لایو پیپر چیست؟

پس از راه اندازی صندوق بیت کوین، این شرکت آمادگی خود را برای ساخت صندوق‌های جدید اعلام کرد. نام این صندوق جدید، لایو پیپر است که در روزهای نخست خود با ارزهای دیجیتالی شناخته شده‌ای مانند فایل کوین و چین لینک معرفی شد.

لایو پیپر، فناوری مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که سعی در بالا بردن کیفیت ویدیوها دارد. در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد که لایو پیپر در پی راه اندازی یک پروژه‌ی استخراج مشترک با فایل کوین است. این بدان معناست که ماینرهای پلتفرم فایل کوین، استخراج ویدیویی را نیز انجام خواهند داد.

این سرویس در حقیقت به منظور کم کردن هزینه و بالا بردن کیفیت ویدیوها ارائه شده است. با وجود محبوبیت بسیار شبکه اتریوم، لایو پیپر در واقع یک پلتفرم مبتنی بر اتریومی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که، با استفاده از سیستم پردازشی افراد گوناگون سعی در بالاتر بردن کیفیت ویدیوها دارد. در ادامه با ارزکت همراه ما باشید تا به معرفی پروژه جذاب لایو پیپر بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: چگونه یک تریدر موفق شویم

لایو پیپر چگونه کار می کند؟

برای اینکه درخواست‌های کد گذاری شده از سوی توسعه دهندگان نرم افزارها ارائه شود، لایو پیپر از سامان دهنده‌های خود بهره می‌برد. یعنی افرادی سیستم‌های پردازش کامپیوتری خود را در اختیار این شبکه قرار داده‌اند. این سیستم‌های پردازشی شامل پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های مرکزی و پهنای باند هستند که در ازای کمک به محاسبات شبکه، کارمزدی را دریافت می‌کنند.

سازندگان این شبکه نام ارائه دهندگان این سرویس را ماینرهای ویدیویی نام گذاری کرده است. همچنین افراد و ارگان‌هایی که برای بالا بردن قدرت ویدیویی برنامه‌های خود، تصمیم دارند از این پلتفرم استفاده کنند، بایستی هزینه خدمات توزیع و کدگذاری را با توکن بومی لایو پیپر پرداخت نمایند.

نحوه عملکرد لایو پیپر

ویژگی های اصلی لایو پیپر

برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، پخش آنلاین ویدیو بسیار پرهزینه می‌باشد. این هزینه در واقع یک هزینه پنهان است که مصرف کنندگان به طور مستقیم از آن اطلاعی ندارند. اما سازندگان همین هزینه‌ها را در قالب مواردی به آن‌ها تحمیل می‌کنند تا خسارات وارده را جبران کنند. از جمله این موارد می‌توان به افزایش تبلیغات و کارمزد بالای خدمات اشاره کرد.

شاید برخی بپرسند که لایو پیپر چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد؟ در جواب این سوال باید گفت که، لایو پیپر سیستمی نیست که کاربران بخواهند تا به طور مستقیم با آن در ارتباط باشند. این امر باعث می‌شود تا کاربران هنگام تماشای ویدیوهای کدگذاری شده، متوجه نقش لایو پیپر در آن نشوند.

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، این پلتفرم سبب کمتر شدن هزینه کارمزدهای محاسباتی می‌شود. از سوی دیگر برای توسعه دهنگان نرم افزارها نیز یک جایگزین خیلی ارزان و بالقوه جهت سرویس‌های غیر متمرکز ایجاد خواهد شد. سامان دهندگان و مشارکت کنندگان نیز می‌توانند در ازای خدمات و یا سپرده‌های خود، مبلغی را به عنوان مشوق یا مازاد دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی: کیف پول توکن پاکت چیست؟

بهترین کیف پول برای ذخیره لایو پیپر

همانطور که اشاره شد، لایو پیپر پلتفرمی بر پایه شبکه اتریوم است. به همین دلیل می‌توان آن را در تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، ذخیره نمود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که، این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین اتریوم می‌باشد، به همین علت بایستی همیشه مقداری اتر در کیف پول خود داشته باشید تا به عنوان کارمزدی برای نقل و انتقالات، پرداخت کنید.

ویزگی های اصلی لایو پیپر

یکی از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌هایی که برای نگهداری از لایو پیپر استفاده می‌شود، تراست والت می‌باشد. این کیف پول با داشتن نصبی آسان، بر روی انواع گوشی‌های هوشمند، خدمات زیادی را نیز ارائه می‌دهد. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که از کیف پول خود، حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در بروز مشکل بتوانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

آینده لایو پیپر

همواره موفقیت هر پلتفرمی بستگی به قدرت مقیاس پذیری و حجم پاسخگویی آن به تقاضاهای کاربران دارد. اگر شبکه توزیع لایو پیپر بتواند تا خدمات خود را با کیفیت بالاتر و گزینه‌های متمرکز ارزان‌تر ارائه دهد، امکان رشد و ارتقای آن نیز وجود خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که شرکت گری اسکیل، هیچگونه تضمینی در راستای موفقیت این پروژه نمی‌دهد. همه چیز را زمان مشخص خواهد کرد.

لایو پیپر همچنان شبکه‌ی کوچکی است که ۴۷ کد گذار متصل به خود را در اختیار دارد. مدیر ارشد این پلتفرم با انتشار یک توییت مدعی شد که این پلتفرم توانسته تا بیش از ۱.۶ دقیقه فیلم را کدگذاری کند.

البته بهتر است بدانید، این شبکه تنها پروژه‌ای نیست که با بهره گیری از یک سیستم غیرمتمرکز سعی در کاهش هزینه‌های پخش ویدیویی را دارد. تتا، یکی دیگر از بهترین سرویس‌هایی است که با استفاده از راهکارهای متفاوت، سعی در رفع این مشکل دارد.

مطلب پیشنهادی: اندیکاتورهای ارز دیجیتال

نحوه نگهداری لایو پیپر

جمع بندی

یکی از اهداف مهم شرکت گری اسکیل در توسعه شبکه Live Paper، شرط بندی بر روی آینده LPT است. به این صورت که گری اسکیل انتظار دارد تا در دراز مدت ارزش LPT بالاتر رود و سرمایه گذاران در این پلتفرم به سود زیادی برسند. این شرکت در عرض چندین ماهی که از لایو پیپر رونمایی کرد، معادل ۸.۵ میلیون دلار LPT را خریداری کرده است.

اما رشد و موفقیت این صندوق ممکن است نمایانگر این موضوع باشد که در مدت زمان کوتاهی مبالغ زیادی از LPT‌ را از این طریق جمع آوری کرده است.

سوالات متداول

لایوپیپر را به چه صورتی می توان نگهداری کرد؟

با استفاده از کیف پول هایی مانند Myetherwallet Metamask Trust wallet Ledger Trezor Enjin wallet Mycelium wallet Atomic wallet Exodus wallet

چرا این شبکه برای توسعه دهندگان توصیه می شود؟

افرادی که به صورت تخصصی روی توسعه نرم ‌افزارها کار می‌ کنند، از هزینه بالای پخش آنلاین فیلم و ویدیو در قالب هزینه سرویس ‌های دریافتی و افزایش تبلیغات اطلاع دارند. وظیفه سرویس لایو پیپر به حداقل رساندن این هزینه ‌ها است.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.