با بازار گاوی ارز های دیجیتال و چگونگی ترید در آن آشنا شوید

در این مطلب از ارزکت، با بازار گاوی ارزهای دیجیتال و چگونگی سرمایه گذاری در آن آشنا خواهید شد.

اگر در دنیای ارز‌های دیجیتال مشغول خرید و فروش و معامله باشید، احتمالا با اصطلاحات حیواناتی نظیر گاو و خرس مواجه شده اید. این دو کلمه نشانه‌ی دو روند مقابل هم و بالعکس، به صورت سیر صعودی و نزولی هستند که عموما گاو به دلیل شاخ های رو به بالا نشان دهنده ی روند صعودی میباشد.

دلیل نامگذاری بازار صعودی در دنیای ارز‌های دیجیتال مشخص نیست اما عموم مردم بر این باورند که همان نحوه ی حمله ور شدن گاو و شاخ‌های بالا میتواند دلیل این امر باشد. بازار‌های گاوی اصولا تا مدت زمان طولانی ادامه پیدا میکنند و زمان دقیقی برای اتمام آنها مشخص نشده است.

در حقیقت، بازار صعودی شرایط یک بازار مالی است که در آن قیمت ها در حال افزایش هستند یا انتظار می رود افزایش پیدا کنند. اصطلاح “بازار گاوی” اغلب برای اشاره به بازار سهام استفاده می شود، اما می تواند برای هر چیزی که معامله می شود، مانند اوراق قرضه، املاک و مستغلات، ارزها و کالاها به کار رود.

از آنجا که قیمت اوراق بهادار اساساً به طور مداوم در طول معاملات افزایش و کاهش می یابد، اصطلاح “بازار گاوی ارزهای دیجیتال” معمولاً برای دوره های طولانی که در آن بخش بزرگی از قیمت اوراق بهادار در حال افزایش است، استفاده می شود. بازار گاوی ارز های دیجیتال تمایل دارند ماه ها یا حتی سال ها دوام بیاورند.

بازار گاوی ارزهای دیجیتال چیست؟

بازارهای مالی سهام، اوراق قرضه و کالاها تا حد زیادی تحت تاثیر اعتماد مصرف کننده قرار دارند. و در بازارهای صعودی، که زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌های سرمایه‌گذاری برای دوره‌های متمادی در حال افزایش است، اعتماد در حال افزایش است. سرمایه گذاران با توجه به اقتصادهای پر رونق و بیکاری کم که معمولاً بازارهای صعودی را همراهی می کنند، مشتاق خرید یا نگه داشتن اوراق بهادار هستند، بنابراین بازار خریدار ایجاد می کنند.

در طول تاریخ، گاوهای نر در بازارهای ایالات متحده، با رونق پس از جنگ جهانی دوم که از اوج بازار قبل از رکود بزرگ فراتر رفت، شروع شد. از آن زمان، بازار مجموعه ای از بازارهای صعودی را تجربه کرده است، از جمله طولانی ترین بازار از سال 2009 تا 2019، که در پاشنه سقوط در بازار مسکن ایالات متحده بود. اما، همانطور که تاریخ نشان داده است، گاوها برای همیشه نمی دوند.

بازار صعودی، در معاملات اوراق بهادار و کالاها، همچنان در بازار ارز‌های دیجیتال، رو به رشد است. بازار گاوی ارز های دیجیتال، سرمایه‌گذاری است که انتظار دارد قیمت‌ها افزایش یابد و با این فرض، اوراق بهادار یا کالایی را خریداری می‌کند به این امید که بعداً آن را مجدداً برای کسب سود بفروشد. بازار صعودی بازاری است که در آن به طور کلی انتظار می رود قیمت ها افزایش یابد.

بررسی بازار گاوی ارز های دیجیتال

ویژگی های بازار گاوی ارز های دیجیتال

بازار گاوی ارز های دیجیتال، معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که اقتصاد در حال تقویت است یا در حال حاضر قوی است. آنها معمولاً مطابق با تولید ناخالص داخلی قوی (GDP) و کاهش بیکاری اتفاق می‌افتند و اغلب با افزایش سود شرکت‌ها همزمان می‌شوند. اعتماد سرمایه‌گذاران نیز در طول یک دوره افزایشی بازار افزایش خواهد یافت. تقاضای کلی برای سهام همراه با لحن کلی بازار مثبت خواهد بود و علاوه بر این، افزایش کلی در میزان فعالیت IPO در طول بازارهای صعودی وجود خواهد داشت.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

چگونه در بازار گاوی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در بازار گاوی ارز های دیجیتال، سرمایه گذاری کرده و سود ببرند، باید زودتر خرید کنند تا از افزایش قیمت‌ها استفاده کنند و وقتی به اوج خود رسیدند، آن‌ها را بفروشند. اگرچه تعیین زمان پایین و قله دشوار است، اما بیشتر تلفات حداقل بوده و معمولاً موقتی هستند. در ادامه، چندین استراتژی برجسته را که سرمایه‌گذاران در طول دوره‌های بازار صعودی استفاده می‌کنند، بررسی خواهیم کرد. با این حال، از آنجایی که ارزیابی وضعیت بازار در حال حاضر دشوار است، این استراتژی ها حداقل درجاتی از ریسک را نیز شامل می شوند.

خرید و نگه داری

یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌ها در سرمایه‌گذاری، فرآیند خرید یک اوراق بهادار خاص و نگه‌داشتن آن، به‌طور بالقوه برای فروش آن در آینده است. این استراتژی لزوماً شامل اعتماد سرمایه گذار است. به همین دلیل، خوش بینی همراه با بازارهای صعودی به تقویت رویکرد خرید و نگهداری آن کمک می کند.

افزایش خرید و نگهداری

افزایش خرید و نگه‌داری تغییری از استراتژی خرید و نگه‌داری ساده است و ریسک بیشتری را به همراه دارد. فرضیه پشت رویکرد افزایش خرید و نگهداری این است که تا زمانی که قیمت اوراق بهادار افزایش یابد، سرمایه‌گذار به افزایش دارایی خود در اوراق بهادار خاص ادامه خواهد داد. یکی از روش‌های رایج برای افزایش دارایی‌ها نشان می‌دهد که یک سرمایه‌گذار به ازای هر افزایش در قیمت سهام با مقدار از پیش تعیین‌شده، مقدار ثابت اضافی سهام را خریداری می‌کند.

انجام معاملات به صورت نوسان کامل

شاید تهاجمی ترین راه برای تلاش برای سرمایه گذاری در بازار صعودی، فرآیندی باشد که به عنوان معاملات نوسان کامل شناخته می شود. سرمایه‌گذارانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، نقش‌های بسیار فعالی را ایفا می‌کنند و از روش‌های کوتاه‌فروشی و سایر تکنیک‌ها استفاده می‌کنند تا با توجه به تغییرات در بازار افزایشی بزرگ‌تر، حداکثر سود را افزایش دهند.

چگونه بازار خرسی را به بازار گاوی تبدیل کنیم؟

پیش از آنکه در خصوص تبدیل بازار خرسی به بازار گاوی ارز های دیجیتال بدانید، خوب است اطلاعاتی در خصوص بازار خرسی ارز دیجیتال نیز داشته باشید.

بازارهای خرسی، در حقیقت همان بازارهای نزولی ارز دیجیتال و در مقابل بازار گاوی قرار دارند. در حالی که بازارهای صعودی با خوش بینی تغذیه می شوند، بازارهای نزولی زمانی رخ می دهند که قیمت سهام برای یک دوره زمانی پایدار 20٪ یا بیشتر کاهش می یابد. گاو نر عموماً از قدرت اقتصادی نیرو می گیرد، در حالی که بازارهای نزولی اغلب در دوره های کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری رخ می دهند. سرمایه گذاران به جای اینکه بخواهند در بازار بخرند، می خواهند بفروشند و اغلب به خاطر امنیت پول نقد یا اوراق بهادار با درآمد ثابت فرار می کنند. نتیجه یک بازار فروشنده است.

بازارهای نزولی می توانند از چند هفته تا چندین سال ادامه داشته باشند. اولین و معروف ترین بازار خرسی، رکود بزرگ بود. حباب دات کام در سال 2000 و بحران مسکن 2007-2008 نمونه های دیگری از آن هستند.

چگونگی تبدیل بازار خرسی به گاوی

و در پایان

در این مقاله از ارزکت به معرفی بازار گاوی ارز های دیجیتال و همچنین مقایسه آن با بازار خرسی و نحوه سرمایه گذاری در آن پرداختیم. امید است با مطالعه این مطلب بتوانید با سرمایه‌گذاری اصولی، به بالاترین حد سود در بازار ارز‌های دیجیتالی دست پیدا کنید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.