شبکه اسمارت چین و یا زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

معرفی شبکه اسمارت چین

احتمالا نام شبکه اسمارت چین به گوشتان خورده است، چرا که نام شبکه اسمارت چین عموما در کنار شبکه‌‌ی اتریوم به وفور شنیده می شود.

شبکه اسمارت چین یکی از رقبای اصلی شبکه اتریوم شناخته شده و به دلیل دریافت کارمزد‌های کم و سرعت بالا در انجام تراکنش‌های ارزی، توانسته جایگاه ویژه ای را درمیان طرفداران ارز‌های دیجیتالی کسب کند. در حقیقت شبکه اسمارت چین، یک رقیب در برابر بایننس چین محسوب می‌شود.

در این زنجیره‌ی هوشمند شما می‌توانید، قرارداد‌های هوشمندی را ایجاد کرده و یک مکانیسم تازه را برای صرافی‌های توکن بایننس فراهم کنید.

بسیاری از بلاک‌ چین‌های نامبرده شده به دلیل سرعت پایین در پردازش انواع معاملاتی که به دلیل رونق مسائل مالی به شبکه اتریوم وصل شده اند، تمامی کاربران به دنبال راه‌های جایگزینی برای این شبکه هستند. در حقیقت این موضوع همان نقطه ی ضعف و تاریکی است که صرافی بایننس قصد اصلاح آن و تبدیل به نقطه ی قوت را دارد. پس با این وجود، زنجیره بایننس با ارائه‌ی سرعت مطلوب برای انجام تراکنش‌ها و دریافت کارمزد پایین، نرخ پایین را در تمامی تراکنش‌های بایننس چین حفظ خواهد شد.

شبکه اسمارت چین چیست؟

شبکه اسمارت چین یا به عبارت دیگر زنجیره‌ی هوشمند بایننس، یک شبکه بلاکچین است که توسط صرافی مشهور بایننس ساخته و ارائه شد.

یکی از اهداف اصلی اسمارت چین پرداخت حداقلی هزینه‌های معاملاتی توسط کاربران و همچنین سرعت دادن به معاملات رمز‌ارز‌های دیجیتالی است. می‌‌توان از بایننس اسمارت چین برای پیاده کردن انواع قرارداد‌های هوشمند در هر شرایطی استفاده کرد. چرا که این شبکه قابلیت استفاده برای عموم مصرف کنندگان را دارد.

اسمارت چین همچنین به سازگاری با ماشین مجازی اتریوم معروف بوده و می‌تواند از تمامی برنامه‌های غیرمتمرکز در اتریوم پشتیبانی لازم را انجام دهد.

این شبکه در زنجیره‌ی هوشمند بایننس، هواداران زیادی دارد و نظرات عموم مردم را به خود جلب کرده است چرا که سرعت بالا و دریافت هزینه‌های ناچیز در انجام تراکنش‌ها باعث این محبوبیت شده است. همچنین با راه‌اندازی این شبکه، توکن بومی آن نیز به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است به طوری که قیمت آن به بیش از 300 دلار آمریکا رسید.

شبکه اسمارت چین، در اوایل سال 2021 که بلاکچین اتریوم به مشکلات فراوانی از جمله: شلوغی و ازدحام و سایر مشکلات برای کابران خود شده بود، با جایگزینی خود و ارائه‌ی خدماتی همچون ارزان بودن تراکنش‌ها و سرعت بالا توانست جایگاه ویژه‌ای را در میان هواداران ایجاد کند. پس از بروز این موارد، عده ی زیادی از کاربران اتریوم، به این شبکه مهاجرت کرده و همین موضوع، محبوبیت اسمارت چین را به طرز چشمگیری افزایش داد.

شبکه اسمارت چین چیست؟

شباهت های شبکه اسمارت چین با اتریوم چیست؟

در حقیقت خوب است این نکته را بدانید که شبکه اسمارت چین شباهت‌های زیادی با شبکه اتریوم دارد. چرا که همگی توکن‌های ارائه شده بر روی BSC، با ماشین‌های مجازی اتریوم سازگاری دارند. همچنین آدرس‌های کیف پول شما در هر دو بلاکچین یکسان است. در واقع یک سری از پروژه‌ها وجود دارند که میان زنجیره ای هستند و در هر دوی این شبکه‌ها مشغول به فعالیت هستند. اما با این تفاسیر، این دو شبکه تفاوت ‌های زیادی را با یکدیگر دارند. برای اینکه بدانید کدام شبکه برای شما مناسب تر است، خوب است قبل از هرگونه اقدامی در خصوص هر‌یک از آن‌ها به صورت کامل تحقیق و مطالعه کرده و در نهایت شبکه‌ی موردنظر خود را با آگاهی کامل انتخاب کنید.

 

مزایای استفاده از شبکه اسمارت چین

استفاده از اسمارت چین، مزایای متعددی دارد که تاکنون توانسته رضایت اکثر استفاده کنندگان را به خود جلب کند. در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی‌ها نیز میپردازیم.

تفاوت اسمارت چین با اتریوم

انتقال در بین شبکه ها

به دلیل یکسان بودن آدرس کیف پول در اسمارت چین و اتریوم، ممکن است گاهی اشتباها برای واریز یا برداشت شبکه‌ی اشتباه را انتخاب کنید. در اینصورت اصلا جای نگرانی نیست؛ چرا که می‌توانید به سادگی این توکن را بازیابی کرده و دارایی‌های شما از بین نخواهند رفت.

 

کارمزد پایین در تراکنش

با مروری بر تاریخچه‌ی کارمزد‌ها در انجام تراکنش‌ها، به این نکته میرسیم که همیشه کارمزد تراکنش اتریوم از بایینس اسمارت چین بیشتر بوده است. این روند در طول زمان کمی کمتر شده است اما با این وجود باز هم هزینه‌ی تراکنش‌ها در اتریوم از شبکه اسمارت چین بالاتر است.

 

سرعت تراکنش

این امکان وجود دارد که تایم اندازه‌گیری در زمان انجام تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین کمی دشوار باشد باشد. موارد متعددی از جمله تایید یک بلاک توسط ماینر ممکن است در تعیین زمان انجام تراکنش تاثیر گذار باشند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اسمارت چین میتواند سرعت مورد نظر شما را در انجام تراکنش‌ها برای شما به ارمغان بیاورد.

مزایای شبکه اسمارت چین

سخن پایانی

در این مقاله از ارزکت، سعی داشتیم با معرفی شبکه اسمارت چین، به شما عزیزان در انتخاب بهترین شبکه هوشمند در بایننس کمک کنیم. امید است این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن