ارز ترا (Terra)

ارز ترا (Terra) به عنوان یک بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند است که توکن اختصاصی این شبکه بلاک چین، لونا (Luna) نام دارد. در واقع ترا به خودی خود یک رمز ارز نیست و یک پلتفرم است. اگر شما هم قصد حضور در بازار ارزهای دیجیتال را دارید و یا به صورت مبتدی در دنیای کریپتو فعالیت‌‌ می‌کنید، حتما نام ترا را شنیده اید.

ارز دیجیتال ترا (لونا) با نماد اختصاری LUNA شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۳.۴۹ میلیارد دلار، در رتبه ۹ بازار قرار داشته و سهم ۱.۳۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. ارز دیجیتالی ترا خود را با استفاده از استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز فیات و ترکیب مزایای ارزهای دیجیتال بدون مرز با ثبات قیمت ارزهای فیات، متمایز می‌کند.

در ادامه این مطلب از ارزکت‌‌ می‌خواهیم درباره ارز ترا و لونا، تاریخچه پلتفرم ترا، روند ارزش این ارز دیجیتال، صرافی‌ها و کیف پول‌‌های پشتیبانی کننده از این رمز ارز اطلاعات بیشتری در خدمت شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پلتفرم ترا چیست؟

ترا یک شبکه بلاکچین است که قصد دارد با استفاده از ویژگی‌‌های بلاک چین، بزرگترین شبکه پرداخت را ایجاد و آن را توسعه دهد. شبکه ترا با استفاده از کازموس اس دی کی (Cosmos SDK) ساخته شده و تخصص اصلی آن ساخت استیبل کوین است. در این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام (Tendermint Delegated Proof of Stake) استفاده‌‌ می‌شود.

Terra یک بلاک چین است که باعث‌‌ می‌شود تا کاربران بتوانند استیبل کوین‌‌های متصل به ارزهای فیات ایجاد کنند. ارز دیجیتال ترا برای طیف گسترده ای از استیبل کوین‌‌های مختلف قابلیت قرارداد هوشمند را فراهم کرده است.

ارز ترا چیست؟

مزایای شبکه ارز ترا (Terra)

ارز دیجیتال ترا (Terra) در حال حاضر استیبل کوین‌‌های مختلفی دارد که به دلار امریکا، یورو و وون کره جنوبی متصل هستند. امروزه TerraUSD یکی از استیبل کوین‌‌های بزرگ و باارزش بازار کریپتو است. شبکه ترا با هدف ثابت نگه داشتن قیمت این استیبل کوین ها، از الگوریتم هایی استفاده‌‌ می‌کند تا نوسانات تقاضا برای این استیبل کوین‌ها را بررسی کند.

وقتی تقاضا برای یک استیبل کوین بالا‌‌ می‌رود، تراکنش‌ها بیشتر‌‌ می‌شود و قیمت آن استیبل کوین بالا‌‌ می‌رود. برعکس این حالت نیز صادق است. وقتی تقاضا برای یک استیبل کوین کاهش‌‌ می‌یابد، نرخ آن ارز نیز کاهش‌‌ می‌یابد. هدف شبکه ترا این است که نوسانات کم شود و قیمت استیبل کوین‌ها ثابت بماند.

از مزایای دیگر شبکه پرداخت ارز دیجیتال ترا‌‌ می‌توان موارد زیر را نام برد: کارمزد تراکنش کم، امکان تسویه سریع و آنی برای فعالان ارز دیجیتال در این شبکه و دادن تخفیف برای خرید. در بلاک چین ترا، تکمیل تراکنش‌ها تنها طی چند ثانیه انجام‌‌ می‌پذیرد.

همچنین هزینه کارمزد تراکنش‌ها به هنگام تعامل با قرارداد‌‌های هوشمند کمتر از کارمزد گس در اتریوم است. به همین دلیل شبکه ارز ترا با توکن اختصاصی لونا یک جایگزین مناسب برای توسعه دهندگان بلاک چین‌‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند (Smart Contract) است.

ارز دیجیتال لونا (Luna) چیست؟

لونا توکن پلتفرم ترا است. یعنی در واقع ارز دیجیتال ترا نداریم و ترا شبکه بلاک چینی است که ارز لونا را به عنوان توکن خود ارائه کرده است. اما در بازار دیجیتال فعلی، ارز دیجیتال ترا و ارز لونا مشابه یکدیگر هستند. یعنی وقتی صحبت از ارز ترا‌‌ می‌شود منظور همان لونا است.  هرچه توکن‌‌های بیشتری از شبکه ترا استفاده شود، قیمت و ارزش رمز ارز لونا بیشتر‌‌ می‌شود. ارز لونا چهار نقش مختلف را برای شبکه ترا ایفا‌‌ می‌کند:

  1. پرداخت هزینه‌‌های تراکنش در سیستم گس شبکه ترا.
  2. با استفاده از توکن‌‌های Luna‌‌ می‌توانید در سیستم حاکمیتی پلتفرم ترا مشارکت داشته باشید. پیشنهادات خود را‌‌ می‌توانید ارائه کنید و به آن رای دهید.
  3. جذب کننده نوسانات استیبل کوین‌‌های متصل به این شبکه با ضرب قیمت آن‌ها در ارز دیجیتال ترا.
  4. ارز لونا به عنوان توکنی برای مشارکت در مکانیسم اجماع DPoS مبتنی بر Tendermint برای اعتبارسنجی پردازش تراکنش‌‌های شبکه ارزی ترا.

میزان کوین‌‌های ارز ترا

میزان کوین‌‌های ارز دیجیتال ترا

بلاک چین ترا دارای یک میلیارد توکن لونا است. چنانچه تعداد توکن‌‌های این بلاک چین بیشتر از این مقدار شود، برای برگشت به سطح متعادل، ارز ترا سوزانده‌‌ می‌شود. همچنین برای اینکه قیمت استیبل کوین‌‌های ترا حفظ شود و کاهش نیابد، در هنگام نیاز توکن‌‌های جدید لونا از طریق الگوریتم‌‌های فعال در پروتکل شبکه ترا تولید‌‌ می‌شود. ارز لونا برای سرمایه گذاری اولیه در صرافی هایی چون بایننس، اوکی اکسچنج و هیوبی در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفت. در نتیجه این عرضه، شبکه ترا به 32 میلیون دلار درآمد دست یافت.

کیف پول‌‌های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال ترا

در صورت خرید ارز دیجیتال ترا شما‌‌ می‌توانید آن را در کیف پول‌‌های نرم افزاری و سخت افزاری زیر ذخیره کنید.

  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor wallet)
  • ولت سخت افزاری کیپ کی (KeepKey wallet)
  • کیف پول کوینومی (Coinomi wallet)

خرید و فروش ارز ترا (Terra Luna)

اگر شما قصد خرید ارز دیجیتال لونا را دارید، باید بدانید که‌‌ می‌توانید آن را به طور غیرمستقیم خریداری کنید. یعنی در ابتدا یک استیبل کوین مثل تتر را خریداری کنید و سپس در صرافی‌ها آن را تبدیل به ارز ترا کنید.

در حالت دیگر شما‌‌ می‌توانید با استفاده از صرافی ها، اقدام به خرید ارز دیجیتالی ترا کنید. باید توجه داشته باشید که ارز ترا در صرافی‌ها با نام لونا (Luna) به فروش‌‌ می‌رسد. کافی است در صرافی‌ها ثبت نام کنید و با استفاده از قوانین و راهنمای خرید و فروش در آن صرافی آشنایی داشته باشید.

برای فروش ارز دیجیتال ترا نیز‌‌ می‌توانید از همین روش استفاده کنید. یا آن را تبدیل به استیبل کوین کنید، یا به طور مستقیم در صرافی آن را بفروشید.

صرافی‌‌های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال ترا لونا (Terra Luna)

شما برای خرید و فروش ارز ترا‌‌ می‌توانید از صرافی‌‌های زیر استفاده کنید. معروف‌‌‌ترین این صرافی ها، صرافی بایننس است که از ارز دیجیتال ترا و توکن اختصاصی آن یعنی لونا پشتیبانی‌‌ می‌کند. علاوه بر بایننس‌‌ می‌توانید از صرافی‌‌های زیر استفاده کنید:

  • صرافی هیوبی (Huobi Global)
  • صرافی آپ بیت (Upbit)
  • صرافی اوکی ایکس (OKEx)
  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی FTX

آینده ارز دیجیتال ترا

استخراج ارز دیجیتال ترا

برای به دست آوردن رمز ارزها در دنیای دیجیتال دو راه وجود دارد. یا اینکه رمز ارز دلخواه را خریداری کنید، یا آن را استخراج کنید. البته همه ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج را ندارند. با بررسی الگوریتم ارز ترا متوجه خواهیم شد که ارز ترا قابلیت استخراج ندارد و فقط با خرید‌‌ می‌توانید آن را داشته باشید.

آینده ارز دیجیتال ترا

ترا پروژه ای است که هدف اصلی آن ساخت بزرگترین شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین با ترکیب مزایای رمز ارز‌ها و ثبات قیمت ارز فیات است. این بلاک چین که در سال 2018 در شرکت کره ای Terraform Labs توسط دو فرد با نام‌‌های Do Kown و Daniel Shin ساخته و عرضه شده است. به طور کلی چشم انداز سرمایه گذاری به صورت بلند مدت در این رمز ارز مثبت است و طبق مقالات منتشر شده در وب سایت‌‌های مختلف مثل DigitalCoinPrice، آینده رمز ارز دیجیتال ترا خوب است و نرخ آن رشد صعودی دارد.

شما عزیزان‌‌ می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید ارزهای دیجیتال از کارشناسان ما در ارزکت استفاده کنید. ارزکت، صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال است که با ایجاد محیطی امن و کاربرپسند، راه ورود شما به دنیای رمزارزها را آسان کرده است. بالاترین امنیت، قوی‌‌‌ترین پشتیبانی، بالاترین سرعت با کمترین میزان کارمزد معاملات را در ارزکت (Arzket) تجربه کنید.

آیا قیمت ارز دیجیتال ترا افزایش پیدا می‌کند؟

در بازار ارزهای دیجیتال نمیتوان پیش بینی دقیقی بر قیمت‌های ارزهای دیجیتال انجام داد. اما در کل ارز ترا اهداف خوبی دارد و میتوان روی افزایش قیمت آن در آینده حساب کرد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال ترا را ذخیره نمود؟

برای ذخیره ارز دیجیتال ترا میتوانید از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارزهای دیجیتالی استفاده کنید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.