صرافی کوینکس (coinEX)

مطمئنا افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی و همچنین علاقمندان به این حوزه، با صرافی‌های بزرگی مانند صرافی کوینکس، بایننس و غیره آشنا هستند. صرافی‌های بزرگ و معتبری زیادی هستند که از کشورهای مختلف کاربر دارند؛ اما امروز موضوع مورد بحث ما، صرافی کوینکس است.

ورود به دنیای رمزارزها و انجام معاملات، نیازمند برخورداری از دانش و اطلاعات کامل در این زمینه است. علاوه‌بر آن، شناخت صرافی‌های معتبر یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است. اعتباری صرافی، ارزهایی که پشتیبانی می‌کند و مبلغ کارمزد تراکنش‌هایی که در آن انجام می‌گیرد، از عوامل مهم در شناخت و انتخاب یک صرافی است.

معرفی صرافی کوینکس CoinEX

صرافی کوینکس در اواخر سال 2017 میلادی در هنگ کنگ توسط شخصی به نام یانگ هایپو تاسیس و پایه‌گذاری شد. صرافی کوینکس که زیر مجموعه شرکت VIABTC به حساب می‌آید، توانست در مدت کوتاهی به محبوبیت برسد و کاربرانی از سراسر دنیا را به سمت خود جذب کند.
در حال حاضر صرافی کوینکس جزو سه انتخاب اول سرمایه‌گذاران در بین صرافی‌های ارز دیجیتال است. صرافی COINEX تقریبا از 290 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و موفق به کسب امتیاز 8.4 از سایت کوین مارکت کپ شده است.
کوینکس هر هفته حدود 800 الی 900 هزار بازدید دارد و از 13 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. معمولا صرافی‌های معتبر و بزرگ ارز دیجیتال، هر کدام توکن مخصوص خود را دارند؛ صرافی کوینکس نیز توکنی به نام CET ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی: اتریوم

مزایای صرافی کوینکس

به‌طور کلی این روزها سایت‌هایی که کاربری آسان و راحتی دارند، خیلی زود در دل کاربران جا پیدا می‌کنند. صرافی کوینکس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ چرا که کار با این سایت بسیار راحت است و عموم افراد، چه حرفه‌ای ها و چه مبتدی‌ها، به‌راحتی معاملات خود را در آن انجام می‌دهند.

  • اعتبار، تضمین معاملات و تراکنش‌های امن
  • کارمزد کم و البته مشخص
  • ارائه نسخه اپلیکیشن برای راحتی کاربران
  • پشتیبانی از کارت‌های اعتباری بین‌المللی
  • پشتیبانی از 13 زبان زنده دنیا
  • امکان انجام معاملات مارجین، اسپات و فیوچرز.

مزایای صرافی کوینکس

محبوبیت صرافی کوینکس در بین ایرانی ها

احتمالا شما هم می‌دانید که به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، کاربران ایرانی امکان فعالیت در بسیاری از سایت‌های خارجی را ندارند. به‌همین دلیل بسیاری از صرافی‌های بزرگ و معتبر در سراسر دنیا، دسترسی کاربران به سایت صرافی را مسدود کرده‌اند. خبر خوش این است، صرافی کوینکس از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است که سرمایه‌گذاران ایرانی را مسدود نکرده است! این یکی از دلایل مهم محبوبیت COINEX در بین هموطنانمان است.

جالب است بدانید صرافی کوینکس اخیرا زبان فارسی را نیز به این سایت اضافه کرده است؛ بنابراین کاربران با بدون نیاز به فیلتر می‌توانند با نسخه فارسی سایت کوینکس کار کنند. با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران می‌گویند احتیاط شرط عقل است؛ باید در صورت استفاده از صرافی‌های بین‌المللی از آی‌پی‌های غیرایرانی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: بایننس کوین

معایب کوینکس

در کنار تمام مزایایی که این صرافی دارد، برخی از شرایط این سایت، خاطر کاربران را آزرده کرده است. از مهم‌ترین معایب صرافی کوینکس، می‌توان به عدم پشتیبانی از ارزهای فیات (یعنی خرید و فروش فقط با ارزهای دیجیتال مادر مثل بیت کوین و اتریوم وجود دارد) اشاره کرد.

ثبت نام و احراز هویت در کوینکس چگونه است؟

ثبت‌نام در صرافی کوینکس بسیار راحت است. برای ثبت‌نام تنها به یک ایمیل نیاز دارید. بعد از وارد کردن ایمیل و تایید آن، کافی است امنیت دو مرحله ای را فعال کنید. بعد از انجام این دو مرحله می‌توانید خرید و فروش را شروع کنید.

احراز هویت در کوینکس به سه سطح تقسیم می‌شود:

  • در سطح اول، افرادی که احراز هویت نشده‌اند، می‌توانند روزانه تا سقف ده هزار دلار واریز و برداشت داشته باشند.
  • سطح دوم و سوم برای افرادی که تمایل دارند از امکانات بیشتری بهره‌مندی شوند و محدودیتی نداشته باشند.

معامله‌گرانی که در حجم‌های بالا خرید و فروش می‌کنند، باید خود را به سطح دو یا سه برسانند تا بتوانند معاملاتی با ارزش یک میلیون دلار در روز یا بیشتر انجام دهند. صرافی کوینکس چهارمین صرافی بزرگ و معتبر ارزهای دیجیتال در دنیا است که از کشورهای زیادی کاربر دارد.

این سایت بدون فیلتر و تحریم در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد و فعالیت در آن بسیار آسان است. فیلتر نبودن سایت کوینکس و پشتیبانی از زبان فارسی، باعث شده است تا این صرافی در بین کاربران ایرانی محبوبیت زیادی داشته باشد.

صرافی کوینکس و معایب آن

کلام آخر

صرافی کوینکس در پایان سال 2017 در هنگ کنگ تاسیس شد، این صرافی به کاربران خود فرصت تجربه خدمات و تراکنش‌های مختلف مرتبط با ارز دیجیتال را می‌دهد. این صرافی در حال حاضر بیش از 3 میلیون کاربر دارد و از 16 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. در ابتدا، صرافی Quinx به کاربران اجازه انجام معاملات اهرمی را نمی‌داد. اما از ژوئن 2019 این امکان را به کاربران خود ارائه کرده است. همانطور که می‌دانید معاملات اهرمی یا اهرمی، سرمایه‌های متعددی را در اختیار معامله گر قرار می‌دهد تا سودهای متعددی را به دست آورد، اما عدم استفاده صحیح از این ویژگی نیز می‌تواند منجر به زیان‌های جبران ناپذیری شود. بنابراین، هنگام استفاده از اهرم معاملاتی دقت کنید.

سوالات متداول

آیا صرافی کوینکس معتبر است؟

صرافی کوینکس پرطرفدارترین صرافی خارجی ارزهای دیجیتال بعد از بایننس است که ایرانیان بدون دغدغه ناشی از تحریم‌ها در آن فعالیت می‌کنند. تا کنون این صرافی سابقه مناسبی داشته و مشکلی گزارش نشده است

چند روش برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس وجود دارد؟

در این صرافی به سه روش Limit، Market و Stop-Limit می توانید به انجام معاملات خریدوفروش ارز دیجیتال بپردازید.

4.5/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.