بررسی تگ ممو ریپل در ارز دیجیتال (انواع و کاربردها)

اگر تجربه فعالیت و انجام تراکنش در بازار رمز ارزها را داشته‌اید، احتمالا واژه تگ یا ممو Memo به گوشتان خورده است. به عنوان مثال تگ ممو ریپل. ممو یک شناسه منحصر به فرد است که توسط برخی ارزهای رمزنگاری شده مثل  ارز ریپل، استلار و ایاس مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که ارزها علاوه بر آدرس دریافت کیف پول، دارای شناسه ای است که شخص، اطمینان حاصل کند ارز مورد نظر به حساب درست ارسال می‌شود.

به زبان ساده‌تر کاربرد اصلی ممو این است که از مسیریابی درست و صحیح یک تراکنش اطمینان حاصل شود. با استفاده از این تگ‌ها اطمینان حاصل می‌کنیم که رمزارزها به آدرس گیرنده به درستی انتقال داده شده‌اند. تگ یا ممو صرفاً برای شناسایی تراکنش و اطمینان از اینکه صرافی می‌تواند با برخی اطلاعات اضافی برای شناسایی سریعتر در مواقع اضطراری پشتیبانی شود، استفاده می شود.

تگ ممو ریپل به چه شکل است؟

به طور کلی، کاربرد تگ‌ها برای ارزهای رمزنگاری شده‌ای است که حداقل موجودی اولیه برای راه اندازی کیف پول نیاز دارند. مثلا برای ایجاد هر کیف پول ریپل، به ۲۰ ریپل نیاز است. تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال هستند که دارای Memos هستند. مثل ایاس ، استلار ، ریپل، اتم و غیره. تگ یا ممو، فقط به شکل اعداد یا حروف نیستند بلکه می‌توانند به صورت ترکیبی از این دو حالت باشند. تگ یا ممو Numeric  فقط شامل اعداد است و یک تگ Alpha-Numeric شامل حروف و اعداد است. به عنوان مثال شکل نوشتاری تگ ممو ریپل  (XRP)، به صورت اعداد (Numeric) نوشته می‌شود و نوع تگ ممو ریپل Destination tag  است.

پیشنهاد مطالعه: با ارز ترا (Terra) آشنا شوید.

تگ ممو ریپل به چه شکل است

مثالی از ریپل

وقتی شما مقداری XRP به آدرس شخصی یک صرافی واریز می‌کنید، درواقع کوین‌های خود را به کیف پول اصلی صرافی انتقال می‌دهید. در چنین کیف پولی طبیعی است که حجم واریزها زیاد می‌شود. صرافی برای این‌که بتواند تشخیص دهد که مقدار واریزی متعلق به چه کسی است، از ممو یا تگ آدرس استفاده می‌کند. پس اگر در هنگام واریز چنین کوین‌هایی تگ یا ممو را وارد نکنید، صرافی نمی‌تواند تشخیص دهد که مبلغ واریزی، متعلق به چه کسی است و این‌کار ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه کاربر شود.

معمولا صرافی‌ها در هنگام انتقال وجه نسبت به خطرات استفاده نکردن از تگ هشدارهای لازم را به کاربر می‌دهند. اشتباه در وارد کردن یا نکردن تگ در تراکنش‌ها، از نوع اشتباهات برگشت ناپذیر در دنیای ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل برای به حداقل رساندن این نوع اشتباهات پیشنهاد می‌کنیم که در چنین مواقعی و به هنگام ایجاد یک تراکنش جدید، ابتدا مبلغ بسیار کمی را به جهت تست انجام دهید تا از درست بودن عملیات خود و رسیدن وجه به مقصد اطمینان حاصل کنید. سپس می‌توانید با خیال راحت انتقال اصلی را انجام دهید. 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم کلمه تگ ممو ریپل و تگ یا ممو در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا کردیم و با انواع و کاربرد آن نیز آشنا شدیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و  آموزش‌های بیشتر به سایت ارزکت مراجعه کنید. ارزکت، صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال است که با ایجاد محیطی امن و کاربرپسند، راه ورود شما به دنیای رمزارزها را آسان کرده است. بالاترین امنیت، قوی ترین پشتیبانی، بالاترین سرعت با کمترین میزان کارمزد معاملات را در ارزکت (Arzket) تجربه کنید.

سوالات متداول

دلیل استفاده از ممو چیست؟

برخی از ارزها برای راه اندازی کیف پول نیاز به یک حداقل موجودی دارند.

کدام رمز ارزها دارای ممو هستند؟

ایاس، ریپل، اتم و استلار از جمله ارزهایی هستند که دارای ممو هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.