توکن سوزی شیبا چیست؟

چرا توکن سوزی شیبا انجام می شود؟

رمز ارز شیبا سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در اواخر سال 2021 به دلیل تلاش‌های بی وقفه خود توجه زیادی را میان فعالان رمز ارز جلب کرد. توکن سوزی شیبا یکی از تلاش‌های بحث‌برانگیز شیبا برای رشد چشم‌گیر آن بود که در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

بسیاری از ارزهای رمزنگاری‌شده از سوزاندن سکه استفاده می‌کنند، عمل توکن سوزی سکه‌ها از طریق ارسال آن‌ها به کیف پول‌های “مرده” و روش‌های خاص دیگر انجام می‌شود. توکن سوزی شیبا و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده به افزایش کمیابی آن‌ها کمک می‌کند که می‌تواند در طول زمان منجر به افزایش قیمت شود. توکن سوزی مختص شیبا نیست و هم اکنون هر دو کوین هوشمند بایننس (BNB) و اتریوم (ETH) نیز به‌طور مرتب سکه‌ها را می‌سوزانند.

تغییرات شیبا در 2022

هیچ‌کس نمی‌تواند رشدی را که شیبا در سال گذشته به نمایش گذاشته است، نادیده بگیرد. در سال 2021، این ارز دیجیتال پس‌ازاینکه سهامداران زیادی اقدام به خرید آن کردند، جهش خیره‌کننده 26،000،000 درصدی را ثبت کرد. اگرچه قیمت شیبا پس از رسیدن به بالاترین حد خود در اکتبر گذشته کاهش‌یافته است، اما این ارز به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب دوج کوین هنوز هم دریکی از حساس‌ترین نقاط تاریخ خودش قرار دارد.

علیرغم نوسانات ادامه‌دار برای قیمت این ارز، شیبا هر از چند گاهی از سایر ارزهای دیجیتال بهتر عمل می‌کند. مشارکت‌هایی مانند توکن سوزی شیبا به این ارز دیجیتال کمک می‌کند تا در میان سایر ارزها متمایز خودش را نشان دهد.

توکن سوزی شیبا

توکن سوزی شیبا چیست؟

توکن سوزی شیبا برای سرمایه‌گذاران Shiba ایجادشده است تا توکن های خود را بسوزانند. در این پلتفرم، سوختگی‌ها با استفاده از سه آدرس خاص، دو کیف پول مرده که هیچ کلید قابل‌دستیابی ندارند و توکنهایی که برای کاهش عرضه به آدرس Genesis ارسال می‌شوند، محاسبه می‌شود.

 هرروزه در طی 24 ساعت سکه‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار آمریکا سوزانده می‌شود. از طریق توکن سوزی و تغییر نام، میزان سوختگی SHIB بر اساس آمار و ارقام ماه مارس حدود 6 میلیارد SHIB بود.

در بخش بعدی به دو روش مرسوم توکن سوزی مربوط به شیبا اشاره می‌کنیم.

Bigger Entertainment

Bigger Entertainment یکی از اولین راه نای توکن سوزی مربوط به شیبا در مقیاس بزرگ از جامعه بود. در این روش استیون کوپر از طریق افراد مشارکت‌کننده در طرحی که برای رایت شیبا ارائه کرده بود و همچنین از طریق روش‌های دیگر، بیش از 1 میلیارد SHIB را نابود کرده.

 کمپین‌های رایتر کریپتو است که در آن کمپین‌هایی را برای سوزاندن رمزارزها برگزار می‌کند.Bigger Entertainment خدمات مختلفی ازجمله پخش موسیقی، مدیریت هنرمندان، انتشار NFT، رویدادهای ویژه، کلاس‌های رمزنگاری و فروشگاه آنلاین کالا را ارائه می‌دهد.

درحالی‌که Bigger Entertainment قصد داشت میزبان رویدادهای جدید رایت شیبا و راه‌اندازی یک بازی NFT باشد، Bigger Entertainment اکنون فضای Shiba Inu را ترک کرده است.

بازی نای NFT برای توکن سوزی شیبا

درحالی‌که بازی‌های NFT با کسب درآمد ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، بخش جدیدی از این بازی‌ها اکنون برای توکن سوزی رمز ارزها استفاده می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال، بازی موبایل Travis Johnson’s Bricks Burner، از درآمد حاصل از تبلیغات برای ارسال SHIB به کیف پول مرده استفاده می‌کند و این یک توکن سوزی شیبا به‌حساب می‌آید. این روش تاکنون بیش از 1.3 میلیارد SHIB را سوزانده است.

Bricks Burner تنها بازی برای سوزاندن توکن های شیبا نیست. چندین بازی موبایل دیگر ادعا می‌کنند که SHIB را می‌سوزانند.

نمونه های بیشتر از SHIB Burns

بسیاری از تلاش‌های بی‌وقفه توکن سوزی شیبا هم‌اکنون در جامعه و اکوسیستم شیبا در حال انجام است. به‌عنوان‌مثال، شرکت قهوه شیبا یا Shiba Coffee Company درصدی از سود خود را می‌سوزاند. در همین حال، توکن‌های شخص ثالث جدید نیز شروع به سوزاندن بخش‌های بزرگی از SHIB کرده‌اند.

علاوه بر این‌ها، امثال کانال‌های یوتیوب، مسابقات بازی و موتورهای جستجو همگی به توکن سوزی شیبا مشغول هستند و این فعالیت خودش را درزمینهٔ های مختلفی سرایت داده است.

توکن سوزی شیبا در آینده

با نگاهی به نقشه راهی که شیبا در پیش‌گرفته است، بسیاری از فعالیت‌های سوزاندن جدید در آینده به‌طور مستقیم با اکوسیستم Shiba Inu ارائه می‌شوند. در اینجا نگاهی به برخی از فعالیت‌های توکن سوزی آینده داریم.

  • Shiba Inu Metaverse با اجازه دادن به مالکان زمین برای تغییر نام املاک خود، SHIB را می‌سوزاند.
  • همه پلتفرم‌های آینده Shiba Inu – مانند ShibaSwap و Shibarium – به‌غیراز بازی، مکانیسم‌های سوزاندن را نیز در بر خواهند داشت.
  • پورتال سوختگی Shiba نیز درحال‌توسعه است.
  • NOWPayments یک پلت فرم توکن سوزی اختیاری را برای تاجران خود معرفی کرده است. چندین شریک شیبا، مانند Wellys و John Richmond، در این پلت فرم ثبت‌نام کرده‌اند.

توکن سوزی شیبا چیست؟

چه مقدار شیبا سوخته است؟

در میان سه کیف پول SHIB burn، بیش از 410.309 تریلیون SHIB سوزانده شده است که 41 درصد از کل عرضه SHIB را تشکیل می‌دهد.

خالق اتریوم 410.24 تریلیون SHIB را در ماه مه 2021 پس از دریافت 500 تریلیون SHIB در اولین راه‌اندازی توکن که 50 درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد، نابود کرد. سپس بوترین باقیمانده SHIB را به خیریه اهدا کرد که توسط صندوق امداد Covid Crypto هند استفاده‌شده است.

طبق آمارهای در دسترس جامعه فعال در ارز دیجیتال تا 5 آوریل 2022، 67.7 میلیارد SHIB به ارزش 1.81 میلیون دلار را سوزانده است.

امیدوارم مقاله ما در رابطه با توکن سوزی شیبا موردتوجه شما قرارگرفته باشد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.