کیف پول توکن پاکت چیست و چگونه کار می کند؟

کیف پول توکن پاکت یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری لایه باز است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی خود را به راحتی در آن ذخیره و مدیریت کنند. این والت همچنین یک مرورگر به صورت dApp را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که کیف پول را به بلاک چین متصل می‌کند. لازم به ذکر است نسخه‌های مختلف این کیف پول برای اندروید، iOS  و دسکتاپ نیز موجود است. در ادامه مقاله به معرفی کامل کیف پول توکن پاکت خواهیم پرداخت، پس با ارزکت همراه ما باشید.

ارز توکن پاکت چیست؟

توکنی کاربردی است که حقوق کاربران و توسعه دهندگان این پلتفرم را در فضای token pocket نشان می‌دهد. همچنین این کیف پول نشان دهنده پیوند عمیقی بین کاربران و توسعه دهندگان است. توکن پاکت یک کیف پول چند بلاک چینی است که به صورت dApp ارائه می‌شود. 

پیشینه کیف پول توکن باکت

پیشینه کیف پول توکن پاکت

کیف پول توکن پاکت در ابتدا با حمایت از بلاک چین EOS در اکتبر سال 2018 شروع به کار کرد. ولی پس از آن مرزهای خود را گسترش داد تا اکوسیستم‌ها بلاک چین‌های بیشتری را پشتیبانی کند. بلاک چین‌هایی که کیف پول توکن از آن پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • ETH
  • EOS
  • BOS Core
  • Tron
  • IOST
  • Cosmos
  • Binance

همچنین کیف پول توکن پاکت از تمام توکن‌هایی که در این پلتفرم ها فعالیت میکنند و یا با آن‌ها همکاری میکنند را پشتیبانی می‌کند. طبق گفته مدیران این پلتفرم به زودی پشتیبانی از شبکه بیت کوین نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

توکن پاکت، چیزی بیشتر از یک کیف پول

این کیف پول خدماتی بیشتر از یک کیف پول معمولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. می‌توان آن را به عنوان یک جعبه ابزار کاربردی برای بلاک چین‌ها نامگذاری کرد. فروشگاهی یک مرحله‌ای که به مخاطبان امکان اطلاع یافتن از جدیدترین اخبار را نیز می‌دهد. 

شما برای دسترسی به dAppstore این کیف پول می‌توانید به آسانی، تنها با کلیک بر روی گزینه Discovery اقدام کنید. در قسمت بالا با وارد کردن آدرس dApp مورد نظر، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. همچنین در کیف پول توکن پاکت شما قادر هستید تا فعالیت‌های بنیادی در یک مجموعه بلاک چین را انجام دهید. به طور معمول این فعالیت‌ها شامل رای‌گیری درون شبکه‌ای برای مدیریت پروکسی‌ها منابع در نظر گرفته می‌شود.

در ماه‌های اخیر توکن پاکت بستری برای مبادلات ارزی را نیز در این پلتفرم ارائه داده است. کاربران اکنون به راحتی می‌توانند ارزهای پشتیبانی شده در این کیف پول را با یکدیگر مبادله یا سواپ کنند. با قرار دادن یک بستر مبادلاتی درون شبکه‌ای دیگر کاربران برای مبادله نیازی به انتقال دارایی‌های خود به یک صرافی‌ ارز دیجیتال را ندارند. 

همکاری با صرافی های غیر متمرکز

همکاری با صرافی های غیر متمرکز

شما در این کیف پول قادر هستید تا از طریق صرافی‌های غیر متمرکزی مانند بایننس دکس و نیو دکس، به مبادله ارزهای دیجیتالی مورد نظر خود بپردازید. با دسترسی آسان و امنیت قابل توجه این سیستم نیازی به نگرانی برای دزدیده شدن دارایی‌ها و ارزهای خود ندارید.

مطلب پیشنهادی: خرید پول دیجیتال

یک کیف پول غیر حضانتی

توکن پاکت یک کیف پول غیر حضانتی محسوب می‌شود. به این معناست که کد امنیتی یا کلمات ریکاوری شما را در سیستم خود نگه داری نخواهد کرد. در مقابل شما به عنوان یک مشتری و کاربر این شبکه، مسئولیت کامل کلمات کلیدی و امورات مربوط به کیف پول خود را در اختیار خواهید داشت. اکنون این سوال شاید برای شما پیش آمده که، اگر توکن پاکت کنترلی بر روی کلمات امنیتی شما ندارد پس چگونه سیستم امنیتی کل پلتفرم را مدیریت می‌کند؟

در جواب این سوال می‌توان گفته که کیف پول توکن پاکت سه نوع لایه امنیتی برای این مسئله در نظر گرفته است. این لایه‌ها عبارتند از: 

  • کلمات امنیتی و ریکاوری به صورت محلی یا در جایی که شما انتخاب می‌کنید ذخیره می‌شود.
  • اطلاعات بسیار مهم به شکل ایزوله شده در محلی خاص نگه داری می‌شوند.
  • برای ورود به حساب کاربری کیف پول از چندین روش استفاده می‌کند. این روش‌ها عبارتند از، تشخیص چهره، اثر انگشت و تعیین یک گذرواژه امن.

اموزش کیف پول توکن پاکت

سخن پایانی

در پایان همیشه به این نکته توجه داشته باشید که برای نقل و انتقالات، حتما قبل از تراکنش به بلاک چین آن نیز انتخاب کنید. این کیف پول از دسته کیف پول‌های دیجیتالی معتبری است که امروزه کاربران زیادی را به جذب کرده است. اما طبق مطالبی که قبل تر نیز گفته شد، برای انتقال دارایی‌های خود به یک کیف پول حتما درباره آن تحقیق و بررسی‌های زیادی را انجام دهید. همچنین حدالامکان کیف پول را از یک منبع معتبری خرید کنید تا از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بدانید: خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

سوالات متداول

کیف پول توکن پاکت چیست؟

یک کیف پول لایه باز است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های خود را به آسانی در آن مدیریت و ذخیره کنند. این کیف پول همچنین یک مرورگر به صورت Dapp را در اختیار کاربران قرار داده و کیف پول را به بلاک چین متصل می‌کند.

آیا کیف پول توکن پاکت از بیت کوین پشتیبانی می کند؟

خیر. اما طبق گفته مدیران به زودی این بلاک چین نیز به توکن پاکت اضافه خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.