه‌ ی شما از دست رفته است و نمی‌توانید آن را برگردانید.

حتی صرافی‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را برای شما انجام می‌دهند اما باید بدانید که به آن‌ها نیز نمی‌توانید به طور کامل اعتماد کنید؛ چرا که امروزه افرادی سودجو در صدد کلاهبرداری و سوء‌استفاده از سرمایه‌گذاران در این زمینه برمی‌آیند و با تبلیغات تقلبی در این راستا باعث سوخت سرمایه‌ی شما می‌شوند.

خرید ارز دیجیتال

نتیجه گیری

در صورت سرقت سرمایه‌ی شما در صورت عدم انجام احراز هویت، پیگیری‌های پس از آن، روز‌های زیادی به طول انجامیده و از شما زمان زیادی را خواهد گرفت که در بسیاری از موارد این پیگیری‌ها نیز سرانجامی نخواهد داشت. برای احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر تنها یکبار انجام شده و فقط پنج دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

برای انجام فرآیند احراز هویت تنها کافیست با نوشتن یک متن که صرافی مورد نظر به شما ابلاغ می‌کند و در اختبار داشتن کارت ملی و شناسنامه و نگه داشتن این مدارک در کنار صورت خود یک عکس گرفته و سپس با ارسال این عکس که چهره‌ی شما در آن کاملا واضح بوده و متن نوشتاری نیز به صورت خوانا نوشته شده، می‌توانید فرآیند احراز هویت را به سادگی انجام دهید. اگر بر روی اطلاعات شخصی خود حساس هستید می توانید قسمت تاریخ انقضا و CVV2 کارت خود را نمایش ندهید.

عده ای از کاربران با در نظر گرفتن این مورد که ممکن است ارسال این عکس و اطلاعات بعد‌ها موجب فاش شدن اطلاعات شخصی آن‌ها شود ممکن است از انجام پروسه‌ی احراز هویت امتناع کنند که باید بگوییم جای هیچگونه نگرانی نیست چرا که این اطلاعات کاملا محفوظ مانده و به شخص دیگری نیز نمایش داده نخواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن