هر آنچه که باید در رابطه با ربات تریدر بدانید!

ربات‌ها یک مجموعه‌ای نرم افزاری هستند، که به عنوان یک دستیار به کمک انسان‌ها می‌آیند. همچنین، در بازارهای اقتصادی این ربات‌ها به عنوان دستیار معاملاتی استفاده می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم به ربات تریدر (Trader Bot) بپردازیم.

در بازار ارز دیجیتال هر روز با شگفتی بیشتری مواجه می‌شوید. تعجب نکنید! ربات تریدر یا معامله‌گر قبلا در بازار سهام و فارکس استفاده می‌شد. امروزه نیز 80 درصد بازار سهام در دست این ربات و نرم افزار است.

Trader Bot چطور کار می‌کند؟

این ربات‌ها از احساسات انسانی به دور هستند و به صورت دقیق بر اساس تحلیل‌های تکنیکال پیش می‌روند. ربات تریدر با توجه به الگوریتم‌هایی که سازنده‌ی آن در این نرم افزار قرار می‌دهد کار می‌کند. چیزی که در این ربات‌ها بسیار اهمیت دارد تعیین شاخص است. ربات‌ها با توجه به درکشان به حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند در بازار موفقیت کسب کنند یا ضرر برسانند.

توسعه دهندگان این سیستم برای این ربات‌ها کدنویسی می‌کنند که قابلیت تحلیل بازار و پیش بینی قیمت‌ها را نیز داشته باشند. آنها با افزودن یک الگوریتم اندیکاتور به این ربات امکانی را برای آن فراهم می‌کنند که مانند یک انسان با توجه به اخبار روز و نوسانات بازار عمل کنند.

انواع ربات

ربات‌های معامله گر زیادی وجود دارد. در این مطلب انواعی از این ربات‌ها را نام میبریم:

  •  ترند: این ربات با مشاهده رشد قیمت یک ارز مخصوص، یک سفارش خرید در آن ارز باز می‌کند.
  •  آربیتراژ: یکی از معروف‌ترین ربات‌هاست که قیمت صرافی‌های مختلف را بررسی می‌کند و براساس تغییرات معاملات را انجام می‌دهد.
  •  وام دهی: این ربات به معامله‌گران این اجازه را می‌دهد تا به سایر تریدها وام دهند و بعد از گذشت زمان با سود دریافت کنند.

مزایای ربات تریدر 

ربات تریدر و نحوه کار آن

این ربات نسبت به انسان تفاوت‌هایی دارد که عبارتند از:

  • سرعت: ربات‌ها ظرفیت محدودی برای پردازش اطلاعات ندارند و در زمان کوتاه می‌توانند حجم بالای داده‌ها را پردازش کنند.
  • احساس: ربات تریدر درگیر ترس و هیجان و طمع نمی‌شود. در حالی که انسان‌ها بیشتر وقت‌ها از روی احساس معامله می‌کنند. اما این ربات طبق الگوریتم‌ها به انجام معاملات می‌پردازد.
  • ظرفیت پردازش: یک ربات چند گیگابایت اطلاعات را در چند ثانیه پردازش می‌کند. اما مغز انسان قادر به پردازش این همه اطلاعات در زمان کوتاه نخواهد بود.
  • زمان معامله: بازار کریپتو در تمام ساعات شبانه روز فعال است و انجام معامله برای انسان به صورت شبانه روزی سخت است اما ربات می‌تواند بدون وقفه خرید و فروش انجام دهد. مطلب پیشنهادی: ارز فیات

معایب استفاده از ربات تریدر

در این مقاله درباره مزایای ربات تریدر گفتیم اما اگر همه معامله‌گران از این ربات‌ها استفاده کنند یک تهدید جدی به وجود می‌آید. زیرا این ربات‌ها می‌توانند بازار را به صورت غیر واقعی غیر فعال نشان دهند که این خود نوعی پولشویی است. 

انواع ربات تریدر در سال جدید

در حال حاضر تعداد زیادی ربات برای فعالیت‌های ارز دیجیتال به بازار معرفی شده برخی از معروف‌ترین آن‌ها را در مطلب زیر نام می‌بریم:

  • تری کاماز
  • کریپتو هایپر
  • هاس بات
  • ترید سانتا
  • گان بات
  • بوتی ترید
  • لایو تریدر

آیا می‌ توان به ربات تریدر اعتماد کرد؟

میزان اعتماد به این ربات تریدر بستگی به انتخاب شما دارد. هر چقدر الگوریتم‌های مشخص شده برای آن پیشرفته‌تر باشد، انتخاب مناسب‌تری برای کسب سود و ضرر است. قیمت ربات‌ها بستگی به تعداد معاملات و ویژگی‌هایی که پشتیبانی می‌کند دارد.

مطلب پیشنهادی: امضای دیجیتال

در کل نباید به ربات‌های دیجیتال و ربات تریدر اطمینان کامل داشت. زیرا هیچ نرم افزار معامله‌گری نتوانسته در رقابت با مغز انسان موفق شود. نسخه‌های پیشرفته این ربات‌ها می‌تواند به معامله گران کمک کند اما اینطور نیست که بدون هیچ ریسکی بالاترین سود را برای آن‌ها داشته باشد. 

ربات تریدر و معایب آن

سخن آخر

مفهوم استفاده از ربات تریدر اولین بار در سال 1949 بیان شد و ریچارد دنچیان برای خرید و فروش وجوه استفاده کرد.در گذشته برای معاملات سهام و فارکس از ربات تریدر استفاده می‌شد. چند سالی است که از ربات تریدر در بازارهای ارزهای رمزگذاری شده نیز استفاده می‌کنند. استفاده از این ربات‌ها به این دلیل است که ممکن است نوسانات در بازارهای سنتی در یک روز معمولی پنج درصد باشد اما در حوزه ارزهای رمزنگاری نوسان قیمت بسیار زیاد است و ممکن است در یک روز به پنجاه درصد برسد. بنابراین، ریسک این معاملات بالاست و نیاز به نظارت بیشتری دارد. 

سوالات متداول

ربات تریدر چیست؟

این ربات در معامله گری ارزهای دیجیتال کاربرد دارد که با توجه به الگوریتمی که به آن افزوده می شود معامله را انجام می دهد.

یکی از معایب ربات تریدر چیست؟

این ربات ها می توانند بازار را به صورت غیر واقعی غیر فعال نشان دهند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن