تفاوت پکس گلد و تتر چیست؟

تفاوت پکس گلد و تتر را در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم، ولی در ابتدا کلمات کلیدی را توضیح خواهیم داد. پکس گلد یک دارایی دیجیتال است. هر توکن پکس گلد توسط یک اونس طلا London Good Delivery   ارائه و پشتیبانی می‌شود.

پکس گلد یک توکن با استاندارد ERC-20 می‌باشد. یعنی با بلاک چین اتریوم و سایر شبکه‌های مبتنی بر اتریوم سازگار می‌باشد. تفاوت پکس گلد و تتر، اگر روی این رمز ارز سرمایه گذاری ‌کنید به یک اونس از شمش طلای چهارصد اونسی لندن متصل خواهید شد.

تفاوت پکس گلد و تتر، دارندگان توکن‌ PAXG مالک دارایی بنیادین هستند که توسط Paxos Trust Co نگهداری و می‌توان آن را در هر زمان بازخرید کرد. در گذر زمان همیشه ما شاهد افزایش نرخ و هزینه طلا بوده‌ایم.

با یک مقایسه ساده بین ارز فیات و طلا متوجه خواهیم شد که طلا یک گزینه مناسب برای خرید و حفظ ارزش سرمایه در گذر زمان می‌باشد. در کنار آن، تورم موجود در اقتصاد در جهت های مختلف، همواره روی رمزارز های فیات تأثیرگذار خواهد بود.

مقایسه تتر و پکس گولد

تفاوت پکس گلد و تتر، در صورتی که پکس گلد که با پشتیبانی طلا می‌باشد، با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا کرده و خواهد کرد.

 برخلاف ارز فیات، طلا به طور مستقیم تحت تأثیر تصمیمات وسیاست های افزایش یا کاهش نرخ بهره قرار نخواهد گرفت و نمی‌توان آن را برای کنترل عرضه یا تقاضا مانند اسکناس چاپ کرد.

مطلب پیشنهادی: تبدیل تتر trc20 به bnb در تراست ولت

طلا یک دارایی و سرمایه کمیاب می‌باشد که ارزش خود را در گذر زمان حفظ کرده است. تفاوت پکس گلد و تتر، به همین دلیل، طلا از نظر بسیاری از محققین و سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک دارایی و پناهگاه امن مورد توجه قرار گرفته می‌شود.

از معایب خرید طلا به صورت سنتی می‌توان به مالیات بالا، نگهداری سخت و عدم درآمد فعال اشاره کرد.

ارز دیجیتال پکس گولد

تعداد زیادی از توکن ERC-20 که برای خرید و فروش در دسترس هستن، Pax Gold متمایز و متفاوت است، به دلیل اینکه توسط یک کالای از قبل تاسیس شده پشتیبانی می‌کند.

یکی از هدف های اصلی Pax Gold سرمایه گذاری در طلا می‌باشد که در دسترس عموم قرار بگیرد. تفاوت پکس گلد و تتر، در حال حاضر بیشتر از سه و نیم تریلیون دلار از کلیه طلا موجود را برای اهداف سرمایه گذاری استفاده می‌شود.

کاربرد تتر برای معامله گران

در تفاوت پکس گلد و تتر، رمز ارز تتر دو کاربرد اصلی دارد:

  •  در امان ماندن از نوسانات شدید بازار رمز ارز
  • انتقال آسان پول به صرافی‌ و ولت‌ها به صورت دلاری. ثبات قیمت یکی از مزایای اصلی تتر می‌باشد.

قیمت تتر تقریباً معادل یک دلار آمریکا میباشد؛ اما این موضوع همیشه صحیح نیست. و گاهی نوسانات بسیار کمی در قیمت این ارز دیجیتال رخ می‌دهد. مثلا زمانیکه که قیمت تتر به 0.98 یا 1.02 دلار تغییر می‌کند که این مورد به دلیل تقاضا و عرضه این ارز دیجیتال می‌باشد.

یکی از مزایای دیگر تتر این هست که دارای پشتوانه می‌باشد. شرکت تولید کننده تتر ادعا می‌کند، که رمز ارز تتر توسط رمز ارزهای های فیات، ذخیره نقدی پشتیبانی خواهد شد.

از جذابیت رمز ارز تتر می‌توان به شفافیت مالی اشاره کرد. داده های مربوط به رمزارز های پشتوانه تتر به طور کاملا زنده قابل پیگیری و مشاهده می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: لیست کیف پول های ارز دیجیتال

 از مزایای دیگر تتر، تبدیل آسان به پول نقد است. رمز ارز تتر به آسانی در صرافی‌های مختلف، قابل نقد کردن به رمزارزهای فیات است. یکی از مهم ترین مزایای امنیت در تتر این است که در بستر تکنولوژی بلاک چین می‌باشد و همین مورد باعث افزایش امنیت تتر شده است.

در ضمن امنیت انتقال پول به وسیله بستر بلاک چین تامین می‌شود.

تتر چیست

در تفاوت پکس گلد و تتر، تمامی خرید و فروش انجام شده در بستر بلاک چین تتر، با استفاده از ابزار موجود در وب‌سایتی مثل etherscan در دسترس می‌باشد. از مزایای کاربرپسند تتر کارمزد کم این رمز ارز می‌باشد.

می‌توان گفت که کمترین میزان کارمزد مربوط به رمز ارز تتر می‌باشد. تفاوت پکس گلد و تتر، درواقع کارمزد ارز دیجیتال تتر اینقدر پایین می‌باشد که تقریبا به صفر نزدیک است.

مطلب پیشنهادی: از کجا تتر بخریم؟ فروش و خرید فوری تتر بدون احراز هویت

سوالات متداول

تفاوت تتر و پکس گلد در چیست؟

تفاوت اصلی این دو رمزارز پشتوانه طلا برای پکس گلد و دلار آمریکا برای تتر می‌ باشد.

پکس گلد یا تتر، کدام بهتر است؟

رمز ارز تتر بیشتر مناسب برای کاربرانی می‌باشد که به دنبال یک استیبل کوین در معاملات روزانه خود هستند. ارز دیجیتال تتر ارزش خود را در طول زمان حفظ کرده و نوسانات سایر رمز ارزها را ندارد. در مقابل پکس گلد برای کاربرانی مناسب می‌باشد که قصد سرمایه گذاری روی طلا دارند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن