معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (ارز SHIBA)

ارز دیجیتال شیبا اینو نوعی ارز دیجیتال است که نام اختصاری آن ارز SHIBA بوده و اولین میم کوین بازار پول دیجیتال به حساب می‌آید. نماد ارز دیجیتال شیبا اینو از یک نژاد سگ شکاری برگرفته شده است. این ارز، لقب قاتل دوج کوین را دارد و به عنوان جایگزین دوج کوین شناخته می‌شود. بعضی از میم کوین‌های بازار ارز دیجیتال در ذیل نام برده شده‌اند:

  • BabyDoge
  • Doge
  • Jind
  • Las
  • Lasm

مطلب پیشنهادی: کیف پول دوج کوین

میم کوین چیست؟

میم کوین ها از آن دسته از رمز ارزها هستند که از شوخی‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی برگرفته شده اند. به عنوان مثال، اولین میم کوین بازار رمز ارزها، دوج کوین است که با تقلید از نوعی سگ ژاپنی، به نام شیبا اینو در سال 2013 راه اندازی شده است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال شیبا

تحلیل تکنیکال شیبا

ویژگی‌های ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

ویژگی های شیبا

  • رتبه ارز در بازر: 15
  • قیمت شیبا به دلار: ۰.۰۰۰۰۲۶ دلار.
  • حجم کل بازار: 14 میلیارد و 431 میلیون دلار.
  • عرضه کل ارز: 589 تریلیون و 735 میلیارد و 30 میلیون توکن ارز شیبا
  • قیمت به تومان: 6 ریال.
  • سکه در گردش: 549 تریلیون و 63 میلیارد توکن shiba.

شیبا اینو، یک ارز دیجیتال ارزان قیمت به حساب می‌آید. همین ویژگی، آن‌را برای تراکنش‌های سریع و کوچک بسیار مناسب کرده است. در واقع از ارز دیجیتال شیبا اینو به عنوان یک ارز سرگرمی یاد می‌شود و در انجمن‌های آنلاین به عنوان انعام نیز استفاده می‌گردد. این نوع از ارز دیجیتال بازار بزرگی دارد و باعث شده تا الان بیش از 19 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو، بلاکچین مختص به خود را ندارد و بر روی شبکه بلاکچین اتریوم بنا شده است. شبکه بلاک چین اتریوم ایمن بوده و به پروژه اجازه می‌دهد تا غیرمتمرکز بماند.

ارز شیبا

درباره ارز دیجیتال شیبا (ارز shiba)

رمز ارز شیبا اینو در آگوست سال 2020 توسط فردی ناشناس ملقب به ریوشی بوجود آمد. همانطور که گفته شد، این ارز دیجیتال نماد یک سگ ژاپنی است. شیبا توکن ارزی دیجیتالی است که توانست به سرعت ارزش خود را بالا ببرد. در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران به دنبال آینده ارز شیبا هستند تا با توجه به رشد این ارز بتوانند سرمایه خودشان را چند برابر کنند.

این ارز دیجیتال امکانات گوناگونی مانند یک صرافی غیرمتمرکز را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. در این پلتفرم کاربران قادر هستند تا توکن های شیبا خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنند. این سیستم تبادل یک پلتفرم ایمن و مطمئنی را برای تبادلات ارزهای دیجیتال مورد نیاز مخاطبان ارائه می‌دهد. در حال حاضر این صرافی راه اندازی نشده است و بخاطر همین قبل استفاده از آن نیز بهتر است تحقیقات لازیم را نیز انجام دهید.

آیا سرمایه‌گذاری در ارز shiba خوب است؟

با وجود اینکه از پیدایش ارز دیجیتال شیبا اینو زمان زیادی نگذشته است، اما رشد قابل قبول و چشمگیری داشته است. به همین دلیل سرمایه گذاری در آن می‌تواند خوب باشد و از آن به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نیز می‌توان استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که برای هر نوع سرمایه گذاری، هر فردی باید استراتژی خاص به خود را داشته باشد و مهم‌تر از آن آگاهی‌های لازم از ارز دیجیتال یا هر نوع سرمایه گذاری دیگری که می خواهد انجام دهد را داشته باشد. قطعا سرمایه گذاری با آگاهی و برنامه ریزی بلند مدت سود بهتری را به دنبال خواهد داشت.

باید بدانید که ارز شیبا اینو از یک جریان نقدینگی خاصی پیروی نمی‌کند و تنها راهی که می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید این است که فرد یا افرادی تمایل به خرید توکن شما با قیمت بالاتر داشته باشند.

فروش و خرید ارز شیبا اینو

راه خرید و فروش ارز شیبا اینو از طریق صرافی‌های ایرانی و خارج انجام می‌شود. این صرافی ها عبارتند از کوین بیس و بایننس. امروزه بسیاری از معاملات ارز دیجیتال شیبا اینو در صرافی بایننس انجام می‌شود. از دیگر صرافی که می‌توان در آن مبادلات شیبا را انجام داد صرافی غیر متمرکز شیبا سواپ است. اما حدود 18 درصد از معاملات ارز شیبا در صرافی بایننس انجام می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید و فروش ارز شیبا در ایران نیز از صرافی نوبیتکس که بزرگترین و معتبرترین صرافی ایران است استفاده کنید. برای این کار کافی است ابتدا در این صرافی ثبت نام کرده و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تایید هویت، سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال پرطرفدار و ارزان را شروع کنید.

بخوانید: شت کوین چیست

ارز دیجیتال شیبا

کیف پول‌های ارز دیجیتال شیبا اینو

کیف پول‌های این ارز دیجیتال همانند کیف پول دوج کوین مشترکاتی دارند که عبارتند از: Trezor، Lumi Wallet، Ledger، MetaMask و Trust Wallet که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول Trezor

این کیف توسط Satoshi Labs در سال 2014 تاسیس شد. کیف پول Trezor، یک کیف پول سخت افزاری بوده و از کیف پول‌های نرم افزاری بسیار ایمن‌تر است؛ چرا که در زمانی که کیف پول شما به کامپیوتر متصل نبوده و آفلاین باشد دسترسی هکرها به ارز شیبا اینو شما نزدیک به صفر است.

کیف پول Lumi Wallet

این کیف پول رابط کاربری خوبی دارد. به طوریکه برای همه کاربران مبتدی و پیشرفته قابل استفاده است. Lumi Wallet کیف پول رایگانی است و راه اندازی آن آسان بوده و به هیچ اطلاعاتی برای ثبت نام نیاز ندارد.

کیف پول Ledger

کیف پول Ledger در سال 2014 تاسیس شده است و زیر ساخت‌های امنیتی را برای ارزهای دیجیتالی مانند شیبا، برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند. امنیت این کیف پول بالاست چرا که از سخت‌ترین استانداردهای امنیتی در آن استفاده شده است.

کیف پول MetaMask

کیف پول MetaMask از تمام رمز ارزهای مبتنی بر ERC20 پشتیبانی می‌کند که یکی از این رمز ارزها، شیبا اینو است. این کیف پول مانند یک افزونه است که می‌توانید روی مرورگر خود نصب کنید. حتی نسخه اندروید و IOS آن نیز وجود دارد.

کیف پول Trust Wallet

این کیف پول یک کیف پول بایننس است چون توسط بایننس خریداری شده است. یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های رمز ارزها که دارای رابط کاربری مناسب و طراحی ساده است، همین کیف پول تراست ولت می‌باشد.

ارز دیجیتال شیبا اینو را چگونه استخراج می‌کنند؟

همانطور که بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند ترون را نمی‌توان استخراج کرد، ارز شیبا اینو (shiba) نیز قابلیت استخراج ندارد و بنابراین چیزی به نام ماینینگ ارز شیبا نداریم. تنها راهی که به وسیله‌ی آن می‌توانید ارز شیبا اینو را به دست آورید، خرید آن از صرافی‌ها است که در قبل، این صرافی‌ها ذکر شده‌اند. باتوجه به اینکه ارز دیجیتال شیبا چندان تاریخچه دور و درازی ندارد، اما با هیجاناتی که در بازار ارز های دیجیتال به وجود آورده طرفداران زیادی را نیز در بین مخاطبان پیدا کرده است.

 

سوالات متداول شما عزیزان

آینده ارز شیبا چه خواهد بود؟

درباره آینده ارز شیبا نمیتوان نظر قطعی داد اما به نظر می رسد ارز شیبا آینده روشنی را پیش رو دارد.

چه کیف پولی برای ارز شیبا اینو مناسب است؟

امکان نگهداری ارز شیبا اینو در تمامی کیف پول های شبکه اتریوم وجود دارد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.