همه چیز در مورد کارمزد انتقال مونرو

حفظ امنیت و حریم خصوصی در بازارهای سرمایه حرف اول را می‌زند. در این مقاله از ارزکت به معرفی ارز محبوب مونرو می‌پردازیم که توانسته تجربه بهتر ی از امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم کند. در حدود چند سال پیش، هزینه کارمزد انتقال مونرو در پی بروزرسانی گسترده سیستم، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت. دلیل کاهش کارمزد انتقال مونرو، فعال کردن سیستم رمزنگاری جدید به نام ضد گلوله یا «bulletproof»  بود.

تولد مونرو

تولد مونرو

گروه توسعه دهنده نرم افزار سون کور در 18 آپریل 2014 ارز دیجیتال منبع باز را راه اندازی کردند. این ارز در ابتدا بیت مونرو نام داشت؛ زیرا فورکی از بایت کوین بود و سپس به مونرو تغییر نام پیدا کرد. جزئیات بلاک چین مونرو کاملا حفاظت شده است که که آدرس‌های استفاده شده و معاملات استفاده کنندگان را ناشناس نگه می‌دارد. قابلیت‌های امنیتی مونرو باعث شده تا استفاده از آن در موارد غیرقانونی و دارک وب، آسان‌تر باشد.

بلاک چین مونرو برای ناشناس ماندن، پیکر بندی شده‌است تا جزئیات معامله، هویت فرستنده و گیرنده و میزان هر معامله ناشناس بماند. همه این موارد در کارمزد انتقال مونرو تاثیر گذار بوده است؛ زیرا همراه با ناشناس ماندن اطلاعات، فرآیند استخراج آن بر اصل برابری پایه گذاری شده‌است.  همچنین توسعه دهندگان این ارز برای حفظ مساوات بین مردم، هیچ گونه سهمی برای خود حفظ نکردند و تمام ارز مونرو در بازار ارائه کردند.

روند کار مونرو چیست؟

مونرو با نماد XMR  شناخته می‌شود و در زمان عرضه با محدودیت 18 میلیون واحد به بازار عرضه شد. نحوه استخراج مونرو شبیه به بیت کوین است؛ زیرا در  مونرو از الگوریتم اثبات کار «PoW» استفاده شده‌است. زمانی که برای ساخت هر بلاک در مونرو صرف می‌شود حدود 120 ثانیه است ولی در بلاک چین بیت کوین، این زمان به 10 دقیقه می‌رسد.

کاهش هزینه کارمزد انتقال مونرو

بلاک چین مونرو که دهمین شبکه بزرگ ارزهای دیجیتال است با آپدیت های سیستمی گسترده، توانست تا کارمزد انتقال مونرو را به صورت چشمگیر کاهش دهد. با فعال کردن رمزنگاری جدیدی به نام ضد گلوله در این پلتفرم، از روش بازسازی تایید تراکنش‌های محرمانه استفاده کردند. این کار باعث  مقیاس پذیر تر شدن حریم خصوصی در شبکه مونرو شد. طبق آمار، میانگین هزینه‌های مونرو از 0.54 سنت به 0.021 سنت رسید که کاهش 96 درصدی را همراه داشت.

 این تغییرات از قبل توسط تیم توسعه دهنده مونرو پیش بینی شده بود. به طوری که یکی از این افراد اظهار کرده بود:«به نظر من، با خیال راحت می‌توانیم بگوییم که یک هزینه تراکنش عادی بیش‌تر از 94 درصد کاهش خواهد یافت.» همچنین با توجه به نوع تراکنشی که توسط کاربر ایجاد می‌شود، امکان کاهش کارمزد انتقال مونرو وجود دارد.

کارمزد انتقال مونرو

ویژگی مونرو

 مونرو بر پایه حریم خصوصی، تمرکززدایی و امنیت برقرار است. استفاده از امضاهای حلقوی در پروتکل رمزنگاری، باعث بالا رفتن سطح امنیت در آن شده‌است. از دیگر مزایای این ارز به اندازه بلاک آن می‌توان اشاره کرد. در سایر رمز ارزها مثل بیت کوین، اندازه هر بلاک 1 مگابایت است که مقدار ثابت و کم می‌‌باشد. به همین دلیل با افزایش هزینه و زمان انتقال همراه است. در ارز مونرو، بلاک‌ها از اندازه ثابتی برخوردار نیستند و هر بلاک از 100 بلاک قبل از تر از خود تاثیر می‌گیرد. شبکه استفاده شده در مونرو می‌تواند هر بلاک را تا حداکثر دو برار بلاک پیشین تغییر بدهد.

قیمت ارز مونرو

قیمت ارز مونرو 

ارز مونرو تا سال 2015 با قیمت کمتر از یک دلار در بازارها عرضه می‌شد ولی در اوایل 2018 رشد انفجاری داشت و به قیمت 500 دلار رسید. در زمان نگارش ایم مقاله قیمت آن 238.03 دلار است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.coinmarketcap.com از قیمت لحظه‌ای ارز مونرو آگاه شوید.

کیف پول ارز دیجیتال 

برای اینکه بتوانید این ارز را نگهداری کنید می‌توانید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید. کیف پول‌های سخت افزاری مثل لجر نانو ایکس و ترزور اسفده کنید که امنیت بالاتری دارند. کیف پول‌های نرم افزاری مانند اکسودوس و اتمیک نیز از دیگر موارد قابل استفاده هستند. اما بهتر است تا در جهت نگهداری هر رمز ارز، از کیف پول رسمی که توسط سایت اصلی مونرو عرضه شده‌است، استفاده شود.

کارمزد انتقال مونرو

از دیگر مزایای این رمز ارز می‌توان به کارمزد  انتقال مونرو اشاره کرد که کم ترین مقدار است. این موضوع سبب شده تا نسبت به رقیبان خود از امتیازی بیش‌تری برخوردار باشد زیرا کارمزد انتقال مونرو  نزدیک به صفر است. این موضوع سبب شده تا از آن به عنوان شیوه پرداختی مقرون به صرفه یاد شود.

سخن پایانی

ارز مونرو به نیاز بشر برای تحول در حوزه دارایی و مالی را برطرف کرده‌است. با توجه به ویژگی‌های ارز مونرو، یک راه مطمئن و خصوصی برای انجام معاملات شما عزیزان شناخته می‌شود. حجم معاملات مونرو، نوید از آینده غیرقابل وصف آن می‌دهد. در این مقاله از ارزکت تلاش بر معرفی کامل این ارز و مقدار کارمزد انتقال مونرو داشتیم. اگر در این رابطه سوالی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن