ارزکت، (ارزکت، معتبرترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال)

تعداد ارزهای دیجیتال: 13,536
معاملات 24 ساعت: 121.49 میلیارد دلار
تعداد صرافی: 1031

حجم بازار : 2,790.87 میلیارد دلار %2.99

سهم بازار :

BTC: 49.841%

ETH: 15.355%

USDT: 3.747%

نرخ تتر : 61788 تومان

قیمت لحظه ای و خرید Monero

-5.8%

$140.53

8,683,068 تومان

محاسبه با نرخ تتر: 61,788 تومان


معاملات روزانه 76,985,816
حجم بازار 2,548,997,490
سکه در گردش 18,147,820 XMR
عرضه کل 0 XMR
simple chart Monero (XMR)
XMR
exchange icon
usdt
exchange icon
تومان

درباره Monero

بیش از هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد، اما ارز دیجیتال مونرو یکی از جالب‌ترین و امن‌ترین آن‌هاست که در این مقاله از صرافی آنلاین ارزکت در رابطه با جنبه‌های مختلف آن قرار است به گفتگو بپردازیم.

بسیاری از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال جهان ناشناس نیستند مثلاً همه تراکنش‌های بیت کوین و اتریوم عمومی و قابل‌ردیابی هستند، به این معنی که هرکسی می‌تواند تراکنش‌هایی را که در داخل و خارج از کیف پول‌ها جریان می‌یابد ببیند. این منجر به ظهور نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام کوین های حریم خصوصی می‌شود. این سکه‌های مخفی از نوع خاصی از رمزنگاری برای پنهان کردن تراکنش‌های رمزنگاری استفاده می‌کنند. مونرو بدون شک یکی از بزرگ‌ترین سکه‌های حفظ حریم خصوصی در جهان است.

مونرو چیست؟

مونرو چیست

مونرو یک ارز رمزنگاری‌شده با حریم خصوصی بسیار بالا است که این حریم خصوصی تمایز اصلی آن با سایر ارزهای دیجیتال است. آدرس‌های کیف پول و تراکنش‌ها عمداً از دید پنهان می‌شوند و به افراد اجازه می‌دهند از ارز به‌صورت مخفیانه استفاده کنند. این ارز پس‌ازآن ساخته شد که ارزهایی مانند بیت کوین برای خرید کالاهای غیرقانونی استفاده می‌شدند و بعد منبع آن‌ها کشف می‌شدند.

یک تاریخچه مختصر از مونرو از گذشته تاکنون

  • جولای 2012 – بایت کوین، پیش نمایشگر مونرو راه‌اندازی شد.
  • مارس 2014 – پس از بررسی بایت کوین، مشخص شد که توسعه‌دهندگان در حال بررسی توکن های شبکه بودند.
  • آوریل 2014 – بایت کوین به‌سختی در بیت مونرو فورک شد
  • تابستان 2014 – انجمن بر سر BitMonero تقسیم شد که منجر به تصاحب یکی از اعضای انجمن با نام مستعار Johnny Mnemonic شد. به Monero تغییر نام داد.
  • ژانویه 2017 مونرو حریم خصوصی را بهبود می‌بخشد تا به یکی از مهم‌ترین سکه‌های حریم خصوصی تبدیل شود.

چه کسی مونرو را اختراع کرد

سازندگان Monero تمایل دارند نام خود را فاش نکنند و به جای آن نام مستعار را انتخاب کنند. شخصی که بیشترین مسئولیت را برای ایجاد مونرو داشت، کاربری بود به نام thankful for today که از آن زمان از اجرای روزمره شبکه ناپدیدشده است.

ویژگی‌های مونرو

ویژگی‌های مونرو

علاوه بر تمرکز زیاد این ارز بر حفظ حریم خصوصی، مونرو کمی متفاوت از بیت کوین ساخته‌شده است که به آن تعدادی ویژگی منحصربه‌فرد می‌دهد.

  • حریم خصوصی کامل – در مونرو همه تراکنش‌ها پنهان و غیر قابل‌ردیابی هستند.
  • مقیاس‌پذیر – در حالی که توانایی بیت کوین برای پردازش تراکنش‌ها همیشه محدود بوده است، توسعه‌دهندگان مونرو سیستمی را ایجاد کردند که به شبکه اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بیشتری را در صورت نیاز انجام دهد.
  • قابل تعویض – برخلاف بیت کوین که هر سکه دارای تاریخچه باز و قابل‌ ردیابی است، ارز مونرو هیچ علامت شناسایی ندارد اما چه چیزی آن را قابل تعویض می‌کند؟ بیایید به این موضوع در قالب یک مثال نگاه کنیم. هر اسکناس 1 دلاری دارای شماره‌سریالی است که می‌توان آن را ردیابی کرد و تاریخچه‌ای دارد، در حالی که 1 اونس طلا هیچ ویژگی متمایز و یا تاریخچه مرتبط با خود طلا ندارد. در این قیاس، بیت کوین اسکناس یک دلاری و مونرو یک اونس طلا است. Monero قابل تعویض تر است زیرا ارز آن تاریخچه قابل‌ردیابی ندارد.
  • کلیدهای چندگانه – در حالی که اکثر ارزها از کلیدهای عمومی و خصوصی استفاده می‌کنند، Monero یک‌لایه کلید اضافی اضافه کرده است تا به شبکه اجازه دهد نحوه و زمان استفاده از ارز را پنهان کند.
  • مقاوم در برابر ASIC – در ارزهایی مانند بیت کوین، استخرهای ماینینگ بر نحوه تولید ارز جدید تسلط دارند. مونرو با مقاوم کردن شبکه ASIC از چنین تثبیت قدرت جلوگیری کند. این اصطلاح، اشاره‌ای به ماشین‌های ماینینگ است که بیشتر در شبکه‌هایی مانند بیت کوین استفاده می‌شود، به این معنی که احتمال کمتری وجود دارد که این ارز توسط چند ماینر کلیدی تسلط یابد. این قانون احتمال دارد تغییر کند.

مونرو چگونه تولید می‌شود؟

مونرو از همان الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند که بیت کوین از آن استفاده می‌کند، اما با پیچیدگی‌های خاص خود و الگوریتم هش آن نیز متفاوت است، به این معنی که ماشین‌هایی که معمولاً برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شوند، به نام ASIC قابل‌استفاده نیستند. ایده این است که ماینرهای کوچکتر می‌توانند از کامپیوترهای شخصی معمولی خود در مک یا ویندوز برای استخراج ارز استفاده کنند. در حالی که الگوریتم هش متفاوت است، ماینرهای مونرو همچنان در تلاش هستند تا معماها و مسائل پیچیده ارز را حل کنند.

Monero چگونه کار می‌کند؟

Monero چگونه کار می‌کند؟

Monero برای حفظ حریم خصوصی شما ارزش قائل است، به این معنی که نحوه عملکرد آن کمی متفاوت از سایر ارزهای عمومی است. دو ویژگی متمایز وجود دارد که Monero را خصوصی می‌کند.

  1. امضای حلقه – امضای حلقه نوعی امضا است که شامل عضوی از یک گروه است که به‌طور مخفیانه یک سند را امضا می‌کند در حالی که تشخیص اینکه امضا از کجا آمده است را غیرممکن می‌کند، اما به‌راحتی می‌توان تأیید کرد که امضا واقعی است. نمونه‌ای از نحوه استفاده از امضای حلقه این بود که یک «مقام عالی‌رتبه کاخ سفید» یک داستان را فاش کرد و آن را با امضای حلقه خود امضا کرد. غیرممکن است که بدانیم چه مقامی بوده است، اما می‌توان تأیید کرد که از سوی یکی از مقامات ارشد کاخ سفید آمده است.
  2. کلیدهای چندگانه – مونرو از سه نوع کلید استفاده می‌کند: یک کلید مشاهده، یک کلید خصوصی و یک آدرس عمومی. از کلیدهای مشاهده برای مشاهده اینکه چه تراکنش‌هایی برای حساب شما تعیین‌شده است استفاده می‌شود. کلیدهای خصوصی برای ارسال پرداخت ها و کلید عمومی برای دریافت پرداخت ها استفاده می‌شود. کیف پول مونرو همه این‌ها را برای شما ایجاد می‌کند و تجربه ارسال ارز مشابه سایر سکه‌ها است.

با Monero چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

Monero مانند سایر ارزها را می‌توان در صرافی‌ها خرید و فروش کرد.، به لطف حریم خصوصی، این ارز به یک روش تأمین مالی محبوب در دارک وب (قسمت پنهان اینترنت) تبدیل‌شده است، جایی که از آن به‌ عنوان راهی برای پرداخت برای کالاها و خدمات غیرقانونی استفاده می‌شود.

آینده ارز دیجیتال مونرو

ازآنجایی‌که ارزهای اصلی تحت نظارت روزافزون دولت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرند، بسیاری از ناظران ارزهای دیجیتال معتقدند که این امر منجر به رونق سکه‌های حریم خصوصی می‌شود؛ اما محرمانه بودن آن خطرات خاصی را به همراه دارد. ازآنجایی‌که ردیابی تراکنش‌ها غیرممکن است، توجه سازمان‌های اجرایی را به خود جلب کرده است که شاهد افزایش استفاده از شبکه توسط مافیاهای بزرگ جرم و جنایت بوده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است مقرراتی برای مونرو جهت جلوگیری از سو استفاده در راه باشد.

سوالات متداول

مخترع ارز دیجیتال مونرو چه کسی است؟

شخصی که بیشترین مسئولیت را در ارز مونرو داشت کاربری به نام thankful for today است.

مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال مونرو چیست؟

حریم خصوصی بارزترین ویژگی این ارز است به طوری که تراکنش‌ها به صورت پنهان هستند.

ارز مونرو چگونه تولید می‌شود؟

مونرو همانند بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند که در متن به آن کامل اشاره کرده‌ایم.

روزانه

هفتگی

ماهانه

جزئیات Monero

قیمت Monero

$141

حجم کل بازار

2,548,997,490

حجم معاملات روزانه

$-156,940,906.54

پایین ترین/بالاترین قیمت ۲۴ ساعت اخیر

$149

$140

رتبه در بازار

#25

اوج قیمت دلاری

$542

تغییرات از اوج تاکنون

-74 %

به تومان

33,509,486 تومان

نرخ دلار

61,788 تومان

تاریخ اوج قیمت

2018-01-09 1396-10-19 6 سال پیش

تغییرات 24 ساعته

-5.8 %

تغییرات 7 روزه

-5.91192 %

تغییرات 14 روزه

-3.68819 %

تغییرات 30 روزه

6.27597 %

تغییرات 60 روزه

-2.2501 %

تغییرات شش ماهه

-31.23496 %

تغییرات یک ساله

-24.95019 %

تاریخ پیدایش

2014-04-18

الگوریتم هش

RandomX

زمان ساخت بلاک

2min

ارز در دسترس/کل

18147820.376415 / 0