راهنمای مرحله به مرحله راه اندازی و استفاده از کول ولت

کیف پول‌های کول ولت یکی از بهترین سخت‌افزارهای موجود در دنیای ارز دیجیتال برای نگه‌داری ارزها هستند که به‌عنوان کیف پول شناخته می‌شوند. این کیف پول ابعاد کوچکی دارد و قابلیت حمل آن بسیار آسان است. این کیف پول دیجیتالی به‌صورت رمزنگاری‌شده و از طریق ارتباط بلوتوثی ارتباطات خود را انجام می‌دهد. این کیف پول از طریق اپلیکیشن CoolBitX Crypto مدیریت می‌شود. در این آموزش از صرافی آنلاین ارزکت قصد داریم قدم‌به‌قدم شما را راهنمایی کنیم تا کیف پول کول ولت را راه‌اندازی کنید و از آن استفاده کنید.

مراحل راه‌اندازی و کار با کیف پول کول ولت

قبل از اینکه به راه‌اندازی کیف پول کول ولت بپردازیم، باید به این نکته توجه کنیم که این کیف پول ارز دیجیتال در دو نوع:

  • کیف پول کول ولت پرو
  • کیف پول کول ولت اس

ارائه می‌شود. ما در این آموزش قدم‌به‌قدم نصب و راه‌اندازی CoolWallet Pro را به شما آموزش خواهیم داد و در ادامه نحوه کار آن را بررسی می‌کنیم.

دانلود و راه‌اندازی کول ولت

در این بخش قدم‌به‌قدم شما را راهنمایی می‌کنیم تا کیف پول کول ولت را دانلود و آن را نصب کنید.

قدم اول:

برنامه کیف پول COOLBITX CRYPTO را دانلود کنید. شما می‌توانید از طریق فروشگاه‌های اپ موبایل مانند گوگل پلی و اپل استور این اپلیکیشن را دانلود کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن کیف پول کول ولت:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.coolbitx.cwsapp&hl=en&gl=US

لینک دانلود نسخه آی او اس اپلیکیشن کیف پول کول ولت:

https://apps.apple.com/tw/app/coolbitx-crypto/id1328764142

دانلود کول ولت

قدم دوم

کیف پول کول ولت خود را در حالت شارژ قرار دهید. کارت باید در طول راه‌اندازی اولیه و همچنین هنگام به‌روزرسانی سیستم‌ عامل در حال شارژ باشد. یک‌بار شارژ تقریباً 4 ساعت طول می‌کشد و شارژ آن 2 تا 3 هفته دوام می‌آورد.

شارژ کول ولت

قدم سوم

دستگاه‌های خود را جفت کنید. اپلیکیشن CoolBitX Crypto Wallet را باز کنید و از طریق بلوتوث آن را با کیف پول کول ولت خود جفت کنید. در این مرحله پس‌ از آن که کیف پول را روشن کردیم به ما یک عدد نشان می‌دهد که باید آن را در اپلیکیشن موبایل خود وارد کنیم. رمز عبور یک‌ بار مصرف را وارد کرده و با فشار دادن دکمه تایید روی کارت خود جفت شدن اپلیکیشن و دستگاه را تأیید می‌کنیم.

جفت کردن دستگاه ها در کول ولت

قدم چهارم ساخت کیف پول

در این مرحله ما با تصویری مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهیم شد تا کیف پول جدید خود را ایجاد کنیم:

ساخت کیف پول کول ولت

برای ایجاد یک کیف پول جدید، باید یک کلمات بازیابی جدید با مجموعه اعداد 12، 18 یا 24 تولید کنیم. (ما یک عدد 24 را برای بالاترین سطح امنیت توصیه می‌کنیم). کلمات تولید شده را روی کارت بازیابی ارائه‌شده یادداشت کنید. این مجموعه کلمات به‌عنوان پشتیبان برای دستگاه شما عمل می‌کند و اگر دسترسی به CoolWallet یا تلفن خود را از دست دادید، می‌توانید از آن برای بازیابی وجوه خود استفاده کنید.

اگر قبلاً یک حساب کاربری داشته‌اید می‌توانید از طریق گزینه recover حساب خود را بازیابی کنید. در یادداشت کردن و وارد کردن کلمات نهایت دقت را به خرج بدهید. این کلمات فقط یک‌بار به شما نشان داده می‌شود و بسیار مهم است که آن را به‌درستی و به ترتیب صحیح یادداشت کنید.

مرحله پنجم- تایید کلمات

در این مرحله از نصب کول ولت یک فرآیند تأیید در برنامه ظاهر می‌شود تا مطمئن شود که کلمات را درست را یادداشت و وارد کرده‌اید. پس از اطمینان از کار خود آن تا تأیید کنید.

تایید کلمات در کول ولت

آموزش کار با کیف پول کول ولت

پس‌ از آن که شما توانستید اپلیکیشن کول ولت را دانلود کنید و آن را راه اندازی کردید نوبت به نحوه استفاده از کول ولت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرحله 1: شروع به کار برنامه COOLWALLET PRO یا COOLBITX CRYPTO

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول سخت‌افزاری خود را راه‌اندازی کنید. برنامه را راه‌اندازی کرده آن را با کیف پول کول ولت جفت کنید. به یاد داشته باشید که از Seed بازیابی خود به‌صورت آفلاین نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در مکانی امن نگهداری کنید.

شروع کار در کول ولت

مرحله 2: به بخش Stacking در برنامه خود بروید

از صفحه بازار برنامه، گزینه “Staking” را انتخاب کنید.

استیکینگ در کول ولت

مرحله 3: ارز دیجیتال مورد نظر را برای سهام خود انتخاب کنید

CoolWallet Pro در زمان راه‌اندازی از 3 ارز کریپتو برای سهام پشتیبانی می‌کند، یعنی ATOM ، DOT و TRX. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و در ادامه دکمه “Stake” را بزنید.

انتخاب ارز دیجیتال در کول ولت

“Staking” چیست؟

استکینگ رمزنگاری فرآیندی است که برای تأیید تراکنش‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این فرایند شامل تعهد دارایی‌ها برای پشتیبانی از شبکه بلاک چین و تأیید تراکنش‌ها است. همچنین به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا درآمد غیرفعالی در دارایی‌های خود کسب کنند.

مرحله 4. تعیین آدرس ترون

در این مرحله باید یک ولیدیتور یا یک آدرس را وارد کنیم. این آدرس، آدرس ترون کیف پول ما است. اگر مراحل بالا در نصب و راه‌اندازی کیف پول کول ولت را به‌درستی پیش رفته باشید، این ولیدیتورها وجود دارند. بعد از تأیید آدرس مقدار ترون ها را وارد می‌کنیم. بعد از اینکه این کارها را کردیم، عملیات را ادامه می‌دهیم و مطابق شکل زیر گزینه continue را می‌زنیم.

تعیین آدرس ترون در کول ولت

 مرحله 5. تأیید استیکینگ

در این مرحله با یک بازبینی و اطمینان از انجام عملیات اعم از اطمینان از ارز، مقدار و سایر تراکنش‌ها، دکمه Verify with card را برای تایید عملیات خواهیم زد. پس از زدن این دکمه اگر کیف پول ما قبلا با اپلیکیشن جفت شده باشد که هیچی ولی در غیر این صورت از ما می‌خواهد که کیف پول را روشن و آن را جفت کنیم. پس از اطمینان از درستی اطلاعات در کیف پول ارز دیجیتال کول ولت خود نیز دکمه تأیید را می‌زنیم تا فرایند اصلی آغاز شود.

تأیید استیکینگ کول ولت

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به صورت گام به گام و تصویری مراحل راه اندازی و کار با کول ولت را به شما آموزش دهیم. اگر به دنبال صرافی خرید و فروش تتر  مطمئن هستید کافی است از خدمات سایت ارزکت استفاده کنید.

سوالات متداول

کیف پول کول ولت چند نوع است؟

کیف پول کول ولت در دو نوع ولت پرو و ولت اس ارائه شده است.

کیف پول کول ولت از کدام ارزها پشتیبانی می‌کند؟

در زمان راه اندازی این کیف از 3 ارز DOT، ATOM , TRX پشتیبانی می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن