آشنایی با رمز ارز YFI

در تابستان سال ۱۳۹۹ اتفاق عجیبی در دنیای ارزهای دیجیتالی رخ داد. یک توکن تازه از راه رسیده به نام رمز ارز YFI به بازار عرضه شد. این توکن در مدت زمان کوتاهی توانست تا بالای ۴۹ هزار دلار نیز رشد کند و رکورد جدیدی را در دنیای رمز ارزها به ثبت برساند. در حال حاضر نیز حتی بعد از افت شدید قیمت ارزهای دیجیتالی در سال ۱۴۰۱ و آثار جنگ اکراین بر دنیا، این ارز به ارزش حدود ۶ هزار دلار نیز به فروش می‌رسد.

این موضوع باعث شد تا بسیاری از کارشناسان این حوزه به این فکر بیافتند، که چرا رمز ارز YFI تا این اندازه با ارزش است. به این دلیل قصد داریم تا در این مقاله از سایت ارزکت به بررسی ویژگی‌های رمز ارز YFI بپردازیم. 

کاربرد رمز ارز YFI

کاربرد رمز ارز YFI

در حالت کلی رمز ارز YFI را به سه منظور استفاده کرد:

  • حق رای: با در دست داشتن این توکن شما قادر هستید، در رای گیری‌های سازمانی پورپوزال، حق رای داشته باشید. به این نوع از رخداد در شبکه یرن فایننس، YIPs یا برنامه بهبود یرن شناخته می‌گویند.
  • سپرده سود آور: هنگامی که شما رمز ارز YFI را به عنوان سهام در این پروژه به اشتراک می‌گذارید، درصدی از سود محصولاتی مانند سود Vault را به شما اهدا می‌کند. 
  • رمز ارز: رمز ارز YFI یکی از با ارزش ترین دارایی‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این رمز ارز با پشتیبانی از پلتفرم‌های بزرگی مانند CEX و DEX با داشتن میلیون ها تراکنش در روز، نقد شوندگی بسیار بالایی نیز در بازار دارد. به همین دلیل است که بیت کوین و وای فای شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

سیستم پولسازی در شبکه ی DeFi چیست؟

رمز ارز YFI یک جمع کننده سود در پلتفرم DeFi محسوب می‌شود که در بستر اتریوم فعالیت می‌کند. یرن فایننس با استفاده از پروتکل‌های خود، بهترین فرصت‌ها را در DeFi پیدا کرده تا از این روش بالاترین سود را برای سرمایه گذاران فراهم کند. در حالت کلی دیفای مفاهیم پیچیده‌ای دارد که یرن فایننس آن را برای کاربران بسیار ساده تر کرده است. به این علت است که به رمز ارز YFI ماشین پول سازی نیز می‌گویند. در ادامه برای درک بهتر تعریف یرن فایننس، لازم است تا با پلتفرم دیفای نیز بیشتر آشنا شویم. 

آشنایی با سیستم امور مالی توزیع شده (DeFi)

آشنایی با سیستم امور مالی توزیع شده (DeFi)

دیفای در لغت‌نامه ارزهای دیجیتالی به معنای امور مالی غیر متمرکز می‌باشد. همچنین دیفای از قراردادهای هوشمند اتریوم قدرت می‌گیرد و یکی از مهم ترین پلتفرم‌های بستر اتریوم به حساب می‌آید. این پلتفرم به نحوی طراحی شده است که امور مالی سنتی را بدون نیاز داشتن به واسطه مانند دولت، سازمانی خاص و یا بانک‌ها، تراکنش‌ها را با سرعت هرچه تمام تر امکان پذیر کند. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد شبکه اتریوم، داشتن این نوع از قراردادهای هوشمند برای انجام تراکنش‌ها است.

مطلب پیشنهادی: پرفکت مانی

ارتباط میان DeFi و YFI

در محیط سرمایه گذاری دیفای، صندوق‌های سرمایه گذاری زیادی هستند که با استفاده درست از آن‌ها، می‌توان سود زیادی را از این راه کسب نمود. با این حال دیفای ساختار پیچیده‌ای دارد که فقط سرمایه گذاران حرفه‌ای قادر هستند تا با این روش کار کنند. yearn finance را می‌توان ساده ترین روش برای کسب درآمد، از طریق دیفای دانست. علاوه بر این یرن فایننس با انتقال مستقیم دارایی‌ها و بدون واسطه، سبب صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد. همچنین این شبکه از پروتکل‌های مختلفی بهره می‌گیرد تا به بهبود شبکه کمک کنند. 

چرا رمز ارز YFI محبوب است؟

مهم ترین مزیت شبکه یرن فایننس، بهره گیری از پلتفرم DeFi است که توانسته استراتژی‌های پیشرفته‌ برای کسب سود را برای کاربران خود فراهم کند. شما میتوانید به آسانی با مراجعه به وبسایت yearn.finance، کیف پول دیجیتالی خود را به این شبکه متصل کنید. اگر تصمیم دارید تا بدون YFI از پلتفرم DeFi استفاده کنید، بایستی برای یافتن استراتژی‌های سودآور مدت زمان زیادی را نیز صرف کنید.

رمز ارز YFI چگونه کار می‌کند؟

رمز ارز YFI چگونه کار می‌کند؟

برای بهره گیری از خدمات یرن فایننس، باید به وبسایت اصلی این پروژه مراجعه کنید تا بخش‌های اصلی آن را مشاهده کنید. قسمت داشبورد در وبسایت یرن فایننس محلی است تا مقدار دارایی موجود در حسابتان را ببینید. نکته مهمی در استفاده از yearn finance باید به آن دقت کنید این است که، این پلتفرم از نسخه بتا استفاده می‌کند. در این حالت ممکن است باگ‌هایی نیز در شبکه وجود داشته باشد.

پس در این صورت مسئولیت هرگونه سرمایه گذاری در این شبکه، به عهده خود کاربران است. بنابراین سعی کنید تا با کیف پولی وارد این پروژه شوید که در آن سرمایه اندکی داشته باشید.

بیشتر بدانید: خرید ووچر بدون احراز هویت

سخن آخر

در این مقاله سعی کرده ایم تا به سوال رمز ارز YFI چیست را به نحوی ساده به شما پاسخ دهیم. همچنین با ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند این ارز دیجیتال نیر به خوبی آشنا شدیم. با افزایش کارایی محیط یرن فایننس می‌توان تصور کرد که این ارز دیجیتال آینده درخشانی نیز داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ارزکت، به خرید و فروش رمز ارز YFI در یک محیط امن بپردازید.

سوالات متداول

کاربرد های اصلی رمز ارز YFI چیست؟

از کاربرد های این شبکه می‌توان به حق رای، سود سپرده گذاری و رمز ارز اشاره کرد.

نقش DeFi در شبکه یرن فایننس چیست؟

یرن فایننس با استفاده از شبکه دیفای، بهترین فرصت ها را پیدا می‌کند تا کاربران به سود بیشتری نیز دست پیدا کنند.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.