ارز پکس گلد چیست؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که ارز پکس گلد چیست؟ در حقیقت پکس گلد، ارز دیجیتالی با پشتوانه مالی است که سبب با ثبات بودن و محبوبیت آن می‌شود. این ارز دیجیتال با نماد تجاری PAXG شناخته می‌شود. طبق اعلام رسمی شرکت پکسوس این شرکت در ازای میزان خرید کاربرانش، همان مقدار طلا را نیز در بانک برنیک ذخیره می‌کند.

در این حالت همه خریداران PAXG، مالکان طلای ذخیره شده در این بانک به حساب می‌آیند. هر اونس طلای تروا معادل یک توکن پکس گلد است. هم‌اکنون که بازار ارزهای دیجیتالی داغ است و همچنین فناوری بلاک چین نیز به زندگی روزمره انسان وارد شده است، زمان آن است که پروژه‌های بیشتری را نیز بشناسیم. در ادامه قصد داریم تا به بررسی جامع ویژگی‌های ارز پکس گلد بپردازیم، پس با ارزکت همراه ما باشید.

تاریخچه ارز پکس گلد

تاریخچه ارز پکس گلد

موسسه مالی پکسوس، هم مسیر با قوانین و ضوابط اداره خدمات مالی نیویورک است. طبق گفته موسسان این شرکت، هدف پکسوس جابه جایی دارایی‌های فیزیکی و دیجیتالی به شمار می‌رود. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به BUSD اشاره کرد، که یکی از محبوب ترین استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود.

ارز پکس گلد برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به وسیله گروهی از افراد با تجربه در حوزه‌های گوناگون پایه‌گذاری شد. برخی از این افراد، کارمندان سابق سیلیکون ولی و وال استریت نیز بودند. مدیر عامل فعلی پکس گلد چارلز کاسکاریا می‎‌باشد. با رشد چشمگیری که در سال ۲۰۲۰ شاهدش بودیم، این ارز نگاه‌های زیادی را به سوی خود جلب کرد.

مطلب پیشنهادی: خرید ووچر پرفکت مانی

هدف از ساخت ارز پکس گلد

برای آن‌که از اهداف این پروژه آگاه شویم، باید دید که تیم توسعه‌دهنده و عرضه‌کننده این ارز دیجیتال چه می‌گویند. طبق گفته سازندگان PAXG، بهبود اکوسیستم اقتصادی، گسترش یک شبکه هماهنگ برای مبادلات آسان از اهداف اصلی ساخت این پروژه می‌باشد. این آلت کوین به دنبال مسیری است که بیت کوین آن را بنیان نهاد.

مزایای استفاده از PAXG

شما با خریداری ارز پکس گلد ، به میزان خریدی که انجام داده‌اید مالک شمش‌های طلا خواهید شد. از جمله مزایایی که این ارز دیجیتال نسبت به سایر رقبای خود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تملک جزیی
  • پشتوانه فیزیکی از جنس طلا
  • تسویه حساب سریع
  • بدون هزینه نگهداری

تمام مواردی که گفته شد، به رشد سرمایه آن به بیش از ۵۰ میلیون دلار انجامیده است. بهتر است بدانیم، که PAXG در پلتفرم اتریوم فعالیت می‌کند. به همین دلیل است که با توکن‌هایی که از ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، سازگار است. همچنین پکس گلد قابلیت استفاده از بازارهای طلا بدون ETF و سایر محصولات مشتق شده از طلا را نیز فراهم می‌کند.

بازخرید پکس گلد

بازخرید پکس گلد

هر توکنی که در دنیای ارزهای دیجیتالی موجود است، قابلیت بازخرید از طریق طلا را نیز دارد. البته به شرطی که حداقل مقدار ارزش آن معادل با یک اونس طلای تروا باشد. توکن پکس گلد به صورت کاملا متمرکز به وسیله شرکت پکسوس جمع آوری شده و در شبکه اتریوم نیز سوزانده می‌شوند. همچنین PAXG را می‌توان به ۱۸ واحد اعشار تقسیم بندی نمود.

بهترین کیف پول برای ذخیره PAXG

هر کیف پول ارز دیجیتال که قابلیت پشتیبانی از بستر اتریوم را دارد، قادر است تا توکن‌های پکسوس را نیز بر اساس قراردادهای هوشمند ذخیره و یا مبادله کند. همینطور قابلیت مشاهده تاریخچه نقل و انتقالات نیز در این شبکه وجود دارد. همانطور که به آن اشاره شد، پکسوس گلد قابلیت ذخیره سازی در کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی کند را دارد. اتمیک والت، تراست والت، گمینی والت و غیره، از جمله این موارد هستند.

نحوه عملکرد پکس گلد

ارز پکس گلد به منظور بهره‌برداری از چندین مورد، توسعه داده شده است. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کنترل نوسانات دارایی‌های دیجیتالی
  • حذف تنش‌ها در تراکنش‌های بین‌المللی
  • ایجاد ارز پایدار در کشور‌های ناپایدار، در حوزه اقتصادی
  • پرداخت‌های مطمئن در بستر بلاک چین

روش توکن سازی از دلار به PAXG نیز به این صورت است که:

  • واریز به شکل دلاری برای کاربران
  • بهره گیری از قراردادهای هوشمند و تولید پکس گلد
  • تا زمانی که در حساب بانکی صادر کننده دلار موجود باشد، پکس گلد جدید به کاربر ارسال می‌شود

نحوه خرید عرضه PAXG

نحوه عرضه PAXG

هنگامی که شما ارز پکس گلد را خریداری می‌کنید، مقدار طلایی در اختیار بانک برینک قرار داده می‌شود. شرکت پکسوس شمش‌های طلا را به صورت اختصاصی در دسترس خود قرار می‌دهد. تا هنگام بازخرید طلای فیزیکی، توکن‌های پکس گلد آن سوزانده شود. به این طریق دیگر تورمی درکار نخواهد بود. در نهایت هیچ یک از توکن‌های پکس گلد نیز بدون پشتوانه نخواهند بود.

بیشتر بدانید: صرافی خرید و فروش تتر

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ارز پکس گلد پرداختیم و با آن آشنا شدیم. این ارز از دسته استیبل کوین‌ها به شمار می‌رود که پایداری خود را در نوسانات شدید بازار حفظ کنند. یکی از دلایلی که به شما اطمینان می‌دهد تا به راحتی و با خیالی آسوده به خرید و فروش PAXG بپردازید، داشتن یک پشتوانه فیزیکی برای این ارز دیجیتالی است. اگر شما نیز طرفدار طلا در در شبکه اتریوم هستید، شانس سرمایه گذاری در ارز پکس گلد را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

سوالات متداول

از مزایای ارز پکس گلد چه مواردی را می‌توان عنوان کرد؟

از این موارد می‌توان به پشتوانه فیزیکی، تملک کامل دارایی‌ها، تسویه حساب و نبود هزینه نگهداری آن اشاره کرد.

هدف از ابداع ارز پکس گلد چیست؟

کنترل نوسانات بازار رمز ارزها، حذف تنش‌های موجود در تراکنش‌های بین المللی، ایجاد یک ارز پایدار و پرداخت امن در بستر بلاک چین.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.