شبکه انتقال ترون چیست؟

امروزه بازار ارزهای دیجیتال تقریباً هرروز با یک ارز دیجیتال جدید روبرو می‌شود. Tronix (TRX) یک ارز دیجیتال است که بر روی سیستم‌عامل Tron کار می‌کند و اخیراً به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش محبوبیت زیادی پیداکرده است. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شبکه انتقال ترون باهم به گفتگو بپردازیم. پس با ارزکت همراه باشید.

ترون (TRX) چیست؟

شبکه انتقال ترون یا TRON یک سیستم‌عامل غیرمتمرکز و منبع باز مبتنی بر بلاک چین است که دارای عملکرد قرارداد هوشمند و یک ارز دیجیتال به نام Tronix (TRX) است. این توکن در سال 2014 توسط جاستین سان تأسیس شد و در سال 2017 توسعه یافت. در اصل یک توکن مبتنی بر اتریوم بود که در سال 2018 به بلاک چین خود تغییر کرد و خودمختار شد.

چیزی که TRON را منحصربه‌فرد می‌کند این است که در ابتدا برای ارائه مالکیت کامل بر محتوای ایجادشده توسط سازندگان محتوای دیجیتال طراحی‌شده بود. شبکه انتقال ترون پلت فرمی را برای توزیع محتوا بدون هیچ مقام مرکزی یا واسطه شخص ثالث، کاملاً غیرمتمرکز ارائه می‌دهد.

پلتفرم TRON از سیستم‌های بلاک چین و شبکه‌های قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کند و برای پشتیبانی بیشتر از توکن اصلی خود، TRX ایجادشده است.

شبکه انتقال ترون

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

TRON توسط جاستین سان در سال 2017 تأسیس شد. بنیاد TRON در جولای 2017 در سنگاپور تأسیس شد و در آن زمان 70 میلیون دلار از طریق عرضه اولیه سکه کمی قبل از اینکه چین توکن های دیجیتال را غیرقانونی کند، جمع‌آوری کرد. شبکه آزمایشی، بلاک چین اکسپلورر و کیف پول وب همگی تا مارس 2018 راه‌اندازی شدند. TRON Mainnet اندکی پس‌ازآن در می 2018 راه‌اندازی شد و انتشار Odyssey 2.0 را به‌عنوان نقطه عطف فنی برای TRON نشان داد.

در ژوئن 2018، TRON پروتکل خود را به یک شبکه مستقل همتا به همتا تغییر داد. در 25 ژوئیه 2018، بنیاد TRON اعلام کرد که خرید BitTorrent، یک سرویس اشتراک فایل همتا به همتا را به پایان رسانده است و با این کار، TRON نیز با ایجاد بلوک جنسیس، همراه با خرید جولای 2018 استقلال خود را از بیت تورنت اعلام کرد.

تا ژانویه 2019، TRON دارای کل بازار حدود 1.6 میلیارد دلار بود. در فوریه 2019، پس از خرید توسط بنیاد ترون، بیت تورنت فروش توکن خود را بر اساس شبکه TRON آغاز کرد.

معماری ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون یک معماری 3 لایه‌ای را اتخاذ می‌کند که به لایه ذخیره‌سازی، لایه هسته و لایه کاربردی تقسیم می‌شود. پروتکل TRON به بافرهای پروتکل گوگل که ذاتاً از پسوند چندزبانه پشتیبانی می‌کند، پایبند است.

شبکه انتقال ترون که عمدتاً توسط بنیاد TRON نگهداری می‌شود، منابع محاسباتی را به‌طور مساوی بین دارندگان TRX با مکانیسم‌های قیمت‌گذاری داخلی مانند پهنای باند و انرژی توزیع می‌کند. ترون یک ماشین مجازی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد که می‌تواند یک برنامه را با استفاده از یک شبکه بین‌المللی از گره‌های عمومی اجرا کند. کارمزد تراکنش‌های این شبکه صفر است و تقریباً 2000 تراکنش در ثانیه در آن انجام می‌شود.

پیاده‌سازی TRON به حداقل هزینه تراکنش نیاز دارد تا از انجام رایگان حملات DDoS توسط کاربران مخرب جلوگیری شود. از این نظر، EOS.IO و TRON به دلیل کارمزدهای ناچیز، تراکنش‌های بالا در ثانیه و قابلیت اطمینان بالا کاملاً مشابه هستند و به همین دلیل به‌عنوان نسل جدیدی از سیستم‌های بلاک چین در نظر گرفته می‌شوند.

شبکه انتقال ترون چیست؟

شبکه انتقال ترون

شبکه TRON از یک بلاک چین غیرمتمرکز پایه با شبکه همتا به همتا استفاده می‌کند تا واسطه‌ها را حذف کند. در این عصر شبکه‌های اجتماعی که محتوا همه‌چیز است و اغلب به تولیدکنندگان محتوا و خدماتشان پاداشی داده نمی‌شود، پلتفرم TRON به‌عنوان یک راه‌حل منحصربه‌فرد و متفکرانه ارائه می‌شود که امکان فروش مستقیم محتوا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

مصرف‌کنندگانی که محتوای شبکه TRON را دوست دارند، می‌توانند مستقیماً با ارز شبکه Tronix به سازندگان محتوا پرداخت کنند که هیچ هزینه‌ای برای مبادله‌ای برای سازندگان ندارد. این شبکه مقیاس‌پذیری بالا و استقرار مؤثر قرارداد هوشمند را در سراسر شبکه‌های خود ارائه می‌دهد که آن را به یک پلت فرم خوب برای توسعه برنامه نیز تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: کارمزد انتقال دش

مزایای شبکه انتقال ترون

  1. کارمزد تراکنش TRX صفر است
  2. شبکه انتقال ترون قادر است سرعت تراکنش‌های بسیار بالایی داشته باشد
  3. این یک دارایی رمزنگاری با رشد سریع است
  4. TRX را می‌توان به روش‌های مختلفی ذخیره کرد
  5. شبکه TRON از امنیت بالایی برخوردار است

ویژگی‌های شبکه انتقال ترون

اجازه دهید برخی از ویژگی‌های اساسی TRON را که آن را بسیار محبوب کرده است موردبحث قرار دهیم:

  1. تطبیق‌پذیری: TRON یک پلتفرم غیرمتمرکز است که سیستم‌های بازی، پیش‌بینی‌ها و تبادلات توزیع‌شده را برای کاربران خود فراهم می‌کند.
  2. انعطاف‌پذیری: هر کاربر این آزادی را دارد که هر دارایی دیجیتالی را در شبکه توزیع کند. ازاین‌رو، پلت فرم کاملاً انعطاف‌پذیر است.
  3. در دسترس بودن: این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا هر نوع محتوایی را آپلود و به اشتراک بگذارند و توزیع کنند. ازاین‌رو، داده‌های همه نوع در این شبکه در دسترس خواهد بود.

ترون

چگونه ترون را دریافت کنیم؟

به دست آوردن ترون هم‌اکنون باوجود صرافی‌های متنوع ارز دیجیتال بسیار ساده است و کافی است که طبق مراحل گفته‌شده در پایین عمل کنید.

یک کیف پول TRON بسازید که بتواند توکن های TRX را بپذیرد. این توکن ها در کیف پول TRON (موبایل و وب)، کیف پول TRONscan (وب)، کیف پول Cobo (موبایل) و کیف پول Ledger Nano موجود هستند. این کیف پول‌ها برای iOS، Android، Windows و Chrome در دسترس هستند.

اکنون کاربران می‌توانند هنگام ثبت‌نام در کیف پول، کلیدهای عمومی و خصوصی را دریافت کنند. کلید عمومی به‌عنوان یک آدرس کیف پول برای کسانی که مایل به ارسال پول به آن هستند عمل می‌کند. از سوی دیگر، کلید خصوصی به‌عنوان رمز عبور عمل می‌کند و هرگز نباید با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود.

TRX را می‌توان در Binance، OKEXx و HitBTC خریداری کرد. این بدان معناست که کاربر ابتدا باید ارز دیجیتال دیگری مانند اتریوم را در صرافی مانند Coinbase خریداری کند. پس‌ازآن، ETH را می‌توان با TRX مبادله کرد.

مطلب مرتبط: شبکه اسمارت چین

امیدوارم که مقاله ما در رابطه با شبکه انتقال ترون مورد توجه شما قرارگرفته باشد.

سوالات متداول

ترون (TRX) چیست؟

شبکه انتقال ترون یا TRON یک سیستم‌عامل غیرمتمرکز و منبع باز مبتنی بر بلاک چین است که دارای عملکرد قرارداد هوشمند و یک ارز دیجیتال به نام Tronix (TRX) است

مزایای شبکه انتقال ترون چیست؟

کارمزد صفر - سرعت تراکنش بسیار بالا - رمزنگاری شده - امنیت بالا و...

 

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.