آموزش کار با کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

در این مقاله ما قصد داریم آموزش کار با لجر نانو ایکس را به زبان ساده پوشش دهیم. Ledger Nano X جدیدترین کیف پول سخت‌افزاری لجر است و در سال 2019 به‌عنوان یک آپدیت در Ledge Nano S عرضه شد. ایده اصلی پشت دستگاه این است که ساده‌ترین راه برای ایمن‌سازی بیت‌کوین و ارز دیجیتال شما را به‌صورت آفلاین فراهم آورد.

این دستگاه‌ها از چیزی به نام «secure element» استفاده می‌کنند. این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا در برابر حملات فیزیکی مقاوم شوند و امکان ذخیره‌سازی آفلاین امن‌تر از کوین‌های شما را فراهم می‌کند. همچنین از کلیدهای خصوصی در برابر بدافزارها محافظت می‌کند که این به معنای امنیت بهتر نسبت به سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری است. در ادامه به آموزش کار با لجر نانو ایکس در کاربردهای مختلف خواهیم پرداخت.

کوین‌های پشتیبانی شده Ledger Nano X

Ledger Nano X از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و ارز‌های دیجیتال از جمله تمام کوین‌های اصلی و همچنین سایر آلت‌کوین‌ها و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند، مانند:

  • Neo – NEO
  • Tron – TRX
  • تتر – USDT
  • مونرو XLM
  • EOS – EOS
  • Dash – DASH
  • لایت‌کوین – LTC
  • ریپل – XRP

برای افزودن یک کوین جدید به دستگاه خود، کافی است به قسمت “مدیریت” بروید. از آنجا می‌توانید روی دکمه آبی نصب روی هر کوینی که می‌خواهید به Nano X خود اضافه کنید ضربه بزنید.

نانو ایکس لجر

نحوه افزودن یا حذف برنامه‌ها در Ledger Nano X

برای استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف در لجر نانو ایکس، ابتدا باید اپلیکیشن آن کوین روی لجر نصب شود که در این بخش از آموزش کار با لجر نانو ایکس به آن خواهیم پرداخت. این کار از طریق برنامه Ledger Live در Windows، MacOS، Android یا iOS انجام می‌شود.

ابتدا Ledger Live را نصب کنید، Nano X را متصل کرده و وارد قسمت رابط “Manager” شوید. برنامه از شما می‌خواهد که با وارد کردن پین خود و وارد شدن به صفحه اصلی، قفل Ledger را باز کنید. شما باید با تایید «Allow Ledger Manager»، Ledger Live را فعال کنید. پس از اتصال، لیستی از برنامه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که آماده نصب هستند.

مراحل راه‌اندازی لجر نانو ایکس

راه‌اندازی

درحالی‌که Nano X از سیستم‌عامل خود روی دستگاه استفاده می‌کند (با نام‌های bolos)، هنوز با iOS، MacOS، Android، Windows و حتی لینوکس سازگار است. همچنین با انواع کیف پول‌های دسکتاپ مانند MyEtherWallet نیز کار می‌کند.

در این مثال راه‌اندازی در آموزش کار با لجر نانو ایکس، ما از iPhone XR برای راه‌اندازی Nano X از طریق بلوتوث استفاده کردیم، اما مراحل برای دستگاه‌های دیگر هم مشابه همین است. Ledger یک برنامه جدید به نام Ledger Live دارد که ما برای راه‌اندازی Nano X از آن استفاده کردیم.

مراحل راه‌اندازی لجر نانو ایکس

  • مطمئن شوید که برنامه Ledger Live را فقط از طریق پیوند موجود در صفحه Ledger Live در سایت Ledger دانلود می‌کنید. پس از باز شدن، دستگاهی را که در حال تنظیم هستید، انتخاب کنید. اگر دستگاه شما کاملاً جدید است، «Initialize as a new device» را انتخاب کنید.
  • در این مرحله یک پین کد روی دستگاه خود تنظیم کنید. شما در واقع نیازی به استفاده از برنامه برای هیچ کاری ندارید، این برنامه فقط شما را از طریق مراحل مختلف راهنمایی می‌کند.
  • در این مرحله از آموزش کار با لجر نانو ایکس مشاهده می‌کنید که برنامه Ledger چند پیشنهاد امنیتی واقعاً خوب دارد. آنها را دنبال کنید! اکنون، 24 کلمه‌ای را که در صفحه Ledger Nano X خود خواهید دید، یادداشت کنید. لجر در اینجا پیشنهادهای بیشتری را ارائه می‌دهد، مطمئن شوید که همه پیشنهادهای آنها را دنبال کرده‌اید تا ارزهای دیجیتال خود را ایمن نگه دارید!
  • حال لجر از شما می‌خواهد که تأیید کنید که از توصیه‌های آنها پیروی کرده‌اید.
  • اکنون می‌توانیم به متصل کردن Nano X با موبایل شما بپردازیم. مطمئن شوید که بلوتوث روی گوشی شما روشن است. اگر چنین است، باید یک پاپ‌آپ را روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید که در آن باید کد تایید را در Ledger Nano X خود مشاهده کنید.
  • اکنون که دستگاه شما جفت شده است، آن را از منو انتخاب کنید تا ادامه راه را باهم برویم.
  • Ledger Live به شما می‌گوید که قفل رمز عبور خود را تنظیم کنید. به این دلیل است که اگر شخصی به موبایل شما دسترسی پیدا کند، نتواند اطلاعاتی در مورد کوین‌های موجود در لجر شما ببیند. این بیشتر به‌خاطر حفظ حریم خصوصی است و نه یک نگرانی امنیتی.
  • Ledger در مورد رمز عبور شما هشدارهایی را می‌دهد.
  • پس از آن در این مرحله از آموزش کار با لجر نانو ایکس باید داده‌هایی را که می‌خواهید با Ledger به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  • تمام، دستگاه آماده استفاده است! اگرچه این روند طولانی به نظر می‌رسید، اما برای تکمیل همه آن بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد.
  • در این مرحله هم می‌توانید به‌صورت اختیاری یک رمز عبور دیگر برای محافظت بیشتر اضافه کنید.مراحل راه‌اندازی لجر نانو ایکس

جمع‌بندی

در این مقاله به طور تخصصی و مرحله‌به‌مرحله، آموزش کار با لجر نانو ایکس توضیح داده شد. اگر این دستگاه را خریداری کرده‌اید به تک‌تک مراحلی که در این مقاله گفته شد توجه ویژه کنید. اگر هم هنوز برای خرید آن شک دارید، می‌توان گفت که لجر نانو ایکس گزینه مناسبی برای تامین امنیت است که امتحان خودش را پس داده است.

ارزکت، صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال است که با ایجاد محیطی امن و کاربرپسند، راه ورود شما به دنیای رمزارزها را آسان کرده است. شما می توانید در این صرافی با بالاترین امنیت، قوی ترین پشتیبانی و بالاترین سرعت با کمترین میزان کارمزد معاملات، اقدام به خرید ارز ریپل، ارز سولانا و اتریوم کنید.

سوالات متداول

آیا کیف پول لجر نانو ایکس از امنیت بالایی برخوردار است؟

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) برای کاربرانی که امنیت را در الویت قرار می‌دهند، گزینه بسیار خوبی است. تیم سازنده این دستگاه، تلاش بسیاری کرده اند تا تمام راه‌های ممکن برای حمله به دستگاه را از پیش شناسایی کرده و روش دفاعی در برابر آن را تدوین کنند

آیا استفاده از کیف پول لجر نانو ایکس راحت می باشد؟

هدف از ساخت لجر نانو ایکس این بوده است که آسان ترین راه برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال شما به حساب بیاید. بعد از امتحان کردن این دستگاه، می‌توانم به شما اطمی‌نان دهم که استفاده از این کیف پول سخت افزاری بسیار راحت است.

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.