ساخت کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی یکی از کیف پول‌های مورد استفاده برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. اگر شما هم قصد حضور در بازار ارز دیجیتال را دارید و به دنبال یک کیف پول (ولت) مناسب‌ می‌گردید، ولت کوینومی را به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم. 

ولت کوینومی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال به شمار‌ می‌آید. در ابتدا این ولت برای گوشی‌های موبایل طراحی شد، سپس نسخه‌ی دسکتاپ آن نیز طراحی و در دسترس افراد قرار گرفت.

در این ولت، شما این امکان را دارید که از همه‌ی ویژگی‌های رایج در همه کیف پول‌ها بهره ببرید. با این کیف پول‌ می‌توانید دارایی خود را به صورت سریع مشاهده کنید. کارکردن با ولت کوینومی راحت است و افراد مبتدی هم‌ می‌توانند بدون هیچ نگرانی با استفاده از این کیف پول، به مبادله ارز دیجیتال و یا خرید و فروش بپردازند.

ولت کوینومی (coinomi) رایگان است و یک کیف پول همه‌کاره به حساب‌ می‌آید. این محصول قابلیت آن را دارد که بیشتر از 500 ارز دیجیتال را در خود ذخیره کند. این ولت، بیش از 125 دارایی بلاکچین و 382 توکن را پشتیبانی‌ می‌کند. به دلیل اینکه این ولت از استاندارد ERC20 استفاده‌ می‌کند، شما‌ می‌توانید هر چقدر که نیاز داشتید، توکن به آن اضافه کنید.

نصب کوینومی

صرافی کوینومی

ولت کوینومی در گذشته از دو صرافی چنجلی (changelly) و صرافی شیپ شیفت (Shapeshift) برای انجام معاملات استفاده‌ می‌کرد. اما امروزه از صرافی (Coin Switch) نیز پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی در دنیای ارز دیجیتال، افراد به چند دسته تقسیم‌ می‌شوند. یک سری فقط قصد سرمایه گذاری دارند. یعنی‌ می‌گویند که من به این مقدار، بیت کوین یا تتر یا اتریوم‌ می‌خرم و دیگر به آن دست نمی‌زنم. در این حالت افراد نیاز به کیف پول‌های سخت افزاری مثل لجر دارند.

دسته‌ی دیگر افرادی هستند که قصد معامله در بازار ارز دیجیتال یا همان ترید را دارند. این افراد برای تبدیل ارز‌های دیجیتال خود و یا خرید و فروش آن‌ها باید از صرافی‌ها استفاده کنند. اما مشکل اینجاست که خیلی از این افراد، به صرافی‌ها اعتماد ندارند.

فرض کنید شما دارائی‌های خود را در اختیار صرافی گذاشته‌اید، صرافی را از قبل‌ نمی‌شناختید و این صرافی از اعتماد شما سو استفاده کرده و کل دارایی شما را دزدیده است. به همین علت معامله گران ترجیح‌ می‌دهند از کیف پول‌هایی استفاده کنند که امکان تبدیل ارز‌های دیجیتال را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:بیت کوینمعایب کیف پول کوینومی

کیف پول‌ها امنیت بالایی دارند و شما خود، تنها مالک آن و ارزهایش هستید. ولت کوینومی هم از این قاعده مستثنی نیست. این ولت به علت قدمت و سابقه‌‌ای که دارد، یکی از کیف پول‌های مطمئن و مطرح نرم افزاری حال حاضر دنیا است. با نصب این کیف پول، کاربران ولت،‌ می‌توانند با استفاده از صرافی‌های مختلف تعبیه شده در این نرم افزار، بدون اینکه نیاز باشد به صورت مداوم ارز دیجیتال را به صرافی بفرستند، اعتبار ارز دیجیتال فعلی خود را به یک ارز دیجیتال دیگر که ولت کوینومی از آن پشتیبانی‌ می‌کند، تبدیل کنند.

انجام تراکنش در صرافی چنجلی با استفاده از ولت کوینومی بسیار راحت است. کوینومی برای انجام این کار هیچ کارمزدی دریافت‌ نمی‌کند. اما به تازگی کاربران متوجه شده اند هنگام انتقال اعتبار در صرافی چنجلی با کیف پول کوینومی، مبلغی به عنوان کارمزد از حساب کم‌ می‌شود.

شما‌ می‌توانید مقدار کارمزد کسر شده توسط صرافی را در کیف پول کوینومی تغییر دهید. این ویژگی یکی بهترین قابلیت‌هایی است که این ولت نرم افزاری دارد. به همین دلیل به یک ولت پرطرفدار تبدیل شده است. به طور مثال اگر شما بخواهید ارز دیجیتال شما در زمان کوتاه‌تری تبدیل به یک ارز دیگر شود، مقدار نرخ کارمزد شما بیشتر خواهد شد. اما اگر برای این کار عجله نداشتید،‌ می‌توانید در مدت زمان بیشتر، با پرداخت کارمزد کمتر، این انتقال اعتبار را داشته باشید.

کوینومی توضیح داده است که این مبلغ کسر شده، توسط این شرکت دریافت‌ نمی‌شود و این هزینه توسط صادرکنندگان ارز دیجیتال دریافت‌ می‌شود. همچنین صرافی چنجلی نیز برای انجام این تراکنش‌ها مبلغی را به عنوان کارمزد برای خود از حساب کاربران کسر‌ می‌کند.

با توجه به این که استفاده از این ولت و انتقال ارز دیجیتال توسط آن، برای کاربران هزینه دارد، اما چون سرعت این کیف پول بالاست و امنیت قابل قبولی هم دارد، نسبت به دیگر ولت‌ها بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است.

خرید در کوینومی

برای خرید ارز دیجیتال در کوینومی باید در نظر داشته باشید که بعد از دانلود نرم افزار ولت کوینومی، آن را نصب کنید. سپس کلمه بازیابی‌‌ای را که در هنگام نصب دریافت می‌کنید را، در یک کاغذ یادداشت و آن را در جایی امن نگهداری کنید.

سپس با زدن دکمه ADD COINS می‌توانید نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید. در نظر داشته باشید که این امکان تنها با Credit Card قابل انجام است و ایرانیان نمی‌توانند دست به خرید ارز به صورت مستقیم بزنند.

شما می‌توانید برای خرید در کوینومی، با یک صرافی معتبر در ایران همکاری کنید. کیف پول خود را بعد از نصب، باز کنید. مراحل بالا را انجام دهید و سپس طبق مراحلی که صرافی از شما خواسته، آدرس مورد نظر را بفرستید. سپس از طریق سایت صرافی، با اتصال به درگاه پرداخت، مبلغ مورد نظر را بپردازید.

در این حالت، برای خرید رمز ارز باید به صرافی‌ها کارمزد بپردازید. این مبلغ کارمزد را همراه با هزینه‌ی ارز به صورت آنلاین پرداخت کنید و سپس منتظر باشید تا صرافی آن مقدار ارز دیجیتال را به حساب کیف پول شما واریز کند.

ورود به کیف پول کوینومی

فروش در کوینومی

همانطور که در ولت کوینومی می‌توانید انواع ارز دیجیتال مورد پشتیبانی کیف پول کوینومی را بخرید، امکان آن را دارید که ارز دیجیتال مورد نظر خود را نیز بفروشید. برای این کار لازم است آدرس ولت خود را داشته باشید. همان طور که شما وقتی چیزی را می‌فروشید، مبلغ آن به شماره حساب شما واریز می‌شود، این آدرس ولت هم حکم همان شماره حساب را برای شما دارد.

در ادامه شما می‌توانید بر روی گزینه Exchange داخل کیف پول خود، کلیک کنید و یکی از صرافی‌های مورد پشتیبانی ولت کوینومی را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما استفاده از صرافی چینجلی است. بعد از انتخاب این صرافی، مقدار ارز مورد نیاز خود را که قصد فروش آن را دارید، انتخاب می‌کنید و آن را می‌فروشید. 

مطلب پیشنهادی: اتریوم

امنیت کوینومی

با وجود این که این ولت یکی از قدیمی ترین کیف پول‌ها در دنیای ارز دیجیتال است، تا قبل از سال 2019 یکی از امن ترین کیف پول‌ها به شمار می‌آمد. اما در سال 2019، ولت کوینومی یکی از کاربران هک شد. از ان به بعد، خیلی از افراد برای استفاده از این کیف پول دچار شک و تردید شدند.

کوینومی در تلاش است با به روز کردن کیف پول خود، جایگاه خود را نزد کاربران به رتبه سابق بازگرداند. به همین دلیل از استانداردهای رایج در توسعه کیف پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کند. که در زیر به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

کیف پول HD

ولت کوینومی یک ولت HD (Hierarchical Deterministic) یعنی سلسله مراتبی است. این کیف پول از الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌کند تا عبارت بازیابی برای هر حساب را صادر کند. با استفاده از این الگوریتم ها، به هر کاربر یک عبارت مشخص ایجاد می‌شود تا از حساب او محافظت کند. این عبارات رمزگشایی نمی‌شوند.

تخصیص محدوده IP به زیر شبکه

ولت کوینومی از روشی استفاده می‌کند که در آن یک محدوده IP به زیر شبکه اختصاص می‌دهد. در این حالت به کاربر این اطمینان را می‌دهد که IP او را در هنگام انجام انواع تراکنش ها، به اشتراک نمی‌گذارد. با این کار یک لایه امنیتی تشکیل می‌شود. به همین دلیل این کیف پول می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی که امنیت تراکنش‌های ارز دیجیتال برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، باشد.

پنهان کردن آدرس IP و منبع باز بودن (Open Source) 

این کیف پول، به صورتی فعالیت می‌کند که IP کاربرانش را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان مشاهده کرد. این ویژگی باعث می‌شود هیچ اطلاعات شخصی و یا اطلاعات حساب کاربری توسط افراد در دنیای مجازی قابل ردیابی و شناسایی نباشد.

بخشی از کد ساخت این نرم افزار به صورت اوپن سورس در اختیار افراد قرار دارد. این قابلیت باعث می‌شود افرادی که در زمینه‌های برنامه نویسی و کد نویسی مهارت دارند، بتوانند امنیت و قابلیت‌های این نرم افزار را مورد بررسی قرار دهند. اگر باگی در این نرم افزار مشاهده کنند را به اطلاع سازندگان برسانند.

هک ولت کوینومی

همانطور که گفتیم، در سال 2019 یکی از کاربران کیف پول کوینومی ادعا داشت که 60 هزار دلار از ارزهای دیجیتالی خود که در این کیف پول موجود بوده، از بین رفنه و کیف پول او هک شده است. او در این باره اینطور بیان کرده است که ولت کوینومی، رمز بازیابی را برای تایید املای کلمه به گوگل فرستاده است. و سپس یک فرد از درون شرکت گوگل، اقدام به دزدیدن اعتبار ارز دیجیتالی وی شده است.

شرکت کوینومی به سرعت این ادعا را بررسی کرد و باگ امنیتی به وجود آمده را برطرف نمود. این شرکت تمام بررسی‌های لازم را انجام داد و در پاسخ، مقاله‌‌ای را با جزئیات کامل منتشر کرد.

معایب کیف پول کوینومی

بازیابی ولت در کوینومی

ممکن است شما به هر دلیلی نیاز به بازیابی ولت کوینومی خود در دستگاه دیگری داشته باشید. مراحل زیر را باید انجام دهید تا کیف پول شما به درستی بازیابی شود.

بر روی دستگاه جدید نرم افزار را نصب کنید. کیف پول کوینومی را باز کرده و در آن بر روی عبارت Restore A Wallet کلیک کنید.

عبارت بازیابی اولیه خود را که باید بر روی یک کاغذ یادداشت می‌کردید، در قسمت مورد نظر وارد کنید و سپس گزینه ADJUST را بزنید.

برای کیف پول جدید، از شما رمز می‌خواهد. یک رمز معتبر برای خود انتخاب کنید. 

رمز ارزهای خود را اضافه کنید و با قبول مقررات و قوانین کوینومی، از نسخه بازیابی شده استفاده کنید.

خطای بازیابی در کیف پول کوینومی

در هنگام بازیابی این کیف پول ممکن است با یک یا دو خطا زیر مواجه شوید.

  • لیست کلمات بازیابی خالی است. در این حالت، برای امنیت بیشتر، بهتر است از کیبورد پیشنهادی که خود ولت به شما می‌دهد، به جای استفاده از کیبورد تلفن همراه یا سیستم استفاده کنید.
  • عبارت بازیابی شما درست نیست. طول عبارت بازیابی که ولت کوینومی در هنگام نصب به شما می‌دهد، حداکثر 24 کلمه است. اگر بین کلمات فاصله وجود دارد، حتما آن را رعایت کنید. 

آموزش ساخت ولت کوینومی در انواع سیستم ها

تا اینجای مقاله، درباره قابلیت‌ها و امنیت این کیف پول نرم افزاری اطلاعات کافی را به دست آوردیم. بهتر است برای نصب ولت کوینومی در سیستم عامل‌های متفاوت، آموزش‌های زیر را به صورت تصویری و قدم به قدم داشته باشیم. این ولت، در تلفن‌های اندروید، IOS و بر روی سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس؛ قابلیت نصب و اجرا دارد. با ما در ارزکت همراه باشید.

مراحل ایجاد کیف پول کوینومی 

برای ایجاد ولت کوینومی در ابتدا لازم داریم تا این نرم افزار را دانلود کنیم. برای دانلود از گوگل پلی ، اپ استور و یا وب سایت رسمی Coinomi، استفاده می‌کنیم. توجه کنید که به هیچ عنوان، از سایت‌های واسطه و نامعتبر اقدام به دانلود این کیف پول نکنید.

سپس با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب و نرم افزار را دانلود نمایید.

اگر قصد نصب بر روی لپتاپ یا رایانه شخصی را دارید، باز هم می‌توانید با انتخاب گزینه مورد نظر خود با توجه به سیستم عامل، از همین مراحل پیروی کنید.

بعد از این مرحله، شما باید کیف پول خود را بسازید. دو گزینه در پیش روی شما قرار دارد. اگر قبلا از ولت کوینومی استفاده کرده اید، گزینه‌ی Restore A wallet را بزنید. در غیر این صورت اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از این کیف پول استفاده کنید، بر روی گزینه Create a wallet کلیک کنید.

در قدم بعدی، ولت کوینومی به شما یک عبارت بازیابی 24 کلمه‌‌ای می‌دهد. کوینومی از شما درخواست دارد تا این عبارت 24 کلمه‌‌ای را به طور دقیق در برگه‌‌ای یادداشت کنید. سپس با زدن تیک این گزینه، next را بزنید. در مرحله بعدی، عبارت بازیابی را به صورت صحیح در کادر وارد کنید و با زدن Next به مرحله بعد بروید. 

بعد از گذراندن این مراحل، کوینومی از شما می‌خواهد تا یک رمز امنیتی حداقل با 10 کاراکتر قوی برای خود انتخاب کنید.

بعد از اینکه رمز دلخواه خود را انتخاب کردید، با زدن دکمه Next، می‌توانید رمز ارز‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. البته برای شما این امکان وجود دارد که بعد از گذراندن این مراحل نیز، ارز‌های جدید به کیف پول کوینومی خود اضافه کنید.

در نهایت با مطالعه قوانین کوینومی و تایید آن، می‌توانید از ولت خود استفاده کنید.

تمام این مراحل، در همه پلتفرم‌های تلفن همراه و سیستم عامل‌ها به یک شکل است. تصویر زیر، صفحه اصلی ولت کوینومی شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید تمام فعالیت‌های انتقال ارز، خرید ارز دیجیتال و تبدیل ارزهای خود را در این کیف پول انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: بایننس کوین

جمع بندی

ولت کوینومی با دارا بودن یک طراحی مناسب و رابط کاربری جذاب، برای همه افراد حاضر در بازار ارز دیجیتال مناسب است. چه تریدری باشید چه هولدر،‌‌‌ می‌توانید از این کیف پول نرم افزاری استفاده کنید. 

قابلیت‌‌‌های مناسب این ولت باعث شده تا افراد زیادی از این کیف پول استفاده کنند. همین که‌‌‌ می‌توان از این ولت هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ استفاده کرد، باعث‌‌‌ می‌شود تا یکی از کیف پول‌‌‌های مطرح و معتبر در دنیا شناخته شود.

اگر از مشکل امنیتی این کیف پول که در سال 2019 پیش آمد، چشم پوشی کنیم؛ این کیف پول، با ساخت عبارت بازیابی (Recovery Phrase) 24 کلمه ای منحصر به فرد و دیگر ویژگی‌‌‌های امنیتی‌ای که دارد، یکی از امن ترین ولت‌‌‌های نرم افزاری در دنیا به حساب‌‌‌ می‌آید.

سوالات متداول

آیا کوینومی امن است؟

کوینومی به شما اجازه می دهد تا بیش از 1770 دارایی ارز دیجیتال مختلف را از طریق یک اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ همه کاره ارسال و دریافت کنید. این کیف پول در جامعه ارزهای دیجیتال شهرت خوبی به دست آورده است.

آیا کوینومی کارمزد دارد؟

نه، آنها چیزی دریافت نمی کنند. هزینه ها توسط فرستنده پرداخت می شود.

4.7/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.