بررسی اجمالی ولت کوینومی

 

ولت کوینومی به صورت رایگان در دسترس همه کاربران قرار دارد. البته از نظرات کاربران به نظر میرسه که برخی از کاربران هنوز منظور از رایگان بودن یک کیف پول نرم افزاری را نمی‌دانند. منظور از رایگان بودن ولت کوینومی فقط برای نصب و دانلود آن‌ها در موبایل یا کامپیوتر هست که نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

اما برای تراکنش که شامل خرید و فروش و انتقال ارز باید کارمزد پرداخت کنید. حالا این رایگان بودن را باید مقایسه کنیم با کیف پول های سخت افزاری که برای خرید آن‌ها باید حداقل چند میلیون تومان خرج کنیم.

تولید ولت کوینومی در سال ۲۰۱۴ انجام شد، اما در آن سال‌ها نام زیادی از این کیف پول نبود. بعدها در سال ۲۰۱۷ شکوفایی این ولت نرم افزاری شروع شد.

توسعه پیدا کردن برای نسخه اندروید و بعد از آن سیستم عامل ویندوز در این سال‌ها باعث شد تا تعداد کاربران به شدت افزایش یابند.

در این مقاله با ارزکت همراه باشید.

ولت کوینومی چیست؟

کوینومی در ابتدا فقط برای پشتیبانی از چند رمز ارز دیجیتال مشهور مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم توسعه پیدا کرده بود. اما در حال حاضر ما می توانیم از اکثر ارزهای دیجیتال داخل این کیف پول استفاده کنیم.

رعایت حریم خصوصی در ولت کوینومی فوق العاده است؛ چون بیشتر علاقه‌مندان به حوزه ارز دیجیتال، به دنبال حفظ حریم شخصی‌ خود هستند.

در واقع یکی از دلایلی که به رمز ارزها روی آورده‌اند همین حفظ حریم خصوصی در این ولت می‌باشد.

کیف پول کوینومی
ولت کوینومی

شرکت کوینومی به هیچ وجه اطلاعات شخصی ما را جمع آوری نمی‌کند و حتی برای جلوگیری از جاسوسی و کنجکاوی دیگران از اطلاعات تراکنش یا الگوی استفاده از این ولت، آی‌پی ما را هم از دیگران مخفی می‌کنند. 

مطلب پیشنهادی: شبکه استلار چیست؟

مزایا ولت کوینومی

ویژگی تبدیل درون برنامه‌ای یا اکسچنج داخلی به ما این اجازه می‌دهد تا بدون اینکه ارزی از ولت کوینومی شما خارج شود، آن را به راحتی ارز دیگری تبدیل کنیم.

این کیف پول با شرکت‌های شیپ شیفت ShapeShift و Changelly  چنجلی همکاری کرده، تا کاربران بتوانند درون خود کوینومی، ارزهای خود را به هم تبدیل کنند. که این کار باعث صرفه جویی در زمان و کارمزدهای اکسچنج و تبدیل رمز ارز می‌شود و مشکلات ارسال کوین‌ها به صرافی‌ها را از بین می‌برد.

برای تبدیل ارز دیجیتال‌ نیازی نیست که آن‌ها را به یک صرافی بفرستیم، تبدیل درون برنامه‌ کوینومی از مشکلاتی که در هنگام احراز هویت ایجاد می‌کند، جلوگیری خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای این ولت راهنما و پشتیبانی قوی میباشد.

با اینکه این ولت رایگان هست، ولی این ولت از طریق های مختلفی خدمات پشتیبانی را به کاربران ارائه می‌دهد. این ولت مجموعه‌‌‌ای از راهنماهای کاربری و سوالات متداول‌ها یا FAQ وجود دارد.

اگر نتوانستید پاسخ سوالاتتون را از قسمت راهنما پیدا کنید، می توانید از قسمت پورتال، تیکت جدیدی را باز کنید و پس از ارسال تیکت، یک کد پیگیری به شما داده می‌شود که بعدها می‌توانید از این شماره پیگیری، برای صحبت با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

مزایا کیف پول کوینومی
مزایا ولت کوینومی

کوینومی دارای صفحات و شبکه های اجتماعی زیادی نظیر توییتر، تلگرام و فیس بوک میباشدکه پشتیبانان فنی به طور مرتب با کاربران خود ارتباط برقرار می‌کنند. در حداکثر دو روز پاسخگوی تیکت های کاربران هستند.

اعتبار آنلاین ولت کوینومی، این ولت sub-Reddit  یا همان یک سری از انجمن‌های گفتگو در شبکه ردیت دارد، که کارکنان پشتیبانی و تیکتینگ به هرگونه سؤالی در اسرع وقت پاسخ می دهند و به مشکلات حتما رسیدگی خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی: رمز ارز استورج (storj) چیست؟

معایب ولت کوینومی

ولت کوینومی متن باز نیست و معمولا کاربرانی که به حوزه ارز دیجیتال علاقه مند هستند دوس دارند نرم افزار مورد استفاده خالی از کدهای مخرب باشد و در صورت وجود کد مخرب آن‌ها را اصلاح کنند. ولی در این ولت این شفافیت حذف شد.

نقص امنیتی این کیف پول ، در سال 2019، یکسری کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش کرده بودند که بیش از شصت هزار دلار ارز دیجیتال را به دلیل نقص امنیتی در ولت Coinomi، از دست داده اند.

به نظر می‌رسد که این ولت برای بررسی اما یکسری کلمات‌ یا اصطلاحات و عبارات بازیابی ورودی، آن‌ها را به آدرس API گوگل می‌فرستد که این کاربران ادعا دارند که حتما شخصی در گوگل، پول‌های او را دزدیده است.

این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچکدام از ولت‌ها ی تلفن همراه، تا کنون از لحاظ امنیتی هک نشده. و همچنین ادعا کرد که هیچ باگی در این ولت وجود ندارد و هیچ سرمایه ای از کاربران این ولت از دست نرفته است.

معایب کیف پول کوینومی
معایب ولت کوینومی

در هنگام نصب هر نرم افزاری باید مراقب بدافزارها باشیم.

بدون درنظر گرفتن میزان امنیت این کیف پول، اگر هکر یا مخربی، بد افزاری را روی کامپیوتر شخصی ما نصب کند، هیچ کاری برای محافظت از سیستم ما انجام نمی‌دهد.

بدافزارها می‌توانند کلیدهای خصوصی را از دسترس خارج و key-strokes را کپی و ایجاد کنند، برای هر کیف پولی خطر های زیادی وجود دارد.

بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که جدیدترین نسخه نرم افزار آنتی ویروس یا فایروال را نصب کرده‌ و هیچ فایل مشکوک و مخربی را هم دانلود نکنیم.

مطلب پیشنهادی: شت کوین چیست؟

باید نسخه‌های back up بک آپ را  حتما ایمن نگه داریم. در هنگام ساخت ولت کوینومی، اصطلاح بک‌آپ یا بازیابی به ما نشان داده می‌شود. باید اطمینان حاصل کنیم که این نسخه‌ها  در جایی امن نگهداری می‌شود. در صورت فراموش کردن رمز عبور ولت خود، می‌توانید ارزهای دیجیتال‌خود را بازیابی کنیم.

اگر دستگاهی که کیف پول روی آن نصب است، گم شود یا به سرقت برسد، تنها راه دسترسی به کلیدهای خصوصی، عبارت بازیابی بیست و چهار کلمه‌ای است.

دانلود کیف پول کوینومی
دانلود ولت کوینومی

نتیجه گیری

با توجه به نظر کاربران دربارهخ ولت کوینومی می توان گفت که:

اکثر کاربران از این کیف پول راضی بودند و فقط باید از لحاط امنیتی و متن باز در سیاست شرکت کوینومی تغییراتی انجام شود.

سوالات متداول

ولت کوینومی از کدام ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر ولت کوینومی شامل دارایی‌های بیش از 125 بلاک چین می‌باشد. و این ولت 382 توکن را ساپورت می کند.

آیا ولت کوینومی کاربرپسند هست؟

بله ولت کوینومی کاربرپسند هست و این نرم افزار در فروشگاه Google Play و فروشگاه App iTunes اپل دارای امتیاز ۴.۶ است و از نسخه های ویندوز و لینوکس هم پشتیبانی می کند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.