همه چیز درباره توکن CHR – ارز کرومیا

پلتفرم کرومیا

با پیشرفت دنیای رمزارزها شاهد ظهور ارزهای مختلفی نظیر سولانا، پالیگان، ریپل و… هستیم. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با رمزارز کرومیا با نماد اختصاصی CHR به صورت کامل به شما توضیح دهیم.
کرومیا در حقیقت یک پلتفرم بلاکچین است که هدف آن استقرار و توسعه برنامه های غیر متمرکز (Dapp) میباشد. این پلتفرم در حقیقت برای هر Dapp امکان توسعه بلاکچین های مختلف را فراهم مکیند. کرومیا از بلاکچین رابطه ای استفاده میکند که همین امر باعث شده که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هم مقیاس پذیر باشد. باید این نکته را بدانید که برای Dapp ها مقیاس پذیری امر بسیار مهمی به شمار میرود.

از آنجایی که شبکه هایی مانند اتریوم امکان ایجاد و توسعه هر نوع برنامه ای را میدهند و کرومیا محدودیت هایی همچون کارمزد بالا و امنیت پایین را برای کاربران به همراه دارد، افراد کمی از این پلتفرم استفاده میکنند. به همین دلیل توسعه دهنده های این پلتفرم قصد دارند تا معماری کرومیا را مورد بررسی قرار دهند. از اهداف این پلتفرم میتوان به مقیاس پذیر کردن برنامه های غیر متمرکز برای میلیون ها کاربر، بهبود تجربه کاربری و ایجاد برنامه هایی با امنیت بالا اشاره کرد.

توکن کرومیا

ارز دیجیتال کرومیا ( توکن CHR )

همانطور که پیش تر گفته شد CHR توکن پلتفرم کرومیا میباشد. طراحی و ایجاد توکن CHR به منظور تقویت پلتفرم کرومیا صورت گرفته است و هدف آن ایجاد ارتباط بهتر بین سرمایه گذاران و توسعه دهندگان این پلتفرم میباشد. نکته حائز اهمیت این است که کرومیا این امکان را فراهم کرده که توسعه دهندگان توکن هایی با پشتیبانی CHR ایجاد کنند و آن ها را در صنایع مختلف مثل صنعت گیم، املاک، مراقبت های بهداشتی و … استفاده کنند.

توکن کرومیا دارای عرضه محدود 1 میلیاردی میباشد که این مقدار پس از راه اندازی ایجاد شد که به صورت زیر تخصیص یافت:

  • چیزی حدود 22 درصد بین سرمایه گذاران به فروش رسید.
  • 10 درصد به مشاوران و تیم این توکن اختصاص یافت.
  • 25 درصد صندوق تبلیغاتی.
  • 38 درصد صندوق اکوسیستم.

توکن کرومیا در دو شبکه اتریوم یا همان ERC-20 و بایننس اسمارت چین یا همان BEP-20 قرار دارد که شبکه اتریوم بخاطر کارمزد بالا به هیچ وجه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

قیمت توکن کرومیا

اطلاعاتی در رابطه با توکن کرومیا

  • عرضه کل : 1,000,000,000 توکن CHR
  • مقدار توکن در گردش : 567,369,000
  • حجم کل بازار : 292,167,000 دلار
  • رتبه در مارکت کپ : 167
  • قیمت لحظه ای : این توکن در این لحظه که این مقاله نوشته میشود، در تاریخ 1400/11/18 قیمت 0.644 دلار را دارد.
  • قیمت اوج دلاری : این توکن در تاریخ 1400/08/29 موفق شد تا سقف قیمتی 1.5 دلار را به ثبت برساند. اکنون قیمت آن 65.59 درصد پایینتر از سقف تاریخی خود قرار دارد.
  • وبسایت  : chromia.com
  • شبکه های اجتماعی : twitter و reddit

نحوه عملکرد پلتفرم کرومیا

کرومیا با قرار دادن یک بلاکچین در پایگاه داده یک لایه نرم افزار به آن اضافه میکند. وقتی یک درخواست برای نوشتن داده ها پردازش شود، به یکی از نودها میرود و آن را با سایرین به اشتراک میگذارد. حال نود ها درخواست را بررسی میکنند و پس از بررسی داده ها در بلاکچین نوشته میشوند. داده های برنامه در یک پایگاه داده رابطه ای ذخیره میشوند و سازگاری و انعطاف پذیری را فراهم میکنند. کرومیا همچنین این قابلیت را دارد که در لایه دوم اتریوم تراکنش ها را با سرعت بیشتری انجام دهد. در این پلتفرم توسعه دهندگان میتوانند برنامه های مختلف را با زبان برنامه نویسی محبوب rell برنامه نویسی کنند.

پایگاه داده رابطه ای

شاید برای شما سوال پیش بیاید که پایگاه داده رابطه ای چیست. در این نوع پایگاه داده ها از رابطه که یک مفهوم ریاضی است استفاده شده است. این نوع پایگاه داده دارای جداولی است که برای جلوگیری از تکرار فیلدها بین این جداول رابطه برقرار شده است. همچنین باید بدانید که در این نوع پایگاه داده برای اطمینان از اعتبار داده ها از یک نوع زبان برنامه نویسی استفاده میشود و برای جلوگیری از داده های تکراری از ویژگی کلیدهای اصلی و خارجی استفاده میکند.

بنیانگذاران توکن کرومیا

بنیانگذاران کرومیا و تاریخچه

پلتفرم کرومیا توسط خالقان colored coins و کیف پول safebit یعنی Or Perelman ،  Alex Mizrahi و Henrik Hjelte  در سال 2018 ایجاد شد. همچنین توکن CHR نیز در تاریخ می 2019 راه اندازی شد. این تیم پیش تر در سال 2014 یک شرکت نرم افزاری متن باز تاسیس کرده اند که هدف آن ایجاد بستری برای قرارداد های هوشمند و انتقال دارایی های دیجیتال است.

مزایای کرومیا

  • بلاکچین چند منظوره: شما میتوانید از کرومیا به عنوان یک بلاکچین عمومی، خصوصی و یا حتی هیبریدی استفاده کنید.
  • راه حل لایه دو: شما میتوانید از کرومیا در لایه دوم به عنوان یک راه حل سریع استفاده کنید.
  • زبان برنامه نویسی rell: به لطف زبان برنامه نویسی rell کدنویسی در این بلاکچین نسبت به سایر بلاکچین ها بسیار سریع تر است.
  • برنامه های مستقل: مستقل کار کردن تمام برنامه هایی که توسط این پلتفرم ایجاد شده اند. این موضوع باعث بهبود عملکرد برنامه ها میشود.
  • مالکیت بلاکچین ها: از طریق مجموعه ای از نودها امکان مالکیت بلاکچین های مستقل برای اپلیکیشن های غیر متمرکز فراهم شده است.
  • توکن اختصاصی: این پلتفرم این امکان را به اپلیکیشن ها میدهد تا توکن خود را برای حاکمیت و یا حتی کسب درآمد بتوانند ایجاد کنند.

خرید و فروش توکن CHR

برای خرید این توکن نیازی به مراجعه به صرافی های خارجی نیست. شما به راحتی میتوانید این توکن را از ارزکت خریداری کنید. مراحل خرید و فروش توکن CHR در صرافی ارزکت به صورت زیر است:

  1. ثبت نام و احراز هویت: در صرافی ارزکت ثبت نام کنید و احراز هویت خود را انجام دهید تا امکان انجام معامله برای شما فراهم شود.
  2. واریز ریالی: مقدار وجه مورد نظر خود را به حساب خود در صرافی ما واریز کنید.
  3. خرید تتر: ریال خود را به تتر تبدیل کنید.
  4. خرید CHR: در آخر از قسمت خرید و فروش صرافی اقدام به خرید توکن CHR کنید.

مراحل خرید توکن CHR

مزایای خرید توکن CHR از صرافی ارزکت

  1. خرید آسان: ثبت نام و احراز هویت در ارزکت بسیار راحت است و شما در عرض چند دقیقه میتوانید ثبت نام کنید و حساب خود را فعال کنید.
  2. امنیت بالا: شما میتوانید در محیطی امن با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.
  3. سرعت بالا: صرافی ارزکت حتی در ساعات شلوغی کند نمیشود و از دسترس خارج نمیشود.
  4. پشتیبانی: تیم ارزکت 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات پشتیبانی به شما میباشد.

کیف پول های مناسب برای توکن CHR

اگر به هر دلیلی قصد انتقال توکن CHR به کیف پول را داشتید، میتوانید از کیف پول هایی که در این قسمت معرفی میکنیم استفاده کنید.

  • تراست ولت: این کیف پول امکان ذخیره سازی بسیاری از رمزارز ها را در محیطی کاملا امن به شما میدهد و شما میتوانید این کیف پول را از فروشگاه های ایرانی و یا خارجی دانلود کنید و استفاده کنید.
  • اتومیک ولت: این کیف پول با انواع سیستم عامل ها سازگاری دارد و شما میتوانید برای ذخیره سازی رمزارز CHR از آن استفاده کنید.
  • سیف پل: این کیف پول نیز که برای سیستم های اندروید و آی او اس در دسترس است گزینه خوبی برای نگهداری CHR است.

آینده رمزارز CHR

این توکن تا به امروز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است و با توجه به تیم خوبی که دارد و قابلیت فعالیت در لایه دوم اتریوم میتوان این نتیجه را گرفت که این توکن از آینده خوبی برخوردار است و به دید بلندمدت میتواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. البته این حرف ها سیگنال خرید یا فروش نیست و شما موظفید بعد از بررسی های کامل اقدام به خرید این توکن کنید.

سوالات متداول شما عزیزان

ارز chr چیست؟

CHR توکن پلتفرم کرومیا Chromia می باشد. طراحی توکن بومی کرومیا CHR به منظور تقویت پلتفرم صورت گرفته است و قصد دارد تا ارتباطی را بین توسعه دهندگان و سرمایه گذاران ایجاد نماید. همچنین این توکن می تواند برای استیکینگ و سایر اهداف کل سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

کیف پول های chr چیست؟

کیف پول تراست - کیف پول اتمیک - کیف پول safepal از جمله کیف پول هایی هستند که از ارز chr پشتیبانی میکنند.

امتیاز دهید

0%

امتیاز کاربران: 4.53 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن