ارزکت، (ارزکت، معتبرترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال)

تعداد ارزهای دیجیتال: 13,538
معاملات 24 ساعت: 111.58 میلیارد دلار
تعداد صرافی: 1031

حجم بازار : 2,784.24 میلیارد دلار %1.99

سهم بازار :

BTC: 49.681%

ETH: 15.385%

USDT: 3.745%

نرخ تتر : 61975 تومان

قیمت لحظه ای و خرید Filecoin

-26.0%

$3.08

190,883 تومان

محاسبه با نرخ تتر: 61,975 تومان


معاملات روزانه 430,133,558
حجم بازار 1,058,028,190
سکه در گردش 342,731,127 FIL
عرضه کل 1,966,023,874 FIL
simple chart Filecoin (FIL)
FIL
exchange icon
usdt
exchange icon
تومان

درباره Filecoin

فایل کوین یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت بلاک چین است که هدف آن ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها است. پروژه Filecoin یک بلاکچین همتا به همتا است که جهت ذخیره سازی داده  به دور از خطرات سایبری و سانسور طراحی شده است. این بلاکچین برای اینکه اطمینان حاصل کند اپراتورها داده‌ها را به بهترین نحو احسن ذخیره می‌کنند، مشوق‌های اقتصادی جالبی را برای ماینرها به وجود آورده است. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با Filecoin و هدف از ایجاد و نحوه کار آن باهم به گفتگو بپردازیم.

فایل کوین یا Filecoin چیست؟

Filecoin یک شبکه ذخیره‌سازی داده غیرمتمرکز است که توسط Protocol Labs ساخته‌شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ذخیره‌سازی اضافی خود را در یک پلت فرم باز بفروشند. این تکنولوژی مبنی بر بلاک چین به‌عنوان لایه انگیزشی و امنیتی برای IPFS (سیستم توزیع فایل همتا به همتا)، برای ذخیره و به اشتراک‌گذاری فایل‌های داده عمل می‌کند.

فایل کوین سیستم ذخیره‌سازی IPFS را به یک “بازار الگوریتمی” تبدیل می‌کند. در این پلت فرم کاربران به ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی توکن بومی Filcoin، FIL، پرداخت می‌کنند تا داده‌ها را در شبکه ذخیره و توزیع کنند.

فایل کوین چیست؟

ارز دیجیتال Filcoin

به‌صورت کلی و طبق آمار و ارقام رسمی حدود 2 میلیارد ارز دیجیتال  FIL در جهان موجود است که قرار است در طی ۱۶ سال آینده  به‌صورت تدریجی به‌منظور پاداش استخراج بلوک به بازارهای ارز دیجیتال عرضه شوند. طبق قوانین و سیاست‌های ایجادکنندگان پروژه Filcoin در قرار شده است که حدود 70%  ارزهای دیجیتال موجود جهت پاداش به‌تدریج در اختیار ماینرهای Filcoin قرار بگیرند. 

سازمان Protocol Labs به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان این پروژه، 15% از ارز دیجیتال FIL را در اختیار دارد. حدود 10% از توکن‌های فایل کوین در عرضه اولیه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت. همچنین 5% از آن برای اجرایی کردن نقشه‌های بلندمدت آن در اختیار بنیاد Filcoin قرار دارد.

فایل کوین چگونه کار می‌کند؟

در فایل کوین، کاربران برای ذخیره فایل‌های خود به ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی FIL پرداخت می‌کنند. ماینرهای ذخیره‌سازی رایانه‌هایی هستند که مسئول ذخیره‌سازی فایل‌ها و اثبات درست ذخیره‌سازی فایل‌ها در طول زمان هستند. هرکسی که می‌خواهد فایل‌های خود را ذخیره کند، می‌تواند به Filecoin بپیوندد.

 میزان ذخیره‌سازی موجود و قیمت آن ذخیره‌سازی توسط هیچ شرکتی کنترل نمی‌شود. در عوض، Filecoin بازارهای باز را برای ذخیره و بازیابی فایل‌هایی که هرکسی می‌تواند در آن شرکت کند، تسهیل می‌کند.

Filecoin از یک بلاک چین و توکن FIL تشکیل‌شده است. استخراج‌کنندگان حافظه، توکن های FIL را برای ذخیره فایل‌ها به دست می‌آورند. بلاک چین فایل کوین، تراکنش‌های ارسال و دریافت فایل‌های FIL را همراه با مدرک استخراج‌کننده‌های ذخیره‌سازی مبنی بر اینکه فایل‌های خود را به‌درستی ذخیره می‌کنند، ثبت می‌کند.

ویژگی‌های برجسته Filecoin

Filecoin چندین مزیت را نسبت به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی متمرکز داده نوید می‌دهد. آن‌ها عبارت‌اند از:

  • هزینه – با ایجاد یک بازار آزاد بزرگ‌تر برای ذخیره‌سازی داده‌ها، قیمت را کاهش دهد.
  • مقیاس – گرد هم آوردن میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان، یک شبکه ذخیره‌سازی عظیم ایجاد می‌کند.
  • صرفه‌جویی- به‌جای ساخت رایانه‌های ذخیره‌سازی جدید، Filecoin از منابع موجود استفاده می‌کند.
  • ایمنی – درحالی‌که Dropbox و iCloud هک شده‌اند، یک شبکه غیرمتمرکز به این معنی است که هیچ نقطه حمله واحدی وجود ندارد و به خطر افتادن آن سخت‌تر می‌شود.

صرفه‌جویی در داده‌ها با فایل کوین

ذخیره داده‌ها در Filecoin به کاربران این امکان را می‌دهد تا از قدرت یک شبکه توزیع‌شده و بازار آزاد استفاده کنند که توسط هزاران ارائه‌دهنده یا استخراج‌کننده مختلف ذخیره‌سازی ارائه می‌شود.

ماینرهای Filecoin

ماینرهای بلاک چین Filecoin مسئول ذخیره‌سازی، ارائه محتوا و صدور بلاک‌های جدید هستند. استخراج FIL مانند استخراج بیت کوین یا اتریوم برای تأمین قدرت محاسباتی شبکه نیست. در Filecoin، ماینرها برای استفاده در تراکنش با مشتریانی که می‌خواهند داده‌ها را ذخیره کنند و جوایزی کسب کنند، به ذخیره‌سازی کمک می‌کنند.

چرا Filecoin (FIL) مهم است

در طول چند دهه گذشته، نحوه ذخیره و دسترسی به داده‌ها تغییر کرده است. در تجارت، این از ذخیره‌سازی در کامپیوتر و حافظه محلی، اتاق‌های سرور بزرگ، انبارهای ذخیره‌سازی داده از راه دور و فضای ذخیره‌سازی ابری در سراسر جهان تغییر کرده است. در حال حاضر، اکثر مشاغل از ترکیبی از همه این‌ها استفاده می‌کنند. به طور مشابه، ذخیره‌سازی داده کاربران نیز با افزایش اتکا به ذخیره‌سازی ابری تغییر کرده است.

این امر فضا را ابرقدرت‌های بازار ذخیره‌سازی ابری مانند AWS، HPE و Dell ایده آل میکند. با این روش ذخیره‌سازی مشتریان تجاری معمولاً یک ارائه‌دهنده را انتخاب می‌کنند و سال‌ها با آن کار می‌کنند و این امر مانع ایجاد رقابت می‌شود. Filecoin به مشتریانی که می‌خواهند فضای ذخیره‌سازی بخرند یا اجاره کنند این امکان را می‌دهد تا بدون توجه به اینکه ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی چه کسی باشد، بهترین خدمات با بهترین تعرفه‌ها تجربه کنند، این کار می‌تواند یک بازار ذخیره‌سازی ابری رقابتی‌تر ایجاد کند.

ارز دیجیتال فایل کوین

معیارهای توکن های فایل کوین

  • نام رمز: Filecoin
  • توکن: fil
  • بلاک چین: فایل کوین
  • Token Standard: به‌روزرسانی
  • قرارداد: به‌روزرسانی
  • نوع رمز: سودمند، دولتی
  • کل تأمین: 182,919,435 FIL
  • منبع در گردش: TBA

مورداستفاده توکن Fil

توکن فیل موارد استفاده متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • مشتریان از FIL برای پرداخت هزینه‌ای برای ذخیره داده‌های خود استفاده می‌کنند.
  • Storage Miners برای مشارکت سخت‌افزاری در ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت FIL پرداخت می‌شود.
  • ماینرهای بازیابی برای مشارکت در تلاش برای بازیابی داده‌ها در FIL پول می‌گیرند

مزایای فایل کوین

ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری مانند آمازون و گوگل پول زیادی برای ذخیره‌سازی داده کاربران در فضای ابری به دست می‌آورند. این نشان می‌دهد که تقاضای زیادی در این بازار وجود دارد.

اگر مشتریان تصمیم بگیرند به خدمات غیرمتمرکز ذخیره‌سازی مانند فایل کوین اعتماد کنند، می‌توانند در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کنند. این پول مستقیماً به اقتصاد بازمی‌گردد زیرا به افراد و مشاغل کوچک می‌رسد که می‌تواند تأثیر مثبت قابل‌توجهی بر زندگی مردم داشته باشد.

نتیجه گیری

باک چین در همه حوزه‌ها خودش را نمایان کرده است و خدمات ذخیره‌سازی فایل نیز از این قاعده جا نمانده است. فایل کوین امروزه به‌عنوان اصلی‌ترین رقبای شرکت‌های بزرگ ذخیره‌سازی ابری مانند گوگل و آمازون پا به میدان گذاشته است و می‌خواهد با ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده به اقتصاد جهانی کمک کند.

روزانه

هفتگی

ماهانه

جزئیات Filecoin

قیمت Filecoin

$3

حجم کل بازار

1,058,028,190

حجم معاملات روزانه

$-364,619,873.36

پایین ترین/بالاترین قیمت ۲۴ ساعت اخیر

$4

$3

رتبه در بازار

#36

اوج قیمت دلاری

$237

تغییرات از اوج تاکنون

-99 %

به تومان

14,678,159 تومان

نرخ دلار

61,975 تومان

تاریخ اوج قیمت

2021-04-01 1400-01-12 2 سال پیش

تغییرات 24 ساعته

-26.0 %

تغییرات 7 روزه

-30.52817 %

تغییرات 14 روزه

-33.77448 %

تغییرات 30 روزه

-29.00928 %

تغییرات 60 روزه

-41.3458 %

تغییرات شش ماهه

-62.409 %

تغییرات یک ساله

-91.70132 %

تاریخ پیدایش

2022-12-17

الگوریتم هش

زمان ساخت بلاک

0min

ارز در دسترس/کل

342731127 / 1966023874