همه چیز راجع به صرافی کراکن!

شما در صرافی‌های گوناگون قادر هستید تا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف بپردازید. امروزه به دلیل گسترش حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی‌های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند. ولی نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد نمود. در ادامه مطلب قصد داریم تا به معرفی صرافی کراکن بپردازیم. بنابراین با ارزکت همراه ما باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد به علت ورود تعداد زیادی از افراد به بازار ارزهای دیجیتال، در این حوزه صرافی‌های زیادی نیز شروع به کار کرده‌اند. اگر شما نیز قصد دارید تا به خرید و فروش یا به ترید کردن ارز‌های دیجیتال بپردازید، باید چندین نکته را مد نظر خود داشته باشد.

علاوه بر قابلیت خرید و فروش در این پلتفرم‌ها، شما می‌توانید رمز ارزهای خریداری شده خود را در کیف پول‌های ‌آنلاین این صرافی‌ها ذخیره کنید. البته ما این راهکار را برای شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا روش امنی برای نگهداری دارایی‌ها در طول زمان نخواهد بود. دلایلی و خطراتی مانند هک شدن و سرقت صرافی‌ها همیشه در کمین این نوع مراکز مبادلاتی هستند.

صرافی کراکن یک صرافی ارز دیجیتال به صورت آنلاین است که به سازمان ها و افراد در 200 کشور مختلف امکان سرمایه گذاری می‌دهد. صرافی کراکن با پشتیبانی و به ارائه بیش از 50 نوع ارز دیجیتال مختلف مانند اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و دیگر رمز ارزهای شناخته شده می‌پردازد.

کراکن به چه معناست؟

صرافی کراکن یکی از قدیمی ترین صرافی‌هایی است که خدمات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد. صرافی کراکن از سال 2011 شروع به فعالیت کرده و با داشتن قابلیت‌های زیادی مانند خرید و فروش سهام، معاملات مارجینی و همچنین قراردادهای آتی، یکی از صرافی‌های محبوب در دنیا به شمار می‌رود. این صرافی با ارائه کارمزدهای ارزان، اقدامات امنیتی و نظارتی به یکی از موفق ترین صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی: کیف پول ارز دیجیتال

مزایای اصلی صرافی کراکن

مزایای اصلی صرافی کراکن

علاوه بر اینکه این صرافی در ایالات متحده از دسته پر محبوب ترین صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود، در تمام نقاط جهان نیز صرافی کراکن طرفداران زیادی دارد. در ادامه به اشاره چند مورد از این ویژگی‌های کلیدی می‌پردازیم.

  • کارمزد پایین: صرافی کراکن معمولا کارمزدهای پایینی را ارائه می‌کند، تیکرها (Taker) 0.26  و میکرها (Maker) 0.16 درصد پرداخت می‌کنند. در مواردی که  معاملات با حجم‌های بالاتر انجام گیرد، کارمزدها نیز به صورت پلکانی کاهش خواهند یافت.
  • اپلیکیشن موبایل: اگر تصمیم دارید تا با گوشی موبایل خود خرید و فروش کنید، به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید تا نرم افزار موبایلی آن نیز در دسترس باشد. صرافی کراکن سه گزینه اپلیکیشن مختلف را برای مخاطبان خود عرضه کرده است. بنابراین با داشتن مخاطبین بالای این شبکه می‌توان گفت صرافی کراکن که از اعتبار قابل قبولی برخوردار است.
  • خرید با ارز فیات: کاربران قادر هستند تا رمز ارزهای گوناگون را به وسیله ارزهای فیات مانند USD، CHF، EUR، JPY، AUD، CAD و غیره خریداری نمایند.
  • معاملات فوری: کاربران صرافی کراکن ممکن است تصمیم داشته باشند تا معاملات خود را به صورت فوری انجام دهند. با در دسترس بودن گزینه خرید فوری، افراد می‌توانند در کسری از صدم ثانیه به خرید و فروش دارایی‌های خود بپردازند. 
  • تیم پشتیبانی: تیم تخصصی صرافی کراکن خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که این امکانات در صرافی‌های دیگر ارائه داده نمی‌شوند. بسیاری از صرافی‌های بزرگ و نامدار برای رفع اشکالات کاربران خود، آن ها را به یک ربات  پاسخگو متصل می‌کنند. 
  • ابزار پیشرفته: ترمینال صرافی کراکن دارای ابزار و نمودارهای پیشرفته‌ای است که قابل تنظیم نیز هستند. همینطور شما می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های قبلی و همچنین سفارشات جدید خود را بر روی نمودار مشاهده کنید.
  • معاملات مارجینی: این نوع از معاملات فرصتهای جالبی را برای تریدرها فراهم می‌کند. با سقف اهرم 5 برابری، تنها 0.02 درصد کارمزد برای ساخت یک معامله و همچنین حداقل کارمزد جا به جایی، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا تعدادی از رمز ارزهای خود را به صورت لانگ و شورت معامله کنید.
  • افزایش سود با قابلیت استیک: این ویژگی روش خوبی برای رساندن دارایی‌های شما به حداکثر میزان ممکن است. بهتر است بدانید که صرافی کراکن امکان استیک کردن ارزهای فیات را نیز فراهم کرده است.

موارد گفته شده بخشی از ویژگی‌های فوق العاده این صرافی به شمار می‌رفتند. در ادامه مطلب به بررسی کارمزد معاملات در این صرافی می‌پردازیم.

کارمزد معاملات در صرافی کراکن

کارمزد معاملات در صرافی کراکن

  • اسپات: همانطور که قبلا نیز گفته شد میکر 0.16 درصد و تیکر 0.26 درصد برای کارمزدهای اسپات در نظر می‌گیرد. بر طبق ساختار چند لایه، این امکان وجود دارد که در صورت افزایش معاملات در طول 30 روز، هزینه‌های خود را به پایین ترین حد ممکن برساند.
  • مارجین: در مواقع تغییر موقعیت‌های مختلف بازار، کارمزدهای مارجین نیز اضافه می‌شوند.
  • فیوچرز: تبادلات مالی برای میکرها از مقدار 0.02 درصد و همچنین تیکرها 0.05 درصد شروع می‌شود، برای کاربران با حجم معاملاتی بالاتر کارمزد کمتری دارند.

بیشتر بدانید: خرید پول دیجیتال

جمع بندی

صرافی کراکن به علت دارا بودن ویژگی‌های گسترده‌ای، سهولت استفاده، خدمات قابل قبول به مشتریان خود، از دسته صرافی‌های درجه یک در دنیا به حساب می‌آید. تنها چالش و انتقادی که نسبت به صرافی کراکن می‌توان مطرح کرد این است که تعداد توکن‌های زیاد و متنوعی را ارائه نمی‌دهد.

سوالات متداول

آیا صرافی کراکن از اعتبار کافی برخوردار است؟

بله، این صرافی یکی از معتبر ترین و امن ترین بستر های معاملاتی است.

دفتر مرکزی صرافی کراکن در کدام کشور قرار دارد؟

در سال 2011 در آمریکا تاسیس شد.این صرافی توسط جسی پاول

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.