تاریخچه قیمت بیت کوین

تاریخچه قیمت بیت کوین از 2009 تا 2021

از زمان عرضه بیت کوین در ژانویه سال 2009 به وسیله فردی به نام ساتوشی ناکاموتو، تاریخچه قیمت بیت کوین پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است. در این مقاله از صرافی ارزکت به تاریخچه قیمت بیت کوین خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

سرگذشت قیمت بیت کوین

سرگذشت قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین در اوایل سال 2021 با ارزشی بیش از 30 هزار معامله می‌شد. اما تاریخچه قیمت بیت کوین را باییستی از سال 2009 پیگیری نمود. بیت کوین به خاطر نو ظهور بودن در عرصه معاملات دیجیتالی در هیچ یک از صرافی‌ها معامله نمی‌شد. اولین قیمتی که برای ای ارز دیجیتال ثبت شده است مربوط به سال 2010 می‌باشد. می‌توان گفت بیت کوین در اولین سال پیدایش خود ارزشی معادل با صفر داشت.

مطلب پیشنهادی: خریداری بیت کوین

قیمت بیتکوین 2010

این سال در تاریخچه قیمت بیت کوین، سال پرباری به حساب می‌آید. عوامل مهمی که در این سال برای ارز دیجیتال بیت کوین اتفاق افتاد باعث شد تا صرافی‌های فعالی در زمینه معامله با رمزارزها ایجاد شود. این رخداد باعث شد تا ارزش یک واحد از بیت کوین به 0.003 دلار نیز برسد.

پنج روز بعد این اتفاق اولین خرید با بیت کوین انجام شد. 22ام ماه می سال 2010 به روز پیتزا شهرت پیدا کرد. طبق گفته‌ها فردی با نام لازلو هانیچ برای خرید دو عدد پیتزا مبلغی معادل با 10 هزار بیت کوین پرداخت می‌کند. این پرداخت سبب شد تا قیمت بیت کوین به 0.004 دلار برسد.

با منتشر کردن نسخه 0.3 این ارز دیجیتال قیمت آن تا ده برابر نیز افزایش یافت و به 0.08 دلار رسید. افزایش قیمت حتی تا جایی پیش رفت که حجم معاملاتی بازار بیت کوین به 1 میلیون دلار نیز رسید. در این سال بیت کوین قیمت 0.39 دلار را نیز تجربه کرد.

قیمت بیت کوین در سال 2011 چقدر بود؟

این سال نیز در تاریخچه قیمت بیت کوین سال بسیار مهمی به شمار می‌آید. تولد کوین‌های جایگزینی یا همان آلت کوین‌ها تا معرفی و پرداختن به وسیله بیت کوین در یک سریال معروف، تنها بخشی از اتفاقات مهمی بودند که در این سال برای این ارز دیجیتال رخ دادند.

از دیگر اتفاقات مهمی که برای این ارز دیجیتال افتاد، نوسانات بی سابقه ارزش بیت کوین در این سال 2011 بود. ارزش بیت کوین در ماه ژوئن این سال به ارزش معادل 32 دلار رسید. اما بعد از آن با هک شدن صرافی Mt.Gox قیمت آن به 3.2 دلار کاهش یافت. قیمت بیت کوین حتی در ماه‌های پایانی سال 2011 به 2 دلار نیز سقوط کرد. ولی این پایانی برای افت قیمت بیت کوین نبوده و در اتفاقی مشابه با هک شدن یک صرافی دیگر ارزش بیت کوین حتی به 0.01 دلار نیز کاهش پیدا کرد. 

در روزهای پایانی ماه مارس این سال نخستین بار در صرافی‌ها خرید بیت کوین به وسیله ارزهای فیات ممکن شد و با سرعت زیادی این پروسه در نقاط مختلف جهان نیز توسعه پیدا کرد. این رخداد باعث شد تا ارز دیجیتال بیت کوین به سرعت در میان کاربران اینترنتی محبوبیت زیادی را کسب کند.

ارزش بیت کوین در سال 2012

ارزش بیت کوین در سال 2012

در سال 2012 دو اتفاق بسیار مهمی برای ارز دیجیتال بیت کوین رخ دادند:

  • ارزش آن در روزهای نخستین این سال به 4 دلار و در انتهای این سال به 13 دلار نیز رسید.
  • در ماه نوامبر این سال، نخستین‌ هاوینگ برای بیت کوین رخ داد. پاداش استخراج آن از 50 دلار به 25 دلار کاهش یافت. این رخداد برای جلوگیری از تورم توسط تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال رخ داد و هر 4 سال یکبار این اتفاق تکرار می‌شود.

قیمت بیتکوین در سال 2013

سالی به یاد ماندنی در تاریخچه قیمت بیت کوین به شمار می‌آید. ارزش بیت کوین در اوایل این سال از 13 دلار به 266 دلار افزایش پیدا کرد. بعد از پستی بلندی‌های فراوان قیمت‌ها در این سال نهایتا با قیمت 800 به کار خود خاتمه داد.

قیمت بیت کوین سال 2014

برخلاف سال 2013، سال خوشایندی در تاریخچه قیمت بیت کوین به شمار نمی‌رود. حملات سایبری متعددی به صرافی‌هایی مانند Mt.Gox باعث شد تا بیت کوین‌های زیادی از بین بروند و این صرافی‌ها را به تعطیلی بکشانند. از سوی دیگر اتفاقات مثبتی مانند مورد استقبال قرار گرفتن بیت کوین از سوی شرکت‌های دل و مایکروسافت، نتوانستند چندان تاثیرات مثبتی روی قیمت بیت کوین بگذارند.

کاهش ارزش بیت کوین در سال 2015 

این سال نیز یکی از سال های مهم در تاریخچه قیمت بیت کوین  به حساب می‌آید. در این سال بیت کوین شاهد نوسانات زیادی بوده است. در روزهای نخستین این سال قیمت بیت کوین از 300 دلار به نصف این مقدار سقوط کرد. بعد از نوسانات زیادی قیمتی بین 200 الی 300 دلار و حتی تا سقف 504 دلار، در نهایت با ارزش 400 دلار به کار خود پایان داد.

قیمت و ارزش بیتکوین سال 2016

قیمت این ارز دیجیتال در اوایل این سال از 400 دلار به سقف 774 دلار نیز رسید و در نهایت با قیمت 600 دلار این سال را نیز پشت سر گذاشت.

هزینه bitcoin سال 2017

یکی از خاطره انگیز ترین قیمت‌ها در تاریخچه این ارز دیجیتال، قیمت 3 هزار دلاری آن است. این قیمت باز هم به قیمت 4 هزار دلار نیز افزایش پیدا کرد. پس از این رخداد بسیاری بر این باور بودند که بیت کوین سقوط شدیدی را تجربه خواهد کرد. اما این ارز با خیزی بلند به سقف 10 هزار دلار نیز رسید. بیت کوین باز به این جایگاه بسنده نکرد و با ادامه دادن افزایش قیمتی خود، به ارزشی معادل 19.782 دلار نیز رسید. پس از این اتفاق قیمت بیت کوین شاهد روندی نزولی بود و تا 14 هزار دلار نیز سقوط کرد.

پیشنهاد ارزکت: معتبرترین کیف پول ارز دیجیتال

سال 2018

قیمت در سال 2018

بیت کوین در این سال دچار تلاطم‌های بسیاری شد. قیمت این ارز دیجیتال در این سال 4 الی 16 هزار دلار دچار نوسان شده بود و در نهایت با همان قیمت 4 هزار دلار نیز پایان یافت.

قیمت بیتکوین 2019

این سال نیز روند کاهشی بیت کوین مانند سال قبل ادامه یافت و ارزش آن به 3200 دلار نیز رسید. پس از آن، در اواخر سال 2019 قیمت آن به 14 هزار دلار رسید ولی بعد از آن روند صعودی نداشت.

ارزش بیت کوین در سال 2020

مدتی بعد از چهارمین هاوینگ بلاک چین بیت کوین، ارزش این ارز دیجیتال دائما در حال نوسان بوده است. در نهایت قیمت آن به 28 هزار دلار رسیده و رکورد جدیدی را در تاریخچه قیمت بیت کوین ثبت کرد.

قیمت بیت کوین سال 2021

می‌توان گفت که این سال درخشان ترین سال برای این ارز دیجیتال به شمار می‌رود. در روزهای ابتدایی آن با قیمت 29 هزار دلار شروع به کار کرد و طی چند روز ارزش آن به 34 هزار دلار نیز رسید و رکورد جدید دیگری را برای خود به ثبت رساند. در ماه اکتبر همین سال ثبت رکورد 69 هزار دلار برای این ارز دیجیتال باعث شگفتی همگان شد.

نتیجه گیری

در حالت کلی عوامل زیادی در تعیین ارزش بیت کوین نقش دارند. در پایان حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ وقت تحت تاثیر شرایط روحی و روانی تصمیم به خرید و فروش بیت کوین را نگیرید، زیرا همیشه پیشرفت و همچنین سود آوری در این زمینه نیاز به مشخص کردن یک استراتژی اصولی و درستی است.

مطلب پیشنهادی: صرافی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بیت کوین در چه سالی عرضه شد؟

در سال 2009 توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی و عرضه شد.

بالاترین قیمت بیت کوین چقدر است؟

در سال 2021 ارزش آن تا سقف 69 هزار دلار را نیز تجربه کرد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.