بررسی پروژه rofx

در تمامی جهان، زمانی که یک بازار مالی خوب بر سر زبان‌ها می‌افتد و افکار یک شبه پولدار شدن نیز بر ذهن خیلی‌ها می‌آید، کسانی هستند که بخواهند از این طریق سوء استفاده کنند. اینکار را با هر شکل خلاقانه‌ای انجام می‌دهند تا پول افراد را به دست بیاورند. در ایران نیز تا جایی که فکرش را نیز بکنید، این نوع پروژه‌های کلاهبرداری کم نیستند.

شاید از قدیمی‌ترین ایده‌های کلاهبرداری مربوط به شرکت‌های هرمی و پانزی است. نحوه کار این شرکت‌ها به این صورت بود که شما در ازای خرید از کالاهای این شرکت‌ها، دو نفر را نیز به مجموعه معرفی می‌کردید تا بتوانید سود وعده داده شده را کسب کنید. گلدکوئست از معروفترین این پروژه‌ها به شمار می‌رفت. در این پروسه تعدادی زیادی از افراد دارایی‌های خود را از دست دادند.

در ادامه با وب سایت ارزکت همراه ما باشید تا به بررسی پروژه rofx بپردازیم.

پروژه های کلاهبرداری

از زمان شروع کار ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۰۹ و تولد بیت کوین، حدود ۱۲ سال می‌گذرد. شاید به نسبت امروز، در آن زمان افرادی که در حوزه رمزارزها، اطلاعات زیادی داشته باشند کم بوده باشد، اما شروع آشنایی بیشتر مردم در این حوزه بیشتر از سال ۹۵ تا به امروز بوده است. در عین حال شروع این آشنایی باعث بیشتر شدن کلاهبرداری‌ها در این زمینه شد. پس به همین دلیل است که برای آگاهی دادن هرچه بیشتر کاربران عزیز، بهتر است تا به بررسی پروژه rofx بپردازیم. اما قبل از هرچیزی به بهتر است بدانیم، این پروژه‌ها به چه شکلی فعالیت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: خرید فوری تتر

انواع پروژه‌های کلاهبرداری

در نخستین روزهای شروع به کار رمزارزها، پروژه‌های کلاهبرداری با همان روش معمول یعنی هرمی یا پانزی شروع به فعالیت کردند. در ادامه ۳ مورد از روش‌های کلاهبرداری معمول در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

طرح پانزی یا هرمی

طرح هرمی، همان روشی است که در مبحث بررسی پروژه rofx به آن توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. هدف اصلی در این روش این است که به کاربران وعده می‌دهند که در مدت کوتاهی به سود بسیار زیادی می‌رسند. وعده آن‌ها نیز به این صورت است که می‌گویند، در یک ماه یک بیت کوین کسب خواهید کرد.

در موضوع بررسی پروژه rofx نیز از این روش‌های پانزی یا هرمی به کار برده می‌شود. روند آن به گونه‌ای است که شما با هرچقدر از دوستانتان برای دعوت استفاده کنید، سود بیشتری را نیز کسب خواهید کرد. مسئله اصلی در این نوع پروژه‌ها نیز اشباع شدن است زیرا پس از مدتی زیرمجموعه‌گیری برای کاربران سخت‌تر می‌شود.

 پروژه rofx چیست؟

استخراج ابری

با پیشرفت دانش و مهارت کاربران در زمینه ارزهای دیجیتالی، دیگر روش‌های قدیمی کلاهبرداری، پاسخگو نیستند. پس در این صورت سبک‌های کلاهبرداری نیز پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌اند. از دیگر پروژه‌هایی که در گذشته نیز بسیار رواج داشت، روش استخراج ابری ارزهایی مانند ترون و دوج کوین بود. از جمله سایت‌های معروفی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ کلاهبرداری‌های کلانی کرده است، وبسایت کوین مجیک بود که وعده سود ۱۲۰ درصدی در ماه را به کاربران خود می‌داد.

این یکی از دلایلی بود که عموم مردم را وسوسه و به سوی خود جذب می‌کرد.

بهره گیری از قرارداد های هوشمند

این روش یکی از به‌روزترین سبک‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتالی است. همانطور که اطلاع دارید، ترون یکی از پر سرعت‌ترین شبکه‌ها در این حوزه را دارد. به همین دلیل است که بیشتر اسکمرها در بستر ترون فعالیت می‌کنند. 

پروژه rofx چیست؟

اخیرا وب سایتی با عنوان رافکس شروع به کار کرده است که بین کاربران ایرانی نیز بسیار مطرح شده است. این سایت خود را ربات تریدر فارکس معرفی می‌کند که چیزی جز یک طرح پانزی و کلاهبرداری نیست. در مبحث بررسی پروژه rofx باید به این موضوع دقت داشته باشیم که این پروژه ادعا می‌کند، در بازارهای فارکس ترید خودکار انجام می‌دهد و سود زیادی را برای کاربران تضمین می‌کند.

طبق تحقیقاتی که تیم تخصصی ارزکت به عمل آورده است، این وبسایت چنیدن بیت کوین را از کاربران ایرانی، کلاهبرداری کرده است. در تعریف طرح پانزی باید عنوان کنیم که این طرح‌ها با وعده‌های دروغین پول کاربران را به بهانه سرمایه‌گذاری گرفته و سپس متواری می‌شوند. البته در ابتدا برای اینکه اعتماد فرد قربانی را جلب کنند، سود افراد قدیمی را در ازای سود به آن‌ها پرداخت می‌کنند.

همچنین این وبسایت مدعی است که در سه کشور انگلیس، آمریکا و هنگ کنگ، شعبه‌های مختلفی دارد که بر این پروژه مدیریت می‌کنند. اما در بخش تماس با ما، این وبسایت کاملا مشخص است که از آدرس و شماره‌های تقلبی استفاده شده است.

نداشتن ظاهر مطلوب در بررسی پروژه rofx ، ناشناس بودن تیم گرداننده، سودهای تضمینی و نجومی و همچنین مسدود شدن حساب‌های متعدد کاربران این پلتفرم از نشانه‌های کلاهبرداری رافکس می‌باشد.

بررسی پروژه rofx و طرح پانزی

سخن آخر

در بررسی پروژه rofx که تیم تخصصی ارزکت که به آن پرداخته است، می‌توان به طور قطع عنوان کرد، رافکس یکی از طرح‌های پانزی است که برای کلاهبرداری کاربران ابداع شده است. با توجه به اینکه این پروژه در بین کاربران ایرانی رواج زیادی پیدا کرده است، بهتر است درباره این نوع روش‌ها و طرح‌ها تحقیقات لازم را به عمل بیاورید تا دارایی‌های خود را در پلتفرم‌های امنی سرمایه‌گذاری کنید.

سوالات متداول

پروژه rofix چیست؟

این سایت خود را ربات تریدر فارکس معرفی می‌کند که چیزی جز یک طرح پانزی و کلاهبرداری نیست.

طرح پانزی کلاهبرداری است یا نه؟

بله. در این طرح سرمایه گذاری نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن