مفهوم Total supply چیست؟!

تعداد کل سکه‌های موجود در حال حاضر، منهای هر سکه‌هایی که به‌طور قابل‌تأیید سوزانده شده‌اند Total Supply نام دارد. در این پست می‌خواهم در رابطه با مفهوم Total Supply باهم به گفتگو بپردازیم. پس با ما همراه باشید. برای اینکه بهتر بفهمیم که مفهوم Total Supply چیست ابتدا در رابطه با هر سه مفهمدم:

  • Circulating Supply
  • Total Supply
  • Max Supply

باهم گفتگو می‌کنیم و سپس ارتباط بین آن‌ها را بیان می‌کنیم. ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای دارایی سنتی پویایی منحصربه‌فردی دارند. این پویایی را می‌توان به‌عنوان Circulating Supply، Total Supply و Max Supply توصیف کرد. این معیارها نشان‌دهنده پویایی منحصربه‌فرد در بازارهای ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه همراه ارزکت باشید!

مفهوم عرضه در گردش یا Circulating Supply چیست؟

عرضه در گردش به تعداد کل توکن‌های دارایی اشاره دارد که در یک‌زمان معین از طریق صرافی‌ها (CEX یا DEX) قابل معامله عمومی هستند. این توکن‌ها برای آن‌هایی که از طریق پروتکل‌های حاکمیتی، سهامداری یا فعالیت‌های مرتبط قفل‌شده‌اند، حساب نمی‌شوند. عرضه در گردش عموماً برای محاسبه ارزش بازار استفاده می‌شود، زیرا این توکن ها آن‌هایی هستند که مستقیماً تقاضای بازار را منعکس می‌کنند. عرضه در گردش برای توکن هایی که سوزانده شده‌اند حساب نمی‌شود.

معنی total supply

Circulating Supply یک ارز دیجیتال می‌تواند در طول زمان افزایش یا کاهش یابد. به‌عنوان‌مثال، عرضه بیت کوین در گردش به‌تدریج افزایش می‌یابد تا اینکه به حداکثر عرضه 21 میلیون سکه برسد. چنین افزایش تدریجی مربوط به فرآیند استخراج است که به‌طور متوسط ​​هر 10 دقیقه یک‌بار سکه‌های جدید تولید می‌کند. از طرف دیگر، رویدادهای سوزاندن سکه مانند مواردی که بایننس انجام می‌دهد، باعث کاهش عرضه در گردش می‌شود و سکه‌ها را برای همیشه از بازار حذف می‌کند.

مفهوم عرضه کل یا Total Supply چیست؟

عرضه کل یا Total Supply تعداد کل توکن‌هایی را که در حال حاضر وجود دارند، ازجمله توکن‌های در دسترس عمومی (در گردش) و همچنین توکن‌هایی که از طریق برخی ابزارها قفل‌شده‌اند را توصیف می‌کند. نمونه‌هایی از توکن‌های قفل‌شده شامل سهام‌داری یا مواردی است که توسط بنیان‌گذاران یا سرمایه‌گذاران اولیه نگهداری می‌شوند و برای مدتی از فروش محدودشده‌اند (قفل‌شده‌اند). کل عرضه شامل توکن هایی که سوزانده شده‌اند نمی‌شود. در مورد سوختگی توکن عمده، مجموع عرضه درواقع می‌تواند بسیار کمتر از مقدار محاسبه‌شده باشد.

مفهوم حداکثر تأمین یا Max Supply چیست؟

هم عرضه در گردش و هم عرضه کل را می‌توان با رویدادهایی مانند سوزاندن، به خطر انداختن، یا سایر پروتکل‌های حاکمیتی که منجر به قفل شدن می‌شود، کاهش داد. حداکثر تأمین برای هر توکنی که وجود داشته، در حال حاضر وجود دارد یا در آینده وجود خواهد داشت، حساب می‌کند. هنگام بررسی سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال، عاقلانه است که از حداکثر تأمین آگاه باشید. برای مثال، اگر تعداد توکن‌ها ازنظر عملکردی نامحدود باشد، ممکن است با ادامه تأمین آن، دارایی‌های آن‌ها کاهش یابد.

مفهوم total supply چیست

ارتباط Total Supply با circulating supply

همان‌طور که گفتیم متریک عرضه کل یا Total Supply نشان‌دهنده سکه‌هایی است که قبلا ایجاد یا استخراج‌شده‌اند. همه سکه‌های موجود در این معیار برای استفاده در دسترس نیستند و سکه‌هایی که سوزانده شده‌اند شامل نمی‌شوند.

مفهوم Total Supply برخلاف مفهوم برخلاف عرضه در گردش یا circulating supply است که تمام توکن‌ها یا سکه‌هایی را که استخراج‌شده‌اند و قابل‌استفاده هستند محاسبه می‌کند. این سکه‌هایی را که می‌توان ایجاد کرد، اما اگر هنوز این کار انجام‌نشده است و سکه‌ای تولید نشده است را شامل نمی‌شود.

circulating supply به جای Total Supply برای محاسبه ارزش بازار یک ارز دیجیتال استفاده می‌شود. اولی معمولاً منعکس‌کننده‌تر است زیرا قیمت ارزهای دیجیتال معمولاً تحت تأثیر سکه‌ها و توکن‌هایی است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد تا آن‌هایی که غیرقابل دسترسی هستند.

کل عرضه شامل سکه‌هایی است که درنتیجه سکه‌های از پیش استخراج‌شده و عمداً خارج از گردش و توکن هایی که در قراردادهای هوشمند قفل‌شده‌اند. توکن‌ها را می‌توان در قراردادهای هوشمند قفل کرد تا زمانی که به یک هدف خاص دست‌یافت، مانند برخی از مراحل ICO یک ارز دیجیتال خاص.

مفهوم Total Supply می‌تواند یک شاخص مهم برای سودآوری یک ارز دیجیتال و اینکه آیا سرمایه‌گذاران باید در یک ارز مجازی سرمایه‌گذاری کنند یا خیر است.

به‌عنوان‌مثال، شکاف بزرگ بین circulating supply و Total Supply می‌تواند پیامدهایی برای سودآوری آینده داشته باشد. بسیاری از توکن‌هایی که قرار است به بازار بیایند می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال فشار نزولی وارد کنند.

کل عرضه را نمی‌توان برای تعیین حداکثر تعداد توکن ها یا سکه‌هایی که می‌توان استخراج کرد استفاده کرد. در مورد BTC، حداکثر مقداری که می‌توان ایجاد کرد ۲۱ میلیون است، اگرچه تخمین زده می‌شود که حدود چهار میلیون بیت‌کوین مفقودشده‌اند یا ازدست‌رفته‌اند.

total supply

نتیجه‌گیری

مفهوم circulating supply به سکه‌هایی اطلاق می‌شود که در دسترس عموم است و نباید با مفهوم Total Supply یا Max Supply اشتباه گرفته شود. مفهوم Total Supply برای تعیین کمیت تعداد سکه‌های موجود استفاده می‌شود، یعنی تعداد سکه‌هایی که قبلا صادرشده است منهای سکه‌هایی که سوزانده شده‌اند. Total Supply اساساً مجموع عرضه در گردش و سکه‌هایی است که قفل‌شده‌اند. از سوی دیگر، Max Supply، حداکثر مقدار سکه‌هایی را که تابه‌حال وجود خواهد داشت، ازجمله سکه‌هایی که در آینده استخراج یا در دسترس قرار خواهند گرفت، تعیین می‌کند.

علاوه بر این، circulating supply یک ارز دیجیتال می‌تواند برای محاسبه ارزش بازار آن استفاده شود که از ضرب قیمت فعلی بازار در تعداد سکه‌های در گردش ایجاد می‌شود؛ بنابراین، اگر یک ارز دیجیتال خاص دارای عرضه در گردش 1,000,000 سکه باشد که هرکدام با 5.00 دلار معامله می‌شود، ارزش بازار برابر با 5,000,000 دلار خواهد بود.

سوالات متداول شما عزیزان

مفهوم عرضه کل یا Total Supply چیست؟

عرضه کل یا Total Supply تعداد کل توکن‌هایی را که در حال حاضر وجود دارند، ازجمله توکن‌های در دسترس عمومی (در گردش) و همچنین توکن‌هایی که از طریق برخی ابزارها قفل‌شده‌اند را توصیف می‌کند

مفهوم عرضه در گردش یا Circulating Supply چیست؟

عرضه در گردش به تعداد کل توکن‌های دارایی اشاره دارد که در یک‌زمان معین از طریق صرافی‌ها (CEX یا DEX) قابل معامله عمومی هستند.

4.7/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.