چگونه به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟

در بازارهای ارز دیجیتال، چگونه یک تریدر موفق شویم؟ یک تریدر ماهر چه ویژگی هایی دارد؟ چند دسته تریدر ارز دیجیتال وجود دارد؟ شما می‌توانید جواب تمام این سوالات را با دنبال کردن این مقاله از ارزکت به دست آورید.

معامله در بازارهای ارزهای دیجیتال به یکی از جذاب‌ترین امور در بین ایرانیان و در کل دنیا تبدیل شده است. یکی از جذابیت‌های این حوزه، نوسانات بالای بیت کوین و کسب درآمدهای دلاری است.

همانطور که می‌دانید، در سال‌های اخیر نوسانات بسیار بالایی در بازارهای ارز دیجیتال رقم خورده است. برخی از تریدرها یا همان معامله‌گران سودهای هنگفتی در این بین به دست آورده‌اند و برخی نیز به شدت دچار ضرر شدند.

حال چه دلایلی باعث موفقیت افراد دسته اول بوده است؟ چگونه می‌توان به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شد؟ چه مهارت‌ها، راه‌ها و روش‌هایی برای تبدیل شدن به بهترین تریدر وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا فوت کوزه‌گری دست یابی به این جایگاه را به شما آموزش دهیم.

معامله ارز دیجیتال به چه معناست؟

قبل از آنکه بخواهیم با ویژگی‌های یک تریدر ماهر و اینکه چگونه یک تریدر موفق شویم، آشنا شویم باید مفهوم معامله ارزهای دیجیتال را بدانیم! همچنین باید بدانیم که چه تفاوت‌هایی بین معامله‌گران در این بین وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: استیبل کوین چیست؟

فردی که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت است، از تغییرات هر ارز دیجیتال، برای کسب سود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که یک تریدر متوجه می‌شود که قیمت بیت کوین رو به افزایش است، بلافاصله به خرید آن اقدام کنید.

در صورتی که این پیش بینی درست باشد، سود کلانی از آن به دست خواهد آورد. لازم به ذکر است که، یک تریدر در بازارهای ارز دیجیتال دو روش پیش روی خود دارد:

چگونه یک تریدر شویم؟

  • روش اول – خرید و فروش رمز ارز از یک صرافی ارز دیجیتال:

این روش مانند خرید سهام یک شرکت به واسطه یک کارگذاری است. در حقیقت، کارگذاری‌ها نوعی واسطه میان معامله‌گران هستند. البته دو نکته منفی در این بین وجود دارد: اول آنکه، این صرافی‌ها ممکن است مورد حملات هک شدن قرار بگیرند، که در نتیجه دارایی افراد در خطر خواهد بود.

دوم آنکه در برخی کشورها، فعالیت این صرافی‌ها غیرقانونی بوده و برای افراد آن کشور مشکل‌ساز خواهد بود. علل‌الخصوص برای ما ایرانیان که در تحریم هستیم، فعالیت در اینگونه صرافی‌ها کار را برای ما سخت می‌کند.

  • روش دوم بهره‌برداری از ابزار معملاتی CFD توسط یک کار گزاری معتبر و قانونی:

با استفاده از این روش می‌توانید یک بستر کاملا قانونی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود داشته باشید. گفتنی است که، یک معامله‌گر در این روش می‌تواند از امکاناتی مثل لوریج بهره‌مند شود. اینگونه معامله‌گران در بازار با نام CFD تریدرها شناخته می‌شوند.

این افراد همچنین می‌توانند از ابزار معاملاتی Short در بازار استفاده کنند. این ابزار به تریدر کمک می‌کند، علاوه بر سود بردن از بالا رفتن قیمت‌ها، از ریزش آن نیز سود کسب کند.

راه های آن که چگونه یک تریدر موفق شویم

ترید کردن به شخصیت افراد، خلق و خوی آن‌ها و نیز تحمل میزان ریسک و صبر در مقابل زیان احتمالی بستگی دارد. گفتنی است که مسیر معامله افراد نیز باهم فرق دارد. در ادامه تمام روش‌هایی که برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازار ارزهای دیجیتال نیاز دارید، را معرفی کرده‌ایم.

  • انتخاب صرافی خوب
  • داشتن پس انداز کافی قبل از ترید کردن
  • شناخت و اهمیت به حد سود و ضرر
  • آنالیز تکنیکال با استفاده از ابزارها

تریدرهای موفق ایران

انتخاب صرافی خوب

اولین امر برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای، انتخاب صرافی است. شاید کم اهمیت به نظر برسد، اما طبق آمارهایی که به دست آمده، هستند صرافی‌هایی که کلاهبرداری بوده و یا هک شده‌اند. بنابراین، در انتخاب صرافی نهایت دقت را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: لایت کوین چیست؟

داشتن پس انداز کافی قبل از ترید کردن

یکی از جواب‌های چگونه یک تریدر موفق شویم، عدم وارد کردن تمام سرمایه خود برای سرمایه‌گذاری است؛ چراکه نوسانات بالای قیمت در بازارهای ارز دیجیتال، به مازاد دیده می‌شود، این بدان معناست که دائما ریسک مالی فراوانی سرمایه شما را تهدید می‌کند.

حال علت اهمیت این موضوع در آن است که، در صورتی که سرمایه شما در خطر قرار گرفت، به راحتی بتوانید با فشار روحی از دست دادن سرمایه خود کنار آمده و در شرایط ضروری تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرید.

شناختن و اهمیت دادن به حد سود و ضرر

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، نوسانات همیشه در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند. در یک بازار نوسانی، جهت پیشگیری از تصمیم‌های اشتباه، دائما باید برای سود و ضرر خود محدودیت تعیین کنید.

لازم به ذکر است که، این امر را باید پیش از سرمایه‌گذاری انجام دهید و درصد یا محدوده قیمتی خاص را جهت خروج از بازار در صورت سود یا ضرر انتخاب کنید. این امر سبب می‌شود تا در مواقعی که معاملات فوری پیش می‌‎آید و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع هست، فشار کمتری بر شما وارد شود.

آنالیز تکنیکال با استفاده از ابزارها

نمودار قیمت – زمان، از ابزارهای جداناپذیر در امورات یک تریدر است. ملاحظه پیشینه قیمت، انجام تحلیل و پیاده‌سازی ابزارهای تحلیل تکنیکال بر روی نمودار، به یک پلتفرم مناسب نیازمند است. ابزاری که قیمت‌ها را به سرعت دریافت کرده و به نمایش بگذارد.

همچنین، استفاده از نرم‌افزارهای متاتریدر یکی از این انتخاب‌ها به شمار می‌رود. گفتنی است که، بسیاری از تریدر‌های موفق بازار، از وبسایت تریدینگ ویو جهت انجام تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند.

ویژگی های یک تریدر موفق

یک تریدر موفق چه ویژگی هایی دارد؟

داشتن برخی از ویژگی‌ها، برای آن که چگونه یک تریدر موفق شویم از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ما در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که یک تریدر خوب باید آن‌ها را دارا باشد، اشاره کرده‌ایم:

  •  تحلیل برای خود
  • داشتن رفتار ماشینی
  • دارار بودن یک زندگی شاد و سالم
  • از اشتباهات خود درس بگیرید.
  • پیگیری دائم اخبار مربوط به بازارهای ارز دیجیتال
  • استفاده از ابزار روبیتکس
  • دانش خود در زمینه ارزهای دیجیتال را بالا ببرید و آموزش ببینید.
  • منظم و منطقی بودن
  • صبور بودن
  • دور بودن از طمع
  • رازدار بودن

مطلب پیشنهادی: تفاوت ارز فیات با ارزهای دیجیتال

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب از وب سایت ارزکت مورد استقبال شما خوبان قرار گرفته باشد. توجه داشته باشید که رعایت مطالب و نکات ذکر شده، در «چگونه یک ترید موفق شویم» تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

سوالات متداول

از نظر نحوه معامله، چند دسته تریدر ارز دیجیتال وجود دارد؟

سه دسته: معامله گری روزانه یا day trading، swing trader و Auto trading

آیا ربات های ترید قانونی هستند؟

این ربات‌ ها کاملاً قانونی هستند. ربات های ترید که در بازارهای سهام و فارکس وجود دارند، پیش از ورود به بازار تست می شوند. با این وجود، تمام کارگزاران در حوزه ‌های مالی بورس، فارکس و غیره از جمله صرافی های ارز دیجیتال، اجازه استفاده از ربات ها را به کاربران نداده. و برخی از صرافی ها خودشان ربات هایی برای اتوماتیک سازی معاملات دارند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.