آموزش پیدا کردن Txid با ولت یا کیف پول

پیدا کردن Txid با ولت برای کسانی که به تراکنش‌های و جزئیات آن اهمیت می‌دهند بسیار مهم است. همچنین ممکن است در بعضی از شرایط خاص به این Txid نیاز داشته باشیم. این مقاله در رابطه با پیدا کردن ظ با کیف پول یا ولت نوشته‌شده است. قبل از اینکه به اصل مسئله بپردازیم، اجازه دهید که با Txid آشنا شویم و به فهیم چیست و چه کاربردی دارد. با ارزکت همراه باشید!

هنگامی‌که با استفاده از حساب بانکی خود پول ارسال می‌کنید، تراکنش در پایگاه داده بانک ثبت می‌شود. با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، تراکنش‌ها بر روی بلاک چین ذخیره می‌شوند.

اگر 1 بیت کوین (BTC) را برای دوست خود ارسال کنید، آن تراکنش در یک بلوک خاص از بلاک چین بیت کوین ثبت می‌شود. ازآنجایی‌که بلاک چین عمومی و غیرمتمرکز است، هرکسی می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد.

Txid چیست؟

TXID مخفف عبارت Transaction ID (همچنین به‌عنوان ID، TXHash یا Txn شناخته می‌شود) که رشته‌ای از کاراکترهای متشکل از اعداد و حروف است که هر تراکنش را که در شبکه بلاک چین انجام می‌شود، شناسایی و از دیگر تراکنش‌ها متمایز می‌کند.

دو نوع متداول TXID وجود دارد:

  • TXID سنتی (بانک‌ها، کیف پول‌های پرداخت،…)
  • TXID شبکه بلاک چین (Bitcoin، Ethereum، BNB،…): برای هر بلاک چین استاندارد جداگانه‌ای وجود دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند اطلاعات را مداخله یا دست‌کاری کند (به دلیل ذخیره آن در شبکه بلاک چین) و اطلاعات مربوط به TXID در شبکه شفاف است.

Txid با ولت

یک تراکنش معمولی در بلاک چین بیت کوین رشته‌ای از 64 کاراکتر (32 بایت) به شکل حروف و اعداد است.

به‌عنوان‌مثال شناسه تراکنش بیت کوین به شکل زیر است:

a1062db53e416d8fa109f23b7094a21e5b2645e16c5cf532fc90e4d8fbf5d48d

یک شناسه تراکنش اتریوم به شکل زیر است:

0xb4bc263278d3ф82a652a8d73a6bfd8ec0ba1a63923bbb4f38147fb8a943da26d

این شناسه منحصربه‌فرد یک رشته طولانی از حروف و اعداد است که برای شناسایی یک تراکنش خاص در بلاک چین استفاده می‌شود.

TXID خود را از کجا پیدا کنم؟

پیدا کردن TXID در ولت یک فرایند ساده است. اگر از کیف پول‌های دیجیتال و سخت‌افزاری استفاده می‌کنید، شناسه شما همیشه در جزئیات تراکنش نشان داده می‌شود. بااین‌حال، برخی از کیف پول‌های رمزنگاری‌شده این اطلاعات را ارائه نمی‌دهند. اگر این ویژگی در کیف پول فعلی شما وجود ندارد، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و TXID خود را از آن‌ها بخواهید.

نحوه پیدا کردن TXID در ولت

پیدا کردن TXID در ولت و صرافی دیجیتالی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید بسیار آسان است. ممکن است که این کار برای هر کیف پولی کمی با دیگر کیف پول یا صرافی دیگر متفاوت باشد اما روند آن به یک صورت است و کافی است مراحل زیر را پیش بروید:

  1. به قسمت تراکنش‌های اخیر رفته و روی جزئیات تراکنش کلیک کنید
  2. روی تراکنش موردنظر کلیک کنید تا TXID مربوط به تراکنش را پیدا کنید- ممکن است گزینه‌ای تحت عنوان جزئیات تراکنش در این مرحله باز شود که TXID در آن قرار دارد.

اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، بهتر است با پشتیبانی صرافی خود تماس بگیرید.

Txid

یک نمونه عملی از پیدا کردن TXID با ولت

ما در این بخش با سه قدم ساده نحوه پیدا کردن TXID با ولت را یاد می‌گیریم. ابتدا به کیف پول ارز دیجیتال یا پلتفرم صرافی مورد استفاده لاگین می‌کنیم.

1.در قدم اول تاریخچه تراکنش را در کیف پول خود پیدا کنید. حال که کیف پول رمزنگاری خود را راه‌اندازی کردید و بخش تاریخچه را پیدا کنید. اگر از هر کیف پولی استفاده می‌کنید، روی تب «تاریخچه» کلیک کنید تا تمام تراکنش‌های خود را ببینید. هنگامی‌که تراکنش را پیدا کردید، برای یافتن جزئیات بیشتر روی آن کلیک کنید.

2.شماره شناسایی تراکنش (TXID) را پیدا کنید. همه تراکنش‌های بلاک چین دارای یک هش تراکنش یا شناسه (TXID) هستند تا بتوانید بعدازآن به‌راحتی آن‌ها را در بلاک چین پیدا کنید. TXID از حروف و اعداد تشکیل‌شده است. برای ادامه، روی نماد سمت راست کلیک کنید تا TXID را کپی کنید.

3.یک Block Explorer را باز کنید. بسته به اینکه از کدام کیف پول رمزنگاری استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک Block Explorer داخلی مربوط به خود کیف پول استفاده کنید یا به‌سادگی TXID را روی یک بلاک اکسپلور خارجی کپی کنید.

اگر بلاک اکسپلورر خارجی را انتخاب می‌کنید، برخی از بهترین آن‌ها برای شبکه بلاک چین عبارت‌اند از:

  • بلاک اکسپلور بلاک چین با پشتیبانی از BTC, BCH, ETH
  • بلاک اکسپلور Blockchair با پشتیبانی از BTC, ETH, XRP, BCH, LTC, BSV, ADA, XLM, XMR, DOGE, TON, GRS
  • اکسپلور بلاک اکسپلور CoinMarketCap با پشتیبانی از BTC, ETH, LTC
  • بلاک اکسپلور Tokenview با پشتیبانی از BTC, ETH, ERC20 Tokens, BCH, ETC, LTC, ZCASH, DASH, DOGE

بلاک اکسپلورهای بلاک چین درست مانند یک موتور جستجو کار می‌کنند؛ بنابراین روند کار کاملاً ساده است: TXID را وارد کرده و روی دکمه جستجوی آن کلیک کنید. اگر تراکنش در بلاک چین پیدا شود، به‌احتمال‌زیاد جزئیات اساسی زیر را نمایش می‌دهد:

  • تاریخ معامله
  • از (آدرس کیف پول)
  • به (آدرس کیف پول)
  • هزینه‌ها (شامل کارمزد هر بایت و واحد وزن)
  • مقدار کل (به ارز دیجیتال)
  • شماره بلوک (محل ذخیره تراکنش)

پیدا کردن Txid با ولت

برای چه چیزی به TXID نیاز دارم؟

فناوری بلاک چین شفافیت کامل را تضمین می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید تراکنش‌های خود را همیشه بدون توجه به‌جایی که هستید بررسی کنید؛ و این در بسیاری از موقعیت‌ها مفید است:

  • اثبات پرداخت: اگر برای شخص یا کسب‌وکاری پول می‌فرستید، به رسید نیاز دارید. TXID دقیقاً همین رسید است یعنی رسید دیجیتالی تراکنش بلاک چین شما.
  • معامله با تأخیر: هرازگاهی، بلاک چین ها تحت تعمیر و نگهداری قرار می‌گیرند. سپس پردازش تراکنش‌ها بیشتر طول می‌کشد. در دست داشتن TXID به شما اطمینان می‌دهد زیرا می‌توانید وضعیت تراکنش را در بلاک چین تأیید کنید. اگر تراکنش در بلاک اکسپلورر نشان داده شود، می‌توانید مطمئن باشید که تراکنش در حال انجام است و به‌زودی تأیید خواهد شد.

چرا من نمی‌توانم تراکنش خود را در بلاک چین پیدا کنم؟

برخی از کاوشگران بلاک چین فقط از تراکنش‌های بیت کوین پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین اگر یک TXID اتریوم را در آن وارد کرده باشید، چیزی پیدا نمی‌کنید. برای اطمینان از اینکه همیشه چیزی را که به دنبالش هستید پیدا می‌کنید، باید از یک کاوشگر چند بلاکچینی مانند بلاک‌چیر (Blockchair) استفاده کنیم. این کاوشگر بیش از ده بلاک چین مختلف ازجمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین و غیره را پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات شما برای یافتن تراکنش ممکن است مشکل مربوط به TXID ارائه‌شده باشد. مطمئن شوید که آن را به‌درستی دریافت کرده‌اید. همچنین باید مواظب باشید در دام صفحات فیشنگ TXID برای پیدا کردن TXID با ولت نیفتید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.