هش ریت یا نرخ هش چیست؟

هش ریت یا نرخ هش بیت کوین اساساً یک مقدار عددی مرتبط با ارزهای دیجیتال است که به Proof of Work یا PoW بستگی دارد. در این پست آموزشی می‌خواهیم، در رابط‌ با نرخ هش و جنبه‌های مختلف آن با همدیگر به گفتگو بپردازیم. پس باما همراه باشید.

تعریف هش ریت

تعریق هش ریت

نرخ هش نشان‌دهنده قدرت محاسباتی است که توسط یک ماینر یا شبکه‌ای از ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌شود. هش ریت ایده روشنی در مورد تلاش محاسباتی موردنیاز برای حل معماهای رمزنگاری برای تسهیل فرآیند استخراج ارائه می‌دهد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که نرخ هش بیت کوین احتمالاً اولین نمونه از نرخ هش برای ارزهای دیجیتال است. نرخ هش به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در دنیای ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت کوین تبدیل‌شده است. از همه مهم‌تر، توضیح نرخ هش همچنین نشان می‌دهد که این نرخ برای عملیات ارزهای دیجیتال بیشتر از یک عدد است.

مطلب پیشنهادی: تابع هش چیست؟

معنی هش ریت بیت کوین چیست؟

بدیهی است که هش ریت در حال حاضر یک شاخص بسیار ارزشمند در دنیای ارزهای دیجیتال است. این‌یکی از ابزارهای مهمی است که نشان می‌دهد رقابتی که برای کسب پاداش بلوک در آن طول می‌کشد را نشان می‌دهد.

تخمین هش در ثانیه برای یک ارز دیجیتال به شما نشان می‌دهد که برای اطمینان از محاسبه مؤثر و سریع‌تر به چه چیزهایی نیاز دارید. بااین‌حال، هنوز هم تصوری تا حدودی نامشخص از معنای واقعی نرخ هش بیت کوین ارائه می‌دهد. اجازه دهید معنای نرخ هش را از دو منظر متفاوت شناسایی کنیم. ازنظر:

  • قدرت ماینر
  • قدرت شبکه بلاک چین

نرخ هش از نظر قدرت ماینر

اولین چیزی که یک ماشین‌حساب نرخ هش نشان می‌دهد، قدرت ماینر است. اگر می‌خواهید در استخراج بیت کوین شرکت کنید، باید یک دستگاه الکترونیکی یا کامپیوتر با قابلیت حل هش SHA-256 داشته باشید. بیت کوین از هش SHA-256 برای رویه‌های استخراج استفاده می‌کند.

جالب‌توجه است که اصول بیت کوین نشان می‌دهد که فقط یک کامپیوتر می‌تواند به‌وضوح سریع‌تر هش های SHA-256 در سیستم کمک کند. از سوی دیگر، پیچیدگی پویا مشکلات بزرگی را برای استخراج بیت کوین از طریق یک کامپیوتر ساده ایجاد کرده است؛ بنابراین، دشواری استخراج مرتبط با به دست آوردن هش برای یک بلوک معتبر بسیار زیاد است.

دشواری ماینینگ مستلزم اجرای قطعات سخت‌افزاری تخصصی مانند ماینرهای ASIC است. درحالی‌که یک کامپیوتر معمولی سطح بالا می‌تواند برخی مگا هش‌ها را در ثانیه حل کند، استخراج‌کنندگان ASIC یا تنظیمات FPGA می‌توانند تخمین‌های هش در ثانیه را در صدها مگا هش یا ده‌ها هش ترا در ثانیه به دست آورند. در این زمینه، می‌توانید معنای هش ریت را به‌عنوان شاخصی از قدرت ماینر درک کنید.

مطلب پیشنهادی: آخرین قیمت بیت کوین

نرخ هش از نظر قدرت شبکه بلاک چین

نرخ هش

معنای هش ریت که به‌تفصیل توضیح داده‌شده است نیز بر نقش آن به‌عنوان شاخص قدرت در شبکه‌های بلاک چین متمرکز است. حتماً می‌دانید که شبکه بیت کوین چندین ماینر دارد که دائماً روی شبکه کار می‌کنند. هر ماینر تقریباً هزار برابر قدرت بیشتری در مقایسه با یک کامپیوتر معمولی برای حل هش SHA-256 دارد. بنابراین، قدرت محاسباتی که توسط ماینرهای منفرد در شبکه ارائه می‌شود، جمع می‌شود و در نتیجه تخمینی از کل شبکه ارائه می‌شود. نرخ هش بیت کوین تقریباً 110 PH/s است. به‌طور مشابه، شبکه اتریوم همچنین دارای نرخ هش جهانی بیش از 180 TH/s است.

اهمیت نرخ هش

چرا با استفاده از یک ماشین‌حساب قدرت هش را محاسبه می‌کنید و اهمیت این کار در چیست؟ نرخ هش چگونه به شما کمک خواهد کرد؟ می‌توانید با تأمل در مزایای قابل قبولی که با نرخ هش بیت کوین مشخص است، پاسخ‌ به این سؤال را بیابید. مهم‌ترین مزایای محاسبه هش ریت به شرح موارد زیر است:

آگاهی از امنیت شبکه

تخمین قدرت هش برای یک ارز دیجیتال خاص، قدرت امنیت شبکه ماینینگ این ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. یکی از مفاهیم اساسی مربوط به نرخ هش به ارتباط مستقیم آن با امنیت شبکه اشاره دارد. چگونه؟ نرخ هش بالاتر امنیت شبکه را افزایش می‌دهد زیرا هکرها برای اجرای یک حمله 51 درصد به قدرت بیشتری نیاز دارند. اکنون، قدرت مورد نیاز برای چنین حملاتی از چندین ماینر در یک‌زمان تامین می‌شود؛ بنابراین، یک عامل مخرب به‌تنهایی نمی‌تواند یک حمله 51% را با موفقیت اجرا کند.

نکته قابل‌توجه بعدی برای تعریف اهمیت هش ریت در ماینینگ، محاسبه سختی استخراج است. نرخ هش بیت کوین یک ورودی مفید برای محاسبه سختی استخراج است. در بالای آن، همچنین به تنظیم سختی استخراج برای تعداد خاصی از بلوک‌ها با توجه به زمان مورد نیاز برای شناسایی یا تولید بلوک‌ها کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: فروش پرفکت مانی

در مورد بیت کوین، شما 10 دقیقه را به‌عنوان میانگین زمان بین بلاک‌ها خواهید یافت. جالب اینجاست که الگوریتم بیت کوین برای تنظیم سختی استخراج در بازه زمانی بلوک‌های ۲۰۱۶ پیکربندی‌شده است. به‌طور متوسط، دشواری استخراج بیت کوین از طریق تعدیل با فاصله 2 هفته‌ای انجام می‌شود.

دلیل احتمالی استفاده از نرخ هش به‌عنوان ابزاری برای تنظیم سختی استخراج چیست؟ تنها پاسخ به رشد قدرت شبکه ماینینگ بیت کوین برای هر ماینر جدیدی که به شبکه متصل می‌شود و در فعالیت ماینینگ شرکت می‌کند، اشاره می‌کند.

اعتبار سنجی و تست شبکه

اعتبار سنجی و تست شبکه

در مورد بیت کوین، نرخ هش می‌تواند به‌عنوان یک عامل حیاتی در حصول اطمینان از اجرای کارآمد فعالیت‌های نظارت بر شبکه خاص عمل کند.

در مورد Bitcoin Core، می‌توانید عملکردهایی را شناسایی کنید که به تخمین زمان لازم برای انجام مجدد تفاوت‌های کاری بین بلوک‌ها کمک می‌کنند. بیت کوین Core از سختی استخراج و هش ریت به‌عنوان ورودی برای مدیریت تفاوت‌های کاری بین بلوک‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، بیت کوین Core در کنار وظایف اعتبارسنجی بلوک نیز کار می‌کند.

نرخ هش و مصرف انرژی

پیامدهای مرتبط با معنای نرخ هش و اهمیت آن نیز توجه به مصرف انرژی را جلب می‌کند. توجه به تاثیر متقابل بین مصرف کل انرژی برای شبکه بلاک چین و هش ریت تخمینی بسیار مهم است. با اضافه شدن قدرت بیشتر به شبکه بلاک چین، بدیهی است که انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

بااین‌حال، این چیزی نیست که قابل‌تجلیل و مفید باشد زیرا شبکه‌های استخراج ردپای منفی شدیدی بر محیط‌زیست تحمیل می‌کنند. برای مثال، اخرین تخمین‌های کارشناسان حاکی از آن است که استخراج بیت کوین برقی مشابه مصرف سالانه سوئیس مصرف می‌کند. با مصرف انرژی سالانه 65 تراوات ساعت در سال، نرخ هش بالاتر هیچ چشم‌انداز خوبی برای آینده ایجاد نمی‌کند.

از سوی دیگر، سهم بیت کوین در هرگونه آسیب به محیط‌زیست کاملاً بی‌اهمیت است. در مقایسه با تولید نفت یا استخراج طلا، بیت کوین هنوز برای محیط‌زیست آن‌چنان مضر نیست.

پیامدهای تغییر در هش ریت

دقت یک ماشین‌حساب قدرت هش در بسیاری از موارد می‌تواند مشکوک باشد؛ اما چگونه؟ شما باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید که می‌تواند منجر به تغییر در هش ریت شود. برآورد نرخ هش به انرژی، زمان و سخت‌افزار مورد نیاز برای پردازش تراکنش‌های یک ارز دیجیتال خاص بستگی دارد. مکانیسم تنظیم سختی استخراج در بیت کوین نمونه کاملی از درک پیامدهای تغییرات در نرخ هش است.

نرخ هش پایین‌تر، نیاز محدود به توان محاسباتی را نشان می‌دهد، البته با خطرات بالاتر. اگر یک پلتفرم ارز دیجیتال نرخ هش رو به کاهشی را ثبت کند، پلتفرم‌های کریپتو می‌توانند معاملات ارز دیجیتال مربوطه را کاهش دهند یا آن را باهم از فهرست حذف کنند.

از سوی دیگر، افزایش نرخ هش ممکن است برای مایرها نامطلوب به نظر برسد، به‌خصوص به دلیل دشواری استخراج بیشتر. بااین‌حال، دشواری استخراج با نرخ هش بالاتر می‌تواند به‌عنوان پیشرفت‌های امیدوارکننده در امنیت شبکه عمل کند. ماینرها برای به خطر انداختن شبکه‌ای با حملات 51 درصدی با نرخ هش بالاتر به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند.

سوالات متداول

تابع هش در چه جایی کاربرد دارد؟

از تابع هش برای فشرده کردن اطلاعات استفاده می شود.

معنی فشرده سازی اطلاعات در تابع هش چیست؟

در تابع هش باید خروجی تابع از ورودی آن کوچکتر باشد که به اینکار فشرده سازی می گویند.

سخن پایانی

توضیح دقیق اینکه «هش ریت چیست» تصور واضحی از این‌که چرا یکی از مفاهیم مهم برای ارزهای دیجیتال و بلاک چین است را ارائه می‌دهد. ماینرهای ارزهای دیجیتال باید به نرخ هش شبکه ارز دیجیتالی که می‌خواهند برای بلاک استخراج کنند توجه کنند

مایرها باید منابع خود را برای بهبود قدرت خود برای استخراج بلوک‌های شبکه سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، نرخ هش همچنین به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای شبکه ارزهای دیجیتال برای تنظیم سختی استخراج عمل می‌کند. با هش ریت بالاتر، می‌توانید از امنیت ارز دیجیتال مطمئن شوید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.