آشنایی با ارز تتر + صرافی خرید و فروش تتر

ارز تتر یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2014 راه‌اندازی شد تا استفاده دیجیتالی از ارز فیات را آسان‌تر کند. هر توکن TETHER به دلار آمریکا (USD₮) متصل است و معادل با یک دلار محاسبه می‌شود؛ یعنی یک توکن معادل با یک دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شود. در ادامه قصد داریم تا با این ارز دیجیتال و نحوه خرید و فروش آن، بیشتر آشنا شویم. با ما در ارزکت همراه باشید.

ارز تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین است که به دلار ایالات‌ متحده آمریکا متصل شده است. در هر لحظه، می‌توانید به‌سرعت سایر ارزهای دیجیتال را با Tether مبادله‌ کنید و معاملات خود را انجام دهید یا Tether را به سایر کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال در هر کجای دنیا ارسال کنید. به‌عنوان یک استیبل کوین، تتر باید همیشه از نظر ارزش، برابر با ارزش اصلی خود باشد. در حالت کلی، یک تتر USDT برابر با یک دلار آمریکا است.

این ارز دیجیتال از رویکرد مدرن‌تری برای تبادلات اقتصادی جهت بر هم زدن ساختار مالی سنتی استفاده می‌کند.  ارز تتر مشتریان را قادر می‌سازد تا با ارزهای سنتی از طریق بلاک چین تراکنش کنند و درعین‌ حال از نوسانات و پیچیدگی ذاتی ارزهای دیجیتال اجتناب کنند. ارز دیجیتال تتر به‌عنوان اولین پلتفرم مجهز به بلاک چین که امکان استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی را فراهم می‌کند، تراکنش‌های بین مرزی بلاک چین را دموکراتیزه کرده است.

ویژگی‌های خاص Tether USDT

ویژگی اصلی USDT این است که همیشه یک دلار آمریکا ارزش دارد. این ویژگی باعث می‌شود که برای ذخیره یا انتقال ارزش بسیار مفید باشد، زیرا همیشه به همان قیمت ارزش دارد. بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزهای پایه محبوب، معمولاً بر اساس عرضه و تقاضای بازار در ارزش نوسان دارند. این در حالی است که ارز تتر همیشه معادل یک دلار ارزش‌گذاری می‌شود و به همین دلیل یک استیبل کوین یا کوین ثابت شناخته می‌شود.

شرکت مادر این ارز دیجیتال ادعا می‌کند که دارایی‌هایی برابر با کل ارزش بازار معوق ارز خود دارد. این بدان معناست که به ازای هر USDT در گردش، یک دلار پول نقد یا دارایی‌های سرمایه‌گذاری با نقدینگی بالا دارد. سوالات زیادی در مورد دارایی‌ها و انگیزه‌های Tether وجود دارد که ضروری است قبل از ورود به دنیای USDT برای نیازهای بانکی خود به‌خوبی با آن آشنا باشید.

از ارز تتر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از ارز تتر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

ارز تتر برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مفید است زیرا راهی برای جلوگیری از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. علاوه بر این، داشتن USDT (در مقابل دلار آمریکا) هزینه‌های تراکنش را حذف می‌کند و این ویژگی یک مزیت بزرگ به‌حساب می‌آید.

مقاله پیشنهادی: از کجا و از کدام صرافی خرید تتر و انجام دهیم؟

قیمت USDT

هدف اصلی یک استیبل کوین مانند USDT حفظ ارزش 1 دلاری خود در هر زمان است. حفظ این ارزش باید به ساده‌ترین شکل ممکن باشد زیرا هر USDT توسط ذخایری که توسط خزانه‌داری ارز تتر نگهداری می‌شود پشتیبانی می‌شود. با این‌حال، دارایی تتر در طول سال‌ها شاهد نوسانات قیمتی بوده است. زمانی که بازار کریپتو در حال افزایش است، تقاضا برای استیبل کوین‌هایی مانند تتر معمولاً کم است.

سابقه بحث‌ و جدل‌ها در ارتباط با این ارز نیز نقشی در کاهش تقاضا برای دارایی کریپتو داشته است. زمانی که دفتر دادستان کل نیویورک (NYAG) برای اولین بار اقدام قانونی علیه این پروژه انجام داد، USDT به میزان 3 درصد کاهش یافت. به‌ استثنای نوساناتی که این ارز داشته است، قیمت Tether به‌طورکلی نزدیک به 1 دلار باقی‌مانده است. گاهی اوقات ممکن است انحراف جزئی 0.01 دلار یا 0.02 دلار وجود داشته باشد، ولی این نوسانات کوتاه‌ مدت هستند. حداکثر عرضه مشخصی برای USDT تتر وجود ندارد، زیرا سکه‌های جدید بر اساس تقاضای کاربر و ذخایر ذخیره‌شده توسط این ارز صادر می‌شوند.

روش‌های موجود برای خرید توکن های USDT

با توجه به محبوبیت و گسترش روزافزون تتر، راه‌های زیادی برای خرید ارز تتر وجود دارد. در اینجا بهترین روش‌های خرید این نوع استیبل کوین در سال 2022 آورده شده است.

خرید ارز تتر با کارت اعتباری

برخی از پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند تتر را با کارت اعتباری خریداری کنید، اما متاسفانه در همه کشورهای دنیا این‌طور نیست. صرافی‌هایی که امکان مبادله مستقیم فیات را با کریپتو در ساده‌ترین روش ممکن می‌دهند، معمولاً دارای تعداد نسبتاً کمی از دارایی‌های کریپتو هستند که می‌توان آن‌ها را مستقیماً با پوند یا دلار مبادله کرد.

در مواردی که نمی‌توانید مستقیماً USDT را با کارت‌ بانکی خود خریداری کنید، باید روش‌های دیگری را امتحان کنید. شما باید با دریافت یک دارایی دیجیتال محبوب، مانند BTC یا ETH، شروع کنید و سپس آن را به پلتفرمی انتقال دهید که به شما امکان می‌دهد آن را با USDT معامله کنید.

خرید ارز تتر با کارت اعتباری

خرید تتر با حواله بانکی

یکی دیگر از روش‌های خرید تتر استفاده از حواله بانکی است اما همیشه نمی‌توانید USDT را با حواله بانکی خریداری کنید. درحالی‌ که برخی از مبادلات این اجازه را می‌دهند، برخی دیگر اجازه نمی‌دهند. مجدداً، قبل از اینکه بتوانید آن را در پلتفرم دیگری به Tether تبدیل کنید، ابتدا باید یک ارز دیجیتال محبوب مانند موارد بالا دریافت کنید و با آن مبادله را از طریق حواله بانکی انجام دهید.

خرید ارز تتر با بیت کوین و اتریوم

اگر در کشوری که زندگی می‌کنیم و از پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنیم که اجازه نمی‌دهند تتر با پول واقعی خریداری شود، برای تکمیل این کار ابتدا باید یک ارز دیجیتال با ارزش بالاتری خریداری کنید. بیت کوین و اتریوم تنها دو ارز دیجیتالی هستند که با این صورت‌ حساب مطابقت دارند، زیرا دارای وسیع‌ترین محدوده جفت‌های معاملاتی مختلف هستند. آن‌ها مناسب‌ترین و آسان‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند. در تمام پلتفرم‌هایی که به کاربران خود تتر ارائه می‌دهند، خرید توکن های USDT با BTC یا ETH امکان‌پذیر خواهد بود.

چرا باید توکن های USDT خود را روی کیف پول ایمن کنم؟

ایمن‌سازی و محافظت از توکن ها یکی از اقدامات اساسی پس از خرید ارز تتر است. اگر آن‌ها را در سایت صرافی که آن‌ها را خریداری کرده‌اید همین‌طوری رها کنید، خود را در معرض خطر سرقت آن‌ها قرار داده‌اید. حتی اگر صرافی‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید بسیار امن باشند باز هم رعایت نکات امنیتی بسیار ضروری است.

چگونگی فروش تتر

ازآنجایی‌که تتر، ارز شماره یک استیبل کوین است، با صدها جفت معامله؛ تقریباً در هر صرافی قابل‌ فروش است. برای انجام این معامله فروش، مشابه مراحل بالا برای خرید می‌توانید آن را بفروشید. درصورتی‌که که از یک صرافی دیجیتال استفاده می‌کنید فروش تتر و تبدیل آن به پول واقعی یا بقیه ارزهای دیجیتال قانونی او بسیار ساده است. همچنین اگر از صرافی استفاده می‌کنید که به شما اجازه نمی‌دهد USDT خود را به پوند یا دلار بفروشید، باید از قبل به فکر تبدیل USDT خود به BTC یا ETH باشید.

مزایای ارز تتر

استیبل کوین تتر مزایا زیادی دارد که در این بخش به‌صورت مختصر به این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  • شفافیت
  • تقریباً هیچ ترسی از بازار وجود ندارد
  • در دسترس بودن دائمی
  • قابل‌اعتماد و ایمن

امروزه رمزارز تتر یک ارز دیجیتال محبوب است. دلایل متعددی مردم را به سمت این ارز می‌کشاند. این ارز جزء 15 ارز دیجیتال برتر جهان در نظر گرفته می‌شود.

مزایای ارز تتر

معایب تتر

با اینکه ارز تتر مزایای زیادی دارد اما این به معنای این نیست که این ارز معایبی ندارد. در این بخش به مهم‌ترین معایب تتر خواهیم پرداخت و آن‌ها را یادآور خواهیم شد که این معایب عبارت‌اند از:

  • برای استفاده از کیف پول tether.io باید یک پروسه تایید هویت طولانی و دست و پاگیر را طی کنید. این کار احتمالاً مانعی برای افرادی است که برای اولین بار وارد حوزه کریپتو می‌شوند.
  • جزئیات حسابرسی ذخایر، به‌صورت عمومی در دسترس نیست و این نگرانی وجود دارد که Tether Limited ممکن است Tether جعلی را تولید کند و در پولشویی نقش داشته باشد.

انواع ارز تتر و تفاوت بین آن‌ ها

در این بخش به معرفی انواع تتر های موجود خواهیم پرداخت. مهم‌ترین انواع تتر عبارت‌اند از:

  1. Omni USDT
  2. ERC20 USDT
  3. USDT-TRC20

شرح هر یک از تترهای زیر در زیر آورده شده است.

  • USDT-Omni USDT صادرشده توسط Tether بر اساس شبکه BTC است. آدرس سپرده ارزی آدرس BTC است که واریز و برداشت در شبکه BTC انجام می‌شود. پروتکل مورد استفاده توسط USDT-Omni پروتکل لایه Omni است که بر روی شبکه بلاک چین BTC ساخته‌ شده است.
  • USDT20-ERC20 USDT صادر شده توسط Tether بر اساس شبکه ETH است. آدرس سپرده آن آدرس ETH است که واریز و برداشت در شبکه ETH انجام می‌شود. پروتکل USDT-ERC20 پروتکل ERC20 است.
  • USDT-TRC20 یک استیبل کوین است که توسط ارز تتر در شبکه TRON صادرشده است. این توکن با فرآیندی کاملاً رایگان و شفاف، هزینه انتقال صفر و تحویل فوری، امکان صدور، نگهداری و انتقال از طریق قرارداد هوشمند در ترون را خواهد داشت.

اگر USDT 20 را به‌ حساب ارزی خود واریز کرده‌اید، برای شروع معامله باید ابتدا این وجوه را به USDT تبدیل کنید. این دو سکه پایدار دارای ارزش یکسانی هستند، اما بازارها فقط برای USDT باز هستند. هیچ بازاری برای USDT 20 در ابزارهای موجود باز نخواهید دید. پس از پایان معاملات، اگر می‌خواهید وجوه خود را به کیف پول ERC-20 خود برداشت کنید، می‌توانید USDT خود را به USDT 20 برگردانید.

ازآنجایی‌ که USDT در سه شبکه قابل تعامل نیست، کاربران باید هنگام واریز و برداشت، به‌ دقت بررسی کنند که کدام نوع تتر را انتخاب کرده‌اند. برای جلوگیری از تلفات غیر ضروری به دلیل اشتباه‌های انسانی و فردی، باید به انتخاب نوع ارز تتر توجه ویژه‌ای داشت. هر نوع ارز تتر مزایا و معایب خاص خود را دارد. کاربران می‌توانند با توجه به دارایی‌های خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

TRC 20 چیست؟

TRC 20، همچنین به‌عنوان USDT-TRON شناخته می‌شود. USDT ارز تتر است که در شبکه TRON صادر می‌شود. این‌ یک توکن استاندارد فنی است و بر اساس شبکه TRON یا بلاک چین با استفاده از آدرس TRON کار می‌کند، به این معنی که تمام تراکنش‌های انجام‌شده با TRC 20 در شبکه TRON انجام می‌شود. توسعه‌دهنده TRC-20 Token (Tron)، جاستین سان، TRC-20 Standard را برای رقابت با Vitalik Buterin (توسعه‌دهنده Ethereum) که ERC-20 را برای شبکه Tether ساخته و توسعه داد، ساخت.

پس از انجام این کار، هزینه انتقال کاهش یافت و این خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران بود. در نسخه قبلی پروتکل TRC-10، امکان ساخت قراردادهای هوشمند مانند پروتکل اتریوم وجود نداشت؛ بنابراین جاستین سان پروتکل را به‌ روز کرد و آن را با نام TRC-20 منتشر کرد که قابلیت بستن قراردادهای هوشمند را دارد.

ERC-20 چیست؟

یکی از مهم‌ترین توکن های اتریوم با نام ERC-20 شناخته می‌شود. ERC-20 به‌عنوان استاندارد فنی ظاهرشده است. برای همه قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم برای پیاده‌سازی توکن استفاده می‌شود و فهرستی از قوانینی را ارائه می‌دهد که همه توکن های مبتنی بر اتریوم باید از آن‌ها پیروی کنند. ERC-20 از برخی جهات شبیه بیت کوین، لایت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری است. توکن های ERC-20 دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین هستند که دارای ارزش هستند و می‌توانند ارسال و دریافت شوند. تفاوت اصلی این است که به‌جای اجرا بر روی بلاک چین، توکن های ERC-20 در شبکه اتریوم صادر می‌شوند.

انتخاب صرافی ارز تتر

انتخاب صرافی ارز تتر

قطعاً برای خرید و فروش ارز تتر نیازمند این هستیم که در یک صرافی معتبر و آنلاین ثبت‌نام کنیم. قبل از اینکه یک صرافی معتبر را انتخاب کنیم، توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است:

  • امنیت صرافی
  • تنوع در ارائه ارزها
  • سرعت تراکنش‌ها
  • پشتیبانی

بدون شک امنیت یک صرافی از اهمیت بالایی برخوردار است و صرافی که ما معاملات خود را در آن انجام می‌دهیم باید از لحاظ امنیت استانداردهای لازم را داشته باشد. همچنین تنوع در ارائه ارزهای مختلف دیجیتالی و بین المللی نیز یکی از ویژگی‌های بارز یک صرافی ایده‌آل برای تتر است که بتوانیم با شیوه‌های مختلف و راحت به خرید و فروش تتر بپردازیم.

یکی دیگر از نکات مهمی که در رابطه با صرافی ارز تتر وجود دارد سرعت تراکنش‌ها و انتقال‌ها است. یک صرافی تتر باید سرعت انتقال بالایی داشته باشد و تراکنش‌ها در آن با اختلال روبه‌رو نشوند. از نکات مهم دیگر در رابطه با انتخاب صرافی ایده آل برای خرید و فروش ارز تتر، پشتیبانی مناسب و سریع است. در صورت که خطایی رخ دهد باید تیم پشتیبانی صرافی در کمترین زمان ممکن به مشکل پاسخ داده و برای رفع آن اقدام کنند.

نتیجه

ما در این مقاله نکات زیادی در رابطه با ارز تتر را مورد گفتگو قرار دادیم. همان‌طور که می‌دانید ارز تتر یک استیبل کوین است که قیمت آن برخلاف ارزهای محبوب دیگر ثابت است و هر تتر معادل یک دلار آمریکا است. همچنین ما در ادامه به معرفی انواع ارزهای تتر موجود در بازار پرداختیم و به‌صورت مختصر درباره هر یک از سه نوع ارز تتر ERC-20، ERC-20 و Omni USDT باهم به گفتگو پرداختیم. همچنین انواع روش‌های خرید و فروش ارز تتر را مورد بحث قرار دادیم تا شما بتوانید یکی از آن روش‌ها را برای خود انتخاب کنید که این روش‌ها عبارت بودند از:

  • خرید تتر با کارت اعتباری
  • خرید ارز تتر با حواله بانکی
  • خرید تتر با بیت کوین و اتریوم

در پایان ما نکات مهمی در رابطه با انتخاب یک صرافی ارز تتر ذکر کردیم که قبل از ثبت‌نام در پلتفرم آن‌ها باید به نکاتی مانند امنیت، سرعت، تنوع و پشتیبانی دقت کنید. ارزکت، صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال است که با ایجاد محیطی امن و کاربرپسند، راه ورود شما به دنیای رمزارزها را آسان کرده است. بالاترین امنیت، قوی ترین پشتیبانی، بالاترین سرعت با کمترین میزان کارمزد معاملات را در ارزکت (Arzket) تجربه کنید.

تتر را چگونه میتوان نگهداری کرد؟

برای نگهداری تتر میتوانید از انواع کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنید.

کارمزد تتر چقدر است؟

کارمزد تتر با توجه به نوع شبکه متفاوت است اما برای پرداخت کمترین کارمزد در حال حاضر می‌توانید از تتر TRC-20 (شبکه ترون) استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.