بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال برا نوسان گیری کدامند؟

اندیکاتورهای ارز دیجیتال جهت تحلیل تکنیکال، دارای انواع مختلفی هستند. تحلیل‌گران ارز دیجیال از اندیکاتورها جهت فهم و درک بهتر و بیشتر رفتار قیمت در بازارهای ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که تحلیل با اندیکاتورهای ارز دیجیتال بسیار کار راحتی بوده و نیز هشدارها و سیگنال‌های خرید و فروش در آن به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است که، زمانی که افراد قصد انجام تحلیل تکنیکال دارند، با تعداد شاخص‌های زیادی رو به رو خواهند بود. همچنین، آن دسته از افرادی که به ترید روزانه پرداخته یا به وسیله نوسانات قیمت، به گونه‌ای کسب سود می‌کنند و همچنین افرادی که می‌خواهند خرید بلند مدت داشته و یا قصد انجام سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال دارند، می‌توانند از اندیکاتورهای ارز دیجیتال استفاده کنند.

از آنجایی که این روش تحلیل، طرفدار بسیاری در میان تحلیلگران پیدا کرده است، ما در این مطلب از وب سایت ارزکت قصد داریم بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال را به شما معرفی کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: معرفی صرافی dydx

معرفی دقیق ترین و بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال

به حدی شاخص در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال دارای اهمیت است که، تعدادی از تحلیل‌گران و تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای بازار، اندیکاتورهای ارز دیجیتال مخصوص خود را نوشته و از آن جهت خرید و فروش بهره می‌گیرند. به همین جهت ما در ادامه سعی نمودیم تا بهترین و دقیق ترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

اندیکاتور قدرت نسبی یا RSI

این اندیکاتور یک اسیلاتور بوده که کار آن مشخص نمودن خریدارن و فروشندگان بازار است. اندیکاتور RSI با توجه به قیمت بسته شده ارز دیجیتال طی یک دوره، قدرت نسبی بازار را نمایش می‌دهد. نوسان این اسیلاتور بین صفر و صد است. لازم به ذکر است که، اندیکاتور قدرت نسبی نشان‌دهنده مومنتوم بازار است که آن را در تغییرات قیمت و روند قیمتی در بازار نمایش می‌دهد.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال

از طرفی، در صورتی که قیمت رو به افزایش بوده اما مومنتوم در حال کاهش باشد، این امر بالا بودن روند صعودی را نشان داده و نیز افزایش مومنتوم را در پی خواهد داشت و نشان‌دهنده این است که، تریدرها همچنان در حال خرید آن هستند.

گفتنی است که، اندیکاتور RSI دارای دو محدوده و منطقه اشباع فروش و اشباع خرید است. در صورتی که شاخص قدرت نسبی، عددی بیش از 70 را نشان دهد، این بدان معنا است که، بازار در محدوده اشباع خرید است. اما زمانی که این مقدار، عددی کمتر از 30 را نشان دهد، یعنی بازار در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است.

به عنوان مثال، هر چقدر که اندیکاتور RSI به سقف و یا کف خود که 100 یا 0 است نزدیک‌تر شود، اتمام روند فعلی، تغییر روند یا پولبک زدن به سطح مقاومت و سطح حمایت در پیش است.

با این وجود، بالا بودن عدد اندیکاتور قدرت نسبی نشان‌دهنده اصلاح قیمت یا بازگشت روند آن است. لازم به ذکر است که، انجام معاملات و خرید و فروش، صرفا با در نظر گرفتن اندیکاتور RSI کار درستی نیست؛ چراکه این اندیکاتور مانند هر اندیکاتور یا ابزار تحلیل دیگری، دارای یک سری خطا است. بنابراین روشی صحیح است، که در کنار استفاده از اندیکاتور منتخب، از دیگر اندیکاتورها و ابزار تحلیل استفاده شود. همچنین استفاده همزمان از چند اندیکاتور، درصد خطا را بسیار پایین می‌آورد.

مطلب پیشنهادی: خرید زمین در متاورس

اندیکاتور میانگین متحرک یا Moving Average

اندیکاتور میانگین متحرک تغییرات قیمت را به صورت اصلاح شده و نیز با در نظر گرفتن میانگین قیمت در یک دوره زمانی، نشان می‌دهد. این شاخص به افراد کمک می‌کند تا روند قیمت به راحتی قابل مشاهده باشد. همچنین از آنجایی که اندیکاتور Moving Average در گذشته از داده‌های قیمتی استفاده کرده است، به عنوان یک شاخص پس‌رو از آن یاد می‌شود. در بین میانگین‌های متحرک، میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی، بیشترین کاربرد را دارند.

بهترین اندیکاتور برای فیوچرز

میانگین متحرک ساده ( SMA) ، میانگین قیمت را در یک دوره زمانی مشخص نشان می‌دهد. به عنوان مثال، میانگین متحرک ساده 10 روزه، میانگین قیمت را در 10 روز گذشته محاسبه کرده و نمایش می‌دهد.

همچنین، میانگین متحرک نمایی (EMA)، میانگین قیمت در یک دوره مشخص را با ضریب بیشتر روزهای اخیر محاسبه می‌کند. هرچه دوره زمانی این شاخص بیشتر باشد، تغییرات اندیکاتور به نسبت قیمت، کندتر و با تاخیر بیشتر خواهد بود. مثلا میانگین متحرک 200 روزه به نسبت میانگین متحرک 50 روزه، کندتر است.

تریدرها از اندیکاتور میانگین متحرک به عنوان ابزاری برای تشخیص روند بازار استفاده می‌کنند. مثلا در صورتی که قیمت برای مدتی، بالای میانگین متحرک 200 روز، نوسان کند؛ تریدرها بر این باور خواهند بود که بازار صعودی است.

یکی دیگر از کاربردهای بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال، اندیکاتور میانگین متحرک، استفاده از دو نوع از این اندیکاتور با دوره زمانی متفاوت و نیز در نظر گرفتن تقاطع آن‌ها به عنوان سیگنالی برای خرید و فروش است.

اندیکاتور مک دی یا MacD

این نوع اندیکاتور نیز جهت شناسایی مومنتم بازار با استفاده از دو میانگین متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص دو خط دارد: خط مک دی و خط سیگنال.

خط مک دی، تفاضل میانگین متحرک نمایی 26 روزه از میانگین متحرک نمایی 12 روزه را مشخص می‌کند. در طرف دیگر، خط سیگنال، میانگین متحرک نمایی 9 روزه خود خط مک دی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، در اندیکاتور مک دی از نمودار هیستوگرام استفاده می‌شود که این نمودار، تفاضل بین خط مک دی و خط سیگنال می‌باشد. یکی از کاربردهای اندیکاتور MacD، مشاهده واگرایی بین قیمت و اندیکاتور بوده که معمولا یک نشانه‌ قدرتمند در تغییر روند بازار است.

خوب است بدانید که، اندیکاتور مک دی و اندیکاتور RSI به محاسبه مومنتوم بازار می‌پردازنند، اما با این امر توسط دو روش متفاوت. صورت می‌گیرد. در نتیجه، استفاده همزمان از این دو اندیکاتور‌ می‌تواند باعث کاهش چشمگیری از خطا شود.

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال

مطلب پیشنهادی: بهترین ابزار ترید روزانه

اندیکاتور استوکستیک RSI یا استوک  RSI

اندیکاتور‌ استوک RSI نیز یک اسیلاتور جهت محاسبه مومنتم بازار است. در این اندیکاتور‌ همانند اندیکاتور RSI محدوده اشباع خرید و اشباع فروش وجود دارد. این شاخص، بدین صورت است که، ه برای محاسبه آن به جای استفاده از اطلاعات قیمت، از اطلاعات اندیکاتور RSI استفاده می‌شود.

به دلیل بالا بودن سرعت تغیرات این اندیکاتور نسبت به اندیکاتور RSI، فرصت‌های خرید و فروش بیشتری در اختیار افراد است. لازم به ذکر است که، بیشترین استفاده از این شاخص در مواقعی است که در محدوده اشباع خرید و فروش قرار دارد. همچنین، محدوده بالای 80، محدوده اشباع خرید و محدوده زیر 20، محدوده اشباع فروش است.

 استوک RSI صفر نیز بدین معنا است که، اندیکاتور RSI در دوره زمانی تعیین شده در کمترین حد خود قرار گرفته است. همچنین استوک RSI صد، نشان‌دهنده بالا بودن بیش از حد شاخص است.

سخن نهایی

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

سوالات متداول

نمونه های دیگر اندیکاتورهای ارز دیجیتال کدامند؟

اندیکاتور شاخص کانال کالا، اندیکاتور شاخص میانگین جهت‌ دار، اندیکاتور بولینگر باند

شاخص SSR چیست؟

شاخص (Stablecoin Supply Ratio) نسبت عرضه بیتکوین به عرضه تمامی Stable Coin ها است. تغییرات این شاخص یکی از موارد مهم بررسی وضعیت بازار است.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.