رمز ارز استورج (storj) چیست؟

استورج (storj) را می‌توان عاملی برای ذخیره سازی در فضای ابری با منابع آزاد دانست. برای انجام این کار از یک شبکه‌ی غیر متمرکز به منظور میزبانی از داده‌ها ارائه می‌شود. این شبکه همچنین از داده‌های میزبانی برای پردازش رمزنگاری پیشرفته ایمن بهره می‌برد. 

استورج پلتفرمی بر پایه بلاک چین است که در آن کاربران می‌توانند فضای اضافی درایو را به اشتراک بگذارند. در حقیقت این شبکه، پلتفرم ذخیره غیر متمرکز ابری است که در آن کاربران قادر هستند تا از یک محیط امن و خصوصی لذت ببرند. STORJ نیز توکن بومی شبکه می‌باشد که بستر ذخیره سازی ابری این شبکه را تامین می‌کند. تا انتهای این مقاله در ارزکت همراه ما باشید تا نگاهی به تاریخچه و عملکرد استورج (storj) بیاندازیم. 

استورج (storj) چیست؟

ارز دیجیتال استورج (storj) محیطی غیرمتمرکز و متن بازی است که امکان ذخیره سازی ایمن با رعایت حریم خصوصی، به کاربران خود می‌دهد. ذخیره سازی از این طریق بدون داشتن مرجعی مرکزی کار می‌کند. و داده‌ها با تقسیم شدن به بخش‌های کوچکتر و توزیع آن در یک شبکه سراسری امکان پذیر است. استورج (storj) شبکه ای متن باز بر پایه بلاک چین اتریوم است که برای نگهداری غیرمتمرکز داده‌ها، طراحی و توسعه داده شده است. به آن فضای ذخیره سازی غیر متمرکز (Decentralized Cloud Storage) نیز گفته می‌شود.

همچنین استورج (storj) به عنوان بستری برای انتقال و پشتیبانی رسانه نیز شناخته می‌شود. ابداع کنندگان، این پلتفرم را فراتر از یک فضای ذخیره سازی ابری می‌دانند و به دنبال ارائه خدمات بیشتری به کاربران خود هستند. استورج در واقع تصمیم دارد تا با کمک وجود مقادیر زیادی از فایل‌های ویدیویی، عکس و صوتی و غیره، باید به یک بستر تحویل محتوای همه جانبه تبدیل شود.

استورج (storj) چیست؟

استورج (storj) چگونه کار می کند؟

ماهیت کار پلتفرم ارز دیجیتال استورج شباهت‌های زیادی به فناوری تورنت دارد. شاید بدانید که تورنت با استفاده از یک شبکه P2P عمل می‌کند. در این روش، هر کدام از فایل‌های ذخیره شده به بخش‌های کوچکتری تبدیل شده و سپس بین کاربران شبکه توزیع می‌شود. در این حالت کاربران نسخه‌های مختلفی را ذخیره سازی خواهند کرد.

هنگامی که کاربری یک نسخه کپی را درخواست می‌کند، یک Seed به سایر بخش‌های مختلفی که در اختیار کاربران قرار دارد ارسال می‌شود. پس از آن تورنت قسمت‌های مختلف فایل را جمع آوری کرده و فایل اصلی باز دوباره سازی می‌کند. این پلتفرم به جای ذخیره سازی یک فایل در جای مشخص، به کاربر این امکان را می‌دهد تا بخش‌های مختلف فایل را از منابع مختلف دانلود کند. این سیستم ذخیره و انتقال غیرمتمرکز به storj این امکان را می‌دهد تا خود را به عنوان یک روش دانلود سریعتر معرفی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کیف پول ارز دیجیتال

خالق استورج (storj) 

پلتفرم استورج به وسیله شاون ویلکینسون در سال ۲۰۱۴ بنیان‌گذاری شد. وی توانست تا این نرم افزار تا در آتلانتا توسعه داده و در ساخت آن نیز از فناوری بلاک چین بهره ببرد. در این حین جان کوین نخستین وایت پیپر این شبکه را در سال ۲۰۱۴ انتشار دارد. اگرچه استورج (storj) در طی زمان دستخوش تغییراتی شد اما جزئیات و مفهوم کلی این طرح همان چیزی است که امروزه در اختیار کاربران قرار دارد.

استورج (storj) در سال ۲۰۱۴ موفق شد، تعداد ۹۱۰ بیت کوین را جمع آوری کند. ۳ سال بعد نیز، این شبکه موفق شد تا ۳ میلیون دلار بیت کوین را از طریق استخراج به دست آورد. با رشد چشمگیر ارزش بیت کوین نیز استورج (storj) سودی معادل ۳۰ میلیون دلار کسب کرد. این واقعه قدم بعدی برای توسعه شبکه استورج (storj) به شمار می‌رفت. 

ویژگی های استورج (storj)

ویژگی های استورج (storj)

امروزه بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری، آمازون و گوگل هستند که در این زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند. استورج نیز برای اینکه با این دو غول فناوری رقابت کند بایستی مزیت‌های زیر را داشته باشد.

کارمزد پایین‌ تر

استورج با مقرون به صرفه دانستن هزینه‌های زیرساخت خود نسبت به گوگل و آمازون، سعی در ارائه راه حلی برای آسان تر کردن امور کاربران دارد. راهکار اصلی این ایده نیز، عدم راه اندازی مراکز داده‌ای است که هزینه‌های نگهداری بالایی نیز دارند. پس در این صورت، هزینه‌ها نیز تا یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

مقیاس پذیری بهتر

در عصر افزایش تقاضای روز افزون منابع و فضای نگهداری اطلاعات، این پلتفرم روش مقیاس پذیری را به کاربران ارائه می‌دهد. ذخیره داده‌هایی که حجم بالایی دارند، چالش‌های زیادی را نیز خواهند داشت. توسعه دهندگان این پلتفرم مدعی شده‌اند که فضای کافی برای گسترش مناسب تقاضای عمومی فراهم خواهد کرد. این شبکه با کمک فناوری شاردینگ، توزیع داده‌ها و رمزنگاری در بین نودها، امیدوار است تا از سیستم‌های سنتی پیشی گرفته و عملکرد بهتری را به کاربران ارائه دهد. به پروسه تقسیم داده‌ها در بستر استخراج، شاردینگ می‌گویند. 

بیشتر بدانید: خرید پول دیجیتال

ذخیره سازی امن

روش ذخیره سازی معرفی شده توسط storj عملکردی شبیه به اینترنت را دارد. این بدان معناست که هیچگونه کنترلی به وسیله یک نهاد مرکزی بر روی میلیاردها سیستم وجود نخواهد داشت. 

استورج (storj) چگونه کار می کند؟

سخن پایانی

فضای ذخیره سازی امن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در عصر امروزی به شمار می‌رود. در این حالت هرچقدر عملکرد سیستم‌های ارائه دهنده این خدمات بهتر باشد، با استقبال زیادی نیز روبه‌رو خواهند شد. به عبارتی حرکت به سوی خدمات غیر متمرکز، پدید آورنده ایده‌های بهتر و نوین تری خواهد بود.

سوالات متداول

استورج (storj) چیست؟

استورج (storj) فضایی غیرمتمرکز و متن بازی است که در آن امکان ذخیره سازی امن با رعایت حریم شخصی، به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین ویژگی های استورج چیست؟

ذخیره سازی امن، مقیاس پذیری بهتر، کارمزد های کمتر.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.