تایم فریم در معاملات چیست؟

تایم فریم دوره‌ای از زمانی است که در آن تغییرات قیمت یک دارایی، ارز دیجیتال، سهام و… اتفاق می‌افتد. آن‌ها برای تعیین اینکه چه روند قیمتی در طول یک بازه زمانی مشخص ظاهر می‌شود مفید هستند.

ایجاد زمینه در تجارت رمزهای ارز و سهام بسیار مهم است. وقتی قیمت یک دارایی به‌صورت دقیقه‌به‌دقیقه در حال افزایش و کاهش است، ممکن است یک حرکت کوچک سود یا ضرر زیادی برساند.

این‌جایی است که فریم‌های زمانی یا تایم فریم‌ها در معاملات وارد می‌شوند. آن‌ها زمینه استراتژی تحلیل معاملات شمارا تعیین می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با Time Frame ها باهم به گفتگو بپردازیم، پس باما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: پرفکت مانی

تایم فریم چیست؟

تایم فریم چیست

همان‌طور که گفتیم تایم فریم یک دوره‌ای زمانی است که در آن تغییرات قیمت اتفاق می‌افتد. این می‌تواند از چند ثانیه یا یک دقیقه تا چند هفته باشد. به‌عنوان‌مثال، وقتی حرکت قیمت یک دارایی را در عرض چند دقیقه پیگیری می‌کنید، به این معنی است که از دقیقه به‌عنوان یک بازه زمانی استفاده می‌کنید.

استفاده از بازه‌های زمانی در معاملات برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد قدرت و جهت روندها ضروری است. این به این دلیل است که یک چارچوب زمانی دوره‌ای است که در طی آن تحلیل خود را با استفاده از زمان به‌عنوان راهنما انجام می‌دهید. هدف این است که مشخص شود آیا روندهای قابل‌توجهی در طول یک تایم فریم مشخص وجود دارد یا خیر.

مطلب پیشنهادی: از کجا تتر بخریم؟ فروش و خرید فوری تتر بدون احراز هویت

کدام تایم فریم برای معامله بهتر است؟

تایم فریمهایی که استفاده می‌کنید به دارایی‌هایی که معامله می‌کنید بستگی دارد. بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس می‌تواند با بهترین تایم فریم برای تجارت ارزهای دیجیتال متفاوت باشد. علاوه بر این، بازه‌های زمانی که استفاده می‌کنید نیز بر اساس نوع استراتژی معاملاتی که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، یک معامله‌گر پوزیشن بیشتر از یک معامله‌گر یک روزه، موقعیت‌های طولانی‌تری را در اختیار دارد.

در مقابل، یک معامله‌گر یک روزه موقعیتی را یک‌شبه حفظ نمی‌کند. ازآنجایی‌که آن‌ها قصد دارند چندین معامله در روز یا در ساعت انجام دهند، ممکن است تایم فریم‌هایی را انتخاب کنند که 15 دقیقه یا کمتر طول بکشد. هدف استفاده از بازه‌های زمانی متناسب با استراتژی معاملاتی شما است.

با کنار هم قرار دادن بازه‌های زمانی با معیارهای دیگر مانند خطوط حمایت، خطوط مقاومت، نقاط شکست، الگوهای نمودار و روندهای مداوم، احتمالاً ایده بهتری از روند قیمت دارایی به دست خواهید آورد.

بهترین تایم فریم برای اسکالپینگ

اسکالپینگ از یک بازه زمانی کوتاه‌مدت استفاده می‌کند. هدف اسکالپرها معمولاً انجام حرکات هرچند دقیقه یک‌بار است. آن‌ها تمایل دارند از بازه‌های زمانی مختلف از هر 1 تا 15 دقیقه استفاده کنند. بهترین تایم فریم اسکالپینگ و بیشترین استفاده اسکالپرها 1 تا 2 دقیقه است.

بهترین بازه‌های زمانی برای معاملات روزانه

به صورت کلی استفاده از تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای برای معامله‌گران روزانه مفید است زیرا هدف آن‌ها ورود و خروج چندین بار در ساعت در روز است. روند بازار اولیه را می‌توان با استفاده از بازه‌های زمانی 60 دقیقه‌ای ایجاد کرد. ازآنجا می‌توان از چارچوب‌های زمانی 15 دقیقه‌ای برای ایجاد روندهای کوتاه‌مدت استفاده کرد.

بهترین بازه‌های زمانی برای معاملات نوسانی

معامله‌گران نوسانی قصد دارند از روندهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت سرمایه‌گذاری کنند. بهترین بازه زمانی برای معاملات نوسانی کوتاه‌مدت است که بر اساس حرکت قیمت دارایی هر چهار ساعت یک‌بار است. نمودارهای چهارساعته را می‌توان همراه با بازه‌های زمانی طولانی‌تر، معمولاً روزها، به‌منظور ایجاد یک نمای کلی از روند استفاده کرد.

بهترین تایم فریم برای معاملات موقعیت

بهترین بازه زمانی برای معاملات روزانه

بهترین تایم فریم برای معاملات موقعیت زمانی است که تمرکز طولانی‌مدت داشته باشد. هدف از معاملات موقعیت یافتن دارایی‌ای است که ارزش آن افزایش یابد و آن را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند؛ بنابراین، بهترین بازه‌های زمانی برای این نوع معاملات معمولاً در طول یک روز و یا یک هفته است. به‌طورکلی، می‌توانید به قیمت‌های روزانه نگاهی بیندازید و سپس با مشاهده تغییرات قیمت در بازه چندهفته‌ای، مرور کلی بیشتری داشته باشید.

آنالیز چند زمانه یا مولتی تایم فریم چیست؟

مولتی تایم فریم در معاملات فرآیند مشاهده یک دارایی در بازه‌های زمانی مختلف است. به‌عنوان‌مثال، یک معامله‌گر نوسانی ممکن است از نمودار روزانه برای مشاهده روند بلندمدت و سپس نمودار 4 ساعته برای یافتن نقاط ورودی و خروجی خاص استفاده کند.

بازه‌های زمانی بهینه برای شناسایی روندها و نقاط ورودی به نوع تجارت و دوره نگهداری بستگی دارد. به‌عنوان یک قانون کلی، معامله‌گران باید از نسبت 1:4 یا 1:6 استفاده کنند، مانند نمودار 1 ساعته برای ورودی‌ها و نمودار 4 ساعته برای مشاهده روند.

درحالی‌که امکان استفاده از بیش از دو بازه زمانی وجود دارد، پیچیدگی افزوده‌شده باعث کاهش بازدهی زمانی که نوبت به دستیابی به مزایای ملموس می‌رسد، می‌شود.

اما معامله‌گران چگونه باید بهترین ساعات معامله بیت کوین را تعیین کنند؟ اکثر معامله‌گران باید هنگام شروع کار به تایم فریم‌های دو زمانه پایبند باشند و اگر به آن نیاز داشته باشند، ممکن است حداکثر تا سه فریم افزایش دهند.

تجزیه‌وتحلیل مولتی تایم فریم یک استراتژی مهم برای همه معامله‌گران است. درواقع بسیاری از متخصصان این صنعت هرروز از آن استفاده می‌کنند. قبل از انجام یک معامله، توصیه می‌کنیم که یک نمودار را در چندین جدول زمانی مشاهده کنید. این به شما کمک می‌کند تا از اشتباه کردن جلوگیری کنید و برخی از نقاط موردعلاقه را شناسایی کنید.

نحوه استفاده از تایم فریم‌های متعدد در معاملات

آنالیز تایم فریم

روندها می‌توانند به‌طور هم‌زمان وجود داشته باشند. تمرکز بر روی یک نمودار زمانی منفرد باعث می‌شود اطلاعات زیادی را که ممکن است برای سبک معاملاتی خود مفید بدانید از دست بدهید. از سوی دیگر، یک استراتژی چند زمانه به شما این امکان را می‌دهد تا به مهم‌ترین بازه‌های زمانی دارایی‌ای که معامله می‌کنید نگاه کنید، اما دوره‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، یک معامله‌گر نوسانی می‌تواند چارچوب‌های زمانی کوتاه‌مدت را به‌عنوان تمرکز اصلی خود داشته باشد، اما باید روندهای بازار اولیه (طولانی‌تر) و ثانویه (میانگین) را نیز در نظر بگیرد.

با استفاده از تجزیه‌وتحلیل چند تایم فریم می‌توانید یک دید کلی از روند قیمت دارایی داشته باشید و بر اساس استراتژی معاملاتی خود تصمیم درستی بگیرید.

سوالات متداول

مفهوم تایم فریم چیست؟

منظور از تایم فریم استفاده از برش زمانی برای تحلیل تکنیکال بازار سرمایه است.

چه شاخصی برای تحلیل بازار مالی باید در نظر گرفته شود؟

بازه انتخاب شده مربوط به نقاط شروع و پایان است. باید با توجه به نوع معاملع انتخاب شود.

نتیجه‌گیری

این مطالب فقط برای مقاصد اطلاعات عمومی است و به‌عنوان توصیه مالی، سرمایه‌گذاری یا دیگر توصیه‌هایی که باید به آن تکیه شود در نظر گرفته نشده است. وب‌سایت ما مجاز به ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری نیست. هیچ نظری که در مطالب ارائه‌شده است به‌منزله توصیه وب‌سایت ما یا نویسنده مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری، امنیت، معامله یا استراتژی سرمایه‌گذاری خاص برای شخص خاصی مناسب است نیست. امیدوارم که مقاله ما در سایت ارز دیجیتال در رابطه با تایم فریم موردتوجه شما واقع‌شده باشد.

 

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.