شت کوین چیست؟ (shitcoin) – روش فروش و خرید شت کوین ✅

همه چیز درباره شت کوین

شت کوین چیست؟ تفاوت شت کوین (shitcoin) با میم کوین در چیست؟ خرید شت کوین و فروش شت کوین در ارزکت. انواع شت کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال.

شت کوین، اصطلاحی است که به ارزهای دیجیتال بی‌فایده و بدون ارزش نسبت داده می‌شود. این رمز ارزها در حقیقت به عنوان کپی‌کننده ایجاد شده و برای فضای کریپتو هیچ سودی به ارمغان نیاورده‌اند. شت کوین ها برخلاف بیت کوین یا اتریوم که با اهداف مشخص، تعریف شده و نوآورانه به وجود آمدند، فاقد هدف و عملکرد هستند و به همین دلیل، طول عمر دیگر سکه ها را ندارند.

شت کوین یک ارز دیجیتال است که هیچ ارزش یا کاربرد مفیدی ندارد. شت کوین ها حتی گاهی باعث ضرر طرفدارن پر و پا‌قرص خود می‌شوند؛ زیرا آن‌ها بدون هیچ پایه و اساس علمی و فنی از پروژه های موفق تقلید و حمایت کرده اند. در واقع شت کوین‌ها می توانند ارز‌هایی باشند که صرفاً برای کلاهبرداری از مردم و اجرای طرح های پمپ و تخلیه بر روی سرمایه گذاران بی خبر ساخته شده اند.

در این مقاله از ارزکت، سعی بر شناخت و تجزیه ارزهای شت کوین داریم که علاوه بر معرفی خطرات ناشی از شت‌ کوین‌ها و همچنین تأثیر اخلاقی آن‌ها بر فضای بلاک چین شما را با سرمایه گذاری از این طریق نیز آشنا می کنیم

شت کوین چیست

ماهیت شت کوین چیست؟

شت کوین، یک کلمه رایج در دنیای ارزهای دیجیتال است که به رمزارزهای شکست خورده اشاره دارد. فناوری بلاک چین فرصتی را برای هر کسی فراهم کرده است تا ارزهای دیجیتال و توکن های خود را ایجاد کند. این موضوع، اغلب منجر به ایجاد ارزهای بدون ارزش یا هدف می شود که هیچ نتیجه واقعی ندارند و به عنوان شت کوین شناخته می شوند. در حقیقت این اصطلاح، برای توصیف سکه هایی استفاده می شود که هدف خاصی را دنبال نمی کنند

در دو سال گذشته، شاهد ظهور ده‌ها پروژه ارزهای دیجیتال بودیم که انقلابی نبودند. بسیاری از آنها به تبدیل اکوسیستم بلاک چین به فضایی بادوام تر و کاربرپسند کمک می کنند.همچنین برخی از فناوری بلاک چین، برای حل مشکلات سیستمیک و بازسازی جوامع و زیستگاه های طبیعی نیز استفاده می کنند. با این تفاسیر، برای هر پروژه بزرگ، ده ها کلاهبرداری و سرمایه گذاری ضعیف وجود دارد که بیشتر به عنوان شت کوین شناخته می شود.

به معنای واقعی کلمه، هزاران ارز جدید فقط در سال گذشته در بازارها عرضه شده است که بخش غم انگیز ماجرا اینجاست که اکثریت این ارزهای دیجیتال ارزش واقعی ندارند. آنها به وجود آمدند تا برای سازندگان خود سود های هنگفت و برای اکوسیستم بلاک چین سودی کم یا ناچیز به ارمغان بیاورند.

تاریخچه شت کوین

نمونه‌های عالی شت‌کوین‌ها، میم کوین‌هایی مانند Dogecoin هستند. در ابتدا، سازندگان DOGE این ارز دیجیتال را به شوخی منتشر کردند. آنها می خواستند اصول سرمایه داری بیش از حد جدی سودآور بازار ارزهای دیجیتال را مسخره کنند. بنابراین آنها یک رمزارز با ارزش پایین را بدون محدودیت در بازار عرضه کردند. با این حال، این مقوله به طرز چشمگیری نتیجه معکوس داد و DOGE به یک وسیله نقلیه سودآور بسیار محبوب تبدیل شد.

به دلیل دخالت شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند ایلان ماسک، DOGE به یک شیت‌کوین اصلی تبدیل شده است. علیرغم اصول وحشتناک بازار ارزهای دیجیتال، قیمت DOGE عمدتاً به دلیل هیاهوهای پیرامون آن افزایش یافته است. بدتر از آن، این محبوبیت باعث به وجود آمدن ده ها، اگر نگوییم صدها سکه میم کپی مانند شیبا اینو (SHIB) – ارز دیجیتال شیبا، فلوکی و سایر رمز ارزهای با تم سگ شد. بسیاری از این ارزها حتی ارزش کمتری نسبت به دوج کوین دارند.

با گفتن این موضوع، باید بدانید که شیت کوین ها فقط سکه های میم نیستند. متأسفانه، آنها طیف وسیعی از بازار ارزهای دیجیتال را نشان می دهند و همیشه به راحتی قابل تشخیص نیستند.

چگونه شت کوین را تشخیص دهیم

چگونه شت کوین را تشخیص دهیم؟

در قدم اول در تشخیص شت کوین ها باید این مورد را در نظر داشته باشید که افرادی که قرار است پشت این پروژه باشند باید قابل اعتماد باشند، شما نمی توانید اینگونه از سرمایه گزاری ها را با افراد غریبه با نام‌های جعلی انجام دهید. پروژه شت کوین، وعده های بزرگی دارد، اما هیچ عملکرد تعریف شده ای ندارد. با این حال، هر کسی نمی تواند نقشه راه را در مورد چگونگی دستیابی به آن اهداف ارائه دهد

اگر با وب سایتی مواجه شدید که یک پروژه عمومی به نظر می رسد یا از یک دامنه رایگان استفاده می کند، این یک اعلان خطر است!  این مسئله گویای این است که این پروژه،  فاقد اعتبار یک پروژه واقعی است. از سوی دیگر، اگر از نظر فنی با اصطلاحاتی نوشته شده باشد که درک آن سخت باشد، احتمالاً با یک شت کوین روبرو هستید.

کارشناسان می گویند هر سکه جدیدی که ارزش سرمایه گذاری روی آن را داشته باشد باید حداقل 200 تا 300 دارنده داشته باشد. هر سکه ای که این حداقل را  سالم باید پنج تا 10 تراکنش در دقیقه داشته باشد، در غیر اینصورت شامل شت کوین ها می شود.

روش خرید شت کوین

قبل از اینکه شروع به سرمایه گذاری در شت کوین ها کنید، باید به این نکته توجه کنید که وارد بازار پر‌ریسکی خواهید شد. ممکن است تا الان به این نتیجه رسیده باشید که شت ‌کوین‌ها فقط برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌ مدت قابل اطمینان هستند و برای زنده ماندن در یک بازار نزولی فرضی، نباید روی آن‌ها حساب کرد. در واقع اگر قیمت آنها به طور قابل توجهی کاهش یابد، بعید است که آنها هرگز بهبود یابند.

با وجود این موضوع، خرید شت کوین ها، تقریبا مانند خرید دیگر ارز‌های دیجیتالی است. شما می توانید از همان روش های اصلی خرید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید. سوآپ های غیرمتمرکز معمولاً اولین جایی هستند که  میتوان به دنبال شت کوین ها گشت. در حقیقت دیگر تیم ها مجبور نیستند مراحل فهرست بندی را طی کنند و این مسئله نیز انتشار توکن ها در بازار را بسیار آسان تر می کند.

صرافی های معتبر نیز سهم عادلانه خود را از شت کوین ها در لیست خود خواهند داشت. اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد، صرافی‌های متمرکز تعدادی از بدترین پروژه‌های موجود را فهرست رو می‌کنند. شما می توانید در ICO ها، IEO ها و IDO های مختلف شرکت کنید و حتی قبل از ورود به بازار، شت کوین ها را با BTC یا ETH خریداری کنید.

در مجموع، خرید شیت کوین بسیار آسان است، اما این سوال باقی می ماند که آیا واقعاً می خواهید روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید؟

مزایای شت کوین چیست؟

  • احتمال افزایش قیمت به صورت ناگهانی وجود دارد.
  • قیمت شت کوین ها پایین است و افراد میتوانند حجم زیادی از شت کوین را خریداری و نگهداری کنند.
  • می توانید شت کوین ها را با تنوع زیادی خریداری کنید.

فروش شت کوین

بازاریابی شیت کوین کار آسانی نیست. شما باید قوانین زیادی را رعایت کنید. شما باید بدانید که مردم چه چیزی را می خواهند بخرند و چه چیزی را نمی خواهند بخرند. این را می گوییم زیرا مدت زیادی است که در این صنعت تجربه داشتیم و مردمی را دیدیم که دوست دارند شیت کوین را با نام های بزرگ بخرند و افرادی را دیدیم که چگونه دوست دارند شیت کوین را به افراد ساده لوح که تازه وارد این صنعت شده اند بفروشند.

ابتدا باید یک شت کوین ایجاد کنید و آن را مانند یک سرمایه گذاری جذاب جلوه دهید، سپس باید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری جذاب بازاریابی کنید و در نهایت باید مخاطبانی از افراد حریص را پیدا کنید که آن را بخرند. همانطور که در قبل گفتیم شت کوین میتواند حبابی باشد که یا با آن پرواز میکنید، یا از تترکیدن آن صدمه میبینید. بدین منظور مسئولیت فروش شت کوین بر عهده خودتان خواهد بود.

معایب شت کوین چیست؟

  • احتمال افت شدید قیمت و بی ارزش شدن شت کوین ها وجود دارد.
  • احتمال لغو پشتیبانی از طرف صرافی وجود دارد.
  • احتمال رخ دادن کلاهبرداری در شت کوین ها زیاد است.

شت کوین

لیست کیف پول های شت کوین:

کیف پول های سخت افزاری شت کوین

کیف پول های نرم افزاری شت کوین

Ledger Nano S

Trust Wallet

Ledger Nano X

Jaxx Liberty

Trezor Model T

Coinomi

Trezor One

Exodus

 —

Jaxx

 —

MetaMask

شت کوین ها بخش بزرگی از بازارهای رمزنگاری ارز را تشکیل می دهند. جذابیت کسب بازدهی باورنکردنی با سرمایه گذاری اندک به این سکه ها اجازه می دهد مانند علف های هرز شده و طرفدار‌های خاص خود را داشته باشند. گفته می شود، آنها همچنان سرمایه گذاری های فوق العاده پرخطری هستند و هر چه شت کوین ها در سبد شما کمتر باشد، برایتان بهتر است.

شت کوین انفجاری کدامند؟

شت کوین هایی که افزایش قیمت زیادی را در بازه زمانی کوتاهی تجربه کرده اند. مثلا در 24 ساعت 60 هزار درصد سود رشد کرده اند و سوده داده اند.

کدام صرافی ها از ست کوین پشتیبانی می کنند؟

در بسیاری از صرافی های رمز ارز شت کوین ها پشتیبانی می شوند و در دسترس هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن