آشنایی با ارز مانا MANA + اهمیت و پیش بینی چالش ها

مانا چیست و چگونه خود را از سایر رمز ارزهای موجود متمایز می‌کند؟ متاورس به‌تدریج در حال تبدیل‌ شدن به یکی از روندهای برتر مورد بحث برای آینده است. متاورس به‌ خوبی می‌تواند به‌ عنوان آینه دیجیتال دنیای واقعی ما عمل کند. شما می‌توانید به‌عنوان یک آواتار دیجیتال وارد متاورس شوید و فضاهای مجازی مختلف مانند مراکز خرید یا مراکز تفریحی را کشف کنید. ارز مانا را می توان از صرافی ارز دیجیتال خریداری کرد. در ادامه در رابطه با مانا و ویژگی‌های مهم آن در دنیای متاورس به گفتگو می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ارز مانا

تعریف پلتفرم واقعیت مجازی متاورس یا Metaverse Decentraland

قبل از اینکه در مورد مانا حرف بزنیم، باید درک خوبی از اصول Decentraland داشته باشید. تعریف Metaverse Decentraland به‌عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی است که در آن کاربران می‌توانند پروژه های کاربردی، محتوا و تجربیات جدید ایجاد کنند. کاربران می‌توانند املاک مجازی را در Decentraland با مدرک منحصربه‌فرد مالکیت خریداری کرده و بر اساس آن سفارشی کنند. Decentraland از اتریوم به‌عنوان پایه و اساس خود برای تضمین ذخیره امن اطلاعات در مورد مالکیت زمین مجازی و سایر اطلاعات مهم استفاده می‌کند.

تاکید بر رمز ارز مانا به‌ وضوح در این واقعیت آشکار می‌شود که به‌ عنوان توکن بومی آن عمل می‌کند. کاربران می‌توانند از MANA برای جستجو در امکانات جدید با متاورس Decentraland استفاده کنند که عملاً هیچ محدودیتی ندارد. شما می‌توانید هر نوع تجربه‌ای را که می‌خواهید با اطمینان از امنیت بلاک چین اتریوم بسازید.

Metaverse Decentraland می‌تواند تجربیاتی مانند بازدید از یک مرکز خرید با دوستان، تعامل با یکدیگر یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار را ارائه دهد. همچنین می‌توانید با آن از استراحتگاه‌های زیرآب دیدن کنید، دارایی‌های مجازی را خریداری یا بفروشید و حتی یک دفتر مجازی راه‌اندازی کنید.

نقطه تمایز دسنترالند

نگرانی‌های مربوط به توکن مانا دسنترالند نیز توجه را به آینده بالقوه متاورس Decentraland جلب می‌کند؛ اما آیا مانا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب عمل خواهد کرد؟ کمی تحقیق در مورد روند بازار توکن های MANA می‌تواند به شما در یافتن پاسخ این سؤال کمک کند. با این‌حال، دیدگاه فنی مربوط به متاورس Decentraland نیز در تعریف آینده آن اهمیت زیادی دارد. با تشخیص تفاوت آن با دیگر پلتفرم‌های متاورس، می‌توانید به نکات بالقوه آینده رمز ارز مانا پی ببرید.

در واقع، Decentraland تنها پلتفرمی نیست که چشم‌انداز استفاده از فناوری متاورس را آزمایش می‌کند. بسیاری از شرکت‌های دیگر از فناوری واقعیت مجازی برای ارائه تجربیات خلاقانه و جذاب دنیای مجازی استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین تفاوت بین Decentraland و سایر پلتفرم‌های VR به مالکیت آن اشاره دارد. Decentraland به‌جای یک شرکت خاص، تحت مالکیت و حاکمیت کاربران است.

در این میان Decentraland DAO یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های متاورس است زیرا حاکمیت غیرمتمرکز واقعی را تضمین می‌کند. کاربران کنترل کاملی بر محتوا و تجربیات توسعه‌ یافته در یک بسته خاص از املاک مجازی دارند. کاربران می‌توانند کنترل کاملی بر درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌هایی که کسب می‌کنند داشته باشند تا ارزشی را به سایر کاربران ارائه دهند. Decentraland شامل هیچ هزینه پنهان، کمیسیون یا کارمزد برای واسطه‌ها یا خود Decentraland نیست.

مانا چیست؟

ارز مانا MANA

نمای کلی Decentraland نشان می‌دهد که چگونه یک دنیای مجازی مشترک و پایدار شبکه اتریوم اجرا می‌شود؛ اما MANA از کجا در تصویر کلی برای متاورس نقش دارد؟ قبل از جستجوی در مورد پیش‌بینی مانا، باید ارزش و جایگاه آن را در متاورس Decentraland بدانید. اصول اولیه Decentraland نشان می‌دهد که همه‌چیز آن در مورد املاک مجازی است. شما یک قطعه املاک مجازی خریداری می‌کنید، تجربیات جدیدی مانند یک مرکز ورزشی مجازی یا فضای کاری ایجاد می‌کنید و آن را به سایر کاربران اجاره می‌دهید. اینجاست که شما به دانش استفاده از توکن های LAND و MANA در متاورس Decentraland نیاز دارید.

LAND یک رمز ERC-20 یا غیرقابل تعویض (NFT) است که به تعریف مالکیت بسته‌های مجازی املاک و مستغلات کمک می‌کند.

مانا نشانه بومی متاورس Decentraland یا واحد پول دنیای مجازی است. برای خرید زمین و همچنین سایر دارایی‌ها و خدمات مجازی در متاورس Decentraland به مانا نیاز دارید. علاوه بر این، نقش MANA نیز در اداره Decentraland از طریق DAO مشهود است.

اهمیت مانا

متاورس می‌تواند بسته‌های املاک مجازی را در قالب LAND NFT ها ردیابی کند. توکن‌های MANA برای تعامل با اکوسیستم Decentraland ضروری هستند و می‌توانید با بررسی عمیق در کار Decentraland درباره اهمیت آن بیشتر بدانید. متاورس Decentraland شامل لایه‌های زیادی است که بر اساس قراردادهای هوشمند اتریوم توسعه‌ یافته‌اند. اهمیت مانا را می‌توان در لایه‌های دسنترالند یافت که به‌ صورت زیر است:

  • لایه اجماع – مسئول نگهداری دفاتر برای ردیابی مالکیت قطعات زمین مختلف است. تمام قطعات زمین مجازی دارای مختصات منحصربه‌فرد و مالکیت همراه با ارجاع به فایل توضیحات هستند. فایل توضیحات محتوای قطعه زمین خاص را نشان می‌دهد.
  • لایه بعدی در metaverse Decentraland لایه محتوا است. کنترل کلیه فعالیت‌ها در زمین‌های مجازی را بر عهده دارد و شامل فایل‌های لازم برای رندر محتوای قطعات املاک مجازی است. لایه محتوا شامل فایل‌های محتوا، فایل‌های اسکریپت و تعریف تعامل برای تجربیات مختلف است.
  • فایل‌های محتوا دارای تصاویر بصری و صدای ثابت هستند، درحالی‌که فایل‌های اسکریپت موقعیت و رفتار محتوا را دربسته LAND تعریف می‌کنند. در نهایت، شما تعریف تعامل را در لایه محتوا دارید تا به شما در تعاملات همتا به همتا مانند پیام‌رسانی و چت صوتی کمک کند.
  • لایه نهایی در Decentraland لایه بلادرنگ است که به تسهیل تعامل اجتماعی بین آواتارهای کاربر کمک می‌کند. این می‌تواند ویژگی‌های پیام‌رسانی و چت صوتی را برای تعامل بین کاربران تسهیل کند.

پیش‌بینی برای MANA

کیف پول مانا

بحث‌ها پیرامون چالش‌های آینده Decentraland MANA در یکی دو سال اخیر سروصدای زیادی به پا کرده است. Decentraland به‌ عنوان یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های متاورس در حال رشد، آشکارا توجه جهان را به خود جلب کرده است.

تقاضا برای ارز مانا افزایش‌ یافته است، به‌ویژه به دلیل کاربردهای آن در اکوسیستم متاورس آن. گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش توکن MANA طی سه‌ ماهه چهارم سال 2021 به‌طور پیوسته افزایش‌ یافته است. درواقع، در نوامبر 2021 با ارزش کل بازار تقریباً 9.2 میلیارد دلار به ارزش بی‌سابقه خود رسید. از سوی دیگر، ارزش توکن‌های MANA از آن زمان کاهش‌ یافته است و درعین‌ حال به‌عنوان یک انتخاب برتر برای سرمایه‌ گذاران متاورس باقی‌مانده است؛ اما چرا؟ اکثر سرمایه‌ گذاران به دنبال راه‌های نوآورانه برای سرمایه‌ گذاری در توسعه متاورس برای کسب درآمد هستند، آن‌ها به توکن مانا به علت تطبیق‌ پذیری آن اعتماد می‌کنند.

بسیاری از ویژگی‌هایی که MANA برای Decentraland بازکرده است یکی از شواهد رشد بالقوه آن در آینده است.

موارد استفاده از مانا

توصیف عمومی Decentraland MANA به درک این نکته کمک می‌کند که مانا واحد پول یک اکوسیستم واقعیت مجازی است؛ اما چه‌ کاری می‌توانید با مانا انجام دهید؟ در اینجا برخی از راه‌های قابل‌ توجهی وجود دارد که MANA می‌تواند ارزشی را به کاربران Decentraland ارائه دهد.

استفاده از کیف پول رمزنگاری

یکی از نگرانی‌های اساسی در استفاده از متاورس Decentraland به کیف پول رمزنگاری اشاره دارد. شما باید یک کیف پول بلاک چین را به metaverse Decentraland متصل کنید تا به‌عنوان کاربر با آن تعامل داشته باشید. این کیف پول به ذخیره تمام دارایی‌های دیجیتال و داده‌های مربوط به تمام تجربیات و تراکنش‌های Decentraland کمک می‌کند. کاربران برای اطمینان از استفاده یکپارچه از کیف پول در تراکنش‌های مختلف در Decentraland metaverse به یک توکن مانا نیاز دارند.

مطالب پیشنهادی: خرید پرفکت مانی

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

قطعات زمین مجازی بدیهی است که بزرگ‌ترین نقطه برجسته در طراحی متاورس Decentraland هستند. شما می‌توانید چندین قطعه از املاک مجازی را در فروش بیابید و ارز مانا برای خرید قطعه زمین ضروری است.

تجارت

مانا ابزاری معتبر برای خرید و فروش دارایی‌های با ارزش است. کاربران می‌توانند اقلام و زمین‌هایی را با ارزش نسبتاً پایین‌تر در صورت نزول انتخاب کنند و آن‌ها را برای حراج در بازار Decentraland قرار دهند. استفاده بالقوه دیگر از MANA در بررسی پیش‌بینی Decentraland MANA برای اهداف تجاری مشهود است.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن