ارز ایپ کوین (apecoin) + پیش بینی آینده ارز

ایپ کوین ، ارز بومی اکوسیستم توکن‌های غیر مثلی Bored Ape Yacht Club می‌باشد. همچنین این توکن با فعالیت در بستر ERC-20 و شبکه اتریوم، از پرطرفدارترین مجموعه NFT ها در دنیای ارزهای دیجیتالی به حساب می‌آید. این توکن با نشان اختصاری Ape، توسط مجموعه خودگردان ارزهای سیستم‌های غیرمتمرکز DAO مدیریت می‌شود.

همچنین دارندگان توکن ایپ کوین قادر هستند تا در رای‌گیری‌های درون سازمانی شرکت کرده و در سرنوشت و آینده‌ی این مجموعه نقش بسزایی داشته باشند. در ادامه با وبسایت تخصصی ارزکت همراه ما باشید تا به بررسی ارز ایپ کوین بپردازیم.

ایپ کوین چیست؟

ایپ کوین چیست؟

سازندگان کلکسیون توکن‌های غیر مثلی Bored Ape Yacht Club، یعنی یوگا لبز، پس از این ایپ کوین را به عنوان ارزبومی و اصلی کل محصولات این شرکت معرفی کرده است. از زمان اولین عرضه مجموعه NFT ساخت این سازمان، این آثار به یکی از محبوب‌ترین کلکسیون‌های NFT کل دنیا بدل شده که از سوی افراد شناخته شده‌ای نیز حمایت می‌شوند.

تعداد کوین‌های عرضه شده توسط ایپ کوین ۱ میلیارد عدد است که در بستر اتریوم و ERC-20 پشتیبانی می‌شوند. در واقع ایپ کوین را می‌توان یک پروتکل غیرمتمرکز دانست که از کاربران خود در بستر وب۳ نیز حمایت می‌کند.

ایپ کوین چگونه کار می‌کند؟

با رشد چشمگیر اکوسیستم NFT های ساخته شده توسط Bored Ape Yacht Club، ایپ کوین به منظور رشد این اکوسیستم ابداع شد. همانطور که به آن اشاره شد، این توکن توسط شرکت DAO مدیریت می‌شود. این شرکت نوعی سازمانی غیرمتمرکز است که تمام سرمایه‌گذاران در آن می‌توانند در امورات مورد توجه و در زمینه سیاست‌های این پلتفرم، رای بدهند.

بنیاد Ape در حقیقت خدمت‌گذار حقوقی مجموعه غیرمتمرکز این بستر محسوب شده تا توسعه ایپ کوین را به شکل غیرانحصاری و عادلانه تسهیل کند. این بنیاد شورایی با نام Board دارد که وظیفه آن، اطمینان از پیاده‌سازی چشم‌انداز و خواسته‌های جامعه است. این شورا با داشتن ۵ عضو از جامعه ارزهای دیجیتالی و فنی که شامل بنیان گذار سایت ردیت، نیز هستند.

اعضای اولیه این شورا با وجود یک نهاد غیرمتمرکز، قبل از رای‌گیری بین هولدرهای این توکن، نسبت به اعضای تازه وارد به صورت سالیانه خدمت خواهند کرد.

هدف از ابداع ایپ کوین

در اکوسیستم توکن‌های غیر مثلی Bored Ape Yacht Club، ایپ کوین چندین هدف را دنبال می‌کند. به عنوان یک توکن حاکمیتی، اجازه شرکت نمودن در دائو را نیز به کاربران خود می‌دهد. همچنین هولدرها در این اکوسیستم می‌توانند از خدمات و رویدادهای گوناگون این بستر مانند بازی‌ها و کالاها بهره‌مند شوند. برای مثال یکی از این بازی‌ها، Benji Bananas محصول شرکت Animoca Brands است.

این بازی دارای یک توکن غیرمثلی با نام Benji Pass است که به مالکان این اجازه را می‌دهد تا توکن‌های ویژه‌ای را کسب کنند. همچنین قابلیت تبدیل این توکن‌ها به ایپ کوین نیز وجود دارد.

کلکسیون های بستر ایپ کوین

کاربرد ایپ کوین

این بستر دارای محصولات متنوعی است ولی بیشتر به خاطر توسعه مجموعه NFT های Bored Ape Yacht Club، شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب محصولات متنوع اکوسیستم Ape Coin را به شما معرفی خواهیم کرد.

Bored Ape Yacht Club

این مجموعه در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و نخستین کلکسیون NFT این بستر بود که با داشتن ۱۰ هزار میمون منحصر به فرد، روی بلاکچین اتریوم توسعه داده شده است.

Mutant Ape Yacht Club

کلکسیون میمون‌های جهش یافته از دیگر مجموعه‌های NFT است که بعد از مجموعه اصلی عرضه شد. این کلکسیون با داشتن ۲۰ هزار میمون، از بزرگترین مجموعه‌های این شبکه به شمار می‌رود. 

Bored Ape Kennel Club

این مجموعه با داشتن مجموعه گسترده‌ای از توکن‌های سگ برای تمامی اعضای اکوسیستم Bored Ape Yacht Club در دسترس است. صاحبان هر یک از NFT های میمون می‌توانند به صورت رایگان و تصادفی یکی از این سگ‌ها را به سرپرستی قبول کنند. همانند تعداد میمون‌های اصلی در این شبکه، ۱۰ هزار توکن سگ در این مجموعه وجود دارد که هر کدام ویژگی و استایل مختص به خود را دارند.

مقاله پشنهادی: آموزش بکاپ گرفتن از کیف پول تراست ولت

نحوه ذخیره Ape Coin

نحوه ذخیره ایپ کوین

پیش از اینکه در یکی از ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنید، بایستی بدانید که چه کیف پول‌های دیجیتالی از ارز یا NFT مورد نظر پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر کیف پول‌های معتبری وجود دارند که از توکن‌های ایپ، پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • تراست والت: به احتمال زیاد تراست والت را می‌شناسید. این ولت از جمله کیف پول‌های نرم‌افزاری معروفی است که توسط کاربران زیادی نیز استفاده می‌شود. خوشبختانه این کیف پول از شبکه اتریوم و توکن‌های ERC-20 حمایت می‌کند و شما با اطمینان خاطر می‌توانید از توکن‌های پشتیبانی شده در این شبکه استفاده کنید.
  • متامسک: با توجه به اینکه، متامسک کاربران ایرانی را محروم کرده است، ولی می‌توان با تغیر آی پی این مشکل را حل نمود. این کیف پول نیز از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.
  • اکسودوس: شما می‌توانید به راحتی با نصب نسخه موبایلی و یا کامپیوتری این کیف پول، به ذخیره NFT های مورد نظر خود بپردازید.

سوالات متداول

ارز ایپ کوین بر چه بستری است؟

این ارز بر بستر اتریوم است که در سال 2021 روانه بازار شد.

آیا ایپ کوین ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

با توجه به برنامه گسترده این رمز ارز شما می توانید آینده درخشانی را انتظار داشته باشید.

سخن پایانی

بعد از عرضه این توکن به وسیله یوگا لبز، کاربران انتظار دارند تا شرکت سازنده کاربردهای آتی آن را افزایش دهند. مانند امکان استیک کردن، کسب درآمدهای منفعل، برنامه های گیمفای و دیگر امکانات پر کاربرد. با رشد روزافزون دنیای ارزهای دیجیتالی و رقابت‌های گسترده در این حوزه، مطمئنا می‌توان آینده روشنی را برای جهان توکن‌های غیر مثلی متصور بود.

 

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن