هولد (Hold) یا ترید (Trade)؟ کدام استراتژی بهتر است؟

برای خیلی از افرادی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، این سوال پیش می‌آید که بین هولد یا ترید کدام بهتر است؟ پاسخ به این سوال به نحوه هدف سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. تریدرها با هدف کسب درآمد روزانه یا هفتگی از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اقدام به خرید می‌کنند در صورتی که هولدرها با هدف نگهداری به مدت حداقل یک سال یا بیشتر اقدام به تحقیق و خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند و نقطه اشتراک هولد یا ترید در کسب درآمد و سودآوری است.

در ادامه به معرفی هولد و مزایای هولد کردن و همچنین معرفی ترید و مزایای آن می پردازیم. با ما در ادامه این مطلب از ارزکت همراه باشید.

تعریف هولد

هولد کردن که اکثرا به حالت هودل (HODL) مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک غلط املایی است که به صورت هدف‌گذاری شده مورد استفاده قرار گرفته است. هولد یا هودل به معنای ذخیره‌سازی و نگهداری است. این لغت در دنیای ارزهای دیجیتال به معنای سرمایه‌گذاری در رمزارزها برای مدت طولانی استفاده می‌شود. هولد کردن برای افرادی که به سود دادن رمزارزها در طولانی مدت اعتقاد دارند مناسب است.

هولد کردن بدین معنا است که شما قصد دارید حداقل یک سال دارایی های خود را ذخیره کنید. اگر فردی پرمشغله هستید و نوسانات بازار شما را عصبی می‌کند هولد کردن بهترین استراتژی برای شما است؛ همچنین با این استراتژی کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد.

مزایای هولد یا هودل

هولد کردن سرمایه های دیجیتال مزایای زیر را دارد:

  1. با هولد کردن مقدار مالیات و کارمزد ناشی از معاملات ارزهای دیجیتال، کاهش می‌یابد.
  2. هودل کردن به شما کمک می‌کند که در انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر بسیار تحقیق کنید و در آخر اقدام به خرید کنید.
  3. آرامش بیشتری برای سرمایه‌گذار نسبت به ترید کردن دارد.
  4. به آموزش ترید کردن و تحلیل‌های مخصوص معاملات کوتاه مدت، نیاز نخواهید داشت.
  5. روش سرمایه‌گذاری آسان‌تری است.

مزایای هولد یا هودل

معایب هولد یا هودل

همانطور که برای هولد کردن ارزهای دیجیتال مزایایی را نام بردیم، معایبی نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی معایب هولد سرمایه دیجیتال می پردازیم:

  1. امکان دارد که سودهای زیاد و بزرگ ناشی از نوسانات ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت را از دست بدهید.
  2. به اندازه تریدهای روزانه هیجان انگیز نخواهد بود.
  3. مهم‌ترین عیب این روش عدم تجزیه و تحلیل کامل بازار است. ممکن است حوادث غیرقابل پیش‌بینی باعث سقوط قیمت‌ها شود.

ترید کردن ارزهای دیجیتال

هنگامی که به صورت روزانه ارزهای دیجیتال را با هم معامله می‌کنید، دارید از نوسانات قیمتی آن‌ها که معمولا به صورت روزانه اتفاق می‌افتد، استفاده می‌کنید. شما می‌توانید معاملاتی را طی چند روز یا حتی چند هفته ناشی از نوسانات قیمتی رمزارزها است، انجام دهید. به طور کلی ترید به معنای نوسان‌گیری از قیمت ارزهای دیجیتال و خرید و فروش به موقع آن‌ها است.

 نکته مهمی که در روش ترید وجود دارد این است که کار چندان ساده‌ای نیست. افرادی که در این بازار تازه وارد هستند توصیه می کنیم در هیچ شرایطی بدون داشتن دانش و علم کافی در خصوص این روش سرمایه‌گذاری، بدون تحلیل قیمت رمزارزها وارد معامله نشوند.

پیشنهاد مطالعه: قرارداد هوشمند چیست؟  

مزایای ترید

برای ترید کردن مزایای زیر را می توان نام برد:

  1. اصلی ترین خصوصیت روش ترید این است که هیچ وابستگی‌ای نسبت به زمان و مکان ندارد. بدین منظور که تریدر در هر مکان و زمان می‌تواند با لپ‌تاپ و گوشی به معامله بپردازد.
  2. مزیتی که فرد تریدر را از فرد هولدر متمایز می‌سازد، میزان سودآوری آن در مدت زمان کمتر است. تریدرهای حرفه‌ای این نکته را در ذهن دارند که بازارهای مالی همیشه برای آن ها سودآور نیست و امکان زیان وجود دارد.
  3. از مزیت‌های دیگر ترید می‌توان به استقلال فکری و شغلی اشاره کرد. یک تریدر قوی و حرفه‌ای به این مرحله از اعتماد به نفس می‌رسد که می‌تواند مستقل و خودمختار به فعالیت و کسب درآمد بپردازد.
  4. شاید خیلی‌ها در ابتدای کار فکر می‌کنند برای اینکه بتوانند معاملات پرسودی داشته باشند به سرمایه زیادی نیاز دارند اما یکی دیگر از مزیت‌های این روش این است که با پول و سرمایه کم هم می‌توان به راحتی این کار را شروع کرد.
  5. یک تریدر نگرانی و دغدغه برای نقدشوندگی سرمایه را ندارد چرا که در لحظه و سریع انجام می‌شود.

مزایای ترید

معایب ترید

معایبی که برای ترید کردن موجود است را در زیر به شما نشان می دهیم:

  1. بزرگترین عیبی که در ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که به دلیل تحریم‌ها از سوی بسیاری از کشورها علیه ایران، امکان فعالیت و انجام معاملات برای کاربران ایرانی از طریق تعداد زیادی از پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد.
  2. درست است که ترید کردن بسیار جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از روش هولد کردن است اما همین هیجان بالا می‌تواند باعث عصبانیت و برهم خوردن آرامش یک تریدر شود و در ادامه او را متضرر کند.
  3. ترید کردن نیاز به دانش بالا و کنترل اعصاب زیادی دارد؛ ترید می‌تواند در بعضی شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسا باشد.
  4. میزان استرس و اضطراب حاصل از تریدرهای کوتاه مدت خیلی بیشتر از روش هولد کردن رمزارزها است.

برای مطالعه: درباره ارز بایننس کوین بیشتر بدانید.

جمع بندی در مقایسه هولد یا ترید

در این مقاله به مقایسه هولد یا ترید پرداختیم و و مزایا و معایب هر کدام را به اختصار توضیح دادیم. لازم به ذکر است که روش هولد یا ترید هر دور برای سرمایه‌گذاری مفید و مطلوب است. شما اگر فردی با ریسک پذیری بالا هستید و نگرانی و دغدغه اصلی شما حفظ سرمایه بلند مدت است، هولد کردن روش خوبی برای شما است.

اما اگر با خطرات و ریسک نوسانات شدید قیمت رمزارزها مشکلی ندارید و دانش مدیریت سرمایه را دارید استراتژی ترید برای شما مناسب‌تر است. به طور کلی معامله‌گرانی به موفقیت واقعی دست پیدا خواهند کرد که با آگاهی کامل نسبت به تفاوت هولد یا ترید، زیرکانه این دو استراتژی‌ها را باهم ترکیب و با توجه به موقعیت بازار از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند.

اگر می خواهید بدانید که کدام روش هولد یا ترید برای میزان سرمایه شما مناسب است، می توانید با مشاوران ما در ارزکت تماس برقرار کرده و از آن ها کمک بگیرید. ارزکت، صرافی معتبر ارزهای دیجیتال است که با ایجاد محیطی امن، راه ورود شما را به دنیای رمزارزها آسان کرده است.

سوالات متداول

هولد کنیم یا ترید؟

این مسئله به رویکرد و استراتژی خود شما بستگی دارد. اگر به دنبال حفظ سرمایه بلند مدت هستید هولد کردن برای شما گزینه مناسبی است اما اگر فرد ریسک پذیری هستید می توانید به سراغ ترید کردن بروید.

هولد یا هودل چیست؟

این اصطلاح به معنای حفظ و نگهداری ارز برای یک مدت طولانی است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.