۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال با ریسک کم

۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال، مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، شما قادر هستید تا علاوه بر کسب درآمد از ارزهای دیجیتالی، از آن‌ها درآمد‌های غیر فعالی نیز داشته باشید. این بدان معناست که شما بدون انجام هیچ‌گونه فعالیتی از ارزهای دیجیتالی کسب درآمد کنید. 

در عصر سنتی، این گونه از درآمدها به شکل سرمایه گذاری مجدد، سود سهام و یا دریافت مجوز املاک است. در این مقاله قصد داریم تا ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال را برای شما عنوان کنیم. پس با ارزکت همراه ما باشید.

چگونه با ارزهای دیجیتال درآمد غیر فعال داشته باشید؟

کسب درآمد از این طریق، ممکن است تا بر مبنای استراژی مورد استفاده یا تعداد ارز دیجیتال موجود برای شروع متفاوت باشد. با توجه به نوسانات بسیار بازار ارزهای دیجیتال، هیچ استراتژی رمزنگاری قادر نیست سودی را برای شما تضمین کند.

اشخاصی که مقدار سرمایه بیشتری در ارزهای دیجیتالی دارند، راه‌های کسب درآمد بیشتری نیز برای آنان وجود خواهد داشت. این بستگی به شما دارد تا خطرات ناشی از تلاش برای ایجاد بازده را بپذیرید و مزایای احتمالی ریسک/پاداش را ارزیابی کنید.

مطالب پیشنهادی : بیت کوین کش چیست

سپرده گذاری در اثبات سهام

6 روش کسب درآمد غیر فعال ارزهای دیجیتال چیست؟

وام گرفتن و وام دادن، دو روش بالقوه‌ای هستند که برای کسب درآمد غیرفعال از آن استفاده می‌شود. اما گزینه‌های فنی دیگری نیز وجود دارد تا عملیات نود و سرمایه گذاری را برای شما ایجاد کند. ماین ارز دیجیتالی یکی از این موارد است. در ادامه به معرفی ۶ روش کسب درآِمد غیر فعال با ارزهای دیجیتال را خواهیم پرداخت.

سپرده گذاری در اثبات سهام

این روش، یکی از ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال و از جمله راه‌های اجماع بلاک چین و جایگزینی الگوریتم اثبات کار شبکه بیت کوین است. نام دیگر این روش استیکینگ می‌باشد. در حالی که امروزه برای استخراج ارزهای دیجیتالی به تجهیزات گران قیمتی نیاز است، روش سرمایه‌گذاری و یا استیکینگ به منابع سخت افزاری کمتری نسبت به استخراج نیاز دارد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، عدم نیاز به قطعات سخت افزاری گران قیمت و اجباری است، از سوی دیگر نگهداری از آن‌ها نیز مشلات زیادی دارد. 

وام دهی

وام دهی با پشتوانه ارزهای دیجیتالی، روشی منفعل به منظور کسب درآمد از طریق نگهداری از پول‌های رمزنگاری شده است. همان طور که اشاره شد، ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال وجود دارد که از بین آن‌ها، وام دهی ارزهای دیجیتالی، عملکرد مشابه وام دهی بسیاری از شبکه‌های همتا به همتا است. 

مطالب پیشنهادی : شبکه استلار چیست

یکی از بهترین مزایای وام گرفتن در سیستم بلاک چین این است که که فرد وام گیرنده هیچ‌گونه اجباری برای ارائه سوابق نقل و انتقالات خود ندارد. پس در این صورت محدودیتی نیز برای مبالغ وام تعیین نشده است. افراد می‌توانند هر مقدار وامی که نیاز دارند را دریافت کنند.

استفاده از نود لایتنینگ

استفاده از نود لایتنینگ

یک پروتکل لایه دوم است که خارج از شبکه فعالیت می‌کند. این پروتکل یکی از ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال است که بر روی بلاک چین‌هایی مانند بیت کوین اجرا می‌شوند. لایتنینگ امکان پرداخت سریع و امن را برای کاربران فراهم کرده تا بدون استفاده از صرافی به مبادله ارز دیجیتال بپردازند.

سود سهام

این روش یک راهکار کلاسیک است که برای کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال و سپرده‌گذاری می‌شود. سود سهام در بورس، به معنی درصدی از سود است که به عمده سهام داران تخصیص داده می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که تنها چند مورد از این رمزارزها قابلیت پرداخت سودهای سهام را دارند. پس در این صورت افرادی که در پی کسب درآمد از این روش هستند، باید به اندازه کافی تحقیق نیز بکنند.

از رمزارزهایی که سود سهام دارند می‌توان به VeChain، Cosmos و NEO اشاره کرد. یکی از معایب بزرگ سود سهام این است که در مقایسه با سایر فرصت‌های کسب سود منفعل، شانس کسب درآمد کمتری دارند.

استخراج

در بین ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال، استخراج را از مهم‌ترین آن‌ها دانست. استخراج به زبان ساده به معنای بهره‌گیری از قدرت محاسباتی برای حل مسائل پیچیده ریاضی دانست که در ازای انجام دادن این خدمات پاداشی را دریافت می‌کنند.

در نخستین روزهای پیدایش بیت کوین، از پردازنده‌های کامپیوتری برای استخراج این ارز استفاده می‌شد. اینکار یک روش رایج و مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌رفت. استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی با افزایش محبوبیت روزافزون بیت کوین و دیگر رمزارزها، به استفاده از تجهیزات پیشرفته‌تری نیز روی آوردند.

یکی از معیارهای بسیار مهم در سودآوری از این روش، قیمت برق به حساب می‌آید. زیرا که ماینرها انرژی برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند. در کشورهایی که هزینه برق پایین‌تر است، سوددهی نیز بیشتر خواهد بود. ولی در کشورهایی مانند استرالیا که استفاده از برق هزینه بالایی دارد، استخراج چنان روش سودآوری نخواهد بود.

مطالب پیشنهادی : استیبل کوین چیست

سود سهام

ایردراپ

در دنیای ارزهای دیجیتالی، به توزیع رایگان یک ارز دیجیتال با هدف آگاهی بخشی به کاربران، ایردراپ گفته می‌شود. در حقیقت ایردراپ یکی از ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که نوعی تبلیغ برای یک بلاک چین به حساب می‌آید. افراد در ازای اشتراک گذاری مطالب سازندگان و رمزارز مورد نظر، پاداشی را به خود اختصاص می‌دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله ارزکت به معرفی ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال پرداختیم. با توجه به اینکه بیشتر افراد با بستر بلاک چین و موارد مربوط به آن آشنایی زیادی ندارند، امکان دارد تا در نگهداری و راه‌اندازی از این منابع نیز از تخصص و دانش کافی برخوردار نباشند.

متاسفانه یکی از خطرات مهمی که افراد مختلف را در مبحث، ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال تهدید می‌کند، انجام خطا در صورت نداشتن مهارت کافی برای این افراد است. به همین دلیل قبل از انتخاب یکی از ۶ روش کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال، حتما درباره آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

سوالات متداول

چگونه بدون ترید کردن کسب درآمد کنیم؟

استخراج توسط سی پی یو (CPU) کامپیوتر انجام می شود. استیکینگ راحت تر ازاستخراج است که کاربران در ازاء دریافت پاداش، توکن‌های خود را برای تامین نقدینگی در یک پروتکل قفل خواهند کرد. وام دهی و قرض دهی هم یکی دیگر از روش های کسب درآمد می‌باشد.

آیا کسب درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال ریسک دارد ؟

بله صد در صد بازار ارز دیجیتال ریسک دارد که می توان به از دست رفتن سرمایه به خاطر عدم آگاهی، مشکلات امنیتی، عدم قانون ‌مندی و نوسان و دستکاری قیمت اشاره کرد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن