خریداری بیت کوین چگونه انجام میشود؟!

اگر به اخبار تکنولوژی رمزارزها سری بزنید، حتما با خبر خریداری بیت کوین، قیمت بیت کوین به دلار و قیمت بیت کوین به تومان آشنایی دارید؛ بیت کوین از معروف ترین رمزارزها است که در بازار جهانی غوغا به پا کرده است. بیت کوین یک مدل ارز مجازی است، قیمت بیت کوین به دلار در سال 2018 به 13 هزار دلار رسید و همین موضوع سبب افزایش شهرت ارز بیت کوین شد و توجه همه را به خود جلب کرد. که به همین دلیل ثروتمندان جهان شروع به سرمایه گزاری و خریداری بیت کوین کردند. پس از بیت کوین ارزهای دیجیتال زیادی پا به این عرصه نهادند که در این مطلب قصد داریم توضیحات کاملی درباره خریداری بیت کوین، قیمت بیت کوین به دلار و قیمت بیت کوین به تومان به شما بدهیم.

با ارزکت همراه باشید!

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی کریپتوکارنسی‌ است که خطوطی به شکل رمزهای رایانه‌ ای هستند که ارزش اقتصادی دارند. این خط رمزها با رایانه ای بسیار قوی با استفاده از مقدار زیادی انرژی برق تولید میشوند. نام دیگر کریپتوکارنسی‌ها، ارز دیجیتال است. قیمت بیت کوین به دلار و قیمت بیت کوین به تومان در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. بیت کوین شکلی از پول دیجیتال است که از طریق محاسبات ریاضی مشکل ایجاد می‌شوند.

واژه کریپتو نسخه خلاصه شده از کلمه کریپتوگرافی، که به معنی فرآیند محافظتی از کوین های جدید است. بیت کوین در حال حاضر با 2 رویکرد اقتصادی سیاسی درگیر است، برخی از دولت ها برای جلوگیری از گسترش بیت کوین آنرا ممنوع اعلام کرده اند؛ برخی دیگر سعی میکنند از ظرفیت های این رمزارز استفاده کنند و به خریداری بیت کوین پرداخته اند. لازم به ذکر است که هیچگونه نهاد دولتی بر روی بیت کوین کنترل ندارد و این مورد یکی از مزیت های بیت کوین است.

از دیگر مزیت های بیت کوین میتوان به: دیجیتال، بی پرده، امنیت بالا، غیرمتمرکز، سرعت بالا، کارمزد محدود و… نام برد. همه ی این موارد خریداری بیت کوین را منطقی تر میکنند.

خریداری بیت کوین چگونه است

نحوه خریداری بیت کوین در ایران

در سال 98 ایران بیت کوین را به رسمیت شمرد و امکان استفاده و استخراج آن را به کاربران مشتاق در ایران داد. بیت کوین در بستر وب خرید و فروش میشود اما از آنجایی که تحریم های علیه ایران دسترسی مارا به خیلی امکانات محدود کرده است؛ خریداری بیت کوین نیز از این موارد مستثنی نیست و با محدودیت های زیادی همراه است. اما همچنان برای کاربران ایرانی روش هایی جهت خریداری بیت کوین یا فروش آن وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

خریداری بیت کوین به صورت غیر حضوری از صرافی های آنلاین

اولین قدم هر کسی که قصد ورود به این زمینه را دارد، ایجاد حساب در یک صرافی مطمئن مانند صرافی آنلاین LocalBitcoins است. لازم به ذکر است که اکثر صرافی ها دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرده اند و تنها این صرافی به صورت بین المللی از ایران پشتیبانی میکند. خریداری بیت کوین در این صرافی به 2 صورت انجام میشود:

  1. در اولین حالت شما به صورت مستقیم از این صرافی اقدام به خریداری بیت کوین میکنید
  2. در حالت دوم سایت نقش واسطه را برای خریدار و فروشنده ایفا میکند که کارمزدی از معامله به آن اختصاص داده میشود.

خرید حضوری از فروشنده

در این روش افرادی که ماینر داشته و قصد فروش بیت کوین هایشان را دارند، اقدام به یافتن مشتری هایی که در پی خریداری بیت کوین هستند، می کنند؛ نکته قابل توجه اینجاست که در این روش، از پرداخت کارمزد سایت ها معاف میشوید. دقت کنید چرا که در این روش کلاهبرداری های زیادی صورت میگیرد؛ پس قبل از اقدام به خریداری بیت کوین به صورت حضوری حتما از نفر مقابل خود مطمئن باشید.

مراحل خریداری بیت کوین چیست؟

  1. ساخت کیف پول ارز دیجیتال

در اولین مرحله نیاز به ایجاد کیف پول ارز دیجیتال دارید؛ در این کیف پول شما اقدام به معامله و نظارت بر دارایی های خود میکنید. انواع کیف پول بیت کوین شامل :

  • کیف پول سخت افزاری
  • نسخه نرم افزاری (کیف پول بلاک چین)
  • نسخه کاغذی

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین

  • وارد سایت بلاک چین شوید
  • روی گزینه Sign Up کلیک کنید
  • مراحل ثبت نام را پیش ببرید
  • کد ارسالی به ایمیل خود را تایید کنید
  • آدرس کیف پول خود را از قسمت request بگیرید و به خریداری بیت کوین یا فروش آن بپردازید.
  1. پیدا کردن فروشنده

در این مرحله از طریق سایت هایی که اقدام به معرفی فروشنده میکند، جهت خریداری بیت کوین فروشنده مورد نظر خود را پیدا کنید و شماره آنها را برداشته و با آنها قرار حضوری بگزارید؛ سعی کنید فروشنده ایی را انتخاب کنید که حساب کاربری آنها بیش از یکسال قدمت داشته باشد سپس اقدام به خریداری بیت کوین از آنها کنید. دقت کنید که نحوه پرداختی فروشنده برای شما راحت باشد.

  1. استفاده از یک صرافی قابل اطمینان ایرانی

صرافی ارزکت این اطمینان را به شما میدهد که با کارمزدی مناسب بهترین خدمات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید در صرافی ارزکت در هر لحظه از شبانه روز قیمت بیت کوین به دلار و قیمت بیت کوین به تومان را چک کنید و اقدام به خرید و یا فروش آن بکنید.

خریداری بیت کوین چیست

  1. احراز هویت طرفین

از آنجایی که هیچگونه نظارتی بر این معاملات نیست، بهتر است قبل از خریداری بیت کوین، روش های احراز هویت مناسبی از فرد مقابل بخواهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل از آن استفاده کنید. از جمله این احراز هویت ها میتوان به تماس تصویری و درخواست ارائه مدارک و ذخیره آن اشاره کرد، در موردی دیگر میتوان مدارک طرف مقابل (عکس، کارت ملی و کارت بانکی) به همراه دست نوشته که شرح معامله است را از ایشان بخواهید.

  1. انتقال پول از کارت بانکی به فروشنده

در این مرحله شما حساب صرافی خود را شارژ میکنید و صرافی اقدام به خریداری بیت کوین درخواستی شما میکند و سپس آنرا به کیف پول شما واریز میکند. لازم به ذکر است بعضی صرافی ها تنها واسطه بین فروشنده و خریدار هستند؛ در اینصورت هنگامی که شما درخواست خود را ثبت میکنید، صرافی فروشنده معتبری پیدا میکند و معامله شمارا صورت میدهد.

نکته مهم: سعی کنید همیشه از کیف پول خود پشتیبان بگیرید و آنرا بروز نگه دارید، چراکه اگر اتفاقی برای کیف پولتان بیفتد تنها راه نجات شما کلمات پشتیبان شما میباشد.

انواع کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین شبیه به حساب بانک شماست و شما میتوانید در آنها به ارسال، دریافت یا ذخیره بیت کوین ها بپردازید؛ همزمان با افزایش قیمت بیت کوین به دلار و قیمت بیت کوین به تومان، استفاده از این کیف پول ها به شدن افزایش پیدا کرد. در ادامه به بررسی برخی از آنها میپردازیم:

کیف پول ها به دو نوع داغ و سرد تبدیل میشود؛ کیف پول سرد فضای ذخیره فیزیکی و آفلاین است که در صورت دارایی زیاد بهترین روش برای شما این مورد است، در مقابل کیف های داغ هستند که بصورت آنلاین، نرم افزاری و تحت وب میباشند.

  • کیف پول دسکتاپ: این کیف ها مناسب لب تاپ ها و سیستم های خانگی میباشند و از انواع آن میتوان به: الکتروم، اکسودوس، کوینومی و اتمیک اشاره کرد.
  • کیف پول موبایل: این کیف ها برنامه هایی هستند که بر روی تلفن ها همراه نصب میشوند و در هر جایی همراه شما هستند.
  • کیف پول کاغذی: این کیف پول همان کلید خصوصی است که بر روی یک کاغذ چاپ شده است.
  • کیف پول سخت افزاری: این کیف پول بدون تردید امن ترین نوع کیف پول است که از بهترین متد امنیتی برخوردار است.
  • کیف پول تحت وب: این کیف ها تنها در صورت دسترسی به اینترنت کار میکنند و تقریبا از هر پلتفرمی میتوانید به وبسایت این سایتها دسترسی پیدا کنید.
  • کلاینت بیت کوین: اصلی ترین کیف پول بیت کوین است که مستقیما به بلاک چین وصلتان میکند.

اطلاعات تکمیلی جهت خریداری بیت کوین

در تاریخ انتشار این محتوا قیمت و اطلاعات کامل ارز دیجیتال در زیر شرح داده شده است تا شما عزیزان که قصد خریداری بیت کوین را دارید از آنها بهره ببرید.

حجم کل بازار با توجه به قیمت بیت کوین به دلار $742,978,000,000
تسلط به بازار 40.73%
حجم معاملات روزانه با توجه به قیمت بیت کوین به دلار $20,708,700,000
پایین ترین/بالاترین قیمت بیت کوین به دلار (24 ساعت) $40,082 / $38,480
پایین ترین/بالاترین قیمت بیت کوین به دلار $42,451 / $37,293
بالاترین قیمت بیت کوین به تومان در طول تاریخ 1,962,421,875
رتبه در بازار 1
قیمت بیت کوین به دلار $39,157
قیمت بیت کوین به تومان 1,022,922,423

قیمت بیت کوین به دلار

وقتی از ارزش بیت کوین صحبت میکنیم در وهله اول قیمت بیت کوین به دلار مد نظر ماست. این به این دلیل است که یک بیت کوین معمولا با دلار آمریکا سنجیده میشود. بنابراین اگر بخواهید بپرسید “یک بیت کوین چقدر ارزش دارد؟”، این همان سوالی است که “یک بیت کوین چند دلار است؟” یک دلار واحد پول ایالات متحده و یک بیت کوین واحد پول بیت کوین است.

بیت کوین از زمان معرفی خود در سال 2009 تاریخ پرفراز و نشیبی داشته است. در عمر کوتاه اما پرحادثه خود از 1 دلار در هر بیت کوین به نزدیک 20000 دلار رسیده و سپس در مدت زمان بسیار کوتاهی به 6000 دلار کاهش یافته است. این موضوع باعث می‌شود که ما تعجب کنیم که چرا این اتفاق افتاده است؟ پاسخ در ماهیت خود بیت کوین و روش استخراج آن نهفته است. قیمت بیت کوین نیز تحت تأثیر میزان استخراج بیت کوین توسط افراد قرار می گیرد. مقدار محدودی بیت کوین وجود دارد که می توان آن را استخراج کرد. پس از رسیدن به این مقدار، قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت. این به این دلیل است که مقدار محدودی از بیت کوین در دسترس خواهد بود.

قیمت بیت کوین به تومان

بازار بیت کوین همیشه تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله رسانه ها، مقررات دولتی، اقتصاد و غیره بوده است. تقریباً غیرممکن است که تعیین کنید این اخبار چگونه می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد، زیرا قیمت بیت کوین بسیار بی ثبات است. از طرفی همانطور که در بالاتر به این مورد اشاره کردیم، با توجه به شرایط اقتصادی که کشور ایران در آن است قیمت بیت کوین به تومان تحت تاثیر سیاست های وضع شده بر کشور ماست. عوامل زیادی بر قیمت بیت کوین به تومان بستگی دارد که خیلی از آنها غیر قابل پیشبینی و دستکاری میباشند.

لازم به ذکر است چون بیت کوین ارزی غیر متمرکز است، یعنی هیچ بانکی روی آن نظارت نمیکند پس نرخ بیت کوین برابر عرضه و تقاضا این ارز خواهد بود؛ با توجه به اینکه عرضه این ارز دیجیتال محدود است پس با کم شدن عرضه قیمت آن بالا میرود و با افزایش عرضه قیمت بیت کوین به تومان کاهش میابد.

انواع خریداری بیت کوین

نتیجه گیری

با توجه به اوج قیمت بیت کوین به دلار و اوج قیمت بیت کوین به تومان و همچنین در نظر گرفتن قیمت بیت کوین به تومان و قیمت بیت کوین به دلار در این تاریخ، خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری بلند مدت منطقی به نظر می‌رسد.

سوالات متداول شما عزیزان

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی کریپتوکارنسی‌ است که خطوطی به شکل رمزهای رایانه‌ ای هستند که ارزش اقتصادی دارند

چگونه بیت کوین بخرم؟

بیت کوین در بستر وب خرید و فروش میشود اما از آنجایی که تحریم های علیه ایران دسترسی مارا به خیلی امکانات محدود کرده است، اما همچنان میتوانید با استفاده از صرافی های داخلی بیت ک.ین خریداری کنید

چند نوع کیف پول برای بیت کوین داریم؟

کیف پول سخت افزاری، نسخه نرم افزاری (کیف پول بلاک چین) و نسخه کاغذی از انواع کیف پول ها میباشند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن