بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 آن‌ طور که پیش‌بینی می‌شد به رشد خود ادامه داد و اکنون ارزش آن بیش از 1.3 تریلیون دلار است. تا آوریل 2022، عرضه جهانی به حدود 190 میلیارد دلار رسید. با رشد بازار ارزهای دیجیتال تعداد فزاینده‌ای از پروژه‌های هیجان‌انگیز را می‌توان به‌عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023 معرفی کرد.

در این مقاله از ارزکت قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 را معرفی کنیم و یک نتیجه گیری کلی ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

مهمترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023

در لیست زیر، 10 ارز دیجیتال معرفی‌شده‌اند که بنا بر نظرات کارشناسان، پتانسیل رشد را دارند و یک ارز امیدوار کننده برای آینده و به‌خصوص برای سال 2023 به‌حساب می‌آیند.

  • تامادوج (Tamadoge).
  • بلوک خوش شانس.
  • توکن ساتوشی سبز.
  • شبکه Pecore.
  • اتریوم.
  • کاردانو.
  • سولانو.
  • سنترلاند.
  • ریپل.
  • اتم.

نکته 1: ما در لیست خود بیت کوین را قرار نداده‌ایم چون تکلیف بیت کوین مشخص است و یک ارز شناخته‌شده است و شرایط خاص خوش را دارد.

نکته ٢: ارزهای معرفی شده در این مقاله هیچ‌کدام به معنی توصیه برای خرید از طرف وب‌سایت ما نیستند و ما فقط طبق آمار و منابع این ارزها را برای سال ٢٠٢٣ معرفی کرده‌ایم.

ارز دیجیتال تامادوج

  • ارز دیجیتال تامادوج

به‌عنوان جزئی از بازی متاورس بازی برای کسب درآمد، یک ارز دیجیتال جدید به نام Tamadoge (TAMA) توسعه یافت. این یکی از بهترین‌های بازی تا اینجاست. بازیکنان می‌توانند حیوانات خانگی NFT را در Tamadoge طراحی کنند و سپس از آن‌ها مراقبت کنند زیرا آن‌ها به موجودات بالغ غیرعادی تبدیل می‌شوند.

بازیکنان می‌توانند پس از طی شرایط خاصی با این حیوانات خانگی NFT وارد مبارزه شوند و در نتیجه سکه‌های Tamadog به دست آورند.

در این اکوسیستم، سکه TAMA بسیار مهم است. بازیکنان می‌توانند از آن برای خرید لوازم جانبی استفاده کنند که حیوانات خانگی آن‌ها را تقویت کند یا NFT های حیوانی بیشتری را از بازار درون بازی تولید کنند. هر چه تامادوج بیشتری در جیب خود داشته باشید، حیوانات خانگی بیشتری می‌توانید پرورش دهید و با آن‌ها بجنگید. هم اکنون در مجموع 2 میلیارد سکه برای Tamadog در دسترس خواهد است که نیمی از آن برای پیش‌فروش استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین صرافی‌های جهان یعنی OKX که توسط بیش از 20 میلیون سرمایه‌گذار استفاده می‌شود، Tamadog را ارائه می‌کند. TAMA در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز OKX برای همه کاربران، صرف‌نظر از هرگونه محدودیت جغرافیایی، قابل‌دسترسی خواهد بود. TAMA در میان امیدوارکننده‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 قرار دارد.

ارز دیجیتال Lucky Block

  • ارز دیجیتال Lucky Block

ایده دیگری که می‌تواند ارز دیجیتال بالقوه بعدی برای انفجار باشد، لاکی بلاک (Lucky Block) است. پس از راه‌اندازی این پروژه در ژانویه، لاکی بلاک به‌عنوان یکی از ارزهای رمزنگاری‌شده در سال جاری مطرح شد.

در یک تعریف ساده، لاکی بلاک پلتفرمی برای رقابت‌های ارزهای دیجیتال و NFT است که جوایز بی‌نظیری مانند یک لامبورگینی ۳۰۰ هزار دلاری، خانه ۱ میلیون دلاری و ۱ میلیون دلار بیت کوین در حال حاضر ارائه می‌کند.

با توجه به این استراتژی متمایز، زمانی که Lucky Block (LBLOCK) در اوایل سال جاری در Pancake Swap راه اندازی شد، سرمایه‌گذاران برای خرید آن هجوم آوردند. قیمت آن بیش از چند هزار برابر نسبت به قیمت پیش‌فروش در نتیجه تبلیغات تبلیغاتی افزایش یافت و ارزش بازار LBLOCK بیش از 750 میلیون دلار را به همراه داشت.

نکته باورنکردنی این بود که قرعه‌کشی‌های جوایز لاکی بلاک هنوز شروع نشده بود و بر هیجان این پروژه تأکید می‌کرد. در پایان ماه می، اولین قرعه کشی در نهایت انجام شد و دو برنده بیش از یک میلیون دلار از لاکی بلوک را تقسیم کردند. لاکی بلاک نیز به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023 در نظر گرفته می‌شود.

توکن ساتوشی سبز

  • توکن ساتوشی سبز

اکوسیستم STEPN توسط توکن ساتوشی سبز، یک توکن مبتنی بر سولانا پشتیبانی می‌شود. برای کسانی که نمی‌دانند، STEPN اولین برنامه «حرکت برای کسب درآمد» در جهان است که به کاربران اجازه می‌دهد با پیاده‌روی، دویدن یا ورزش پاداش دریافت کنند.

توکن‌های ساتوشی سبز که می‌توانند برای ارتقا کفش‌های ورزشی NFT کاربران استفاده شوند، برای توزیع این جوایز استفاده می‌شوند. همه کاربران برای شرکت در این رویداد باید یک جفت از این کفش‌های کتانی هوشمند داشته باشند و این کفش‌ها برای کسب پاداش ضروری هستند. علاوه بر این کاربران می‌توانند آن‌ها را به سایر کاربران اجاره کنند و بخشی از کل GST را به صاحبش می‌دهند.

به نظر می‌رسد که توکن ساتوشی سبز به لطف ویژگی‌های متمایز STEPN، برای سال‌های آینده یک توکن محبوب باقی بماند و یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023 است.

شبکه Pecora

  • شبکه Pecora

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023، شبکه Pecora است. این شبکه خود را به‌عنوان یک پلت فرم غیرمتمرکز مالی اجتماعی (SoFi) Web3 توصیف می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد از فناوری بلاک چین برای ارائه خدمات مستقل استفاده کنند. هدف شبکه Pecora کاهش یا حذف هزینه‌های مرتبط با سایر پلتفرم‌های فریلنسری است زیرا قراردادهای هوشمند این خدمات را فعال می‌کند.

سایر خدمات ارائه شده توسط شبکه Pecora شامل امکان برقراری ارتباط با سایر پیمانکاران مستقل است. همچنین امکان وام‌دهی در این پلتفرم فراهم و سکه اصلی آن PEN است. از آنجا که شبکه Pecora یک سازمان غیر متمرکز مستقل (DAO) است، صاحبان PEN می‌توانند در واقع بر نحوه اجرای پروژه تاثیر بگذارند.

  • بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری | اتریوم

بر اساس CoinMarketCap، اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است. این به‌عنوان شبکه انتخابی برای توسعه دهندگان dApp برای ساخت پلتفرم‌های خود ظاهر شده است. این نتیجه عملکرد قرارداد هوشمند اتریوم است که در شرایط متعدد، نیاز به یک واسطه متمرکز را از بین می‌برد.

با این حال، هزینه‌های بالای گازی اخیر در اتریوم، توسعه دهندگان dApp را وادار کرده است که به فکر پلتفرمی دیگر باشند.

با شایعات انتقال به «اتریوم 2.0» در ماه‌های آینده، همه این‌ها ممکن است در شرف تغییر باشد. این شبکه به سیستم Proof-of-Stake تغییر مکان می‌دهد و از اشتراک‌گذاری در اتریوم 2.0 استفاده می‌کند که مقیاس‌پذیری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و هزینه‌های شبکه را کاهش می‌دهد.

با توجه به نکات گفته شده و تحقیقات انجام شده در مورد اتریوم می‌توان گفت که این ارز هم یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 است.

ارز دیجیتال کاردانو

  • ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو (Cardano) پروژه دیگری است که ممکن است جرقه‌ای برای روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال باشد. به گفته فوربس، کاردانو یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن توسعه اینترنت بلاک چین است.

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، این پروژه را با هدف اینکه کاردانو را مقیاس‌پذیرتر، کارآمدتر و پایدارتر از شبکه‌های برتر صنعت کند، تأسیس کرد.

کاردانو از مکانیزم اجماع «اثبات سهام» (PoS) استفاده می‌کند که برخلاف ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین و اتریوم، مصرف انرژی را هنگام ایجاد بلاک‌های جدید به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

عملکرد قرارداد هوشمند Cardano با این کار به خوبی کار می‌کند و شبکه را به یک جایگزین قوی برای توسعه دهندگان dApp تبدیل می‌کند. این ارز نیز به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 به‌حساب می‌آید.

  • سولانا (SOL)

Solana (SOL) یک پروژه رمزنگاری منبع باز هیجان‌انگیز است که بر برنامه‌های DeFi متمرکز شده است. اگرچه Solana تنها چند سال از عمرش می‌گذرد.

اما به لطف روش اجماع اثبات تاریخچه (PoH) که آن را سریع، مقیاس‌پذیر و جذاب برای توسعه دهندگان dApp می‌کند، به‌سرعت به یکی از آلت کوین های دارای بالاترین امتیاز تبدیل‌شده است. در آخرین رونق بازار کریپتو، سولانا از 35 دلار به 258 دلار افزایش یافت. سولانا نیز به‌عنوان یکی از آینده ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

  • کیهان (ATOM)

Cosmos (ATOM) یک رمزنگاری آینده‌نگر است که نه تنها از روش اجماع مقیاس‌پذیر استفاده می‌کند، بلکه دارای ویژگی‌هایی است که ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف را تسهیل می‌کند. این نوع عملکرد برای آینده بلاک چین بسیار مهم است و توکن ATOM برای مشارکت در آن لازم است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که وقتی اکوسیستم بلاک چین بالغ شود، Cosmos بتواند از ارتفاع قبلی خود یعنی 44 دلار در هر توکن فراتر رود. این ارز نیز را می‌توان به‌عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 در نظر گرفت.

دسنترالند (MANA)

  • دسنترالند (MANA)

Decentraland پلتفرمی برای تعاملات واقعیت مجازی، بازی، تبلیغات دیجیتال، همکاری‌های خلاقانه، ایجاد و تبادل NFT و موارد دیگر است. از میان بسیاری از پروژه‌های متاورس کریپتو، Decentraland به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پروژه‌ها متمایز شده است و توکن MANA نسبتاً خوب عمل می‌کند. چشم‌انداز متاورس برای بسیاری از افراد و صنایع جذاب است.

  • ریپل (XRP)

ریپل (XRP) اغلب چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما آلت کوینی است که موسسات مالی و ارائه دهندگان پرداخت چند ملیتی آن را ترجیح می‌دهند، زیرا فرآیندهای سریع و کم مصرفی دارد. طبق گزارش‌ها، Western Union و MoneyGram در حال آزمایش XRP برای خدمات خود هستند و مجمع جهانی اقتصاد اخیراً ریپل را به‌عنوان یک شریک بررسی کرده است.

همان‌طور که ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می‌شوند و اهمیت تراکنش‌های سریع، قابل اعتماد و برون مرزی افزایش می‌یابد، XRP در موقعیت خوبی قرار دارد تا ارزش آن را سه برابر کند و باتوجه به این نکته ریپل نیز یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 است.

جمع‌بندی

بررسی اینکه کدام ارز دیجیتال را می‌توان به‌عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 معرفی کرد، نیاز به مطالعات گسترده و بررسی‌های بسیار بیشتری دارد. در این مقاله با توجه به روند ارزهای دیجیتال فعلی در بازار و با تکیه بر حرف کارشناسان و منابع برجسته این ارزها معرفی‌شده‌اند. لازم به ذکر است قبل از خرید هر ارزی باید روند ارز مورد بررسی قرار گیرد و با تحقیق و بررسی این کار انجام شود.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 چه مواردی می باشند؟

ازجمله این موارد عبارت است از: دوج کوین، آوالانچ، سولانا، بیت کوین و اتریوم

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2022 چه مواردی می باشند؟

بیت کوین و اتریوم همواره جز بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری کوتاه و یا بلند مدت می باشد. علاوه بر آن، تتر، سولانا، ترا،ریپل نیز مناسب می باشند

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.