کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) مانند یک گاوصندوق امن یا یک حساب بانکی، سرمایه و دارایی رمز ارز شما را نگه‌داری می‌کند. علاوه بر این تمامی تراکنش‌ها، کلیدهای خصوصی و عمومی در این کیف پول‌ها ذخیره می‌شوند. کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و شما متناسب با نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع کیف پول ها می‌پردازیم. شما می‌توانید در رابطه با بهترین کیف پول تتر در سایت ارز دیجیتال ارزکت مطالعه کنید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌ های ارز دیجیتال به سه دسته بندی کلی تقسیم می‌شوند:

  1. کیف پول نرم افزاری (گرم)
  2. کیف پول سخت افزاری (سرد)
  3. کیف پول کاغذی

کیف پول نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری (Hot Wallet) روی موبایل و سیستم‌های شخصی نصب می‌شوند و اطلاعات شما را به صورت آنلاین در خود ذخیره می‌کنند. کیف پول های نرم افزاری خود به چند نوع تقسیم بندی می‌شوند:

  1. کیف پول دسکتاپ
  2. کیف پول موبایل
  3. کیف پول تحت وب (آنلاین)

کیف پول سخت افزاری

این کیف پول ها به صورت فیزیکی و به شکل فلش مموری هستند و اطلاعات شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. استفاده از این نوع کیف پول ها مطمئن‌ترین راه نگهداری رمز ارز است.

کیف پول کاغذی

استفاده از کیف پول کاغذی دیگر منسوخ شده است و امنیت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر کیف پول‌ها دارند. در استفاده از این نوع کیف پول‌ها کد خصوصی هر کوین روی کاغذ چاپ می‌شود و یک کد QR روی آن‌ها درج می‌شود.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

از بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال می‌توان به کیف پول کوینومی ، کیف پول‌ کول ولت ، کیف پول اتمیک ، کیف پول بلو والت ، کیف پول کوین بیس و غیره اشاره کرد که  در وبلاگ ارزکت به معرفی و بررسی تمامی آن‌ها پرداخته‌ایم.