معرفی بازی گالا (GALA)

بازی گالا یا گالا گیمز (Gala Games) پلتفرمی است که بازی‌‌های بلاک چین را‌‌ می‌سازد. در اصل بازی گالا در ذات خود یک بازی نیست و یک بستری برای توسعه بازی‌‌های دیجیتال است. هدف اصلی گالا گیمز بازگرداندن گیمرها به تفکر خلاق با استفاده از بازی‌‌های جدید به جای بازی‌‌های سنتی است. در این روش گیمرها اجازه دارند تا دارایی خود را به وسیله فناوری بلاک چین کنترل کنند. یعنی با استفاده از بازی گالا، گیمرها‌‌ می‌توانند به جای اینکه یک رویه تکراری و از پیش تعیین شده را دنبال کنند، با استفاده از خلاقیت خود آینده بازی را رقم بزنند.

بازیکنان و گیمر‌ها با استفاده از توکن‌‌های NFT که در اختیار دارند، آینده بازی را تعیین کنند. درسال 2020 بازی گالا به عنوان یک بازی بلاک چینی راه اندازی و عرضه شد و در همان روز‌‌های ابتدایی مورد استقبال اکثر گیمرها قرار گرفت. دلیل این محبوبیت این بود که پلتفرم گالا گیمز یکی از اولین بسترهای بلاک چینی بود که به کاربران اجازه‌‌ می‌داد با بازی کردن، به درآمد برسند. بازی گالا به کاربران و بازیکنان خود به عنوان پاداش ارز دیجیتال گالا را هدیه‌‌ می‌داد.

پلتفرم بازی گالا (Gala Games) توسط یک تیم 60 نفره توسعه یافته که تاکنون بیش از 1.3 میلیون کاربر از سر تا سر دنیا از این پلتفرم استفاده‌‌ می‌کنند. این پلتفرم که توسط اریک شایر مایر (Eric Schiermeyer) به عنوان مدیر عامل اداره‌‌ می‌شود، با عنوان “بازی‌‌های بلاک چینی که واقعا‌‌ می‌خواهید آن را بازی کنید” در بازار دیجیتال مورد توجه افراد قرار گرفت. در ادامه از این مطلب با ما در ارزکت همراه باشید تا به معرفی کامل بازی گالا، نحوه خرید ارز گالا و کیف پول هایی که از ارز گالا پشتیبانی‌‌ می‌کنند، بپردازیم.

معرفی بازی بلاک چینی گالا

هدف اصلی بازی گالا تحول صنعت بازی و گیمینگ است که به عنوان یکی از پول سازترین صنایع دیجیتالی دنیا به شمار‌‌ می‌آید. در این بازی کنترل بازی به طور کامل در اختیار بازیکنان قرار‌‌ می‌گیرد و آن‌ها‌‌ می‌توانند با توکن‌‌های NFT که در اختیار دارند، بازی را به سمتی پیش ببرند که خود‌‌ می‌خواهند. بازی گالا به عنوان یک بازی بلاک چین این هدف را دنبال‌‌ می‌کند که بازی هایی را در اختیار کاربران قرار دهد که واقعا‌‌ می‌خواهند آن را بازی کنند.

گالا گیمز در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژی بلاک چین کنترل بازی و دارایی‌‌های بازی را در اختیار گیمر‌ها بگذارد و از آن‌ها بخواهد تا با قدرت تفکر و خلاقیت خود بازی را به پیش ببرند. تا قبل از این کار، بازی‌ها به نحوی بود که بازیکنان‌‌ می‌توانستند با استفاده از دلار یا دیگر ارزهای فیات، دست به خرید دارایی درون بازی بزنند و ابزار مورد نظر برای بازی را تهیه کنند. اما این کار ممکن بود با ریسک بسیار زیادی برای بازیکنان همراه باشد. سازنده بازی‌‌ می‌توانست با زدن یک دکمه، بازی را از بین ببرد و دارایی‌‌های بازیکنان از دست برود.

گیمرها و بازیکنان فعال در پلتفرم گالا گیمز‌‌ می‌توانند از طریق توکن‌‌های غیر مثلی (NFT) بر روی حاکمیت بازی اثر بگذارند. همچنینی آن‌ها اجازه دارند در رای گیری‌‌های پلتفرم گالا شرکت کنند و از تیم توسعه دهنده بخواهند تا بر روی بازی‌‌های محبوب، سرمایه گذاری بیشتری کنند و بودجه آن را تامین کنند. تیم گالا گیمز از ارز دیجیتال گالا برای خرید NFT در بازی‌ها استفاده‌‌ می‌کند.

آموزش بازی star town - بازی گالا

تا به امروز پلتفرم بازی گالا فقط یک بازی به اسم ستاره شهر ((Town Star)) را معرفی کرده است و در کنار آن به توزیع NFT‌‌های قابل جمع آوری به نام VOX  پرداخته است. البته گالا گیمز در نظر دارد تا در آینده نزدیک بازی‌‌های بسیاری را که فانتزی، استراتژی و یا علمی تخیلی هستند را ساخته و در بازار برای علاقمندان عرضه کند.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره ارز ریپل.

بازی گالا (گالا گیمز) چطور کار‌‌ می‌کند؟

پلتفرم بازی گالا مثل پلتفرم‌‌های توزیع Steam Store یا GOC است و در آن بازی‌‌های متنوعی ارائه‌‌ می‌شود. تفاوت اصلی گالا گیمز این است که تمام بازی‌ها در آن به طور 100 درصد رایگان است و از طریق برنامه‌‌های غیرمتمرکز (Dapps) بر بستر بلاک چین قرار گرفته است. همان طور که گفتیم تا امروز گالا گیمز فقط بازی ستاره شهر را در دسترس بازیکنان قرار داده است اما در حال کار کردن بر روی 4 بازی دیگر نیز هست:

  • Mirandus: این بازی که یک بازی حماسی است، بازیکنان در محل‌‌های متفاوت باید با هیولاها مبارزه کنند و با انجام این بازی فانتزی ماراجویی درآمد کسب کنند.
  • Spider Tank: اسپایدر تنک یک بازی چند نفره است که گیمرها باید با استفاده از تانک‌‌های عنکبوتی و جنگ افزارهایی که در اختیار دارند، در صحنه‌‌های مختلف با یکدیگر‌‌ می‌جنگند و در صورت پیروزی‌‌ می‌توانند درآمد داشته باشند.
  • Fortified: اینبازی که یک بازی دفاع از قلعه ی دو به دو است، دارایی‌‌های بازیکنان‌‌ می‌تواند برای استحکام قلعه و مقابله با حمله‌‌های طرف مقابل استفاده شود. هر چه بهتر بازی کنید، دارایی‌‌های بیشتری کسب‌‌ می‌کنید که در مراحل بعدی‌‌ می‌تواند به شما در پیشبرد بازی کمک کند.
  • Echoes of Empire: این بازی یک بازی استراتژی علمی-تخیلی در سبک حماسی است که بازیکنان باید برای کسب منابع کمیاب که در سراسر جهان پخش شده با یکدیگر رقابت کنند و هر کس که منابع بیشتری را به دست آورد، درآمد بیشتری نیز خواهد داشت.

 دلایل منحصر به فرد بودن بازی گالا

این بازی‌‌های گالا که مبتنی بر بلاک چین هستند، نوع جدیدی از بازی‌ها نیستند که در این بستر عرضه شده‌اند، اما رویکرد بازی گالا به گونه‌ای بود که با تصاحب دارایی‌ها توسط خود بازیکنان، محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر بازی‌‌های بلاک چینی پیدا کرد. دامه به معرفی ویژگی‌‌های بازی‌‌های گالا‌‌ می‌پردازیم که آن‌ها را به نسبت به دیگر پلتفرم‌‌های بازی منحصر به فرد کرده است:

قرار گرفتن بر روی بلاک چین بایننس اسمارت

بازی گالا در ابتدا بر روی بلاک چین ارز اتریوم قرار گرفته بود، اما این اواخر با استفاده از برنامه‌‌های غیرمتمرکز
(Dapps)، توکن گالا به عنوان یک ارز دیجیتال به شبکه بایننس اسمارت چین منتقل شد. این کار باعث شد تا بازیکنان و گیمرهای حرفه ای بتوانند کارمزد تراکنش‌‌های خود را که در شبکه اتریوم بالا بود، به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بازی‌‌های متنوع و گوناگون

این پلتفرم بلاک چینی بازی‌‌های متنوعی را قرار است در سبک‌‌های مختلف ارائه دهد. انواع مختلف بازی‌‌های ارائه شده توسط این پلتفرم در ژانر‌‌های نقش آفرینی و ماجراجویی، گردش در فضا و تخیلی، دفاعی و استراتژیک و هیجانی است.

بازی گالا میراندوس

فروشگاه دورن برنامه ای بازی گالا

بازی گالا با دارا بودن یک فروشگاه داخل بازی‌‌های خود، این امکان را به بازیکنان خود‌‌ می‌دهد تا به راحتی برای بازی‌ها غنائم و تجهیزات را خریداری کنند. کاراکترهای جدید را انتخاب کنند تا عملکرد گیمینگ خود را بهبود ببخشند و بتوانند علاوه بر یک تجربه بازی مناسب، درآمد بیشتری کسب کنند و نقدینگی بیشتری در اختیار داشته باشند.

مبتنی بر یک جامعه بزرگ

در اکثر بازی‌‌های پلتفرم‌‌های دیگر، تعداد بازیکنان بین ده‌ها تا صدها هزارنفر است، اما در بازی گالا بیش از 1.3 میلیون کاربر به عنوان بازیکن حضور دارند. چون این بازی‌‌های گالا به راحتی در اختیار صاحبان بازی قرار‌‌ می‌گیرد و آن‌ها کنترل کامل بر روی بازی‌ها دارند، استقبال زیادی از آن‌‌ می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال گالا GALA چیست؟

بازی‌‌های گالا که بر روی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین ساخته شده اند دارای یک ارز دیجیتال محلی به نام ارز گالا هستند. از این ارز به عنوان توکنی برای خرید و فروش درون برنامه ای بازی گالا استفاده‌‌ می‌شود. شما‌‌ می‌توانید با داشتن ارز گالا، آیتم ها، آواتارها و تجهیزات مورد نیاز را در بازی‌ها خریداری کنید. گالا در ابتدا با استاندارد ERC20 بر روی شبکه بلاک چین اتریوم ساخته شده بود، اما بعد از این که پلتفرم گالا گیمز به بایننس اسمارت چین انتقال یافت، گالا به یک توکن BEP20 تبدیل شد.

شرکت سازنده گالا گیمز اعلام کرد که تعداد کل توکن‌‌های گالا 35 میلیارد واحد تعیین شده است و تاکنون حدود 7 میلیارد از این ارز در بازار گردش دارد. در حال حاضر این ارز در بین 40 تا 50 امین ارز دیجیتال برتر قرار گرفته است و با قیمت حدودی 0.7 دلار معامله‌‌ می‌شود.

بازی گالا

خرید ارز گالا و کیف پول‌‌های آن

چون ارز گالا روی شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین قرار گرفته است، پس از تمام کیف پول هایی که از این دو شبکه پشتیبانی‌‌ می‌کنند،‌‌ می‌تواند استفاده کند. در زیر کیف پول‌‌های معروف پشتیبانی کننده از ارز گالا و همچنین صرافی هایی که‌‌ می‌توان از آن ارز گالا را خریداری کرد، معرفی‌‌ می‌کنیم:

کیف پول‌‌های ارز گالا

  • کیف پول تراست والت
  • اتمیک ولت
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس
  • ولت ترزور

صرافی‌‌های عرضه کننده ارز گالا

  • صرافی بایننس
  • صرافی کوین بیس
  • صرافی کوکوین

البته استفاده از این صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها برای ایرانیان عملا غیرممکن است. شما‌‌ می‌توانید با استفاده از صرافی‌‌های ایرانی مثل ارزکت، نسبت به خرید و فروش این ارز دیجیتال اقدام کنید. از آن جایی که هنوز به طور کامل تمام بازی‌‌های گالا گیمز معرفی نشده اند، پیش بینی‌‌ می‌شود با عرضه آن ها، آینده ارز گالا نیز روشن باشد و افزایش قیمت برای توکن گالا را شاهد باشیم.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن