وام گرفتن از دیفای به زبان ساده + مزایا و معایب

وام گرفتن از یک بانک با وام گرفتن از دیفای تفاوت‌های اساسی دارد. اینکار یکی از جنبه‌های اساسی هر سیستم مالی می‌باشد. اشخاصی در جامعه وجود دارند که برای تامین مخارج، از مزایای وام بهره می‌برند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که بدون داشتن دلیل خاصی از وام استفاده می‌کنند. این افراد بدون داشتن برنامه مشخصی برای امورات مالی خود، بعدها گرفتار مشکلات مالی خواهند شد.

در طی سال‌های اخیر و حتی امروزه، دیفای یکی از اعضای جدا نشدنی دنیای ارزهای دیجیتالی به شمار می‌رود. همچنین وام گرفتن از دیفای، از محبوب‌ترین خدمات ارائه شده در این سیستم به حساب می‌آید. در ادامه با سایت ارز دیجیتال ارزکت همراه ما باشید تا به بررسی پلتفرم وام گرفتن از دیفای بپردازیم.

تفاوت های وام گرفتن از بانک و وام گرفتن از دیفای

حتما قبل از وام گرفتن به این نکته دقت کنید که وام گرفتن از بانک یا صرافی بدون هدف مشخصی، امکان دارد عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. در یک نظام بانکی اگر فردی نیاز به وام گرفتن داشته باشد، می‌تواند با ارائه ضمانت نامه‌های معتبری، برای اینکار اقدام کند. در مقابل وام دهنده نیز در ازای خدماتی که ارائه می‌دهد، سودی را دریافت می‌کند. 

وام گیری در حوزه ارزهای دیجیتالی در حالت کلی به دو روش صورت می‌گیرد. اولین روش، به وسیله موسسه‌های مالی متمرکز انجام می‌شود. از این دست از موسسه‌های متمرکز می‌توان به بلاک فای (BlockFi) و سلسیوس (Celsius) اشاره کرد. روش دوم، وام گرفتن از موسسه‌های غیرمتمرکز است.این نوع از موسسات پلتفرمی مانند بانکداری سنتی دارند که در کل، فناوری به‌روز تری نسبت به بانکداری سنتی دارند.

تفاوت های وام گرفتن از بانک و وام گرفتن از دیفای

روند وام گرفتن از دیفای، مسیر متفاوتی از سیستم بانکداری دارد. این پلتفرم با داشتن صدها پروژه متن باز مبتنی بر فناوری بلاک چین و گلچینی از برنامه‌های غیرمتمرکز می‌باشد. شما بدون آن که به واسطه‌ها و بانک‌ها نیازی داشته باشید، از این طریق قادر هستید تا امور مالی خود را پیگیری کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. این خدمات ارائه شده شامل پرداخت، وام دهی، پس انداز، اعتبار دهی، بیمه، تجارت و مشتقات مالی آن است. 

با رشد روز تدریجی این تکنولوژی در سال‌های آینده، برخی از نیازهای مالی کاربران از طریق این پلتفرم برطرف خواهد شد. همچنین زیربنای فناوری وام گرفتن از دیفای بر مبنای بلاک چین می‌باشد. پس در این صورت بسیاری از نیازهای کاربران از این طریق رفع شده و عملکرد بهتری نسبت به سیستم بانکداری سنتی خواهد داشت.

میزان سود سالیانه وام دهی

پلتفرم‌های وام دهی، معمولا میزان سود سالیانه را بر اساس عرضه و تقاضا، به طور خودکار مشخص می‌کنند. به دلیل اینکه قیمت ارزهای دیجیتالی همیشه درحال نوسان هستند، هرکدام از سیستم‌های وام دهی به نسبت وام به وثیقه را به نحوی معین می‌کنند که در صورت کاهش ارزش وثیقه، وام دهنده متضرر نشود.

بدیهی است که در هر یک از صرافی‌ها، همواره ارزش وثیقه بایستی از میزان وام پرداخت شده بیشتر باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که قیمت دارایی وثیقه‌ داده شده، دچار کاهش شدید قیمتی می‌شود. در این حالت، قراردادهای هوشمند به صورت خودکار قسمتی از وثیقه را به فروش رسانیده تا کاهش نقدینگی استخر جبران شود. در این شرایط وثیقه ارائه می‌شود که توسط وام گیرنده لیکوئید می‌شود.

برترین پلتفرم های وام دهی از دیفای

سیستم‌های وام دهی غیرمتمرکز، با عنوان واسطه ای بین وام گیرندگان و وام دهندگان عمل می‌کنند. این پلتفرم‌ها بدون نیاز به دخالت اشخاص گوناگون و فقط از طریق قراردادهای هوشمند، اقدام به اینکار می‌کنند. این سیستم با استفاده از دارایی‌های دیجیتالی وام دهندگان که در استخر نقدینگی قرار دارند، مبلغی را به وام گیرندگان اختصاص می‌دهند.

کاربران با متصل نمودن کیف پول‌های خود به این پلتفرم‌ها، دارایی‌هایشان در قرارداد هوشمند قفل می‌شود و از آن به عنوان تامین نقدینگی و یا وثیقه استفاده می‌کنند. در حوزه رمزارزها، عملیات وام دهی با بهره گیری از پروتکل‌های غیرمتمرکزی همانند ونوس (Venus)، آوه (AAve)، کامپاند (Compound) و میکر (Maker) صورت می‌گیرد. 

برترین پلتفرم های وام دهی از دیفای

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از میزان وام دهی بین پلتفرم‌های گوناگون می‌توانید از وبسایت defirate بهره ببرید. در این سایت، سود دریافتی هر ساعت یک بار محاسبه و به کاربران ابلاغ می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: ارزهای دیفای مناسب برای سرمایه گذاری

مزایای وام گرفتن از دیفای چیست؟

  • امکان وام دهی برای سرمایه گذاران
  • بدون نیاز به احراز هویت سخت‌گیرانه
  • تنوع ارزهای دیجیتالی
  • در دسترس بودن
  • قوانین انعطاف پذیر

معایب وام گرفتن

  • احتیاج به وثیقه بیشتر
  • نیاز به مهارت کافی
  • نوسانات غیرقابل انتظار در بازار

مزایای وام گرفتن از دیفای

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به روند کلی وام گرفتن از دیفای بپردازیم و به معرفی بهترین پلتفرم‌های وام دهی پرداختیم. تفاوت عمده این سیستم‌ها با یکدیگر معمولا در کیف پول‌های متنوع حمایت شده توسط آن‌ها است. همچنین هزینه‌های قابل توجه در این پلتفرم‌ها نیز لازم به دقت بیشتری در روند وام گرفتن از دیفای دارد.

در مقایسه با سیستم‌های وام دهی متمرکز، این‌گونه پلتفرم‌ها از ریسک و خطرات پایین‌تری نیز برخوردار هستند. اما این امکان وجود دارد تا قراردادهای هوشمند، با مخاطراتی کلیدی روبه‌رو باشند.

سوالات متدوال

وام از دیفای چه تفاوتی با وام از بانک دارد؟

وام از دیفای متفاوت از سیستم بانکداری است. این پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است و شما بدون نیاز به واسطه ها می‌توانید از خدمات بهره‌مند شوید.

میزان سود سالانه وام‌ دهی چقدر است؟

میزان سود بر اساس عرضه و تقاضا به طور خودکار تعیین می‌شود. توضیحات بیشتر در داخل مقاله موجود است.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.