ارزکت، (ارزکت، معتبرترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال)

تعداد ارزهای دیجیتال: 13,533
معاملات 24 ساعت: 127.49 میلیارد دلار
تعداد صرافی: 1031

حجم بازار : 2,799.76 میلیارد دلار %1.63

سهم بازار :

BTC: 49.999%

ETH: 15.347%

USDT: 3.729%

نرخ تتر : 61664 تومان

قیمت لحظه ای و خرید Polygon

-9.6%

$0.80060300

49,368 تومان

محاسبه با نرخ تتر: 61,664 تومان


معاملات روزانه 499,300,605
حجم بازار 7,172,915,745
سکه در گردش 8,955,469,069 MATIC
عرضه کل 10,000,000,000 MATIC
simple chart Polygon (MATIC)
MATIC
exchange icon
usdt
exchange icon
تومان

درباره Polygon

ممکن است شما در بازار ارزهای دیجیتال حضور فعال داشته باشید اما با ارز پالیگان آشنایی نداشته باشید. این ارز دیجیتال که یک توکن بر پایه شبکه بلاک چین اتریوم است، طی سال گذشته رشد زیادی را در بازار رمز ارز‌‌‌‌ها تجربه کرده است. شبکه بلاک چین ارز پالیگان، برای تسهیل ارتباط شبکه‌‌‌‌‌های بلاک چین اتریوم طراحی شده تا این شبکه‌‌‌‌ها بتوانند راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل مانند اینترنت که یک شبکه بین شبکه‌‌‌‌ها است، به این بلاک چین لقب اینترنت بلاک چین‌‌‌‌‌های اتریوم را داده اند.

در این مطلب از ارزکت‌‌‌‌‌ می‌خواهیم شما را با ارز دیجیتال پالیگان و مزایای آن آشنا کنیم. با ما در ادامه از این مقاله همراه باشید.

بررسی ارز پالیگان

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) در گذشته به نام ماتیک نتورک (Matic Network) شناخته‌‌‌‌‌ می‌شد. این ارز که بر پایه شبکه بلاک چین اتریوم بود، برای توسعه زیر ساخت‌‌‌‌‌های ارز اتریوم ساخته شده است. با استفاده از شبکه پالیگان یا متیک معاملات بر پایه اتریوم در کوتاه مدت در حد چند ثانیه انجام‌‌‌‌‌ می‌شود. شبکه پالیگان یک راهکار لایه دوم است که از تکنولوژی پلاسما بهره‌‌‌‌‌ می‌برد. در اصل کاری که این شبکه انجام‌‌‌‌‌ می‌دهد این است که برای افزایش مقیاس پذیری و سرعت عمل شبکه اتریوم، تراکنش‌‌‌‌‌های آن را به لایه دوم انتقال دهد. 

با انجام این فعالیت، مشکلاتی که باعث‌‌‌‌‌ می‌شد کاربران از اتریوم استفاده نکنند، برطرف شود. مشکلاتی مثل کارمزد بالای اتریوم و قدرت عملیاتی پایین ارز اتریوم باعث شد تا ارز پالیگان به عنوان یک توکن بر پایه اتریوم، به سرعت جای خود را در میان کاربران باز کند و یک توکن با ارزش شناخته شود. پالیگان که به عنوان یک توکن بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است، تنها ارزی نیست که قصد بهبود شبکه بلاک چین اتریوم را دارد. او در این مسیر رقبایی چون ارز پولکادات و کازموس را در کنار خود حس‌‌‌‌‌ می‌کند. اما ارز پالیگان تلاش کرده است تا با پروژه‌‌‌‌‌های مختلفی که بر روی بستر خود اجرا کرده است، نسبت به سایر رقبا شرایط بهتری را تجربه کند.

از آنجایی‌ که شبکه متیک (ارز پالیگان) بر روی بلاک چین اتریوم بنا شده است، کاربران این امکان را دارند که تنها با استفاده از یک آدرس معتبر اتریوم که همان آدرس متیک محسوب می‌شود، بدون پیوستن به بلاک چین متیک، از مزایای این شبکه بهره‌مند شده و به خدمات پرداخت آن دسترسی داشته باشند. کاربران برای استفاده از خدمات شبکه تنها کافی است که از یک ولت پشتیبانی کننده از ارز پالیگان یا متیک استفاده کنند. آن‌ها علاوه بر کیف پول‌های ارز دیجیتال متیک، می‌توانند از کیف پول‌هایی که رمزارز اتریوم را پشتیبانی می‌کنند نیز استفاده کنند.

طی سالیان اخیر پروژه‌‌‌‌‌های زیادی توسط برنامه نویسان مختلف بر روی شبکه ارز پالیگان طراحی شده است که یکی از معروف ترین این پروژه ها، Polymarket نام دارد. این پلتفرم یک برنامه پیش بینی بسیار موفق و جذاب است که بر روی بلاک چین پالیگان اجرا شده است. همچنین بازی Aave Gotchi هم یک بازی بر پایه توکن‌‌‌‌‌های NFT است که بر روی این شبکه ساخته شده است.

کیف پول‌‌‌‌‌های ارز پولیگان

توکن‌‌‌‌‌های در گردش شبکه پالیگان

در شبکه پالیگان، برای پرداخت کارمزد‌‌‌‌ها از توکنی به نام متیک (Matic) استفاده‌‌‌‌‌ می‌شود که امروزه نام آن به پالیگان تغییر کرده است. ارز پالیگان بر روی شبکه ERC20 عرضه شده است. ERC20 که یک شبکه اتریوم است، پس ارز متیک نیز بر پایه اتریوم است. شرکت سازنده ارز پالیگان اینطور بیان کرده است که به صورت محدود فقط 10 میلیارد توکن پالیگان را در دنیا عرضه‌‌‌‌‌ می‌کند. در حال حاضر بیش از نیمی از این توکن وارد باز شده است.

ویژگی های ارز پالیگان

در وب سایت رسمی ارز ماتیک یا پالیگان، ویژگی های مختلفی برای این رمزارز بیان شده است که در زیر با آن ها آشنا می شویم:

  1. سازگاری: بین ارز پالیگان و اتریوم سازگاری بسیار خوبی وجود دارد. در شبکه پالیگان می‌توانید به تمام ویژگی‌های بلاک‌ چین اتریوم دسترسی داشته باشید. همچنین انتقال از اتریوم به پالیگان به سادگی و با فشار دادن یک کلید اتفاق می افتد.
  2. مقیاس پذیری: مقیاس‌پذیری بسیار عالی در کنار امکان پردازش تراکنش‌ها با هزینه محدود، مهم‌ترین مزیت رقابتی Polygon به شمار می‌رود.
  3. امنیت بالا: اجرای پروتکل‌های Polygon به هیچ عنوان تأثیر منفی روی امنیت شبکه آن نداشته است.
  4. هویت مستقل: با افزایش تعداد برنامه‌های راه‌اندازی شده روی شبکه پالیگان، عملا در حال دستیبابی به هویتی مستقل از اتریوم است.
  5. توسعه پذیری: امکان توسعه بلاک‌ چین‌های اختصاصی و مستقل در Polygon به راحتی هر چه تمام‌تر وجود دارد.
  6. راحتی: کار کردن با بلاک‌چین Polygon نیازی به دست و پنجه نرم کردن با پیچیدگی‌های مرسوم موجود در فناوری بلاک‌چین ندارد و این موضوع به دلیل تجربه کاربری مطلوبی است که این شبکه در اختیار عموم قرار می‌دهد.

کیف پول‌‌‌‌‌های ارز پالیگان

یکی از قابلیت‌‌‌‌‌های این رمز ارز که آن را در میان کاربران محبوب ساخته است، پشتیبانی از کیف پول‌‌‌‌‌های مختلف است. چون این ارز بر روی بستر اتریوم ساخته شده است، اکثر کیف پول هایی که از اتریوم پشتیبانی‌‌‌‌‌ می‌کنند، با این رمز ارز نیز سازگار هستند. در ادامه به معرفی چند ولت سازگار با ارز پالیگان‌‌‌‌‌ می‌پردازیم:

  • ولت لجر نانو ایکس (Ledger NanoX)
  • ولت ترزور (Trezor)
  • کیف پول اتمیک (Atomic)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • ولت کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول متامسک (Metamask)

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با ارز بیت کوین و هر آنچه که از آن باید بدانید.

بررسی ارز پولیگان

روش‌‌‌‌‌های خرید ارز دیجیتال پالیگان

شما برای خرید این رمز ارز‌‌‌‌‌ می‌توانید به صورت مستقیم از ولت‌‌‌‌‌های سازگار با پالیگان استفاده کنید و یا از صرافی‌‌‌‌ها نسبت به خرید ارز پالیگان اقدام کنید. صرافی‌‌‌‌‌های بزرگ زیر ارز متیک یا پالیگان را به کاربران دنیای کریپتو عرضه‌‌‌‌‌ می‌کنند:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس پرو (Coinbase Pro)
  • صرافی زب‌پی (ZebPay)
  • یونی سواپ (UniSwap)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)

جمع بندی

چون ارز پالیگان با هدف تسهیل رابطه شبکه‌‌‌‌‌های بلاک چین اتریوم ساخته شده است، قصد دارد تا علاوه بر بستر ارتباطی شبکه بلاک چین ها، نسبت به رفع مشکلات بلاک چین اتریوم نیز بپردازد. شبکه پالیگان تصمیم دارد تا مشکلاتی مثل سرعت پایین اتریوم و کارمزد بالا همچنین عدم مقیاس پذیری آن را رفع کند و شبکه بلاک چین اتریوم را بهبود ببخشد.

این ارز که در سال 2021 توانست با انجام فعالیت‌‌‌‌‌های عملیاتی مناسب رشد قابل توجهی را تجربه کند، به یک توکن محبوب و با رشد بالا تبدیل شود. در آینده باید ببینیم این توکن‌‌‌‌‌ می‌تواند روند رو به رشد خود را حفظ کند و به اهداف خود دست یابد یا خیر. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطلب از ارزکت، به شما عزیزان در ارتباط با ارز دیجیتال پالیگان یا همان متیک اطلاعات کافی را داده باشیم.

سوالات متداول شما عزیزان

ارز پالیگان چیست؟!

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) در گذشته به نام ماتیک نتورک (Matic Network) شناخته‌‌‌‌‌ می‌شد. این ارز که بر پایه شبکه بلاک چین اتریوم بود، برای توسعه زیر ساخت‌‌‌‌‌های ارز اتریوم ساخته شده است. با استفاده از شبکه پالیگان یا متیک معاملات بر پایه اتریوم در کوتاه مدت در حد چند ثانیه انجام‌‌‌‌‌ می‌شود.

کیف پول های ارز پالیگان کدامند؟!

ولت لجر نانو ایکس (Ledger NanoX) ولت ترزور (Trezor) کیف پول اتمیک (Atomic) کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) ولت کوینومی (Coinomi) کیف پول متامسک (Metamask)

روزانه

هفتگی

ماهانه

جزئیات Polygon

قیمت Polygon

$1

حجم کل بازار

7,172,915,745

حجم معاملات روزانه

$-750,813,095.24

پایین ترین/بالاترین قیمت ۲۴ ساعت اخیر

$1

$1

رتبه در بازار

#10

اوج قیمت دلاری

$3

تغییرات از اوج تاکنون

-72 %

به تومان

180,059 تومان

نرخ دلار

61,664 تومان

تاریخ اوج قیمت

2021-12-27 1400-10-06 2 سال پیش

تغییرات 24 ساعته

-9.6 %

تغییرات 7 روزه

-12.06448 %

تغییرات 14 روزه

-15.60698 %

تغییرات 30 روزه

-11.35502 %

تغییرات 60 روزه

-5.67886 %

تغییرات شش ماهه

21.70739 %

تغییرات یک ساله

-61.49787 %

تاریخ پیدایش

2022-12-17

الگوریتم هش

زمان ساخت بلاک

0min

ارز در دسترس/کل

8955469069.2849 / 10000000000