اسکالپینگ (Scalping) چیست؟ (آموزش استراتژی معاملات اسکالینگ)

اگر هیجانات زیادی دارید و پذیرای ریسک بازارهای مالی هستید، این موضوع احتمالا برایتان جذاب است. در دنیای معاملات و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استراتژی های زیادی حاکم بوده که یکی از آنها، اسکالپینگ است. اسکالپینگ نوعی استراتژی‌ست که در آن معامله گر یا اسکالپر با هدف کسب میزانی سود (هرچند جزئی و ناچیز) هر روز اقدام به انجام معامله می کند. بنابراین، افق دید در این نوع از معاملات عموما به صورت کوتاه مدت است.

در این نوع معاملات، بازار بشدت نوسانی‌ست و همچنین با نقدینگی بسیار بالایی روبرو هستیم؛ چرا که افراد معامله‌گری که عموما سود خوبی از انجام این کار بدست آورده اند، سریعا از بازار خارج شده و وارد معامله جدیدی می شوند. هدف تریدرها از انجام این معاملات، کسب سود از هرگونه نوسان در مدت زمان کم است. در ادامه همراه ارزکت باشید!

روش اسکالپینگ

اسکالپر (Scalper)

افراد معامله گری که با هدف کسب سود کم ولی بصورت مکرر به انجام عملیات معامله یا ترید می پردازند را اصطلاحا اسکالپر می نامند. این افراد به ندرت از تحلیل فاندامنتال استفاده کرده، چرا که هدف بصورت کوتاه مدت است و عموما تارگت این افراد نوسانگیر و معامله گر، بازه زمانی 1 تا 5 دقیقه برای کسب سود و خروج از معامله می باشد.

نکات مهم برای موفقیت در اسکالپینگ

  • از سرمایه گذاری با مبالغ کم شروع کنید و تحت هیچ شرایطی با بخش زیاد سرمایه خود معامله نکنید.
  • به اعتقاد تیم ما، این نوع از معاملات برای همه مناسب نیست. اگر سرمایه گذاری کوتاه مدت برای شما جذاب نیست و یا دل رویارویی با مخاطرات آن را ندارید، توصیه می شود به سرمایه گذاری های بلند مدت روی آوردید؛ چرا که انجام این معادلات شخصیت خودش را می طلبد.
  • قبل از هرکاری، وقت کافی برای آموزش اندیکاتورهای معاملاتی اسکالپینگ تخصیص دهید شتابزده عمل نکنید!
  • معامله گری روی چند ارز دیجیتال از تمرکز شما می کاهد و احتمال شکست را بالا می برد. پیشنهاد می شود یک ارز دیجیتال را انتخاب کرده و روی همان تمرکز کنید.
  • همیشه فارغ از هر اتفاقی، طبق برنامه معامله خود را انجام دهید و به آن مقید باشید. کمی انعطاف داشته باشید ولی از ایجاد ریسک و مخاطره فرای حد معمول خودداری کنید.
  • بعلت ماهیت این نوع معامله، توصیه می شود ارزهای پرنوسان را پیدا کنید و برای مدت زمان طولانی رفتار آنها رصد کنید. سپس معامله را انجام دهید.
  • همیشه برای خاتمه دادن معامله، استراتژی خروج را آماده داشته باشید.
  • برای خود حد ضرر تعیین کنید و از آن غافل نشوید.
  • از شاخصه های تکنیکال کمک بگیرید ولی به آنها بسنده نکنید و حالت ترکیبی را درنظر بگیرید.
  • هنگام معامله، تمام کارمزدها و تراکنش های حاصل از معاملات را محاسبه کنید.
  • از افراد متخصص تقاضای مشورت و راهنمایی کنید.

آموزش اسکالپینگ

مزیت و چالش اسکالپینگ

منتقدین، روش اسکالپینگ را یکی از سخت ترین روش های ترید می دانند، چرا که فرد معامله گر باید بصورت مداوم چارت بازار را رصد کند و در هر لحظه آماده انجام معامله باشد.

بسیاری از اسکالپرها از سفارشات به صورت محدود استفاده می کنند که این باعث می شود سختی اسکالپ را به شیرینی تبدیل کنند و بسیار از معاملات اسکالپینگ لذت ببرند. این فرایند می توان بصورت اتوماتیک عملیات ترید را انجام دهد. به این صورت که شخص معامله گر سفارش خرید یا فروش ارز مد نظر خود را از قبل در بازار ثبت می کند تا در هر زمان که قیمت بازار به نقطه سفارش شخص رسید، بصورت اتومات آن معامله برای شخص اسکالپر انجام شود، حتی اگر شخص معامله گر در زیر دوش آب باشد!

یکی از خصوصیات بارزی که فرد معامله گر باید داشته باشد این است که شخص اسکالپر باید بتواند برای ورود و خروج به بازار  سریعا تصمیم درست بگیرد، چراکه زمان انجام این معاملات بسیار کوتاه بوده و بین فاصله زمانی 1 تا 5 دقیقه تخمین زده می شود.

انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای معاملات اسکالپینگ

یکی از مهم ترین بخش های معاملات اسکالپینگ، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری ست. سود فرد اسکالپر از معاملات متعدد در روز (حداکثر 24 ساعت) تشکیل می شود. اسکالپر باید دقت کند وارد ترید ارزی شود که تعداد دفعات معامله آن در هر روز و هر دقیقه بالا باشد، چراکه میزان تقاضا برای هر ارز، در سود فرد معامله گر بسیار تعیین کننده می باشد.

علاوه بر تعداد معاملات یک ارز در بازار کریپتو، حجم نقدینگی آن هم نقش مهم و تعیین کننده ای در میزان سود فرد اسکالپر دارد و با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم می تواند در سیبل بازار ترید، نشانه گیری دقیق تری داشته باشد. برای دستیابی به بیشترین میزان سود بایستی ارزی را درنظر گرفت ارزی که دائما مورد معامله قرار گیرد و از نوسان و افت و خیز مناسبی برخوردار باشد.

طبق مباحث مطرح شده، در حال حاضر بهترین ارزهای مناسب برای ترید اتریوم (Ether) و بیت کوین (BTC) هستند؛ چرا که حجم معاملات در آنها بسیار بالاست، نقدینگی مناسبی دارند، از نوسانات خوبی در بازار برخوردار هستند، میزان تقاضا برای آنها بسیار بالاست و روز به روز به مخاطبان این ارزهای دیجیتال افزوده می شود و رفته رفته ارش بالاتری پیدا می کنند. 

اسکالپینگ چیست

شبیه ساز اسکالپینگ

و اما در آخر پیشنهاد ما برای افراد تازه کار، یک اپلیکیشن شبیه ساز برای انجام این معاملات است. یکی از بهترین راه ها برای استارت فرد اسکالپر و همچنین کاهش ریسک در انجام این معاملات، شبیه ساز بیتس گپ (bitsgap) می باشد. این برنامه یک دمو از انجام این معاملات بحساب می آید که در آن معامله گر تازه کار بدون هیچ ریسکی با استفاده از پول مجازی اقدام به انجام خرید و فروش می کند بی آنکه متحمل ضرری شود. هدف از تولید این برنامه، سعی و خطا و یادگیری تریدر فارغ از هرگونه استرس ضرر و زیان و همچنین ورود به دنیای واقعی انجام معاملات اسکالپینگ می باشد.

 توصیه می کنیم قبل از ورود به بازار ترید واقعی حتما از این برنامه استفاده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا توضیح دادیم اسکالپر به نوعی تریدر گفته میشود که همواره نوسانات بازار را رصد میکند و بر اساس آن اقدام به خرید یا فروش (ترید) میکند، اسکالپینگ نوعی روش ترید است که میتوانید با مقاله بالا آن را فرا بگیرید، در صورتی که هرگونه سوالی از بابت این روش داشتید میتوانید همین حالا با کارشناسان ارزکت تماس بگیرید و از آنها راهنمایی و مشاوره بگیرید!

سوالات متداول

اسکالپینگ چیست؟

به روشی که تریدر در جزئی ترین نوسانات بازار هم اقدام به خرید و فروش میکند اسکالپینگ میگویند.

اسکالپینگ مناسب چه کسانی است؟

برای اسکالپینگ نیاز به تحلیل لحظه ایی بازار دارید و برای اینکار نیاز به تحلیل تکنیکال هم دارید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن