صفر تا صد ارز هارمونی (توکن وان – ONE)

با توجه به فراگیر شدن و محبوبیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، شبکه‌های ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت‌کوین، اتریوم، شیبا اینو و غیره با گره‌ها و مشکلات فراوانی مانند محدودیت در تراکنش‌ها، مقیاس ناپذیری و غیره مواجه هستند که باعث نارضایتی کاربران شده است.
همین امر سبب شده است که پروژه‌های جدید با هدف از بین بردن این نارضایتی‌ها اجرایی شوند. یکی از پروژه‌هایی که با هدف همین بالا بردن سرعت تراکنش‌ها است؛ پروژه ارز هارمونی می‌باشد. در ادامه مقاله به توضیح کامل ارز هارمونی و نحوه خرید و نگهداری آن می‌پردازیم.

معرفی ارز هارمونی

هارمونی یک پلتفرم است که رمزارز وان (ONE) را ارائه می‌دهد. این پلتفرم بلاک‌چینی در تلاش است که مشکل مقیاس‌پذیری را برطرف کند. دلیل به وجود آمدن پلتفرم ارز هارمونی ایجاد بازاری جدید برای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و توکن‌های قابل تعویض بوده است.

موسسان ارز وان و پلتفرم Harmony

یکی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین بنیان گذاران ارز وان، استفان تسه (Stephan Tse) می‌باشد. او در ایجاد پروتکل‌های رمزنگاری شده متخصص است و مدرک دکترا خود را در این زمینه از دانشگاه پنسیلوانیا واقع در فیلادلفیا ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است. دکتر تسه در سال‌های پایانی تحصیل خود موفق به استخدام در شرکت گوگل شد و در سال 2014 در شرکت اپل مشغول به کار شد. او هارمونی را در سال 2017 به همراه 12 تن از کارمندان سابق گوگل، اپل، مایکروسافت و آمازون تاسیس کرد.

هارمونی ارز

تاریخچه ارز هارمونی

Harmony در سال 2017 تاسیس شد؛ هارمونی در ژانویه سال 2020 پس از توسعه چشمگیر، از بلاک‌چین اتریوم و بایننس به بلاک‌چین اختصاصی خود دست یافت. این امر با هدف تحقق پیاده کردن برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) و تراکنش‌های درون زنجیره‌ای انجام گرفت. کاربرها در صورت تمایل برای شرکت در استیکینگ (Staking) و یا سایر فعالیت‌های شبکه، مجبورند از توکن‌های ERC-20 و BEP-20 خود را با توکن‌های ارز هارمونی ONE تعویض کنند.

ویژگی‌های جالب پلتفرم ارز هارمونی

طبق اعلام سایت اصلی ارز هارمونی، این ارز، دارای سه ویژگی اساسی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ساختار مقیاس‌پذیر
  • استفاده از روش شاردینگ
  • اثبات سهام موثر
  • زیرساخت شبکه مقیاس‌پذیر
  • پروتکل ارز هارمونی به کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی گره‌ها کمک زیادی می‌کند. شبکه‌هارمونی بر اعتبارسنجی و سرعت ایجاد شده در بلاک تمرکز دارد. در هارمونی برنامه‌ای خاص با نام هارمونی گرنت (Harmony Grant) برای جذب مشتری و حمایت از نوآوری در شبکه اصلی این پروژه ارائه داده است.

کیف پول‌هایی که از ارز هارمونی پشتیبانی می‌کنند

پس از خرید هر ارز دیجیتالی برای نگهداری و حفظ آن به یک کیف پول نیاز دارید که حتما از آن ارز پشتیبانی کند. ارز وان هم بعد از خرید باید در یک کیف پول مطمئن نگهداری شود. کیف پول‌هایی که از ارز Harmony پشتیبانی می‌کنند شامل:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • بایننس (Binance)
  • اتریوم (Ethereum)
  • لجر (Ledger)
  • مث والت (Math Wallet)
  • گواردا (Guarda)
  • اسندنکس (Ascendex)
  • مونستک (Moonstake)

ارز دیجیتال هارمونی

نحوه خرید ارز هارمونی در بازارهای آنلاین

اگر برای سرمایه گذاری مایل به خرید ارز هارمونی هستید باید مراحل زیر را انجام دهید:

در مرحله اول، باید یک صرافی را انتخاب کنید که از این رمز ارز پشتیبانی کند. برخی از صرافی‌های که از ارز Harmony حمایت می‌کنند عبارتند از:

  • صرافی کوکوین
  • صرافی بایننس
  • صرافی هویی

در مرحله دوم، باید حساب کاربری خود را توسط یکی از روش‌هایی که صرافی تعیین کرده است شارژ کنید.

در مرحله سوم، بعد از خرید ارز Harmony آن را به یکی از کیف پول‌هایی که این رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند، انتقال دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله به طور کامل به معرفی ارز هارمونی پرداختیم که با اهداف افزایش سرعت انجام تراکنش و تایید آن با حداقل زمان تاخیر روی کار آمده است. ارز هارمونی در حال حاضر بر اساس رتبه‌بندی کوین مارکت در رده 69 قرار گرفته است. هدف تیم ارزکت از ارائه این مقاله آشنایی شما با ارز هارمونی بود برای مطالعه بیشتر می‌توانید به سایت ارزکت مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص ارز هارمونی

برای خرید ارز هارمونی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال هارمونی، ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال عضو شده و سپس پس از انجام فرآیند احراز هویت اقدام به خرید کنید.

عرضه کلی ارز دیجیتال هارمونی چقدر است؟

تعداد عرضه کلی ارز دیجیتال هارمونی معادل 13,310,119,696 واحد می باشد که از این مقدار 11.58B واحد در گردش می باشد.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.