ارز دیجیتال اسمارت چین یا شبکه هوشمند Binance چیست؟

همه چیز درباره ارز دیجیتال اسمارت چین

ارز دیجیتال اسمارت چین یا زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) یک پلتفرم جدید است که هدف از به وجود آمدن آن کاهش هزینه‌های تراکنش و ایجاد فضایی برای ایجاد DApps و سایر محصولات DeFi است که در این مقاله در رابطه با آن به گفتگو می‌پردازیم.

ارز دیجیتال اسمارت چین چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس  که ما از آن به نام ارز دیجیتال اسمارت چین یاد میکنیم یک بلاک چین قرارداد هوشمند است که برای سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) طراحی‌شده است. همچنین برای اجرای موازی با زنجیره بایننس (BNB) ساخته‌شده است. درنتیجه، زنجیره هوشمند بایننس زمان اجرای سریع و هزینه‌های کم تراکنش شبکه را حفظ می‌کند. علاوه بر این، BSC همچنین قابلیت قراردادهای هوشمند را برای پشتیبانی از dApp های سازگار در شبکه فعال می‌کند.

ازآنجایی‌که BSC با EVM سازگار است، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی پروژه‌های خود را از اتریوم به شبکه BSC منتقل کنند. به‌عنوان‌مثال، پلتفرمی مانند MetaMask، یک کیف پول رمزنگاری که برای تعامل با بلاک چین اتریوم ایجادشده است، می‌تواند به‌راحتی برای کار با BSC پیکربندی شود.

BSC جدا از شبکه اصلی Binance Chain اجرا می‌شود. به همین دلیل ارتباط بین BSC و EVM انحصاری بوده و در صورت بروز هرگونه اختلال در شبکه تأثیری بر یکدیگر نخواهد داشت. البته همه این‌ها با کمک تیم فناوری امکان‌پذیر است. به‌طور خلاصه، تیم هر شبکه را باید طوری طراحی کند که یک بلاک چین مجزا داشته باشد که شبکه خود را با سیستم و پروتکل خاص خود اجرا کند.

همه این چیزهایی که ارز دیجیتال اسمارت چین به دست آورد، باعث کمک به جامعه کریپتو و تیم‌های فناوری پشت هر پروژه رمزنگاری می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، تیم فناوری پشت هر پروژه اتریوم می‌تواند به‌راحتی در صورت تراکم شبکه به BSC مهاجرت کند. ازاین‌رو، کاربران می‌توانند از هزینه‌های بالای ناشی از اکوسیستم متراکم شبکه ETH دوری کنند.

اسمارت چین چگونه کار می کند

مزایا و معایب ارز دیجیتال اسمارت چین

اکنون‌که پیش‌زمینه‌ای در مورد زنجیره هوشمند بایننس کسب کردیم، مزایا و معایب ارز دیجیتال اسمارت چین را در بخش بعد موردبررسی قرار می‌دهیم.

مزایای زنجیره هوشمند بایننس

  • هزینه‌های گاز کمتر – اگر یک ویژگی وجود دارد که BSC به آن مشهور است، هزینه تراکنش کم یا هزینه گاز است. میانگین هزینه گاز BSC کمتر از 10 gwei است که در آن هر gwei برابر با 0.0000000001 BNB است.
  • سرعت تراکنش بالا و سریع – سرعت تراکنش زنجیره هوشمند بایننس دارای زمان بلوک 3 ثانیه است. امروزه، این نوع زمان پردازش یکی از سریع‌ترین سرعت‌ها در دنیای کریپتو است. همچنین، این نوع سرعتی که BSC در تائید تراکنش‌ها دارد، BSC را قادر می‌سازد تا از سایر شبکه‌ها در تائید تراکنش‌ها پیشی بگیرد.
  • شهرت تثبیت‌شده – ارز دیجیتال اسمارت چین یکی از دارایی‌های رمزنگاری معروف در دنیای کریپتو است. علاوه بر این، صرافی بایننس امروزه یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌اعتمادترین صرافی‌های رمزنگاری در فضای کریپتو است. از این طریق، بایننس توانست اعتماد مردم را در مورد سیستم‌های فنی و ارتقاءهایی مانند BSC جلب کند.
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف – وب‌سایت‌های زنجیره هوشمند Binance دارای زبان‌های مختلفی هستند. درنتیجه، همه کاربران علاقه‌مند BSC می‌توانند به‌طور کامل زبان مادری خود را برای تجربه و درک کامل شبکه BSC انتخاب کنند.
  • این امر پذیرش و درک BSC را در مخاطبانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، تسهیل می‌کند.
  • سازگاری و قابلیت همکاری – سیستم زنجیره هوشمند Binance به‌طور کامل برای سازگاری با EVM طراحی‌شده است. از این طریق، تیم‌های فناوری پروژه‌های ETH می‌توانند به‌راحتی از ETH به BSC مهاجرت کنند. بهتر از همه، BSC همچنین ارتباط خوبی با زنجیره بایننس دارد. ازاین‌رو، کاربران می‌توانند هر دو را در این بلاک چین بدون مشکل کار کنند.

معایب ارز اسمارت چین

 یکی از چیزهایی که کاربران ارز دیجیتال اسمارت چین باید بدانند این است که BSC یک پلت فرم متمرکز است. سیستم‌های متمرکز بیشتر در معرض حملات سایبری، انطباق دولت و خرابی سیستم قرار دارند. صرف‌نظر از این، BSC همچنان به کاربران خود خدماتی مانند هزینه تراکنش کم و پردازش سریع را ارائه می‌کند.

چگونه ارز دیجیتال اسمارت چین را به دست آوریم

در این بخش از مقاله، اکنون در مورد چگونگی به دست آوردن ارز دیجیتال اسمارت چین بحث خواهیم کرد. یکی از اولین گام‌ها برای داشتن یک زنجیره هوشمند بایننس این است که کاربر باید یک رمز ارز BNB داشته باشد. سپس ما فقط باید چند دکمه را تغییر دهیم تا BNB را به زنجیره هوشمند Binance تبدیل کنیم. برای اطلاع از روش، اجازه دهید جزئیات زیر را بررسی کنیم.

  • یک حساب کاربری در صرافی بایننس ایجاد کنید.
  • حساب Binance خود را شارژ کنید و رمز ارز BNB بخرید
  • سپس، به کیف پول حساب بایننس خود بروید و روی برداشت کلیک کنید

ارز دیجیتال اسمارت چین چیست

  • در صفحه برداشت، BNB crypto را انتخاب کنید

بررسی اسمارت چین

  • پس از کلیک بر روی رمز ارز BNB، به صفحه WITHDRAW BNB خواهید رسید. در این صفحه کادر آدرس، گزینه شبکه و کادر مبلغ را مشاهده می‌کنید که می‌توانید تعداد BNB موردنظر برای برداشت را در آن قرار دهید.

اسمارت چین چیست

باید آدرس صحیح کیف پولی را که می‌خواهید BNB-BSC خود را در آن منتقل کنید، قرار داهید. کاری که باید انجام دهید این است که شبکه‌ای را برای تبدیل کریپتو BNB به BSC انتخاب کنید. توجه داشته باشید، همیشه مطمئن شوید که آدرسی که در کادر آدرس قرار می‌دهید یک آدرس زنجیره هوشمند Binance (BSC) باشد.

سپس در ادامه برای تکمیل فرایند به دست آوردن ارز دیجیتال اسمارت چین، روی گزینه “network” کلیک کنید و همان‌طور که در بالا نشان داده‌شده است، زنجیره هوشمند Binance (BEP20) را انتخاب کنید. پس‌ازآن، مقدار BNB-BSC را که می‌خواهید برداشت کنید قرار دهید و روی تائید کلیک کنید. از این طریق، BNB که از صرافی بایننس به کیف پول شما منتقل می‌شود، بلافاصله تبدیل به BNB-BSC خواهد شد.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.